Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Kurayamino

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 04.09.13 - klo: 19.20 »
3-hampaiset/reikäiset liittimet jotka asennetaan alkuperäiseen vastaanottimeen, muovikuoren sisältä paljastuu johtoon kiinnitetty liitin jonka kasaamiseen kyselin työkaluista. Tähän yritin asentaa kondensaattorin (tinaamalla liittimen kiinni puristetun osan päälle) koska tuo servo haukkaa ilmeisesti niin paljon virtaa että nopeudensäädin lyö jonkun virhetilan päälle..
Servo: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SERVOT-JA-TARVIKKEET-Servot/Savox-SB-2271SG-20kg0065-74V-Brushless-Servo-109230

En tiedä onko servo rikki kun pyörät kääntyy heikosti? Epäilen että se on saanut kosteutta kun testailin sitä huonolla menestyksellä talvipakkasella (valot räpsyi ja välillä auto meni virhetilaan eikä liikkunut, nopparissa punainen valo tms.) Välillä se liikkui ja kääntyi heikosti. Lopetin kuitenkin pian alkuunsa ja laitoin auton sisälle. Mahdollinen sulamisvesi on saattanut aiheuttaa servoon jotakin vauriota tai sitten servo on suunniteltu vain sisäkäyttöön eikä kestä pakkasta..  :evil:

Siististi on siten kuin Traxxaksen tehtaalla ja oikeilla työkaluilla ammattimaisesti asennettu. Myös kotona asennettu käy jos lopputulos on yhtä hyvä.

Auto ei ole huono mutta tässä vaiheessa parempien osien päivittely alkaa kostautua.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 03.09.13 - klo: 18.03 »
Onko tietoa voiko auton lähettää jonnekkin korjattavaksi/säädettäväksi?

Olen ostanut parin vuoden aikaan erinäisiä osia joilla tilannetta olisi pitänyt parantaa mutta niistä ei ole ollut apua, säädöt pielessä tai joku osa on viallinen. esim. Savöxin servo taisi olla typerä hankinta, ei ilmeisesti kestä ollenkaan kosteutta, pyörät ei juuri käänny.. Kondensaattorista ei ollut ehkä mitään apua ja sen tinaaminen liittimeen ei onnistut ainakaan oikealla tavalla. Onko sähköliittimille erikoistyökaluja vai miten/millä ne kootaan siististi?

Tarkoitus olisi ehkä luopua autosta kun sen saa kuntoon..

3
Minulla on kuvan kaltainen liitin, sekaa on asennettu jo ledit ja lisäksi sinne täytyy saada juotettua ylimääräinen kondensaattori, miten liittimen purku onnistuu ettei se leviä käsiin?


Vaihtoehto B? Voiko vastaanottimen (Traxxas Link) vapaaseen paikkaan tökätä kondensaattorin?

4
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 05.08.13 - klo: 19.53 »
kondensaattori odottaa kytkentää traxxas link vastaanottimeen. BAT/CH5 kanavasta löytyy jo perusjohto + valojen  johto. toinen ohjauskanava on vapaa. Voiko siihen kytkeä konkan (olen lukenut jostain että vapaata kanavaa voi käyttää konkalle) vai täytyykö "mikroliitin" saada jotenkin purettua?

5
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 13.04.13 - klo: 18.35 »
R/C95, kiitos linkistä! Pitää tilata tuolta jotain ja kokeilla kytkeä savöksi uudestaan. Asia oli tarkoitus hoitaa talvella mutta ei mielenkiinto riittänyt tuloksettomaan ruuvaamiseen ja auto on seissyt kaapissa siitä asti kun viimeksi testasin.

s.heinonen, saitko futaban servot kytkettyä, miten toimii?

6
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.01.13 - klo: 18.45 »
Pitää katsoa joskus kun viitsii kaivaa osat kaapista, muistelisin että jo aikaisemmissa testeissä ihmettelin nopparia jossa paloi tai vilkkui punaiinen valo vihreän sijaan joten siinä on varmaan jotain ongelmaa. (noppari: Hobby King 150A High performance Brushless Car ESC) Tein myös siihen viimeksi jotain säätöjä, pitää ehkä resetoida.

Täytyykö tuo Sävöxi sitten nakata menemään kun ei sillä tee mitään vai onko jotain ohjeita miten sen saa toimimaan normaalisti, virtapiikki  tuntui olevan pakkasella niin raju että valot notkahti aina kun käänsi?

7
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.01.13 - klo: 21.18 »
Kävin ajamassa pitkän tauon jälkeen huolletulla ja (sisällä) toimivaksi todetulla autolla. Testasin uuden sävöxin ohjausta joka vaikutti nopealta. Ei mennyt kuin hetki ja servo käänsi pyöriä lähes hengettömästi ilman mitään voimaa.

Pian auton nopeus oli lelu Nikkoon verrattavaa, nopeammalla vaihteella auton etenemiskyky hiipui hitaammaksi kuin vakio summitin möyrintä maastossa. Arvelin kytkimessä olevan vikaa. Auton nopeus muuttui välillä kun nitkuttelin säätimiä ja auto meni hetken kovempaa kunnes hyytyi taas.

Mitähän tuolle seuraavaksi tekisi? Soveltuuko tuo ohjauservo vain puhtaaseen sisäkäyttöön vai mikä sitä mahtaa vaivata.

Toin auton sisälle kiristin kytkintä niin tuntui että alkoi toimia paremmin, mutta luulen silti että jotain muuta vikaa on jossain. Ohjausservo käänsi pyöriä vain ilmassa, valot räpsyi aina kun käänsi. Akkuihin jäi 3.8 V jännite neljään kennoon.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 06.11.12 - klo: 22.14 »
Nyt on ilta tutkittu ja ongelmat saatu välttävästi ratkaistua. Tuota signaalipuolen juttua en aivan ymmärtänyt mutta tuli kuntoon kun olin resetoinut nopparin muutaman kertaa, tehnyt säätöjä ja asettanut kaasualueen radiosta noppariin useita kertoja. Toimi lopulta vakaammin siten kun kytki radioon ensin virran kuten RcVosu sanoi, perusteluja silti odotan..

Etupuskurin ledien irtonaiset johdot tuli tinattua takaisin paikoilleen ja johdotuksen muutin siten että kiertää etupuskurin ja rungon välisen puskulevyn alapuoleta. Meni ennen päältä jonka takia johdot menivät poikki koska auto pyöri ja lenteli rajusti betonilla. Ulkokuori ja etupuskuri taittuivat ovelasti päällekkäin leikaten aikaisemmin välistä menneet led johdot.

Tuohon kamalaan ääneen oli taas syypää pinjonin ja spurrin välys. Kun asensi rattaat löysemmin yhteen niin suurin osa äänestä katosi. Pinjoni on metallinen (yhdessä hampaassa erotettavissa pieni naarmu ja spurri taitaa olla vakio, olisiko se syytä vaihtaa kun on muovinen ja siinä alkaa olla pientä kulumaa. Suosituksia ja kokemuksia?

Minulta taitaa löytyä jo kaikki traxxaksen sivuilta saatavat pdf-tiedostot. Tarkoititko nyt nimenomaan ohjelmallista rakennepuuta kuten tuossa aikaisemmassa videossa vai räjäytyskuvaa?

9
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 06.11.12 - klo: 18.35 »
Ei tuosta ohjeesta ole apua, samantyylisiä ohjeita katselin itse. Pitäisi löytää tuon säätövalikon rakennepuu ja kaikki vaihtoehdot jotta sitä osaisi sokkona käyttää. Ei tuossa säätimessä taida resettiä olla jos olen vahingossa mennyt tekemään virhesäätöjä..

Kytkin ei luista, mielestäni olen sitä aijemmin jo löysännyt 1/8 osakierroksen tai jotain vastaavaa.. Voimaa tuntuu välittyvän pintaan loistavasti mutta tuo meteli. Voimansiirrosta ei eri lukkoasetuksilla pyöritellessä lähde mitään ääntä eikä pelkän moottorin pyörityksestä, joten ilmeisesti ääni tulee jotenkin kytkimestä. Rattaat ja kaikki näyttää uutta vastaavilta..

10
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 05.11.12 - klo: 23.14 »
Sain vaihdettua kääntösuunnan tämän videon avulla, siinä oli sattumalta tuo kääntyminen esimerkkinä. Mitään muuta ohjetta en tuohon traxxas 2244 kapulaan löytänyt. Traxxas - TQ Link 2.4GHz - Basic Programming

Tuota ongelmaa en saanut korjattua, eikä manuaalista ole apua. Sen verran voi kuitenkin päätellä että nopparin valo palaa jostain syystä heti punaisena kun laittaa käyntiin (muutamien kalibrointien välillä valo katosi joskus hetkellisesti neuraalitilassa). Kun samalla painaa jarrua kun renkaat lähtee pyörimään niin valo pysyy punaisena. Huomasin vielä että jos kaasun painaa pohjaan niin palaa sekä punainen että vihreä. Peruutus alkoi mennä taas päälle jossain vaiheessa, mutta silti toimii väärin joskus renkaat ei lähde pyörimään, useimmiten lähtee joskus lähtee kiihtymään hitaasti itsestään kun auto seisoo hetken. Täytyy huomenna seuraavaksi resetoida jotain jos siitä olisi apua..  :undecided: Niin ja ongelma pysyy vaikka käynnistäisi laitteet ohjeen mukaan.

En tiedä onko tuo jokin muodollisuus että täytyy ensin laittaa virrat radioon ja sitten asentaa akut ja käynnistää noppari. Aikaisemmin ainakin on toiminut ilman mitään ongelmaa.. Radion sammuttamisen olen käytössä todennut paremmaksi koska on turvallisempaa sammuttaa singaali radiosta kun vaikka siirtää autoa (kymmeniä kertoja ajon aikana) nopparin sammuttamisessa pitäisi irrottaa aina auton kuoret joten se ei ole käytännönläheistä? ..radion sammuttamiseen siirryin kun joskus autoa liikutellessa on radion painike (lue kaasu) mennyt yllättävässä tilanteessa pohjaan ja siten auto on ehkä lähtenyt käsistä..

Onko kytkimelle olemassa jotain huolto-ohjetta, pitää aivan kamalaa meteliä (äänitaso vastaa tikkujen sirkkelöintiä), ei muistaakseni ole ollut noin äänekäs?

11
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 04.11.12 - klo: 23.56 »
Vaihdoin servot yhteen sävöxiin ja ohjelmoin noppariin joitain muutoksia. Hobbywing XERUN-150A-SD combo: http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=236

Sain osat kasaan ja testasin lopuksi. Vikoina oli kääntyminen väärään suuntaan, toisinaan auto lähti suoraan eteenpäin heti kun ohjaimeen kytkettiin virta  :shocked:. Pitääkö vastaanottimeen tehdä jotain erikoiskytkentöjä?

Tuon "Initial Brake Force" säädön muutin 20% kun ymmärtääkseni sen pitäisi olla jarrutusteho peruutusvaihteen ollessa kytkettynä.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 10.09.12 - klo: 18.12 »
Millaista öljyä iskareissa vakiona?

13
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 04.09.12 - klo: 18.06 »
Isommissa ohjausservoissa on rikki rattaat.

Pitävät meteliä niikuin tuossa muutama sivu sitten jperalalla piti uusi savoxi kun ei ollut säädöissä, oletan.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 03.09.12 - klo: 21.28 »
Koitin aukoa vähän paikkoja molemmat servot ovat rikki. Avasin toisen ja siellä oli hampaanpalasia irrallaan.

Tutkin tätä videota:
REAL limited slip differential for traxxas summit HOW TO

Arvelen että tuolla lukossa saattaisi myös olla hammas tai pari rikki, tasauspyörästö toimii lähes yhtää sujuvasti kuin videossa. Kun yrittää rullata saman akselin renkaita samaan aikaan eteenpäin edessä tai takana, niin ei enää toimi normaalisti ja ääni on aika kova.

Onko tuosta kokemuksia?

15
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 27.08.12 - klo: 18.31 »
Summitista meni osia nyt vasta ensimmäistä kertaa osia rikki. (renkaita ei tietysti lasketa)

Tilanne: etuakselin pyörät/tasauspyörästö tai vaihteisto ei ole kunnossa. eturenkaita vaikea pyörittää. Taka-akselin renkaat tuntuu pyörivän hyvin, ellei sitten akseli ole mennyt kokonaan väliltä poikki. Korvakuulo luulee kuulevansa muovirattaan rahinaa..

Vaihteisto varmaan kannattaisi avata aluksi jostain kohtaa ja katsoa tilanne tarkemmin. Saattaa olla että yksi syy rikkoon on se että olin laittanut lukot vahingossa päälle. Toinen syy voi olla että tuli useampi raju ja epäonnistunut hyppy.

Samalla voisi miettiä uusia jousia tai säätöä tiukemmalle, tuntuu että kori laahaa liikaa alustaan ja hypyt pohjaavat liian helposti. ..Toisaalta meneehän se noinkin vaikka "laahaa" ja kori keikkuu todella paljon nopeassa ajossa.

16
lataus 2C2P
Jos olet kokeillut kytkeä balanserin ensimmäisellä kerralla väärinpäin niin on voinut polttaa jotain joko laudasta tai laturista ja ei tunnista kaikkia kennoja joten akkujen jännite menee yli. Voi myös olla viallinen se lauta jo valmiiksi että jää yhden kennon tieto kulkematta...
Kiitos vastauksesta! Pitää katsoa jos tilaisi sitten toisen balanserilaudan..

17
Akut on kytketty sarjaan.

Onko laturissa jokin keino määrittää tuota kennoisuutta, mistään sitä ei voi ainakaan valita?

Olen kokeillut ennenkin ladata akkuja suoraan ajon jälkeen, mutta sama vika silloinkin.

Laturissa säädöt:
LiPo 4,2 V/C
5200 mAh
C:5.0 A

akut: Turnigy 5200 mAh, 30-40C, 2 kpl

18
Kahta LiPo akkua pitäisi saada ladattua graupner ultramat 14 laturilla. 2 kennoiset akut on kytketty balanserilautaan. Laturi väittää painettaessa starttia että akun jännitteet ovat liian korkeat. Kahden kennon lataus onnistuu kyllä vanhalla laudalla, mutta tämä uusi lauta pitäisi saada jo viimein käyttöön.

Vaihdoin jo kertaalleen balanseri johtojen paikkoja, sama vika jatkui.

Akuissa jännite 3,7 V
Latausarvot ovat 4,2 V/C

19
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 18.07.11 - klo: 19.59 »
Sama juttu, ei ole poikki hajalle mennyt toistaiseksi vielä yhtään mitään.. tai takarenkaat+foamit alkaa olla jo veltot ja toisen renkaan kumissa on repeämä. Se on tullut ilmeisesti isolla irtosora jalkapallokentällä ajaessa.

Väätö iskee lujaa kun toinen rengas takertuu lukot päällä, pitoa kun riittää.. Lukkoperä on myös muovisia rattaita täynnä ja sen saa varmasti helposti hajalle aikansa koheltamalla.

20
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 17.06.11 - klo: 15.20 »
harjaton Summitti oli mukana matkalla ja oli huvittavaa ajella kaupungissa kun ihmiset ja eläimet katsoivat yllättyneenä ja osa kyselikin jotain. Kuitenkin täytyy mainita että oli kyllä paras ajopaikka tähän mennessä tuo Oulun Raksilan ja Välkkylän välinen puisto. Avarat pyörätiet ja lentäviä havuja tai irtosoraa. Ehdottomasti parasta oli kuitenkin tuon mäen takana oleva nurmikenttä jossa oli mäkeä ja alle metrisiä jyrkkiä nurmihyppyreitä. Auto lensi parin metrin korkeuteen ja laskeutui siisitisti alamäkeen.

Saisi vain tuossa touhussa olla jäykempi alusta.

21
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
« : 22.11.10 - klo: 21.14 »
Viikonloppuna tuli ajeltua lumella/jäällä ensi kertaa ja ihan pätevästi auto eteni pehmeällä hangella. Pitää joskus talven aikaan rakennella jokin luminen hyppyri tai rata.

22
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 28.09.10 - klo: 20.42 »
mof:
Kyllä siellä luki se 2C, eli olet oikeassa. Laturi pystyy 5A ja tuossa voisi käyttää korkeintaan 10,4A virtaa.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 27.09.10 - klo: 16.41 »
Yhden akun lataamiseen taisi mennä noin 3 h (minulla oli ennakkoluulo että ei menisi noin kauaa). Latasin sillä akun takana hyväksytyllä C: 2 A virralla joka on akun takana hyväksytty. Onko tuo sitten ihan yleisessä käytössä ja suositeltavaa ladata niitä viiden ampeerin virralla?

Tämä alempi ongelma selvisi yksikertaisesti. Ongelmana oli huono kontakti tuohon jännitteen kennokohtaiseen mittariin (parempi nimi?), toisin sanoen en painanut liittimiä pohjaan (herkkiä palikoita säästellen) kun testailin akkuja ja kontakti jäi näin jotenkin vajaaksi.

Muoks:
Ajatuksena olisi hommata vielä tasapainotusliitin jolla pystyisi lataamaan kahta akkua kerralla sarjassa. Eli varmaan joku tällainen: http://www.hobbylinna.com/equal-adapter-ehr2x3-tpxh-p-22037.html? Kysymys sitten että onko mitään hyötyä sillä ilmeisesti latausnopeus ei muutu kun lataa edelleen sarjassa 2 A jännitteellä?

24
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 26.09.10 - klo: 20.41 »
Kurayamino:n risut ja ruusut:
OV + (myyjä)

25
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.09.10 - klo: 18.13 »
Lataan juuri ensimmäistä kertaa akkua 7,4 V, 2S ja 5200 mAh Graupner 14 + on ladannut nyt noin 1h ja jännite on menossa jossain 7,6 V. Ilmeisesti akku on täynnä kun laturi lataa sen 8,4 V? Kauanko on keskimäärin yhden akun latausaika?

Toinen kysymys: tarkastin toisesta akkuparista 7,4V, 2S, 5000 mAh jännitettä joka toisessa kennossa oli jotain 3,8 ja toisessa jotain 2 V, onko akku viallinen vai täytyykö kokonaisjännitteen tipahtaa alle 2,5 V ennen kuin akku on sökö?

26
Traxxas / Uusi Traxxas Summit
« : 15.09.10 - klo: 21.16 »
Sain viikonloppuna idean alkaa katselemaan RC-videoita, asia johti toiseen ja viimeiset kaksi päivää olen lueskellut täältä summitin kokemuksia, ongelmia ja virittelyä. Tässä olisi ollut auto jossa olisin saanut enemmän ajamisen makua kuin 90-luvun, muutaman satasen (mk) Nikko härvelissä jota "ajettiin" 5-8 min sormiparistoilla..

Olin yllättynyt että sähköautot ovat nykyään näin kehittyneitä. Tosin viimeisin mielikuva taisi olla tavaratalojen leluhyllyiltä.  :grin:

Sitten asiaan:
  • Mistä nyt kannattaa hankkia Traxxas Summitti?
  • Mukana tulee ilmeisesti jonkinmoiset akut mutta ajattelin hankkia kaksi akkua esim: Lipo 5400mAh 25-45C 7.4V 2S. (joista löytyy kapasiteettia ja potentiaalia myös tekniikkamuutoksille)
  • Graupner Ultramat 14 Plus laturi taitaa olla järkevä hankinta, sisältääkö se toiminnon joka ymmärtää automaattisesti katkaista latauksen ja miten toimii?
    Liitinadapterit taitaa tulla akusta riippuen?
  • Lipo akkujen suojapussi
  • Mistä autoon LiPo-Cut-Off?

Sivuja: [1]