Heps, jos toiveena oli lyhentää kisapäivää, niin vaihtoehdot noin karkeasti ovat:
- lyhennetään treenilähtöjen ajoaikaa
- lyhennetään aika-ajojen ja finaalien ajoaikaa
- ajetaan vähemmän eräkierroksia (treenit / aika-ajot / finaalit)
- tiivistetään aikataulua
Se, että FTT:ssä ajetaan miten ajetaan, ei tarkoita, että niin pitäisi olla, mutta se on yksi referenssi. Jos lukee ajatuksella aikaisemman, niin esim. lähtöjen pituudessa on puolensa ja puolensa. Itse tykkäsin ajaa 8min, koska silloin yksittäinen virhe tai tilanne ei ole niin merkittävä. Eräväliä ei kannata tuntia lyhyemmäksi laittaa eli liikaa tiivistämistä ei kannata tehdä, jotta aikaa jää mahdollisiin korjauksiin.
Useina vuosina monissa keskusteluissa on yleensä noussut toive, että ajoaikaa tulisi paljon, samoin että kaikki finaalit ajetaan kolminkertaisina, jotta vähemmän ajaneet kuskit saavat arvokasta kokemusta ja osaaminen kasvaa. Toisaalta kisapäivät ovat pitkiä ja vaatii jaksamista ja keskittymistä - se on hieman tämän lajin luonne silloin, kun on paljon kuskeja ja ajettavia luokkia. Ja varsinkin viime kauden perusteella Kerhocup vaikuttaa olevan suurin rata-autojen kisasarja Suomessa, kun FTT:ssä on käynyt osallistuja- ja luokkakato. Ja siihen kun lisätään, että on matalakynnys lähteä mukaan, niin ei ihme, että se on kasvattanut suosiotaan. Hyviä ja miksei huonoja kokemuksia myös muualta kannattaa jakaa ja niistä keskustella avoimin mielin
- lyhennetään treenilähtöjen ajoaikaa
- lyhennetään aika-ajojen ja finaalien ajoaikaa
- ajetaan vähemmän eräkierroksia (treenit / aika-ajot / finaalit)
- tiivistetään aikataulua
Se, että FTT:ssä ajetaan miten ajetaan, ei tarkoita, että niin pitäisi olla, mutta se on yksi referenssi. Jos lukee ajatuksella aikaisemman, niin esim. lähtöjen pituudessa on puolensa ja puolensa. Itse tykkäsin ajaa 8min, koska silloin yksittäinen virhe tai tilanne ei ole niin merkittävä. Eräväliä ei kannata tuntia lyhyemmäksi laittaa eli liikaa tiivistämistä ei kannata tehdä, jotta aikaa jää mahdollisiin korjauksiin.
Useina vuosina monissa keskusteluissa on yleensä noussut toive, että ajoaikaa tulisi paljon, samoin että kaikki finaalit ajetaan kolminkertaisina, jotta vähemmän ajaneet kuskit saavat arvokasta kokemusta ja osaaminen kasvaa. Toisaalta kisapäivät ovat pitkiä ja vaatii jaksamista ja keskittymistä - se on hieman tämän lajin luonne silloin, kun on paljon kuskeja ja ajettavia luokkia. Ja varsinkin viime kauden perusteella Kerhocup vaikuttaa olevan suurin rata-autojen kisasarja Suomessa, kun FTT:ssä on käynyt osallistuja- ja luokkakato. Ja siihen kun lisätään, että on matalakynnys lähteä mukaan, niin ei ihme, että se on kasvattanut suosiotaan. Hyviä ja miksei huonoja kokemuksia myös muualta kannattaa jakaa ja niistä keskustella avoimin mielin
