Tuli hommattua tuollainen Arrma Fury Mega. Ja siis eka "oikea" RC-auto. Että kyllä kisailu voisi joskus kiinnostaa, kunhan opettelee vähän ensin ajamaan ja autoa :)
Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.
Näytä viestit valikkoLainaus käyttäjältä: Maxxi - 12.03.17 - klo: 21.54
Hyvä valinta :) En usko että varaosia kauheasti tarvii, oma fury kestänyt hyvin jo uesamman vuoden ilman isompaa ongelmaa! Ja jos on alussa hankalaa niin kannattaa tosiaan säätää tehoja alemmaksi. Slash ja Fury kulkee suunnilleen saman vakiona ja LiPo akuilla vieläkin paremmin sitten kun sen aika koittaa.
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 12.03.17 - klo: 15.09
Slash on todella suosittu ja hyvä ensi autoksi. Jos vertailisin Slash:iä ja Arrma Fury:ä niin laadullisesti ne ovat aika lähellä toisiaan, fury:n ajoominaisuudet hieman paremmat, Slashissa laajempi varaosasaatavuus ja Fury:ssä halvempi hinta.
Loppujen lopuksi noi kaikki tarjoaa varmasti hauskoja ajohetkiä
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 11.03.17 - klo: 15.56
Sekä arrma että traxxas tekee joka autopohjista useita versioita, eli esimerkiksi molempien merkkien kaikki takavetoautot ovat enemmän tai vähemmän samalle pohjalle tehty. Eroja voi olla Korissa ja renkaissa, Pohjalevyn pituudessa, tukivarsien pituuksissa ja puskureissa. Eli pienillä muutoksilla samasta pohjasta saa usean eri automallin.
Jos haluaa mahdollisimman kestävän auton voi kannattaa valita sellaisien missä on isot puskurit, esimerkiksi SC auto( esim. Traxxas Slash/Arrma Fury), mikäli haluaa mahdollisimman hyvin maastossa kulkevan kannattaa valita korkeamman auton isoilla renkailla, esim monster(esim. Traxxas Stampede/Arrma Granite) tai jos haluaa mahdollisimman nopean auton kannatta valita matala auto(esim. Traxxas rustler/Arrma Raider)
Jos nelivetoa haluaa niin Arrmalle nelivedot perustuu 1/8 kilpaauto pohjaan (Kraton, Outcast, Typhon jne.) tai sitten Nero malliin (Nero, Fazon, Big rock)
Traxxaksessa nelivedot perustuu joko 4x4 Stampede pohjaan(Stampede 4x4, Slash 4x4, Telluride), revo pohjaan( revo, Summit) tai E-Maxxiin
Nelivetoisissa Arrma on mielestäni selkeästi laadukkaampi, takavetoisissa molemmat merkit ovat mielestäni suunnilleen yhtä ladukkaat
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 10.03.17 - klo: 14.12
Traxxas ja Arrma ovat varmasti laadukkaita harrasteautoja, Traxxas ollut jo useamman vuoden yksi parhaimmista RTR merkeistä ja Arrma on nyt kasvanut nopeesti viimeisten vuosien aikana yhdeksi parhaaksi RTR merkiksi. Osia saa Traxxakseen todella hyvin ja Arrmaan saa yhä paremmin ja paremmin mutta käytännössä nyt jo oikein hyvin. FTX:ästä ei omia kokemuksia mutta näyttää aika pitkälti vastaavanlaiselta kun Himoto joiden autot eivät kyllä ole laadultaan lähelläkään noita edellämainittuja. http://rc10.fi/index.php?topic=99836.0 tossa voi lukea enemmän FTX:ästä
Lainaus käyttäjältä: Emppuli - 09.03.17 - klo: 21.57
Akihoo: 4wd on helpompi ajaa. 2wd ei ole kuitenkaan mahdoton. Takaveto on aloittamiseen ehdottomasti parempi, koska huollettavia voimansiirron osia on paljon vähemmän, kovan ajokuumeen ja alun innostuksen ruokkiminen sujuu paremmin. Pelkästään auton hintaa ei kannata tuijottaa, myös varaosien hinnoilla ja saatavuudella on merkityksensä.
Lainaus käyttäjältä: Maxxi - 09.03.17 - klo: 13.24
Jos haluat laadukkaan ja kestävän ensi auton suosittelisin tutustumaan Traxxas ja Arrma merkkisiin autoihin. Sähköillä kannattaa ehdottomasti aloittaa. Sekä arrmassa että traxxas autoissa huippunopeutta voi säätää, traxxaksessa 50/100% ja arrmassa portaattomasti 0-100%(kunhan siinä on Tactic radio joka tulee nykyään vakiona).
Näistä kahdesta merkistä kun valitset lompakkoon ja ulkonäköön sopivan kulkupelin niin saat varmasti sopivan ekan auton