Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - unkka

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8
1
Ostetaan / CRC 1/12 taka-akseli/diffi
« : 19.11.24 - klo: 12.39 »
pelkkä taka-akseli / diffi riittää jos sellaine jouten

kokonainen auton raatokin kelpaa, mutta tällöin max hinta 50e

Jukka / yv

2
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 10.11.23 - klo: 17.21 »
Eivät ole. Ride on kisarengas.
No kun rengas on just se sama ride, niin miten eroaa itse liimatusta. Ei kai tästä tarvi liian vaikeaa tehdä. Rengasta alle ja kovaa ajoa.

3
Eipä tuo mun moottori tuosta eteenpäin mene kun ottaa runkoon kiinni. Laitoin 17t pinionin, sillä välys on ok.

4
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu
Istuu hyvin, kerholaisella on M08.

Saa kyl aikalailla vääntää että saa edes kohtuullisen järkevän välyksen, mutta toiminee. Just asensin omaani.

Mä en kyllä omasta m08r yksilöstäni saa välystä likimainkaan sopivaksi 16t pinionilla.
Liian vähän voimaa vai vaan toleranssit äärilaidoissa :shocked:




5
Ok, lienee sitten samoin kun M07. Asiaan saan vastauksen kunhan tuollaisen saan joskus nippuun. Kiitokset tästä, ostan siis 16t pinionin ja katsotaan kuinka se istuu

6
Hienoa, renkaita odotellessa kyssäri koskien M08, onko pinioni 10.5t Qrunilla 16 vai 17T? Auton manuska ilmaisee pienimmäksi 17, mutta saattaapa sen 16 kin siihen saada. Mutta kumpi on sääntöjen puitteissa oikein?

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 03.05.22 - klo: 11.32 »
Mikäs on kesäkauden 22 tilanne, joko radalle pääsisi ajamaan tulevana viikonloppuna 7-8.5? Etenkin tuo su kiinnostaisi.

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Sisäcrossia Hämeenlinnassa
« : 05.02.21 - klo: 09.54 »
Näillä näkymin se on auki Huhtikuun loppuun

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 23.10.20 - klo: 22.53 »
No mikäs tämän tilanne on ensi viikolla?
Minun henkilökohtaisen tulkintani mukaan harrastustoimintamme max 20hlö + kasvomaskit eivät mitenkään mahdu hallituksen tarkoittamien korkean riskin tilanteisiin joissa ei voitaisi välttää lähikontakteja tai pisaratartuntoja.

Eli mitenkä jatketaan ja mihinkä tai kenenkä päätökseen tämä nykyinen tilanne perustuu?
Käsittääkseni muualla Suomessa RC-autoilu on mahdollista, pitääkö siis siirtyä muualle harrastamaan?

Ja vaikka itse olenkin vanha ukko, niin tässä porukassa on kuitenkin onneksi mukana myös alle 18v henkilöitä, joihin ei rajoituksia edes ole tarkoitettu,  nyt heidänkin harrastustoimintansa on estetty

Jukka

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen UA:n pienoisautokerho
« : 15.10.20 - klo: 22.57 »
Ettette nyt olis hieman hötkyilleet ton tulkinnan kanssa, etenkin kun maskit jo käytössä?

Lainaus Iltasanomista https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006671073.html
” Harrastukset:

Kiihtymisvaihe: Aikuisten sisätilojen ryhmäharrastukset (lähinnä joukkuelajeja) keskeytetään korkean tautiriskin tilanteissa (tiivis fyysinen kontakti, hikoilu, voimakas äänenkäyttö), käytetään arkijärkeä.

Kaiken ikäisille mahdollisuus välttää lähikontakteja esimerkiksi pukeutumistiloissa.

Leviämisvaihe: Keskeytetään tarvittaessa ryhmäharrastustoiminta tilojen käyttörajoitusten perusteella kokonaan, lasten ja nuorten kohdalla kuitenkin erityinen harkinta.”

Jukka

11
Sähköautot / Vs: VINTAGE RC CARS
« : 09.05.20 - klo: 11.20 »
Ja jos sileitä 30mm renkaita haluaa niin Tamiyalta löytyy. Sitten olis viä HPI / protoform vintage touring renkaat jos kuviollinen katurengas käy. Schumacherin CAT merkinnällä olevat krossirenkaat myös 50mm vanteelle

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 25.04.20 - klo: 19.34 »
Kunhan vaan muistutin, kun julkisesti sanotaan radalle levitettävän bensiiniä. Varmasti myös tuo 85% osuus etanoliakin sisältää polttomoottorikäytössä tarvittavia lisäaineita, eikä sekään siis ole puhdasta alkoholia.

Tämän tiedon voi täältä käydä lukemassa, muutkin kuin rc-harrastajat. Huonoimmassa tapauksessa sitten ei tarvitse enää ajaa jos radan ympäristölupa lakkaa. Tai voi joutua maksumieheksi vielä muidenkin tekosista.
Ihan vaan siis ajateltavaksi onko se viimeinen kymmenys ihan kaiken väärttiä.

13
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 25.04.20 - klo: 14.32 »
Kuinkas on tuollaisen pidotus sekotuksen vaikutus mahdollisesti pohjavesiin? E85 sisältää kuitenkin 15% bensiiniä, jossa MTBE-lisäainetta. Tämä aine sitten pilaa pohjavedet jo pienissäkin määrissä.

14
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 06.02.20 - klo: 16.31 »
Ei teidän tarvitse vaivata tällä asialla päätänne :cheesy:

Ja kyllä mietin ihan vakavissani buggy-moottoria, koska sellainen oli ylimääräisenä. Eikä silläkään minusta omassa ajoseurassani olisi tullut liikkuvaa shikaania.
Pelasin kuitenkin varman päälle ja ostin Novan ratakoneen ja ajelen buggykoneen loppuun GT8:lla.

Vielä kun saisi sen koneen kiinni asti

15
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima "Vintage"
« : 02.12.19 - klo: 08.54 »
Olis kiva tietää että ovatkos käyttäneet alkuperäistä boksia ja uusineet vain rattaat.
Jerzi

Tämä saadaan selville kun se postilakon viivästyttämä paketti joskus saapuisi perille :angry:
2vk se odotteli Arlandassa ja nyt jossain tyhjiössä Suomen ja Ruotsin välillä.

Tai ohjeiden perusteella asia taisi jo selvitä... Laakerikoko 10x15x4 kun originaalissa muistaakseni 8x14x4
joten uudet kuoret

16
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima "Vintage"
« : 06.11.19 - klo: 07.59 »
Ei pystynyt odottamaan saapumista Eurooppaan (esim Tamico), tilattu Amainista
https://www.amainhobbies.com/kyosho-ultima-off-road-racer-1-10-2wd-buggy-kit-kyo30625/p1048517
Toki tuleva postin lakko saattaa sotkea vielä tämänkin suunnitelman

17
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 19.01.19 - klo: 08.30 »
Onko tällaista autoa harrastemielessä mahdollista ajaa off road käyttöön tarkoitetulla moottorilla?
Vai onko vaan viisaampi hankkia jokin alemman hintaluokan on road pata.


18
Kyosho / Vs: Kyosho mad force tehot hyytyy?
« : 13.10.18 - klo: 17.00 »
Eli jos tällä hetkellä ajoit 2 x 2s akuilla, yksi kummallakin auton kyljellä. Niin ne on jo suurella todennäköisyydellä kyketty sarjaan eli -> 4s. Muistaakseni vakiosähköt eivät enempää kestäkään.

19
Tuolla yhdestä juttua
https://kentech.wordpress.com/2018/06/18/lapmonitor-timing-system/

Toki en nyt osaa sanoa onko tuo teknisesti ottaen valokennolla toimiva, kun vaatii oman ponderin, tuskinpa. Muut ehdot se kyllä täyttää.

20
Itse kysyin asiaa vain siksi että minua kiinnosti classicin ajaminen tuollaisella koneella ja hiilikoneesta ei ollut itsellä kokemusta. Mutta mitäpä tuosta tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa kenekään testejä.

21
Mielenkiinnosta kyselen että miten tuollainen kone menee verrattuna vanhaan sp:n comppikoneeseen? Teoriassa tuon jo pitäisi olla nopeampi kuin 540 2500kv samalla pinionilla. Erona toki compissa säätimen ennakko.
Eikä myöskään paperilla ole isoa eroa tuoreempaan comppikoneeseen 380 3000kv


22
Onko unkka tuo rengas jo oikea vyörengas ? Saattaisi olla ihan soiva peli jos ei käytössä turpoa ilmapalloksi kuten nykyinen VTR kumi.  Pitää melkein kokeilla.

Käsittääkseni ei ollut vyörengas, mutta ei turvonnut käytössä ollenkaan kuten hpi:n vtr rengas tekee.
Kokemusta molemmista löytyy.
Meillä oli tarkoitus testata näitä myös kesällä ulkona mutta ei saatu aikaiseksi. Pitäisi myös toimia asfaltilla.
Oma ja kaverienn tuntuma renkaasta oli että on helppo ja kiva ajaa. Vaatii muutaman kierroksen lämmitäkseen ja mutkissa pito on riittävä mutta ei kuitenkaan mikään kiskopito kuten sorex28. Kulumista ei juurikaan havaittu, valitettavasti meidän ajot olivat enemmän ja vähemmän satunnaista joten tuota puolta ei ole testattu täysin. Aikanaan kun renkaan löysin niin usgt keskusteluissa väitettiin kestäväksi.
Jukka


23
Näitä kannattaa harkita/kokeilla:
https://www.eurorc.com/product/13309/ride-24mm-pre-cut-slick-tires-with-lt-inner-4pcs

Ovat jonkun USGT (21.5t) sarjan renkaat ja näyttivät olevan Saksassa myös etuvedon (13.5t) kanssa käytössä.
Muutaman auton voimin noilla viime talvena ajettiin perus turisteilla ja 13.5t koneilla. Kestävät ja mukavalla tavalla liukkaammat kuin normi FTT/sorex sliksit. Renkaissa myos insertit mukana.

                   

24
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 07.02.18 - klo: 16.12 »
Kiitokset myös Jerzille, oli mukava tavata pitkästä aikaa.
Jukka

25
Team Associated / Vs: Team Associated B64
« : 31.12.17 - klo: 13.10 »
F = Futaba sopii. Eli kummassakin 25t

26
No niin, muutamat akut Kössin jäykkäakselilla pyöritelty pihalla.
Eli tällänen siitä tuli:

27
Olisiko ollut n viikko kun tullin kautta kiertää ja tavarat kotona.
Tosin itse olen vain kerran tilannut, mutta ei voi kuin suositella. Toki rahti ja alvit syövät hiukan hintaetua.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 17.11.17 - klo: 13.52 »
En usko että on mahdollista syöttää kahdesta eri lähteestä virtaa.
Tuo servoille menevä ohjausviesti on sähköinen signaali ja jos servot saavat toisesta lähteestä sähkönsä ja vastari toisesta niin tuossa kohtaa näitä kahta jännitettä ei pysty toisistaan erottamaan.

Silloin kun servoille viedään syöttö erikseen esim vastarin akulta ja kytketään vain signaalijohdin on tarkoituksena välttää servojen haukkaaman virran kierrätys vastarin pinneiltä, jotka eivät ole mitoitettu kovin suurille virroille. Tällöin kuitenkin vastarin ja servojen syöttö on peräisin samasta paikasta ja siksi homma toimii.

29
Kuis vanha alkuperäinen Speedpassion kone, saiko sitä ajaa vielä 20t pinionilla compissa?
Vai olisiko mahdollista pudottaa se samalla pois jolloin classic olisi 16t ja comp 20t, tällöin luokkien välissä olisi ehkä aavistuksen lisää nopeuseroa.

30
Täysin samaa mieltä, onhan nytkin kaikki saatavilla olevat Minin alustat sallittu.

Niinpä, mutta onko M07 enää edes Minin alusta? Vaikka kyseessä onkin Tamiyan valmistama alusta niin ei se mielestäni edusta enää samaa perhettä M03/M05 kanssa kun esim. tukivarret on vaihdettu pidempiin. Tietysti jos muidenkin valmistajien etuvetoiset M-chassis koon rungot olisivat mukana, mutta sitten luokka menisi jo etuveto touringin suuntaan.

Eli itse mahdollisena paluumuuttajana comppi-luokkaan olen odottavalla kannalla ja koska M05-alustoja on yhä myynnissä niin en näe tarvetta mennä "merkkiluokasta" kauemmas. Kaupasta saatava kone kyllä olisi plussaa vaikka itselläni toimiva alkuperäinen SP vielä onkin.

EDIT: ja FWD ajomahdollisuus myöskin kiinnostaa, mutta määrä olisi varmaan max 1 kisa, joten sen varaan ei hirveästi kannata osaltani laskea.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 8