Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - okkim

Sivuja: [1]
1
Nyt se laulaa!

Kampiakseli on aivan liian pitkä, joten mittasin vanhasta sopivan pituuden, ja katkaisin uuden Dremelillä samasta kohtaa. Sen jälkeen vauhtipyörä ja muut osat pystyi pulttaamaan kiinni ilman ongelmia.

Sitten tein ensin jyrsimellä billet-palikan johon moottori oli tarkoitus kiinnittää, mutta jyrsimen terä pääsi putoamaan vähän ja pukista tuli liian matala.

Tein sitten niin (joka on paljon helpompi konsti) että otin aluslevyn pois autosta, pulttasin vanhan moottorin siihen kiinni pohjasta, niinkuin se vakionakin on. Sitten tein sopivankorkuiset alumiinipalikat joihin tein reiät ja kierteet, ja pulttasin ne moottorin sivukiinnikkeisiin, niinkuin uudessakin moottorissa on. Ne ovat samoilla kohdin kampiakselin korkuden ja pituuden suhteen, eli moottorit on suoraan vaihtokelposia. Sitten hitsasin ne alumiinipalikat alapäästään kiinni aluslevyyn, ja vaihdoin tilalle uuden moottorin. Sen jälkeen laitoin koko paketin kiinni autoon.

Pakoputken liitosletku on vakiona liian lyhyt tuolle moottorille, otin sitten sopivanpaksuista letkua ja laitoin pidemmän tilalle.

Helppo homma! :)

https://picasaweb.google.com/104665603242990253901/Kyosho

2
Onko tuo LRP ZR.32 moottori? Tilasin sellaisen juuri, tulee vissiin muutaman viikon päästä. Pakoputkiko ei sovi suoraan kiinni? Entäs vauhtipyörä yms romut?

Kerron kyllä sitten tänne kun saan sen sinne laitettua, mutta ei kannata pidättää hengitystä ;) On vähän ollut muuta tekemistä...

3
Eipä ole vieläkään tullut hommattua uutta konetta :) Mallitkin ovat jo muuttuneet, mutta ajattelin nyt tilata LRP:n ZR.32 koneen, jos se nyt vaan sopii mun autoon. Odottelen Hobbylinnalta vastausta.

http://www.hobbylinna.fi/tuote/lrp-nitro-engine-zr32-spec2-pullstart/32820/

4
Todella hyvä kommentti. Kysyin kokemuksia tuosta koneesta, ja vastaus on "osta ja kokeile".

Olisit samantien voinut olla sanomatta mitään.

5
Yhden kerran hajosi joku osa muistaakseni keskidiffistä, mutta en enään muista tarkasti että mikä.

Voisin kyllä ostaa siihen parempia rattaita jos jollakin niitä löytyy järkihintaan.

Entäs tämä moottori? http://www.hobbylinna.com/nosram-engine-rs30-teho-412hp-p-19202.html LRP ZR.30 Spec.2 koneesta ei ole tullut kommenttia?

Kyoshon moottorin varaosat maksaisi satasen (kampura, sen laakerit ja veivi), vähän liikaa.

6
Bensa-autot / Vs: MCD V4 RR Comp Rojekti
« : 12.05.10 - klo: 14.39 »
Meneekö moottori niin väljäksi tuon pinnoitten irrottua, ettei se käynnisty? Kuulostaa oudolta, koska eihän se ole mikään paksu pinnoitus. Aika huono homma joka tapauksessa.

7
Puristuksia en päässyt kunnolla kokeilemaan kun moottori pyöri huonosti. Ei se kuitenkaan ihan tyhjää pyörinyt silloin kun sain vähän pyörähtämään.

Mikä noissa Kyoshon moottoreissa on huonoa? Ja mikä muissa parempaa?

Antakaas ihan linkkejä noihin moottoreihin mitä suosittelette, koska olen suht tietämätön näistä leluista. Kyoshon moottoripukin osanumero löytyi tuolta forumilta missä oli rakenneltu kaksi muun merkkistä konetta monsteriin. Eli se ei kait ole sitten ongelma.

Olisiko LRP ZR.30 Spec.2 hyvä? Ilmeisesti olisi tehokkaampi kuin tuo nykyinen?

8
Purin moottorin melkein kokonaan. Mäntä ja sylinteri on tosi hyvät, mutta kiertokangen alapäässä on välystä. Kampiakselin laakerikin on hieman "karhea". Ei kait nuo kauheasti maksaisi uusia? Männän päällä oli aika paljon jotain harmaata, ilmeisesti alumiinijauhoa tms.

Kampiakselia en saanut irti, koska vauhtipyörä pitäisi ilmeisesti ottaa irti ulosvetimellä? Sitä ei tähän hätään ollut.

9
Tarkoitus olisi päästä mahdollisimman pienellä säätämisellä, koska 1:1 autot vie kaiken "ylimääräisen" ajan. Pieni jyrsiminen ym onnistuu, kunhan käteen osuu sellaiset osat mitkä sinne koriin on mahdollista sovittaa. Ei vaan oikein uskalla mennä ostelemaan sikaa säkissä, kun minulla ei ole minkäänlaista hajua eri moottoreista, pukeista ym sopivuuksista.

Mistä/miten voi selvittä minkä pukin ja moottorin tuonne saa sopimaan? Jos menee kauhean vaikeaksi niin kai sitä joutuu uuden Kyoshon koneen sinne laittamaan, en usko että sitä kannattaa rempata.

Tuo ultimaterc:n linkki oli kiva, ei pitäisi katsoa mitään tuunausjuttuja kun aina innostuu vaikka ei ole aikaa :) Kahta moottoriahan minä tuohon alunperin jo ostaessani haaveilin...

10
Kävipä sunnuntaina niin "hauskasti" että auto osui tolppaan, servosta loppui samalla akut ja kaasu jäi pohjaan. Ilmanputsarin letku irtosi samassa rytäkässä. Auto oli hiekkapintaisessa puistossa. Auto suti suht kauan ennenkuin pääsin lähelle pystyin sammuttamaan sen.

Moottori taisi imeä suht paljon hiekkaa lävitseen, sieltä tuli aika mustaa öljyä kun laskin sitä läpi kaasarin kautta. Moottori ei enään käynnistynyt, vetokäynnistin jumitti jostain syystä.

Kysymys kuuluukin että mitä tuon vanhan (GXR28) moottorin tilalle? Käykö mikä tahansa 1:8 autoon tarkoitettu moottori vanhan tilalle? Samalla voisi laittaa tehokkaammankin jos sopivasti löytyy.

11
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.06.08 - klo: 15.40 »
Olen lukenut pääni sekaisin kaikista moottoreista ja säätimistä, mutta ei silti ole mitään käsitystä minkätehoinen moottori yms pitäisi hommata. Meinasin hankkia Kyoshon Lazer ZX-5:teen sopivan Mamba Max combon, ja varmaankin myös LiPo-akun. Mikä noista olisi sopivin: http://www.b-p-p.com/products.php?cat=40

Auto saisi tietysti kulkea "niin että riittää", mutta onko joku noista liian tehokas? Ihan pihapäristelyä ajelen, en kisaa.

12
Kyosho / Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 21.05.08 - klo: 12.23 »
Minä ostin juuri Lazerin Jyväskylän Atalasta. Poika ajoin sen toisena päivänä puuhun, ja nyt on tukivarren varaosat tilauksessa. Ekassa hiekkalaatikko-ajossa meni hiekkaa johonkin rattaan väliin, ja nyt kuuluu ruks ruks tietyin väliajoin kun moottoria pyörittää :( Aika herkkä imemään likaa sisuksiinsa. Minulla on myös Giga Crusher, eikä se ole ollut moksiskaan mistään sorasta.

Mieli tekisi myös harjatonta moottoria ja lipo-akkua, mutta olen vielä aivan pihalla noista "540" ja spurreista ym. Eli onko tuo vakiomoottori tuota "540" kokoa (mitä se tarkoittaa?), ja mistä tietää mitä sen tilalle kannattaa laittaa? Mikä on akselin halkaisija? Tehoa pitäisi saada tietysti paljon lisää :) Ihan kauheasti ei ole aikaa lukea forumeilta näistä, on niin paljon muuta tekemistä. Tiedän että haulla varmaan löytyisi, mutta pitäisi ensin sisäistää liian monta asiaa että osaa edes hakea...

Minkälainen tuo Atalan kauppaama paketti on teholtaan?

Sivuja: [1]