Akkurajoitus on hieman erikoinen siihen nähden että samaan aikaan ajetaan 1/10 sc autoilla sarjaa ilman rajoituksia.
Mistä on kyse ?
2s rajoitus kun forssissa ei sitä ole jos oikein ymmärsin?
--
Mahdollisesti säännöt ovat epäselvät (en muista mitä sanotaan akuista) mutta Hakkilan säännöt ovat hyvin selkeät, eli Nimh (en muista tarkennusta kennoista) tai 2S Lipo on maksimi akku mitä saa Hakkilassa käyttää. 3S-> on täysin kielletty vaikka yksin ajaisit Hakkilassa.
Samat säännöt ovat voimassa myös kaikissa Hakkilassa tapahtuvissa tapahtumissa (esim. FORS)
Toi teho on yksi asia, joka tuolla radan ulkopuolisessa ajelussa on ymmärrettävästi miellyttävä tekijä, mutta radoilla tapahtuvassa ajelussa on liiasta tehosta vain ja ainoastaan haittaa kaikille. FORS luokassa on suosituin nk. S2 eli stokki takaveto buggy. Kaikista simppelein auto, mutta kone rajoitettu 13,5 ja nopari nk. Blinky modeen sekä minimipaino autolle 1474g (muistaakseni) kyseisen luokan autot vaativat paljon enemmän smuuttia linjaa, kun ei sillä voimalinjalla tehdä ihmeitä mikäli mopo ei kulje niin se ei kulje. Tuolla voimalinjalla on virissä pärjänneet kovat luut (virien seassa) ja monu huomaa, että vaikeampi ajaa parempia kierrosaikoja virillä, kuin stokilla (tämä hämmästyttää monia) lisäksi FORSsissa saa ajaa nk. HV latauksella ja moni ajaa silti perus 2S latauksella autoa.
Ps. Rajoitteita on muitakin, eli 1/10 luokkaiset autot ovat suurin sallittu koko autoissa Hakkilassa. Touringissa ei kestä turvarakenteet ja maastoradalla ei kestä turvarakenteet eikä hyppyrit tai matot.
Tervetuloa Hakkilaan ajamaan ja testaamaan ajelua. Apua saa, kun siellä suunsa avaa (välillä myös pyytämättä)