Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - iippo777

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9
1
Kannattaa tosiaan katsoa, kun siellä on joku enemmän matolla ajanut harrastaja paikalla ja kysyä neuvoja.

Kerrotko missä kohdassa rataa se kaatuu ja mitä teet ?
Esim. Pääsuoran päässä oikealle käännyttäessä keskellä kurvia kaatuu vasemmalle puolelle.

Ois hienoa nähdä tuolla joskus toimiva corri. Siinä on tekemistä.

2
En kyllä osaa ajaakkaan, mutta slickseillä auto kaatuu helposti kun rengas ei luista. Klubiradalla tätä ilmiötä ei ole.

Ihan aloittelijoita silmällä pitäen omat kokemukset.
Auto vanha tuuppi sinnepäin säädetty.
Kone joku ikäloppu 13,5 lankane
Nopari joku vanha ritsa nollq ennakolla
Välitys aina sama sisällä

Renkaina foam auto toimii loogisesti ja muokattava.
Renaina bald eagiet (slicksit) ei pitoa missään päässä
Venom 88 (kuvio slxit) takana foamit edessä. Ei mitään peräpitoa mahdoton ajaa.

Missään tilanteessa ei nosta edes rengasta pidosta.

Mistähän nää kaatumapidot on nyt keksitty ja mille autoluokalle ? Corri ?

3
Kaatuu pidosta ?

Kuvailetko tarkemmin mikä auto tekee näin ?

Itse en ole tälläisestä kuullut tai kokenut.

4
Iso kiitos, että teet noit yleishyödyllisiä työkaluja.

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tamiya Eurotruck Finland
« : 11.12.24 - klo: 11.39 »
Milloin loput kisat on ?


Nim. We want more

6
Akkurajoitus on hieman erikoinen siihen nähden että samaan aikaan ajetaan 1/10 sc autoilla sarjaa ilman rajoituksia.
Mistä on kyse ?
2s rajoitus kun forssissa ei sitä ole jos oikein ymmärsin?
--
Mahdollisesti säännöt ovat epäselvät (en muista mitä sanotaan akuista) mutta Hakkilan säännöt ovat hyvin selkeät, eli Nimh (en muista tarkennusta kennoista) tai 2S Lipo on maksimi akku mitä saa Hakkilassa käyttää. 3S-> on täysin kielletty vaikka yksin ajaisit Hakkilassa.

Samat säännöt ovat voimassa myös kaikissa Hakkilassa tapahtuvissa tapahtumissa (esim. FORS)

Toi teho on yksi asia, joka tuolla radan ulkopuolisessa ajelussa on ymmärrettävästi miellyttävä tekijä, mutta radoilla tapahtuvassa ajelussa on liiasta tehosta vain ja ainoastaan haittaa kaikille. FORS luokassa on suosituin nk. S2 eli stokki takaveto buggy. Kaikista simppelein auto, mutta kone rajoitettu 13,5 ja nopari nk. Blinky modeen sekä minimipaino autolle 1474g (muistaakseni) kyseisen luokan autot vaativat paljon enemmän smuuttia linjaa, kun ei sillä voimalinjalla tehdä ihmeitä mikäli mopo ei kulje niin se ei kulje. Tuolla voimalinjalla on virissä pärjänneet kovat luut (virien seassa) ja monu huomaa, että vaikeampi ajaa parempia kierrosaikoja virillä, kuin stokilla (tämä hämmästyttää monia) lisäksi FORSsissa saa ajaa nk. HV latauksella ja moni ajaa silti perus 2S latauksella autoa.

Ps. Rajoitteita on muitakin, eli 1/10 luokkaiset autot ovat suurin sallittu koko autoissa Hakkilassa. Touringissa ei kestä turvarakenteet ja maastoradalla ei kestä turvarakenteet eikä hyppyrit tai matot.

Tervetuloa Hakkilaan ajamaan ja testaamaan ajelua. Apua saa, kun siellä suunsa avaa (välillä myös pyytämättä)

7
10+ video.

Kandee kysyä apua rohkeasti mikäli jotain epäselvää. Mikäli tekee ko. Videon mukaan niin tulee priimaa. Kandee uhraa aikaa ja katsoa koko video imurointeineen.

Iso kiitos Iso A !

8
Kiitos

9
Akkurajoitus on hieman erikoinen siihen nähden että samaan aikaan ajetaan 1/10 sc autoilla sarjaa ilman rajoituksia.
Mistä on kyse ?

10
Käyttäjän estäminen ?

Miten tämä ominaisuus toimii ? Tätä aikoinani käytin ja oli ihan mielekäs ominaisuus. Onko tämä ominaisuus edelleen käytössä ?

11
Kilpailijoiden kanava / Vs: Tamiya Eurotruck Finland
« : 20.10.24 - klo: 13.16 »
Selkeä hyvä uudistus. Toivoisin, että tekisitte tälle ko. Luokalle erillisen alueen tänne, jonka alle erikseen: kisakutsut, tekniikka, treenit jne.

Syy: Tämä on ainoa/isoin luokka mistä tulee lisää harrastajia RC-autoiluun niin tämän luokan kaiken keskustelun olisi hyvä olla jossain muualla kuin facebookissa tai harrastajien WA-ryhmissä.

Itse olen useammassa WA-ryhmässä jne mutta uudet harrastajat tarvitsevat tietoa jne ja mikäli ainoa tapa on löytää kisakutsut niin se ei ehkä ole se hedelmällisin tapa jos ei muuten mitään pikkuautoilusta tiedä. Tieto leviää parhaiten avoimien foorumien kautta ja saattaa auttaa uusia harrastajia alkuun.

12
Vapaa keskustelu / Vs: touring auton säätö setti
« : 12.10.24 - klo: 17.33 »
Kalleinta on ostaa jokaiselle laitteelle erikseen setup steisson.
Minulla on Hudyn 1/10 onroad station jolla saa astelevyä vaihtamalla myös 10buggyt säädettyä.

Palvelee minua täysin.

Tuo halvan säätösetin etsiminen uutena kaupasta on aikalailla sama, kuin yrittäisi ostaa 10€ seteleitä 1€ kolikolla

13
Vapaa keskustelu / Vs: touring auton säätö setti
« : 11.10.24 - klo: 17.31 »
Tossa on kaikki mitä tarvitsee pl. Tarkkuus vaaka ja levy.

Voit toki hankkia nuo kaikki yksi kerrallaan myös. Kyseisillä seteillä on käyttöikä todella pitkä (käytännössä ikuinen)

Nuo säätötyökalut ovat hintavia hankkia, mutta ikuisia.

15
Buggyissä nuo mainitsemasi renkaat molempiin päihin vetotavasta riippumatta.
Trukit ja Corrit ovat asia erikseen. Niihin sileä rengas (ei nappuloita) molempiin päihin.

16
Myyn kuvien akut.
Ajettu tämä kesä patteri8:lla.
Akkujen paino 190g ja 191g

Hinta yhteensä 40€ 2kpl noudettuna Hakkila.
Ei ole pullistuneet tms.


18
Moi haluan perua kisa osallistumisen syy en katso ajo taidon olen kisa tasoa
Toivottavasti osallistut. Vaikka osa kuskeista on todella nopeita ja ajaa hienosti niin valtaosa meistä ajelee pitkin laitoja ja auto on enemmän katollaan, kuin pyörillään.

Ei siellä kieroon katsota ketään vaikka porukkaa on paljon ja osa on äänekkäitäkin niin silti siellä on kivaa se kilpailu. Kaikki meistä on samassa tilanteessa ollut, mutta tää kuitenkin opettaa ja vaikka päivä on hyvin erilainen, kuin treenipäivä niin kivoja päiviä noi ovat.

Toivottavasti osallistut ja itse ainakin tulen kyntämään siellä ihan pohjamudissa.

19
Yleinen keskustelu / Vs: Blitzer Beetlen kokoajat?
« : 31.08.24 - klo: 17.55 »
Hyvä selkeä vastaus edelliseltä henkilöltä.

En tiedä onko missään enää sitä vanhaa nyt jo netistä kadonnutta suomenkielistä arkistoa rc-autoilusta, jossa käytiin kaikki oleellinen läpi hyvin maallikko termein liittyen pikkuautoiluun. Itse sen kautta sain 2013 tms kaiken oleellisen tiedon harrastuksesta. Tuon kaltaisen sivuston linkin voisi joku postata tänne tai muualle.

T = Turns (koneista puhuttaessa esim 13,5t tai 8T) tarkoittaa koneen "kieppejä" pieni T-arvo kiertää hurjasti, mutta ei väännä ja vastaavasti iso arvo esim. 21,5t vääntää kovasti kiertää maltillisemmin. Sillä onko merkintä pieni tai iso T-kirjain ei ole merkitystä.

T = Teeth (rattaista puhuttassa) tarkoittaa "hampaiden" määrää ja vastaavasti ei merkitystä kirjaimen muodolla (iso/pieni) jotta asia ei olisi liian simppeli niin rattaita on usella DP-luvulla ja spurrin sekä pinjonin pitää olla samalla DP-luvulla esim. 48, 64 M01, Tamiya, jne jne...

DP:tä en ala tarkemmin selittämään, mutta seon hampaiden suhde halkasijaan tms. Se ei ole oleellista miten se lasketaan vaan se, että neon samat molemmissa rattaissa.

Yleisiä esimerkkejä:
Tamiya = Tamiya (ehkä 0,6?)
32 en tiedä missä käytetään ?
48 yleinen nk. Buggy tyypin autoissa.
64 yleinen nk. Touring tyyppisissä autoissa
M01 yleinen nk. 1/8 kokoluokan buggy tyyppissä autoissa

Lisäksi noissa on poikkeuksia ja kaikkia ihania variaarioita, kuten lyhyt ja pitkä varsi jne jne.

Tamiyan parhaat puolet ovat: Hinta, laatu ja toimivuus paketista, mutta "modatessa" auto muuttuu mielenkiintoiseksi urakaksi. Noi nk. Kilpamerkit esim. AE, Schumacher, Xray ovat sitten eri juttu.

20
Sähköautot / Vs: Absima AMT3.4 1/10 MONSTER TRUCK 4WD
« : 03.08.24 - klo: 22.46 »
Suosittelen lämpimästi pitämään sen tuollaisena, kuin olet ostanut. Mikäli haluat enemmän kulkua niin hanki auto, joka sen tehon kestäisi. Esim. Traxxasin mallit käsittääkseni kestää RTR puolella harjattomia sähköjä, mutta muut harjallisilla sähköillä myytävät laitteet esim. Kyseinen Absima vaikuttaa aika hennolta ja äkkiä siinä hajoaa auton voimansiirto jne.

Nyrkkisääntönä: Mikäli valmis nk. RTR auto on jollain voimalinjalla niin sen päivittäminen "parempaan" on viisainta aloittaa myymällä ko. Auto pois ja ostamalla valmiiksi tehokkaampi tilalle.

21
Otappa yhteyttä tuonne HF:n ja kerro heille mitä haluat. Itse noita katselen yleensä varaosa numeroilla.

22
Hobbywingin kanssa et voi mennä vikaan. Ihmettelen mikäli et niistä pidä. Taitaa olla ylivoimaisesti eniten käytetty merkki ainakin Hakkilassa. Tuntuu, etttä reilut puolet ajaa Hobbywingin nopareilla ja koneitakin on monella.

Mielestäni hinta/laatusuhde on todella hyvä. Takuu myös toimii mikäli Suomesta ostat.

23
Laitetaan tämä tänne aloittelijat osioon vaikka kyseessä enemmän paluu harrastuksen pariin 10v tauon jälkeen. Jos lähtisit nytten ostamaan itsellesi krossia ”aloittelijana” niin ottaisitko 2wd vai 4wd? Aikoinaan ajellut takavetoista ja corri ollut nelivetoinen. Nytten en osaa päättää ilman apuja minkä sitä ottaisi. Ja entä moottori? Minkä tehoinen olisi semmoinen millä pärjää alussa ja pidemmällä aikavälillä. Ja jos auto tulee ulos ja sisälle niin millä ihmeellä sitä osaa päättää ottaako setin mikä tehty ulko tai sisäkäyttöön? Ottaako vaan jomman kumman ja sitten vaan pelaa diffien kanssa. Kiitos ja anteeksi.

Itse palasin viime syksynä 6-vuoden naftaliineista.
Ekana tekona myin nelkku buggyn pois ja tokana ostin tuuppi buggyn.
Rakensin auton nk. Stokki autoksi Hakkilan sisäradalle.
Syyt:
13,5 kone
Halvat sähköt riittää
Perus radio riittää
Perus 2S lipot riittää
2wd:ssä on vain yksi diffi huollettavana ja perus iskari jumppailut. Nopeampi huoltaa vs. 4wd.

Tärkeintä on missä aiot ajaa ?
Mikäli et pääse sisälle ajamaan koskaan niin ehkä patteri8 voisi olla valintasi ?

Corri on mielestäni hieno tuote, mutta mikäli kilpailu kiinnostaa niin tuuppibuggyllä pääset varmasti eniten kilpailemaan.

24
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 28.04.24 - klo: 16.30 »
Mä luulin, että mulla on aavikko välitykset niin vielä mitä... Mulla välitykset 6,33 - 6,53 ja 6,33 sillä vielä kiihtyy pääsuoran lopussa edelleen, kun pitää alkaa jarruttaa.

25
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 26.04.24 - klo: 21.07 »
All New 21 ja 23
Slipper eliminaattorit molemmissa
Toisessa Ruddogin halvin on road servo toisessa joku 10-vuotias Savöx.
Akut OptiLover 6000mah HV ajan HV:lla (210g/216g)
Toisessa välitys 69/28 toisessa 72/30 All New 2.65 sisäinen vämitys.
Nopat HW XR10 (joku todella vanha) toisessa G2 elite
G4:t molemmissa.
Lisäksi molemmissa lisäpainoja 40 - 50 grammaa levyinä pitkin pohjalevyä Reiska on todella kevyt auto.
Autojen painot 1476 - 1488 riippuen akusta, korista ja renkaista.

Optiot:
Front bulk head alumiini
Rear roll center alumiinia
LW Koppa

Taakse 3 dottia 450 hydy oilit
Eteen 4 dottia 550 hudy oilit
Maavara 20/19

Auto on valonnopea. Kuski ei.

27
https://tamico.de/Arrma-Fazon-Spare-parts-and-Hop-Up-parts_s2

Tamicolta löytyy ja kannattaa varmaan tilata useampi setti. Ei ole hinnalla pilattuja.

28
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 23.04.24 - klo: 16.41 »
Upeaa.

Tervetuloa.

Eise jeesaa, että auto on nopea vaan kuskin pitää olla nopea. Minä ajan mun autolla +3sekkaa per kierros hitaammin, kun nopea kuski mun ajoneuvolla. Se on siinä mielessä lohdullista, että syssyllä olin sen 10 sekkaa per kierros hitaampi.

Kehitystä on tullut, mutta edelleen olen hidas ja epäluotettava, mutta onneksi oon komea niin sillä pärjää.

29
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 23.04.24 - klo: 09.53 »
Omat kokemukset 6kk ko. Luokkaa harrastaneena.

Aloittamiseen tarvitset:
2wd auton
13,5 lankaisen (tai vaikka 17,5) koneen
Nopeudensäätimen (ns. blinky olisi hyvä olla)
Ihan mikä vain servo
Ihan mikä vain 2S lipo
Ihan mikä vain radio vastarineen

RTR:nä RB10 on todella mainio.

Kittinä mikä vain auto.

Koneessa ja akussa on turha hakea sitä tehokkainta. Todella moni kuljettaja ajaa omat bläpit 5minnan ajon jälkeen. Toki renkaatkin ovat lämpöiset jne mutta silti kun paras ja terävin hönkä on poissa akuista alkaa tulokset paranemaan MONELLA kuljettajalla.

Luokka on entry level luokka VAIKKA moni on panostanut luokkaan hyvinkin paljon. Ajotaitoa EI VOI ostaa. Kaikki luokkaa ajaneet ovat tämän todenneet ja kaikki tämä on usein mainittuna pitkin threadia harrastajien toimesta. Kisoissa on podiumia napsunut viime vuosikymmenen kalustolla ja kaikilla laitteilla.

Luokan korkeasta kustannuksesta ainoat kommentit ovat henkiköiltä ketkä eivät ole tätä edes harrastaneet.




30
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 22.04.24 - klo: 13.10 »
Väheksymättä yhtään teidän autojen samankaltaisuutta niin itse ainakin meinaan testata muutamia juttuja ristiin vaikka vetarit on erimittaiset ja erilaiset diffit niin silti sieltä saa kaiveltua isoja hauskoja juttuja esille.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 9