Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - IlkkaS

#1
Lainaus käyttäjältä: Verskis - 02.04.25 - klo: 23.26Miksi ne on ylipäätään kielletty, kun esikuvissakin ne tulevat yli?

Laiskuus/kyvyttömyys/haluttomuus muotoilla yksikäsitteisiä mutta mahdollisimman paljon vapauksia antavia sääntöjä?  :smiley:

Ymmärtääkseni kaikki totisemmin kilvanajoon suhtautuvat ajavat koreilla jotka ovat sääntöjen rajamailla korista saatavan suorituskyvyllisen edun suhteen. Korimn mittasuhteet ovat litistyneet tms. Tyypillisesti, tylsiä rc -auton näköisiä :wink:  semi-kiiloja jotka eivät herätä mitään mielenkiintoa jos rataa kiertää myös joku hyvällä maulla tehty, sielukkaampi skaala-auto vaikkei ne suorituskyvyltään olisikaan aivan absoluuttista kärkeä.

Liittyykö korien rajoittamiseen muita näkökulmia kuin turvallisuus ja suorituskyky suhteessa ulkonäköön?

Päätellen siitä että kaikki vakavissaan downforcea hakevat rc korit -sarjasta riippumatta- ovat lähinnä koomisen näköisiä kauhoja/kiiloja eikä siipiä, voitaneen olettaa että katukäyttöön hyväksytystä esikuvasta tehdyn skaalamallin siipien vaikutus on ~0.
Suorituskykyä ei siis synny.

Oma kulmani tähän keskusteluun on se että haluaisin nähdä tuon mustan Porschen kiertämässä rataa jos ja kun se on rakennettu lähellekään samalla tasolle kuin aiemmat punainen 911 ja vihreä Mini. 👍




#2
Lainaus käyttäjältä: Sauli Lumikko - 21.12.24 - klo: 10.20
En tiennyt sellaisesta, että jotkut lähettimet toimii suoraan peliohjaimina ilman erillistä USB-sovitinta ja ylimääräistä vastaria.

Myös Radiomaster MT12 toimii pelkällä USB -kaapelilla. Pitäisi ilmeisesti toimia myös bluetoothilla jos ohjain on OpenLRS -versio?
#3
Kokeilkaas irtoaako öljystä kaasuja laittamalla öljypurkki sinällään alipaineeseen niin että selviää onko öljyssä itsessään kaasuja eli pääsisikö koko öljyerästä kaasut ennakkoon poistamalla pikkasen vähemmällä painimisella iskareiden kanssa.

Huomasin aikanaan fillarin jarruja ison 60ml lääkeruiskun kanssa ilmaillessani että korkkaamattomasta purkista kaadetusta jarrunesteestä irtoaa aika reilut kuohat kun vetäisee ruiskuun alipaineen (ruisku ilmattomaksi, kärsä kiinni ja vetää männän taakse)
Jarruneste myös käyttäytyy kaasuttomana erikoisella tavalla sillä ruuvarilla koputettaessa se ilmeisesti kavitoi (Hetki kopautuksen jälkeen kuuluva terävä slapback napsaus) tai ainakin nesteeseen liuenneena ollut muu neste kiehahtaa. Ilmiö vähenee toistettaessa (kaasut pois ruiskusta ja uusi tyhjiö) joten todennäköisesti jäljelle jäävä neste on parempaa/kokoon puristumattomampaa/kaasuttomampaa kuin ilman käsittelyä.

FFUUuu: Säästyisi vaivaa kun googlaisi heti. Toimii. Öljy siis kannattaa alipaineistaa jo ennen iskariin valuttelua tai saman homman pääsee tekemään iskarissa huomattavasti hankalammin nähtävässä paikassa. Kunnolla kuoletettu öljy tuskin ehtii vetää kaasuja itseensä iskariin valutettaessa joten iskariin kaadon jälkeen tarvii poistaa enää iskarin ilmataskut.  https://youtu.be/ALd5_q_uRXE?si=3XMw0XDt67tH5GeP&t=599

-Ilkka

:shocked: Ja nyt, tässä kohdassa, hetkeä ennen Lähetä-painikkeen painamista lienee syytä mainita että melko todennäköinen syy foorumin hiljenemiselle löytyy tuosta alta jos joka helvetin viestin yhteydessä on perusteltava olevansa ihminen.