Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - AlfaCorse

#1
Laitoinkin tästä erillisen ilmoituksen;

https://rc10.fi/index.php?board=132.0
SRCD Ry:n toiminta lakannut. Alueen nimen voisi vaihtaa ytimekkäästi "RC-Drifting".
#2
Lainaus käyttäjältä: *remppa* - 06.12.20 - klo: 13.14
HAKKILAN KESÄ

Onko porukoilla kiinnostusta harrastaa hakkilassa myös kesällä? Olemme pohtimassa mahdollisuutta, että pitäisimme hakkilan auki läpi kesän. Tämä on tietenkin mahdollista vain, jos on riittävästi innostusta. Noin parikymmentä on jo ilmoittautunut.

Ilmoittakaa tänne halukkuutenne tai sitten mulle yv:nä

t.Remppa/pj
Reijo Mattila


Driftingradalle olisi varmaan tulijoita Lahden suunnalta 4-8kpl kesäkaudellakin.
#4


8.3 Treenit peruttu, kun Chicagon tiimi suuntaa viikonloppuna Pieksämäelle SRCD sarjan avausosakilpailuun!



15.3 Ajetaan normaalisti taas 10.30 - 15.30.
#5
Treenit jälleen ensi sunnuntaina klo 10.30 - 15.30!
[/color][/size]Kaikki lajista kiinnostuneet, RWD, AWD ja CS kuskit tervetulleita! Ajaminen on täysin ilmaista! Osoite: Urheilukentäntie 5, Hollola (Herralan Koulu).
#7





Terveisiä Chicagosta!

Tänne ei olekkaan tullut kirjoiteltua hetkeen! Siitä huolimatta kerho on hyvissä voimissa ja viikottain ajetaan Herralan Ala-asteen liikuntahallissa mikäli jengiä riittää. Pääpostaus on myös päivitetty vastaamaan nykytilannetta.

Kerholla näkyy nykyään melkein joka kuukausi uusia naamoja, joten mikäli lajin aloittaminen kiinnostaa, niin kannattaa ilman muuta tulla paikan päälle kyselemään ja kokeilemaan!

Seuraavat treenit normaalisti 23.2.2020 Sunnuntaina 10.30-15.30. Tervetuloa!
- Chicago Drifters
#8
Kommentti omasta aloittelijan näkökulmasta.


Syy miksi itseä kiinnostaa ajaa Stanun yhteydessä tätä luokkaa on se, että autosta saa helposti sääntöjen mukaisen renkaat ja korin vaihtamalla. Yksityyppimoottori nostaisi ainakin omaa osallistumisen rimaa huomattavasti. Tuntuisi turhalta pitää pakissa kahta 21,5 lankasta mosaa jotka vauhdiltaan olisivat about samaa luokkaa.


Itse toivoisin, että luokka pidettäisiin helposti lähestyttävänä avoimella/kevyesti rajoitetulla moottorisäännöllä.
#9
Muutama sattuma viime sunnuntain treeneistä.





#10
Camaron kori pistetty tilaukseen, ja ajatuksena olisi kokeilla tätä luokkaa stanukoneella Korian kisoissa. Onko erot ollu muihin koneisiin millasia, vai pysyykö stanumosalla ihan samalla tavalla perässä?

#11
DIY / Vs: Printatut korit?
28.11.19 - klo: 22.07
Kyllähän tuo varmasti onnistuisi. Tosin tuotannollisesti hieman hankala projekti kenties jos meinaa isompaa koria kun 1/12 tehdä. Tarvii aika hyvänkokosen koneen myös. Oletettevasti FDM masiinalla oltaisiin tekemässä, niin silloin myöskin jälkityöstyölle olisi myöskin kova tarve.


Itse olen jotain scaletavaraa PLA:sta FDM printterillä tehnyt ja se on kestänyt drifterin korissa hienosti läjässä. Seuraava aluevaltaus ois SLA tekniikalla toteutetut printit..



Nylonmateriaali oisi varmasti käyttökelpoisin kun kestää taivutusta.
#12


Oman skaalakilpurin kopan ns. final form ennen eläkkelle päästöä.  :azn:
#13
INFO
Suomen RC-Driftaajat Ry sekä Chicago Drifters Lahti toivottavat ilmoittautuneet kuljettajat tervetulleeksi ajamaan kilpaa Xtreme Car Show:n messuradalle Lahden messukeskukseen jo neljättä kertaa peräkkäin. Tämä kilpailukutsu sisältää käytännön ohjeita ja sääntöjä kilpailutapahtumaan liittyen. Toivomme, että jokainen osallistuja noudattaisi kyseisiä ohjeita, jotta kilpailun läpivienti olisi mahdollisimman jouhevaa.


KILPAILUN KULKU  
Kilpailu ajetaan tutulla kaksinkertaisella eliminaattorikaaviolla. Kaavion kulkua voi seurata livenä osoitteesta www.challonge.com/srcdxtremefinal2019.

Lajittelut ajetaan normaalista poikkeavasti yksi veto kerrallaan. Eli yksi kuljettaja ajaa lämmittelyvedon ja arvosteluvedon, jonka jälkeen muut osanottajat ajavat arvosteluvetonsa ennen ns. toista kierrosta. Näin varmistetaan tuomarilinjan lineaarisuus.

Kaikkien autojen täytyy olla päällä, kun lajittelu alkaa. Autojen täytyy olla line-up alueella.
Katsastuksen jälkeen, autot eivät saa poistua line-up alueelta. Akun vaihto line-up alueella sallittu. Kaikki säätötoimenpiteet kielletty. Teknisen vian tapahtuessa kilpailijalle annetaan 5 minuuttia korjausaikaa, jonka jälkeen auto on palautettava line-up alueelle.

Ajaminen tapahtuu arvostelualueen loppukohdan puoleisella reunalla. Kilpailun aikana alueella saa olla ainoastaan radalla olevat kuljettajat. Kuljettajat kulkevat alueelle mekkausalueen vasemman reunan kautta.

Toivoisimme, että kuljettajat eivät kävelisi rata-alueella turhaan. Sammuneen auton saa noutaa radalta varovaisuutta noudattaen.

Kilpailussa on ulkopuoliset tuomarit.

Kilpailuvedot tullaan selostamaan sekä mahdollisesti kuvaamaan.


MESSUOSASTO
Ohessa kaavio messuosastosta sekä kilpailuradasta.

Kilpailupäivänä tullaan käyttämään elektronista arvostelujärjestelmää, jonka perusteella klippareiden pisteet jaetaan.

Mekkausalueelle tulee olemaan YKSI kulkuväylä. Rata-alueen ylittäminen KIELLETTY.

Kuljettajan tulee laskea autonsa merkatulle alueelle.

Radalla on käytössä burnisboksi.

Mekkauspaikkoja 14kpl

Toivoisimme kuljettajien noudattavan siisteyttä mekkausalueillaan. Tavarat tulee sijoittaa pöytien alle, sekä


pöytätasot pitää pitää järjestyksessä, jotta osastomme pysyy ammattimaisen näköisenä.





AIKATAULU
Alla listatut ajat ovat pitäviä, sekä toivomme kuljettajien noudattavan eteenkin merkattuja rannekkeiden noutoaikoja. Eli sisään pääsee 10.20 aikaisintaan, tai 11.30. SRCD:n jäsen odottaa teitä rakennuksen ulkopuolella pääovien välittömässä läheisyydessä.

Lauantai
10.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
10.20 - #1 Rannekkeiden jako pääovella.
10.30 - Rata aukeaa
10.30 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
11.30 - #2 rannekkeiden jako pääovella
13.00 - Rata sulkeutuu
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Ilmoittautuminen
14.00 - Parc Ferme astuu voimaan
14.05 - Kuljettajakokous
14.10 - Rata aukeaa
14.10 - Ensimmäinen lajitteluveto starttaa
14.50 - 15.00 Lajittelu päättyy
15.00 - Rata sulkeutuu
15.00 - 15.10 Tauko
15.10 - Rata aukeaa
15.10 - Kaavion eka pari starttaa
16.20 - Kaavio valmis
16.20 - Rata sulkeutuu
16.35 - Podium & Sarjapalkintojen jako. Yhteiskuvat
16.45 - Rata aukeaa
16.45 - 19.00 Vapaata ajoa radalla.
19.00 - Rata sulkeutuu & messupäivä päättyy.

Sunnuntai
10.00 - 16.00 Vapaata näytösajoa

#14
Aikataulu päivitetty!

10.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
10.20 - #1 Rannekkeiden jako pääovella.
10.30 - Rata aukeaa
10.30 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
11.30 - #2 rannekkeiden jako pääovella
13.00 - Rata sulkeutuu
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Ilmoittautuminen
14.00 - Parc Ferme astuu voimaan
14.05 - Kuljettajakokous
14.10 - Rata aukeaa
14.10 - Ensimmäinen lajitteluveto starttaa
14.50 - 15.00 Lajittelu päättyy
15.00 - Rata sulkeutuu
15.00 - 15.10 Tauko
15.10 - Rata aukeaa
15.10 - Kaavion eka pari starttaa
16.20 - Kaavio valmis
16.20 - Rata sulkeutuu
16.35 - Podium & Sarjapalkintojen jako. Yhteiskuvat
16.45 - Rata aukeaa
16.45 - 19.00 Vapaata ajoa radalla.
19.00 - Rata sulkeutuu & messupäivä päättyy.

Sunnuntai
10.00 - 16.00 Vapaata näytösajoa
#15
Lainaus käyttäjältä: Apuhakk - 12.09.19 - klo: 19.18
Terve

Nyt on paketti saapunut perille. Yokomon YD2E alusta, Yokomon moottori ja esc, omg servo ja sanvan radiot. Sellainen RWD, jossa moottori on takana.

Aloittelija toki hieman ymmällään (tai ainakin pohtii), että mihin kohtaan esc, gyro, vastaanotin kannattaa sijoittaa. (Kaksipuoleisella tarralla, eiks joo?)

Tuossa esc:ssä on mukana myös power capacitor. Mihin kohtaan olette sen kiinnittäneet, siihen escin viereen?

Voisiko joku ottaa kuvan alustastaan (päältä päin), jossa näkyisi esc, gyro, vastaanotin, on/off-kytkin ja se power capacitor? Saisin hieman enemmän käsitystä niiden sijoittelusta.

Tuhannesti kiitoksia
A




Drifterissä komponentien sijoittelu kannattaa aina alottaa päättämällä moottorin paikka ja akun paikka. Mm. YD2:ssä korkealla moottorimountilla saa nopeudensäätimen kätevästi ns. moottorin "alle" piiloon, jolloin painoa saa keskitettyä hieman enemmän taaksepäin.


Gyro tulisi sijoittaa päädekille mahdollisimman kauas kaikista tärinää aiheuttavista komponenteista paksulla kaksipuolisella teipillä. Gyron ei tarvitse olla täysin keskellä runkoa, vaan se voi myöskin olla dekin laidalla ym.


Hyvä filosofia tosin on pitää kaikki sähkökomponentit mahdollisimman lähellä rungon keskilinjaa, jolloin paino jakautuu rungolle optimaalisemmin. Toinen vaihtoehto on ns. tasapainottaa runko vasen-oikea akselilla, mikäli komponentit haluaa laittaa runkolevyn sivuille. YD:ssä helpoin tapa on sijoittaa tavaraa servon ja akun välille keskelle.


Moottoripiuhat ja akkupiuhat kannattaa myöskin tehdä siististi juuri sopivan mittasiksi. Alustaa on paljon kivempi huoltaa kun johdot ei ole tiellä. Myöskin vastari & servopiuhat on hyvä pistää nippusiteellä pakettiin.


Heitän tähän vielä kuvan omasta rungosta. Itse olen kaikki piuhat sekä gyron piilottanut vastasriboksiin keskidekin alle, sekä noparin moottorin alle.


#16

       
  • Päivitetty
  • Ilmoittautumisaikaa jatkettu
  • Aikataulua tarkennettu
#17
Näköjään tämäkin lanka herännyt! Laitetaas tännekkin jo Facesta löytyvä videonpätkä Lahden klubin meiningeistä.

https://www.youtube.com/watch?v=-T-TSV_IWMc&feature=youtu.be
#18




Terveisiä Chicagosta!
Päivitellään kerhon kuulumisiakin tänne foorumin puolelle!


Kausi 2019 & 2020
Talvikausi 2019 ajeltiin tuttuun tapaan Herralan koulun liikuntasalissa, ja kauden 2020 lokaatiosta tiedotetaan erikseen! Toiminta tulee jatkumaan jokatapauksessa tavalla tai toisella.

28-29.9 kerho järjestää yhteistyössä SRCD Ry:n kanssa SM-sarjan viimeisen osakilpailun Xtreme Car Show:n yhteydessä Lahden Messukeskuksessa. Tämä on erinomainen tilaisuus tulla tutustumaan lajiin sekä kalustoon osastollemme!

Tämän ketjun ensimmäinen postaus päivitetty vastaamaan kerhon tämänhetkisiä tietoja ja tilannetta. Ilmoittellaan lisempää lähempänä kun tiedetään miten talvikausi 2020 ajetaan ja missä.

SRCD 2019 Tulokset 3/5 kisaa:
1. Juha Haakana - Chicago Drifters -  (Revol RC Ultim8)
2. Sisu Kuuslahti - Chicago Drifters -  (Revol RC Ultim8)
3. Kaj Erik Kytönen
- Chicago Drifters -  (Wrap-Up Next YD2)

Kiinnostunut lajista?
Kevään auringonpaiste on tuonut tullessaan lisää kumin(muovin)polttajia! Vaikka kuljettajamäärät Chicago Drifters:n radalla Herralassa alkaa olemaan kaksin ja kolminkertaiset siihen jengiin millä aloiteltiin, niin radalta löytyy vielä varmasti tilaa! Mikäli haluat tulla ajamaan, tai muuten vaan ottamaan selvää lajista, niin ota yhteyttä allekirjoittaneeseen foorumilla. Neuvomme mielellämme harrastuksen alkuun!


Kumit katuun ja urku auki!
- Chicago Drifters
#19




INFO
SRCD Cup:n kausi 2019 huipentuu 28.9 Lahdessa järjestettävässä finaalitapahtumassa, jossa kruunataan SRCD Cup:n mestari! Kilpailu järjestetään tuttuun tapaan Xtreme Car Shown yhteydessä Lahden messukeskuksessa jo neljättä kertaa!


Tapahtuma tulee olemaan kaksipäiväinen, joten kisapäivän jälkeisenä päivänä tiedossa on kokonainen päivä vapaata näytösajoa huipputasokkaalla messuradalla! Täten toivomme, että kuljettajat osallistuisivat molempiin päiviin mahdollisuuksien mukaan. Molempiin päiviin osallistuminen ei ole vaadittua, mutta toivottavaa!

TAPAHTUMAAN VOI OSALLISTUA KULJETTAJANA MYÖSKIN ILMAN, ETTÄ KILPAILEE.

Sarjatilanteen TOP3 ennen finaaliviikonloppua!

1. Juha Haakana
2. Kaj Erik Kytönen
3. Joonatan Toivonoja

Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Lahden finaaliviikonloppua sekä Xtreme Car Show:ta!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).

Päivänmäärä: 28-29.9.2019
Sijainti:
Salpausselänkatu 7, 15110 Lahti
Radan pinta: Messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 22.9.2019 klo 18.00

LOPULLINEN AIKATAULU

Lauantai

10.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
10.20 - #1 Rannekkeiden jako pääovella.

10.30 - Rata aukeaa
10.30 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.

11.30 - #2 rannekkeiden jako pääovella
13.00 - Rata sulkeutuu
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Ilmoittautuminen

14.00 - Parc Ferme astuu voimaan
14.05 - Kuljettajakokous

14.10 - Rata aukeaa
14.10 - Ensimmäinen lajitteluveto starttaa
14.50 - 15.00 Lajittelu päättyy
15.00 - Rata sulkeutuu
15.00 - 15.10 Tauko
15.10 - Rata aukeaa
15.10 - Kaavion eka pari starttaa
16.20 - Kaavio valmis
16.20 - Rata sulkeutuu
16.35 - Podium & Sarjapalkintojen jako. Yhteiskuvat
16.45 - Rata aukeaa
16.45 - 19.00 Vapaata ajoa radalla.
19.00 - Rata sulkeutuu & messupäivä päättyy.

Sunnuntai

10.00 - 16.00 Vapaata näytösajoa

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/TG2UQYig7K7tBoUu8

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät ja jatkoroikat mukaan!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
#20




INFO
RC-driftingin epävirallinen SM-sarja palaa kesätauolta ja suuntaa Turun Urheiluautoilijoiden TUA-areenalle ajamaan sarjan neljännen osakilpailun 10.8!

Sarjatilanteen TOP3 ennen Hakkilan osakilpailua:
1. Juha Haakana - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
2. Sisu Kuuslahti - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
3. Kaj Erik Kytönen - Wrap Up Next YD2 - Chicago Drifters
Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Turun osakilpailua!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).

Päivänmäärä: 10.8.2019
Sijainti: Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku
Radan pinta: Messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 5.8.2019 klo 18.00

ALUSTAVA AIKATAULU

12.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
12.00 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Parc Ferme
14.10 - 14.20 Kuljettajakokous

14.25 - 14.30 Warm-Up RWD PRO
14.30 - 15.30 Lajittelut RWD PRO
15.30 - 17.00 Kaavio RWD PRO

17.10 - 17.30 Loppupalaveri & kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/hbHptUdTbVEMWusS9


HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Radalla pöydät valmiina! Jatkoroikkia mukaan.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
#21
DIY / Vs: Touring autosta drifteri
27.06.19 - klo: 14.01
Mukava kuulla, että olet päässyt driftingharrastuksen parissa alkuun!

RWD PRO luokan renkaina lähes poikkeuksessa on kisakaudella 2018 ja 2019 käytetty DS Racingin renkaita. Näitä saa tilattua mm. hobbylinnasta, ja soveltuvat matolle takavetodriftereille erinomaisesti.

DS Racing Competition Series RWD II F Zero (2kpl pusseissa)
https://www.hobbylinna.fi/tuote/ds-racing-rwd-fzero-mark-ii-drift-(2pcs)/DSRW-001/

Touring autosta on mahdollista tehdä toimivakin takavetodrifteri, mutta se vaatii yleensä paljon aikaa tai rahaa. Käytetyn muovisen Yokomon YD2 takavetodrifterin saa melko edullisesti nykyään, ja kyseinen vehje on ns. out of the box hyvä ajettava. Viimeisimmän SRCD Cup:n osakilpailun toinen sija ajettiin muunmoassa muovisella YD2:lla.

Drifting on edistynyt viimevuosina huimia askelia. Nykyään kalusto on hyvin lajille yksilöllistä. Nelivetoautoa en voi suositella driftingiin, sillä ns. countersteer (4WD) luokka poistettiin MM-kisojen valikoimasta täksi kaudeksi, joka merkkasi nelivetoisten driftereiden kuoliniskua. Myöskin ajotekniikka on täysin eri tuuppi sekä nelkkudriftereillä, joten hyötyä nelikolla ajamisesta ei nykyään enään saa.

Facebook:n ryhmä RC-Drifters in Finland on suomen harrastajakunnan pääsivu pitkälti. Epävirallisen SM-sarjan tiedotteita voit seurata Suomen RC-Driftaajat Ry:n facebookista.
#22
Kilpailukutsut / SRCD CUP R3 - Herrala
04.05.19 - klo: 21.54




Sarjatilanteen TOP3 ennen Herralan osakilpailua:


1.   Juha Haakana   36
2.   Matti Viljanen   20
3.   Timo Hiironen   16

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).
Sijainti: Urheilukentäntie 2, Herrala
Radan pinta: Harmaa messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 17.5.2019 klo 23.59

AIKATAULU

!HUOM! Kilpailupäivän aikataulu tulee olemaan tiukka halliajan pituuden johdosta!

11.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
11.10 - 12.10 Vapaat Harjoitukset

12.10 - 12.30 Huolto,Lounastauko, katsastus & Parc Ferme
12.30 - 12.40 Kuljettajakokous

12.40 - 12.50 Warm-Up RWD PRO
12.50 - 13.50 Lajittelut RWD PRO
13.50 - 15.30 Kaavio RWD PRO

15.30 kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/pWThUgFHhgbSjUVt9

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät ja jatkoroikat mukaan!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
#23
Kilpailukutsut / SRCD CUP R2 - Hakkila
25.02.19 - klo: 13.13




INFO
Suomen RC-driftingin epävirallinen CUP-sarja pysähtyy seuraavaksi pääkaupunkiseudulla Vantaan Hakkilassa!

Fullspeed RC tarjoaa SRCD CUP:n käyttöön sarjan ainoan betonipinnoitteisen radan, joka tulee tuomaan oman mausteensa kilpailuun! Kyseinen osakilpailu tulee varmasti olevaan mestaruustaistossa ratkasevassa asemassa, sillä betoni on driftingissä ajoalustana armoton virheille!

Sarjatilanteen TOP3 ennen Hakkilan osakilpailua:
1. Matti Viljanen - RevolRC Ultim8 - Midnight Drift Club
2. Juha Haakana - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
3. Jari-Pekka Koskelo - Yokomo YD2+ - Chicago Drifters

On syytä siis odottaa draamantäytteistä lauantaipäivää 13.4.2019 Hakkilassa, kun turbon vihellys säestää mestaruustaiston toista otosta! Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Hakkilan osakilpailua!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).
Sijainti: Vanha Porvoontie 231 C1 rappu, Vantaa
Radan pinta: Pinnoitettu betoni
Profiili: https://goo.gl/visgvU
Ilmoittautumisen loppu: 6.4.2019 klo 23.59

AIKATAULU

12.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
12.00 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Parc Ferme
14.10 - 14.20 Kuljettajakokous

14.25 - 14.30 Warm-Up RWD PRO
14.30 - 15.30 Lajittelut RWD PRO
15.30 - 17.00 Kaavio RWD PRO

17.10 - 17.30 Loppupalaveri & kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://goo.gl/forms/f1RzWL0Mkwtq9Rer1

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Radalla pöydät valmiina! Jatkoroikkia mukaan.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
#26
Kilpailukutsut / Vs: SRCD 2019 - R1
22.01.19 - klo: 16.15
Facebook- & sääntölinkeissä oli jotain hämärää, mutta nyt kys. linkit vievät oikeaan osoitteeseen.
#27
Kilpailukutsut / SRCD 2019 - R1
17.01.19 - klo: 17.31
INFO
Suomen RC-driftingin epävirallinen CUP-sarja starttaa kautensa Pieksämäen Meihan Sportslandilla yhdeksäs päivä Helmikuuta. Kaudelle 2019 sarja on siirtynyt RWD ja CS luokista kahteen RWD luokkaan (PRO & STREET), joista PRO luokka avaa kautensa virallisesti Pieksämäellä. Street luokan alkamisajankohdasta ilmoitetaan erikseen.


Pieksämäelle odotetaan n. 16 kuljettajan kattausta, jotka lähtevät haastamaan Matti Viljasen mestaruuskruunua vuodelta 2018 uudessa PRO luokassa. Ajamisen taso on kokenut suomessa huimaa nousua viimeiset vuodet, joten kaudesta 2019 on syytä povata historian kovatasoisinta RC-drifting kautta suomalaisella maaperällä!


Toivotamme kaikki RC-drifting harrastajat tervetulleeksi kilpailemaan Pieksämäelle 9.2.2019! Kilpailuinfot & säännöt alla.


KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä)
Sijainti: Keskuskatu 20, Pieksämäki
Radan pinta: Messumatto
Profiili: Meihan Sportsland C Course
Ilmoittautumisen loppu: 27.1.2019 klo 23.59

AIKATAULU

12.00 - Ovet Avautuvat
12.05 - 14.00 Vapaat Harjoitukset & katsastus
14.00 - 15.00 Huolto & Lounastauko
15.00 - Kuljettajakokous

15.15 - 15.25 Warm-Up RWD PRO
15.30 - 16.00 Lajittelut RWD PRO
16.00 - 17.30 Kaavio RWD PRO

18.00 - 18.10 Varikon purku & Ovet sulkeutuvat


ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://goo.gl/forms/Kq01SHcSj2CQdzbS2

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät & jatkoroikat mukaan, mikäli omasta takaa löytyy!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.
#28
RC-Drifting kilpailunumerot kaudelle 2018
Kilpailunumerosi voit varata kommentoimalla tähän ketjuun:
Luokka, Numero, Nimi


RWD PRO TOP 10
#1 Matti Viljanen
#2 Juha Haakana
#3 Timo Hiironen
#4 Kaj Erik Kytönen
#5 Jiri Lindholm
#6 Roope Koskelo
#7 Jari-Pekka Koskelo
#8 Leevi Luostarinen
#9 Juuso Nenonen
#10 Veeti Rantanen

RWD PRO & STREET
#11 Kaapo Ramula
#13 Juha Haakana 
#14 Igor Rynty 
#18 Kaj Erik Kytönen
#21 Sisu Kuuslahti
#23 Toni Leppänen
#42 Joni Hietala
#59 Jukka Laaksonen
#69 Jiri Lindholm   
#75 Veeti Hietala
#76 Jari-Pekka Koskelo   
#85 Timo Hiiroinen
#88 Matti Viljanen   
#93 Juuso Nenonen
#98 Miika Vatanen
#609 Leevi Luostarinen
#29
SRCD CUP 2019 Kalenteri

ROUND 1 - PIEKSÄMÄKI
Päivänmäärä: 9.2.2019
Järjestävä Kerho: Pieksähill Drifters
Tulokset:
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/Kq01SHcSj2CQdzbS2
Kilpailukutsu: http://rc10.fi/index.php?topic=105780.0
Osoite: Keskuskatu 20, Pieksämäki
Aikataulu: 12.00 - 18.00


ROUND 2 - HAKKILA
Päivänmäärä: 13.4.2019
Järjestävä Kerho: Fullspeed RC
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/f1RzWL0Mkwtq9Rer1
Kilpailukutsu: http://rc10.fi/index.php?topic=105997.msg828692#msg828692
Osoite: Vanha Porvoontie 231 C1 rappu, Vantaa
Aikataulu: 12.00 - 17.00

ROUND 3 - HERRALA
Päivänmäärä: 5.5.2019
Järjestävä Kerho: Chicago Drifters Finland
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/r0VMZHPcyxGnanB32
Kilpailukutsu: N/A
Osoite: Herralan Liikuntasali
Aikataulu: 11.00 - 15.30

ROUND 4 - TURKU
Päivänmäärä: 10.8.2019
Järjestävä Kerho: TUA
Tulokset:
Ilmoittautuminen:
Kilpailukutsu:
Osoite:
Aikataulu: 12.00 - 17.00

ROUND 5 - LAHTI, XTREME FINAL (2 Päivänen)
Päivänmäärä: 28-29.9.2019 (28 kisapvä)
Järjestävä Kerho: Chicago Drifters Finland
Tulokset: N/A
Ilmoittautuminen: https://goo.gl/forms/AmvqRQ4yAXooEVr73
Kilpailukutsu: N/A
Osoite: Lahden Messukeskus
Aikataulu: 12.00 - 18.00
#30

Suomen RC-drifting cup:n kilpailusäännöt 2019
V2.2

1.   Terminologia & Määritteet



2.   Lajittelu


2.1.   Lajittelun Kulku

2.1.1.   Lajittelussa kilpailijat suorittavat kaksi pisteytettyä solo runia. Nämä pisteytetyt runit määrittävät kilpailijan sijoituksen kaaviossa.

2.1.2.   Kuljettaja lähtee johtoauton lähtöpaikalta lähtömerkin saatuaan ja suorittaa mahdollisimman puhtaan runin.

2.1.3.   Laittelussa ei ajeta lämmittelyrunia ennen suoritusta.

2.1.4.   Renkaiden lämmitys on sallittua 10 ajan burnisboksissa ennen kilpailusuoritusta.

2.2.   Lajittelun arvostelu

2.2.1.  Lajittelun alkaessa jokaisella kuljettajalla on oletusarvoisesti 70 pistettä lähtöalueelta poistuttaessa. Pisteitä lisätään/vähennetään tästä oletussummasta suorituksen sujuvuuden mukaisesti.

2.2.2. Pisteitä vähennetään seuraavien kriteerien
mukaisesti.

       
  • Myöhäinen sivuluisun aloitus ennen ensimmäistä mutkaa.
  • Rengas ylittää rataviivan reilusti. (Viivan ulkoreunalla sallittu. Pyörä ulkona, miinusta).
  • Auton suoristuminen.
  • Suuri etäisyys clipping alueista.
  • Ideaaliajoslinjalta poisajautuminen.
  • Hitaasti suoritettavat puolenvaihdot.
  • Auton korin irtoaminen/huomattava hajoaminen.
2.2.3. Pisteitä lisätään seuraavien kriteerien mukaisesti.

       
  • Sulava ajo.
  • Auto pysyy ratamerkkien sisäpuolella.
  • Auto pysyy sulavassa liussa koko suorituksen ajan.
  • Clipping aleen läpi ajo mahdollisimman läheltä.
  • Idealiajolinjalla ajo.
  • Nopeat & terävät puolenvaihdot.
  • Oma tyyli / showpisteet.
  • Lajittelun maksimipistemäärä on 100 pistettä, joka tarkoittaa lähes täydellistä radan suorittamista.
2.2.5. Lajittelussa voidaan jakaa 0-piste runeja mikäli;

       
  • Kilpailijan ajoneuvo pysähtyy runin aikana.
  • Kilpailijan ajoneuvo pyörähtää.
  • Kilpailija lopettaa runinsa ennen runin lopetusviivaa.
3. Pariajo

3.1.   Pariajon kulku

3.1.1. Pariajossa ajetaan kaksi arvosteltavaa runia pareittain.

3.1.2. Pariajoissa ajetaan lämmittelykierros ennen varsinaista kilpailusuoritusta.

3.1.3. Johtoauton kuuluu lähteä johtoautolle merkatusta lähtöruudusta. Johtoauton täytyy ajaa shikaanin läpi lähtiessänsä, jotta seuraava auto pysyy johtoauton perässä.

3.1.4. Seuraava auto lähtee seuraavan auton lähtöruudusta. Seuraava auto ei saa ohittaa johtoautoa runin aikana. Mikäli ohitus tapahtuu johtoauton virheen johdosta, seuraava auto saa ohittaa.

3.1.5 Johtoauton ajotyyli ei saa ns. estää seuraavan auton puolenvaihtoja jarruttamalla, tai ajamalla auton ylikulmaan esimerkiksi. Tämän noudattamatta jättäminen tulkitaan ajosuorituksessa virheeksi.

3.1.6 Pariajossa jahtaavalle autolle sallitaan yhden pyörän radanviivan ylitys. Kahdesta normaalisti pistevähennystä.


3.2. Pariajon arvostelu

3.2.1. Pariajossa seuraavan auton kuuluu matkia johtoauton ajoa, tai ajaa paremmin mahdollisimman lähellä johtoautoa.

3.2.2. Pariajossa on voimassa samat arvostelukriteerit kuin lajittelussa.



4. Rata

4.1. Kilpailurata koostuu 2-6 mutkan mittaisesta sektiosta. Kilpailusektio voi olla myöskin osuus kokonaisesta radasta.

4.2. Kilpailuradalla on oltava vähintään 3 clipping aluetta vaihtelevasti sekä sisä- että ulkomutkassa.

4.3. Kilpailuradan ääriviivat on oltava selkeästi näkyvissä, ja ajettavan sektion/profiilin täytyy olla selkeä.

4.4. Rata saa sisältää korkeusvaihteluita & pinnanmuotoja. Näiden korkeusvaihteluiden pitää noudattaa autojen skaalaa & ne eivät saa olla teräviä elementtejä. Korkeusvaihtelut eivät saa myöskään vahingoittaa autoja.

4.5. Radalla saa olla kanttikiviä. Kanttikivien yli on pystyttävä ajamaan niin, että auton tekniikka ei kärsi. (suositeltu kanttikiven korkeus n. 3-5mm)

4.6. Kilpailuradalla pitää olla runin aloitusviiva & runin lopetusviiva.

4.7. Radalla täytyy sijaita lähtöalue sekä johto- että seuraja-autolle. Johtoautolle pitää rakentaa vauhtia hidastava shikaani heti lähtöalueen jälkeen.

4.8. Burnisboksi on pakollinen elementti ennnen varsinaista lähtöaluetta.

4.9. Autojen lasku/parkkialue on pakollinen elementti.



5 Tekniset säännöt (RWD PRO)

5.1 Runko

5.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

5.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

5.2 Sähköt

5.2.1 Vapaa, kierrosmäärältään 10.5t tai suurempi harjaton/harjallinen moottori

5.2.2 Nopeudensäädin vapaa

5.2.3 Autokäyttöön tarkoitetun gyron käyttö sallittu.

5.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

5.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

5.3 Välitykset

5.3.1 Auton perävälitys vapaa

5.4 Vetotapa

5.4.1 Autossa saa olla kaksi vetävää pyörää taka-akselilla.

5.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

5.4 RWD Renkaat & Vanteet

5.4.1
5.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

5.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

5.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty, ellei vanteesta vähintään n. 1/5 ole merkattu huomiovärillä, joka indikoi renkaan pyörimissuunnan ja -nopeuden ajon aikana.

5.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

5.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

5.5 Korit

5.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

5.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

5.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

5.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

5.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

5.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva. Tämä testataan nostamalla auto korista ilmaan n. 5cm korkeudelle. Runko ei saa irrota korista kyseisen testin aikana.

5.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

5.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

5.6 Painot

5.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa 1900g

5.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g


6 Tekniset säännöt (RWD STREET)
Street luokan tekniset säännöt julkaistaan pian