Ongelma ratkaistu.
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikko
noihin tappeihin nähden jotka ei näy kuluneen nimeksikään. Kupit kun on tuossa kunnossa on vaara että alkaa katkoo vetareita niin ku omassa kingiksessä kävi, juttua tuolla jossain ylempänä.
Eka kuvassa hajonnu kello ja seuraavissa kahessa kuvassa ensimmäinen hajoominen ja toisissa toinen. Uusimmat pärtsäilyt näkee täältä https://www.youtube.com/watch?v=8e0YNXsVf3Q
Kesti tasan 2,5h normi kytkimellä talviolosuhteissa 
. joten säätöjä tuli kaasarista käänneltyä puoleen jos toiseen. Tulpan vaihoin niin toisella nykäsyllä käyntiin
ja kantavuus jäi max 10m. En voi ihan hirveesti suositella, tosin voihan se olla näitä ns. maanantaikappaleita.
. Renkaina Bajan takaset levitttävillä hexeillä.
. Tappi on 4mm(Losi T5 5mm), mutta onneks Losi vitosen vetarien ristikon tappi oli samanpaksuinen ja niitä löyty hyllystä. Ihmettelin aluks, että millä helkkarilla tappi oli kiinni
, mutta sitte hokasin ku akselia tarpeeks käänsin, niin pidätinruuvihan sieltä löyty. Miksihän tätä ei oo tehty niin ku isoveljessään, että ois laittanu lukituslangan. No uus tappi paikalleen, ruuviin liima ja kiristys. Päälle laitoin vielä kutistesukka pari kerrosta ja nipparin. Eteen tein saman homman jo ennen ku tappi lähti lentoon.
), eli teinpä sitte oman virityksen hiilikuidusta ja vanhasta aluvarresta. Kaasu servon joutu kääntämään toisinpäin ja jarrujen toiminta vedosta työntöön, eli ihan helkkarin helppo toteuttaa ja jää yks nivel hässäkkä(lue välys)pois
, enkä huomannu sitä ku vasta ruuviajolla, eli kun autolla pyrit lähtemään liikkeelle niin etuset pyöri taaksepäin ja takaset eteenpäin (sais muuten aika näppärästi taaksepäin kovaa kulkevan laitteen), mutta onneks on erittäin helppo ottaa diffipaketti kotelostaan ja laittaa takas. Moottoriks tuli hyväksi todettu Zenoah g320rc ja lisäks tilasin pari optioo. Putkeks VRC silence pipe:n, kaasu-/jarruservon aluvarsi (jää tuo ihme linkku systeemi pois), alumiininen kytkikellon kannake ja tilauksessa on myös samasta materiaalista oleva moottoripukki taakse. Servoiks tuli kaasu/jarru Savöxin SW-0241MG ja ohjaus Hitec D845WP. Vastari on roiskevesitiivis Sanwa, kun tuolle vedelle oon vähän arka. Onhan tämä vähän köykäsemmin tehty ku tuo isoveli 5ive. Pohjalevy on sentin kapeampi ja seitsemän senttiä lyhyempi ja onhan vahvuudestaki milli nipistetty. Painoero kalavaalla mitattuna on n.5,5kg DBXL:n hyväks. 5ive paino ajokunnossa 19kg ja DBXL 13,5kg. Mittauksissa autoissa oli samat servot ja vastari. Ohjauksen kuulalaakerit on vaihdettu liukulaakereiks, mutta laakereita ei ole ku kolmea eri sorttia, kun taasen 5ivessä niitä on kuusi. Iskarit on saman paksuiset kuin veljessään, mutta lyhyemmät. 5iven etuset on suunnille yhtä pitkät ku DBXL:n takaset. Vetarit ja niiden tapit on ohuemmat ja samaten diffien ulostulot pienemmät. Pyörän ulommat laakerit ovat yhtä isot, mutta sisempi laakeri on 5ivessä huomattavasti suurempi. Mitkään muut laakerit ei sitten keskenää sovikkaan kuin nuo ulommat pyöränlaakerit. Alatukivarsien tapit on yhtä paksut, mutta jotenki tuntuu että DBXL:n muovi ei oo yhtä joustavaa ku 5iven, saa nähdä miten kestää käyttöä. Ilmanputsari siirtyy koneen etupuolelle kunhan kiinan poika saa semmosen toimitettua, on muuten aika suolesta laittaa tuo kori paikoilleen
...ja ennen kaikkee pelkään tuota laittoo tuolla pakkasessa. Tämän korin kiinnityksen suunnittelija ois pitäny taluttaa muuria vasten ja ampua
.
, mutta zenolla voi vielä kaasulla leikkiä samoilla renkailla
. Ainaki itellen moinen kone riittäny ja saa tälläki motilla auton kappaleiks
Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 17.12.17 - klo: 06.17Lainaus käyttäjältä: Pixarmartti - 17.12.17 - klo: 00.41Lainaus käyttäjältä: ylikar-h - 16.12.17 - klo: 20.22
Miettinyt tota Rovan Losia (5ive kopio) talviajoon, kun ei noi sähköpelit oikein tykkää talvesta.
Uuden saisi 1000 eurolla (Rovan NL) , kesän tullen sitten brushless- kitti kiinni, olisiko mitään järkeä ?
Meinasit kiinakopion ostaa
Niinpä, kun tossa lukenut noita kokemuksia, niin ei siitä nyt kovin negatiivistä ole löytynyt, ja kyllä se n. 500 euron hintaero aitoon Losiin pistää miettimään ja kun kopion saa vielä "paremmalla" varustuksella ?
Ja kun tulee "piha-ajeluun", niin , enpä tiedä ?
Onko sulla itsellä kokemusta, ja missä todellisuudessa tämä aito Losi tehdään tai missä osat tehty ?
Who knows ?