Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - S.Trzaska

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Täällä muutama kuva mitä otin kisoista. Videota tulossa myöhemmin!

https://www.dropbox.com/sh/6pjw9n2zjruk4o5/AAD_WH9R42HfDVzgdwTBsttEa?dl=0

Jos laitatte kuvia esim. someen, niin kuvan yhteyteen "Kuva: Sebastian Trzaska"  :azn:

PS. Ylläpito siirtänee tämän viestin oikeaan ketjuun, jollei tämä ole se.  :grin:

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 18.11.09 - klo: 12.02 »
200 muuta harrastajaa? FTT kisojen osallistumismäärät eivät todellakaan ole olleet noin hurjaa tasoa. Ne 32 kisaajaa muodostavat yleensä viikonlopun kuskeista kolmasosan, pahimmillaan melkein puolet vaikka lasketaan poro ja stanu mukaan.

Toisekseen se on edelleen kuski mikä ratkaisee, kenties vielä enemmän kun näillä renkailla ei voi runnoa rattia ihan miten sattuu. Sen jälkeen kun käytiin ekoissa kisoissa ulkomailla (LRP-mastersit, ehkä makeimmat kisat ikinä) on aina ollut vähän surullisen hupaisaa seurata kun Suomessa valitetaan "huonosti" teipatuista radoista, "röykyistä" maton alla, tai "vaikeasta" ajettavuudesta. Suomessa on aina ollu niin viimeisen päälle tehdyt radat ja helpot olosuhteet, ja silti jengi itkee. Kisat on hyvät kun otetaan sillä tapaa rennosti että lasipalatri ei säry vaikkei aina niin hyvin menisikään, kisan onnistuminen ei ole vain järjestäjän vastuulla. Mäntsälän EM warm up:ssa autot oli oikeesti aika hyviä ajaa, piti räimiä jo ihan kunnolla että sai kaatumaan pidosta.

3
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 29.08.09 - klo: 00.45 »
Kesän mulla on ollut Lipot (GM ja Robitronic) kiinni omalla paikallaan teipillä. GM akuissa on myös tuo napojen syvennys ja Robitronicin akussa akun navat on keskemmällä, eli ne ei edes jää dekin alle. Tuo adapteri on varmasti helppo ratkaisu, mutta vähemmän juotoksia tulee kun tekee niinkuin Stilo ehdottaa (näin itsellänikin on). Tällöin joutuu dekin alle jäävän johdon laittaa akkuun kiinni jo ennen akun teippaamista.

Tähän asti mulla on ollu 60g painoa akun kyljessä kiinni, ja sillä on ollut auto aika lailla tasapainossa. Helpoin ratkaisu, mutta ei periaatteessa paras. En myöskään pidä ajatuksesta akkutelineestä joka tuo akun turhaan ulos, auton saa tasapainoon ilmankin, ja akku voi ottaa maahan kiinni mutkissa. Maden ja monien muidenkin kuskien ratkaisu laittaa erillisiä paloja akun pohjaan, jotka sitten asettuvat rungon leikauksiin, vaikuttaisi selkeästi parhaalta. Sillä saadaan painoa alas, akku pysyy paikallaan, eikä akkuteline turhaan jäykistä runkoa niinkuin Stilo jo mainitsi. Tällä ratkaisulla akkua voi myös hieman tuoda ulommas (itse en toisi yli pohjan reunan) jotta tasapainotus käy helpommaksi.

Sekään taas ei ole kovin hyvä, että akun pohjasa on metallilevy, jossa on ne ulokkeet rungon leikkauksia varten.  Sehän nostaa akkua ylemmäs ja niinkin kevyitä kuin Lipot ovat, ne silti painaa suhteessa paljon. Ulkokauden perusteella on vaikea sanoa, että kuinka paljon käytännön eroa auton käyttäytymiseen näillä eri vaihtoehdoilla on (epäilen että merkittävää eroa löytyy vasta kaatopidolla), mutta eiköhän selviä Mäntsälässä jos saadaan sinne kaatopitoa.

Sebastian

4
Tulokset / Vs: Laukaa Touring jälkivetistelyt ja tulokset
« : 16.08.09 - klo: 03.18 »
Kiitti hyvin järjestetyistä kisoista Laukaalaisille! Ja suuren suuri kiitos iskarin etsijöille! Spesiaali kiitos haukansilmä-Juhazille, oli helposti letun arvoinen iskari;)!

Kiertosuunta oli paljon toimivampi kuin odotin, mutta itsekin pidin enemmän viime vuodet ajetusta profiilista. Tämän vuoden profiili oli kieltämättä selkeämpi, vastaheitto-neulansilmä ja kiihdytys mutkaa pitkin. Viime vuonna taas tultiin kovasta vauhista "loiviin" mutkiin sisään ja sitten se säädöiltä haastavin eli miten saada auto taipumaan vielä se 5 pykälää lisää niihin loputtomiin asti tiukkeneviin mutkiin. Ja ajolinjojen osalta anteeksiantamattomimpia ratoja, jossa kaikki radan mutkat pitää ajatella yhtenä kokonaisuutena; yksikin pussi johonkin mutkaan niin koko läppi menee sekaisin. Se on tähän asti ollut Laukaan haastavuus.

Mutta tämän vuoden profiili yllätti silti positiivisesti, Lipo vauhdeilla saa niistä vastaheitto-neulansilmistäkin jo aika haastavia;) eikä silti tullut ilmeisesti normaalia enempää peräänajo-sumia finaaleissa.

Onnittelut sarjojen voittajille sekä kisan voittajille Kentsulle ja Karrille!

Tolppa! \,,/ Kiitos Calelle eeppisimmästä. kitarasoolosta. ikinä.

5
Kuusankoski rules! Ei hyvänen aika miten upeita kuvia Copter! Mä innostuin niistä nyt niin paljon et pitää olla varovainen (ettei nyt vaan sattuis mitään;). Stilon korimaalaukset  :cool: HATE ME ja aamukasa! Kiitti kaikille hyvästä menosta!


6
Tulokset / Vs: FTT VI ja GPT II Raision kilpailu. Tiedoite
« : 11.05.09 - klo: 21.25 »
Upea rata! Miten olis jos TSM-10 luokaasa ajettaisiin pitkä rata ilman tuota 12-mutkaa? Lipoilla autot kulkee jo samaa vauhtia polttisten kanssa, ja tuo pitkän profiili houkuttaisi.

Basti

7
Ajetaan edes Suomessa Lipoilla. Ei tarvitse rakentaa kahta autoa, painorajathan oli samat, erot tulee siis lähinnä tehoista. "Joutuu" siis käyttämään vain eri koneita ja välityksiä Lipoilla, vai kuinka? Olis ollu niin upeeta ajaa Luxembourgin radalla Lipoilla. Nyt sitten himmaillaan isolla radalla, ai kun mielekästä. Viritetty on viritetty, tehoja pitää saada vähintäänkin liikaa!

8
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 13.01.09 - klo: 22.59 »
http://www.dhi-cup.dk/dhi09/mtg20/ressum.htm

Tuossa vielä tulokset. StiloMOKOMA Go, Go, Go!!!!!

9
Tulokset / Vs: DHI-Cup 2009 9.-11.1.2009, Odense, Tanska
« : 12.01.09 - klo: 17.43 »
STILO!!!! \,,/ Todella upeaa ajoa! Suomeen saatiin uusi tähti ja Henry näytti niin maailmalle kuin Suomellekkin että meillä on porossa tasoa. Onnittelut myös Christerille A-finaalipaikasta, kovalla työllä ansaittu!

Suosittelen lähtemään isoihin kisoihin ihan jo sen takia että näkee Marc Rheinardin ajoa livenä. Sitä ei riitä sanat kuvailemaan.

Mahtavat kisat, kuten viime vuonnakin! Ainoana miinuksena matosta irtoava nukka, joka tuhosi laakereita pitkälle kisaan. Muutoin kisat oli järjestetty isosti, niinkuin korkean profiilin kisat kuuluu; A-finaalien alkuun taas show-meininkiä, varikkotyttöjä ja niin paljon katsojia ettei tosikaan. Kisoja oli ilmeisesti markkinoitu ihan huolella ja saatu kerättyä paljon ja todella hyvin tuotu näkyville sponsseja.

Mulle kisat oli ekat Tamiya-Speed Passion-Boomerang kokonaisuudella. Auto kulki todella kepeästi ja ajoaika riitti joka kerta. Speed Passionin koneista jäi erittäin hyvä ensivaikutelma. Ja ah, Tamiya. Matoista kun irtosi ihan huolella karvaa, auto piti purkaa ja voimansiirto puhdistaa ja mahdollisesti vaihtaa laakereita joka akulle. Siinä meisseli kädessä oli aika kiitollinen mekkaaja-ystävälliselle TRF-insinöörille. Ei voi oikeesti huoltaminen olla näin helppoa. Auton ajo-ominaisuuksista se, että luvattoman looginen ajaa, kääntyy ja silti on kiihdytyspitoa... Kovalla pidolla Tamiyan tukeva design pääsee _niin_ oikeuksiinsa, auto ei tee mitään ylimääräistä.

Kisat meni omalta osalta opetellessa Tamiyan ajotyyliin. Auto toimi aivan täydellisesti ja kuskikin alkoi olemaan synkassa finaaleissa. Nyt oli kisoissa se pari finaalillista parempia kuljettajia, mutta näillä kokemuksilla autosta ja koneista on odotukset ja nälkä kova seuraaviin skaboihin!

Basti

10
Kiitos vinkistä! Nyt olen krossarin uusi onnellinen omistaja!  :D  8)

11
Tikishän se... taisivat löytää oikeita vuokralaisia jotka oli valmiita maksamaan enemmän. Ei siinä, halvallahan me oltiin saatu siellä ajaa.

Meinasin B4 Teamilla ajaa. Kai mä joudun uuden ostamaan ellei jollain olis käytettyä myynnissä? :wink:

12
Meiltä meni treemipaikka alta, joten nyt olis hyvä tekosyy tulla champseihin ja vanhalle kerholle muistoja verestelemään  8) . Ajankohdan suhteen ei mulla ole muita toivomuksia kuin että se ei olisi 27-29/4. Sillon ollaan muissa kisoissa ja olisi harmi jos Winter Jumpsit jäisi sen takia väliin.

Terveisin Basti

PS. onhan bilispöytä vielä kertsillä?

13
Oli todella hyvät kerhokisat järjestetty viimeks. Järjestelyt pelas ja meininki oli rentoa. Harmi, ettei TSMää voitu tällä kertaa järjestää, mutta ovikiilaa ja porostockkia kannattaa lähtee ajeleen!

Järjestähän Vesa taas virikisatkin, toivottavasti saatais kerättyä enemmän porukkaa viriin. Ja oottehan muistanu reenata, viime kisojen Keski-Suomi domination kolmoisvoitto aiotaan toistaa... ;)

BCR 2006 kisaan osallistuneille fiilistelyä ja kisoihin osallistumista harkitseville apua harkintaan:

http://www.youtube.com/watch?v=ZNm_jGlW2io

Terv. Sebastian

14
Tulokset / Blue Carpet Race - Lopputulokset ja jälkipelit
« : 22.12.06 - klo: 12.02 »
Kiitos hyvistä kisoista ja coolista tavarapalkinnosta!
Onnea Weskulle 12 luokan voitosta!
Team Keski-Suomi dominoi 1-2-3-8!!!  8)
+"Oulussa osaa ajaa vain Oululaiset." ...Myth busted!
+Pito oli ihan kohtalainen ja rata oli hauska ajaa.
+Erinomaisia sämpylöitä ja hyvää (ja edullista :shock: ) pizzaa niinkuin aina.
+Ilmainen majoitus, vaikka urheilupatjalla on kova nukkua :)  niin ei ainakaan tule lisäkustannuksia kerhokisoihin. Ja heti herättyä treenaamaan vielä akullinen ennen kisojen alkua  :lol:
+20 eurolle sai aika hyvin vastinetta: paita, pokaali ja mahdollinen tavarapalkinto.
+Porukkaa oli uskaltautunut kauempaakin, toivottavasti ens kisoissa vielä enemmän! Oulussa vaikuttaisi intoa ja osaamistakin riittävän kisojen järjestämiseen, joten toivotaan että BCR kasvaisi ihan isoiksi kisoiksi!

Kuten Teemu jo lupailikin, on kisoista luvassa jonkinlainen videokooste/dokumentti... mutta siinä voi pari viikkoa vierähtää.

15
Aivan mahtavaa että muuallakin kuin Mäntsälässä uskalletaan yrittää järjestää isoja FTT-sarjan ulkopuolisia kisoja!  8) Mitä enemmän isoja kisoja sen parempi! Hyvin on kisaa mainostettu täällä foorumilla, ja kisapaidat varmaan takaa, että kisat pysyy mielissä pitkään. OIKEIN!  :wink:

Onko kisapaikalla käytettävissä mikroa vielä illalla, että vois iltapalaks lämmittää pari roiskeläppää? Vai pitääkö käydä loottaamassa buffetti ennen la iltaa?  :lol:

16
Tulokset / LOPPUTULOKSET - FTT I 2006 Kuusankoski
« : 31.01.06 - klo: 20.51 »
Onnea Teemulle kisan voitosta ja Panulle kovasta ajosuorituksesta kovassa seurassa!!!
Kiitos Kypakille hienosti järjestetyistä kisoista! Erityistä plussaa aikataulussa pysymisestä ja makaronilaatikosta! Mahtavaa myös että oli 4 Euroopan mestaria kisassa mukana, toivottavasti myös jatkossa. Ainoana miinuksena kisasta oli se että Tulostaulu/Radiosäilö/Katsastus -alue oli ruuhkainen, mutta tämä lähestyy jo nillityksen rajaa... :)

Ei menny omalta osalta ihan niin kuin olisi toivonut mutta täytyy sanoa että kisa oli jo alkuerissä ihailtavan tiukkaa! Ensimmäisellä alkueräkierroksella oli ainakin 7 kaveria 2 sekunnin sisällä! Sitten mitä tulee 2/3 systeemiin, onhan se aika rankka mutta ihan oli omat ajovirheet jotka maksoivat sen finaalipaikan verran... kamat toimi ja niin edespäin.

Vesa+TTK: Se että tulee onnistua lähes jokaisessa alkuerässä on tietysti kaikille sama ja varsinkin KV-kisoissa ei ole väärin tuo 66.7 %. Mutta nyt ei olekkaan kyse kv-kisasta  :wink: . Virissä kuskit ovat kuitenkin jo sen verran kokeneita kuljettajia/mekaanikkoja että 2/3 on ihan perusteltu systeemi. Tästä kuitenkin kärsivät eniten ne joiden kohdalle osuu radiohäiriöt, jotka voivat johtua auton ulkopuolisistakin tekijöistä (hallin metallirakenteet?). Muuta tilannetta jolloin 2/3 olisi sen "epäreilumpi" kuin 1/3 ei tule mieleen... Itse pidin kyllä tuosta 2/3 systeemistä, se vaatii kuljettajalta hermoja kenties jopa enemmän kuin 1/3. Ja sitäpaitsi kisat lasketaan 3/4 joten oikeastaan systeemi on aika anteeksiantava. Pääasia kuitenkin on, että ei tällä pistelaskusysteemillä tai millään muillakaan selityksillä lähdetä selittämään keneltakään finaalipaikkaa "pois", tai muutenkaan väheksytä sillä että "et olisi pärjännyt jos..." ...tähän on valitettavasti joskus törmännyt.

Stanussa kuitenkin tuo 2/3 vaikuttaa aika rankalta, siinä vielä opetellaan ihan perusasioita auton kunnossapidon kanssa, jolloin uusilla kuskeilla ei todennäköisesti ole auto kunnossa joka alkuerään samalla varmuudella kuin virissä... Mutta stanukuskithan sen itse sanovat, että sopiiko 2/3 stanuun...

17
Tuntuu kyllä musiikki-fanien silmään kusemiselta jos ei saa varmuuskopiota tehdä (ainakaan kaikille levyille), tai laittaa sitä mp3 soittimelle/tietokoneelle... Vähän on samaa meininkiä dvdeitten "aluelukoissa"... :| Omalla kohdalla katsoisin että musiikin (ilmaiseksi) imuttaminen netistä on pelastanut mut "hit music onlyltä"... Joskus sillon kun ei muusta musiikista selvää käsitystä ollu kuin radio-popista  ja siitä ei niin jaksanu innostua niin ei oikeen kiinnostanu levykauppaankaan lähteä ja näin en päässy tutustuun muuhun musaan. Netistä kuitenkin löytyny kaikkee he1vetin hienoo musaa, jonka seurauksena on mm. konsertti dvdeitä tullu ostettua. Sitten myös toisaalta aidossa cdeessä on ihan eri tunnelmaa kuin imutetussa, yleensä on myös äänenlaatu parempi. Juuri sen takia surettaakin tuo kopiosuojaus ja se ettei tämä uus hieno levy toimi kaikilla soittimilla, kuten ei myöskään cd-rrät toimi kaikilla soittimilla :cry: ... Summa summarum: Sen sijaan että levy-yhtiöt kehittäis uusia keinoja taistella pahoja asiakkaita vastaan, olis kenties kannattavamaa panostaa enemmän siihen mikä tekee aidosta levystä "spesiaalin", kannet, äänenlaatu ja se vihkonen mikä joidenkin levyjen mukana tulee. SOAD on mun mielestä tässä onnistunut...  8)
Katkeraa tilitystä mutta olkoon. :?  :x

18
Vapaa keskustelu / Mp-3 soittimet
« : 17.12.05 - klo: 23.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Beris"
Tähän väliin täytyy sanoa, että MP3-soittimissa(varsinkin Creative Muvo) mukana tulevat kullokkeet on aivan paskoja. Mulla no kyseinen soitin ja uusien kuulokkeiden ostaminen on edessä. Jos volyymin laittaa täysille, alkaa kuulokkeet särisemään. Myös kuulokkeiden päällä olevat "pehmusteet" lähtevät heti kättelyssä irti. Sen jälkeen tippuvat "kaiutinta" suojaavat muovipalat ja pikaliimaa vaan kehiin. Sitten niillä ei kuuntele edes mummini :) ...


Kaverin creative muvon kuulokkeita oon kokeillu ja ei sopinu mun korvaan ollenkaan. Aivan poskettoman isot, varsinkin niillä pehmusteilla. Sama koskee Phillipsin nappikuulokkeita. Äänenlaatu oli mitäänsanomaton ja bassosta ei tietoakaan. Bassojen puuttuminen johtuu varmasti osittain myös siitä ettei ne mahu korvaan kokonaan... Itellä on Packard Bellin 512mb soitin ja siinä tulleita kuulokkeita ei voita mikään! Sopii korvaan niinkuin ois tilaustyönä tehty ja parempia bassoja en oo vielä toisissa kuulokkeissa tavannu! Ainoo huono puoli niissä vaan on se että ne johot ei kestä mitään. Kahesti oon vuoden sisään joutunu käyä hakeen takuulla uudet. En tiiä onko ne sitten liian lyhyet tai liian jäykät ne johdot. Tosin nyt ne johdot tuntuu letkeämmiltä... toivottavasti kestää pitempään. Sonyn kuulokkeet pääs istuvuudessa kyllä tasoihin noitten packard bellin kuulokkeiden kaa. Tosin hajotin ne marmoriseen pöydänkulmaan jo aikoja sitten niin ei enää osaa vertailla niitten bassoja.  :lol:

19
Ajoaika ja akkujen kapasiteettihan ei ole suorassa yhteydessä keskenään, kuten Cale jo sanoikin. Stanussa akkujen ajoaika oli aika toissijainen tekijä, toisin kuin akkujen voltit. Stanussa oli moottori ajoaikaa rajoittavana tekijänä. Välitykset, hiilet, jne säädettiin niin että tähdättiin siihen että kulkee kovaa sen 5 min. Toisin sanoen vaikka akkuihin jäikin virtaa, ei olisi autolla päässyt enää 5 min jälkeen kovinkaan pitkälle. Eli stanussa, vaikka jo joudutaankin akkuja purkamaan kuinka paljon, tarkoittaisi ajoajan pidennys vauhtien tippumista.

Nyt kun on päässyt ajamaan vapailla koneilla tuntuu että niillä pääsee helpommin maaliin kuin 12 lankaisella juuri siksi, että ei tarvitse yliajaa autoa vauhdin ylläpitämiseksi. Isoilla radoilla ne tosin varmaan syövät jo niin paljon virtaa suorilla että akut ei välttämättä riitä, vaikka kone jaksaisikin mennä, jolloin joudutaan hissuttelemaan tai ajamaan miedommilla käämeillä (sitäpaitsi, jos ennakkoa on LIIAN vähän, moottori puutuu :wink: ).

Jokatapauksessa jommassa kummassa tulee raja vastaan ja jos ajoaikaa pidennetään niin vaudit tippuvat väkisinkin, elleivät myös moottorien hyötysuhteet parane (tai opi ajamaan pehmoisemmin :wink: ). Olis mielenkiintoista kokeilla esim 6min, tai jos oikeen innostuu niin 8min, eriä kerhokisoissa ja katsoa että mitä siitä tulee.

20
Tulokset / Kapinoiden tulokset ja jälkipuheet.
« : 25.10.05 - klo: 17.25 »
Oli taas Mäntsäläiset järjestäny mahtavat kisat ja tällä kertaa meni omaltakin osalta aika nappiin. Perinteiset:
+Aikataulu piti ja erävälit olivat sopivat
+Tonin selostukset 8)  
+Mäntsälän kuuluisat hotdogit
+Rento meininki kisassa ja majoituksessa
+Ulkomaan kaveritkin tuli
+Aamu ja iltapalat leirikeskuksessa (reippaasti maukkaampaa kuin hotellien vastaavat)
+Kilpailutilat
+Auto toimi vi+un hyvin!
+Musa soi
+Riston selvitykset harrastuksen lieveilmiöistä :mrgreen:  
-Alkuerien lähtöjärjestys mieluummin parhaan tuloksen kuin edellisen tuloksen perusteella
-Finaalien lähtöväli voisi tosiaan olla pidempi

Onnea Simolle, OMXille ja Harrille!

Kiitokset Mmrc:lle hienoista kisoista!!! Kiitti myös Simolle, Sakelle ja Teemulle kaikesta avusta ja Rytsyille kyydistä!

Ei liity niin vahvasti tähän kisaan mutta:
Puolitoistatuntiset erävälit riittivät kaikkeen auton mekkaamiseen ja koneen sorvaamiseen, mutta lyhyempi ei ainakaan omalla kohdalla. BTW, sorvaamiseen mukaanlukien koneen irroittamiseen ja takaisin laittamiseen menee "vähän" enemmän kuin 3-4 min...

21
Vapaa keskustelu / vitsipalsta!!!
« : 20.10.05 - klo: 22.32 »
Se, että onko vitsi, jääköön jokaisen tulkittavaksi  :wink: ...
http://jeffmilner.com/backmasking.htm

-varsinkin noi ledin, yokon, beatlesin ja britneyn on hyviä... ja ehkä paras on toi pink floyd  :D

22
Joo, sinne leirikeskukseen kannattaa ehdottomasti mennä! Ainakin puolet rc-porukasta yöpyy siellä, jolloin siellä ei juuri muuta porukkaa näy. Viihtyisä ilmapiiri, hyvät suihkut, kunnon kokoiset pöydät huoneissa (jos tekee mieli mekata) ja erinomainen aamupala. Suosittelen.

EDIT: Ainiin ja siellä ei oo ainakaan tähän asti lausuttu mitään rukouksia tai vastaavaa.  :mrgreen:

23
Tunnin erävälit?  :shock:  

Mr Cale: Joo yhdelle päivälle tekee tiukkaa :wink: , mutta toisaalta Jens Minnessäkin tuo lauantai päivä on 13 tuntia. Ymmärtääkseni reenit jäävät kuitenkin Suomessa lauantaille?

Joka tapauksessa mielestäni tunnin erävälit on liian lyhyet.

24
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Ensin porukka haluaa etä ois mahd paljon eriä, sitten itketään aikasin kotiin. Ikinä ei ole hyvä.

Ajetaan vaan 2 akkua ja yks finaali, eiköhän siinäkin selviä voittaja? ja kaikki pääsee nopeesti kotiin kaasujalka suorana ikävän harrastuksen parista
.


Nimenomaan!!!

25
Joo'o... ei kai se päivän lyhentäminen huono juttu olisi, kun pitkä päivä vie voimia ja päivän lopussa saattaa keskittymiskykykin jo heiketä :wink: . Kauempaa kisaan matkustaville tämä saattaa olla ongelma? Toisaalta itse olen jokatapauksessa mieluummin yöpynyt kisapaikkakunnalla kisaa edeltävän yön, varsinkin jos tarvii kauas matkustaa. Omalta kannalta tuo välimatka ei siis ole suuria vaikuttanut, toisaalta se en ole minä joka on joutunut kisan jälkeen ajamaan autoa kotiin.
On myös ollut juttua siitä että sunnuntai ei saisi venyä liian pitkään koska toisilla meistä on koulua maanantaina ja silloin pitäisi olla virkeänä.

Se mikä minun vaa'assa kuitenkin painaa eniten on se että lyhyen päivän eteen ei saa uhrata mielellään sitä neljättäkään alkuerää, tai ERÄVÄLEJÄ! Kesällä oli joissakin kisoissa aivan liian lyhyet erävälit, hieman yli tunti on lähinnä kerhokisoihin sopiva eräväli. Itsellä ei ollut kovin montaa ankkuria käytössä joten sorvaan joka erän välissä. Tuon sorvaamisen jälkeen ei ole suuresti aikaa juuri muuhun: auton korjaamiselle tai säätöjen (camber, toe ja tweak) tarkistamiselle, saatikka syömiselle. Hektinen aikataulu kuluttaa voimia varmasti enemmän kuin hidastempoisempi. Ihan joka kerta kun on autoa radalle vienyt niin ei ole voinut sanoa itselleen että nyt se on niin viimeisen päälle auto kuin olla ja voi... kysymys on sentään SM-osakilpailusta!? Luulisi että edes pienoisautoilijat ottavat arvokisansa vakavasti :wink: ?

Nyt kun siirrytään 7 ja 8 lankaisiin niin tuo sorvaus joka akun jälkeen tulee aivan välttämättömäksi. 12 lankaisella sorvauksen saattoi hätätapauksessa jättää väliin mutta kun ajetaan kireillä koneilla ja häiriö-riski kasvaa joka akulla, puhumattakaan vaikutuksesta auton kulkupuoleen.

Tietysti pitkä päivä ottaa kunnon päälle, mutta ei kai pienen fyysisen rasituksen takia ruveta oikomaan? Pitäs varmaan munkin ruveta urheilemaan niin jaksais paremmin ajaa finaalit...  :mrgreen:
Nevertheless, eräväleistä joissa se VÄLI vielä merkitsee jotain en suostu luopumaan minkään täällä esitetyn perustelun takia. Se, että on koulua maanantaisin, niinkuin tietysti on minullakin, on tietysti pieni haitta, mutta ei niitä kisoja niin usein ole. Jos maanantaina on yo-kirjoitukset, niin sillon pitää tietty ruveta miettimään tärkeysjärjestyksiä...

Viime vuonna Jens Minnessä oli erävälit minun makuun, 3-4 tuntia :D . Auto ihan varmasti viimeisen päälle ja aikaa jäi yli kaikenlaiseen toimintaan  :wink: . 3 h on jo hieman ylimääräistä, säädyllisenä erävälin pituutena näkisin semmoisen 2 tuntia, vähemmän menee jo lyhyen puolella ja pidempi, vaikka se ei nyt niin vakavaa ole, mutta kisaa ajaminenhan se siellä pääasia on,  joten turhaan ne erävälit paljoa kahta tuntia ylittäisivät.

Basti

26
Eikä ole?

27
Tulokset / Jens Minne 2005 - Friendship Race - EFRA GP
« : 01.09.05 - klo: 16.39 »
Tuolla kutsussa sanotaan että ulkomaalaisilla on pakko olla EFRA lisenssi. Toisin sanoen se siis pitää ilmoittaa ilmoittautumisen yhteydessä? Siinä vaiheessa jos ne rupee karsiin porukkaa pois niin ne joilla ne ei tiedä olevan EFRA lisenssä lentää ensimmäisinä ulos, tai näin vois olettaa. Itse ainakin jo lähetin s-postia että semmonen on (kun se pääs unohtuun tossa alkuperäisessä ilmoittautumisessa)... ihan varmuuden vuoks.

28
Tulokset / Jens Minne 2005 - Friendship Race - EFRA GP
« : 17.08.05 - klo: 20.50 »
Joo viimevuonna oli tajuttoman kivaa tuolla ja tänävuonna uudestaan! Mutta persikka kun tuo ei suostu hyväksymään mun ilmoittautumista...
Skicka anmälan kun painaa niin tulee vaan että:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e21'

Multiple-step OLE DB operation generated errors. Check each OLE DB status value, if available. No work was done.

/tavling/anmalan_visa.asp, line 53

Että TAAS mulla tämmöstä  :lol:  :lol:

EDIT:
Nyt onnistu... heh, mulla oli viimesessä kide-alueessa 2 kidettä (eli yhteensä 4 kaiken kaikkiaan)...  :oops:  "sorry for tryin to be helpful" (...tun tietokoneet)

29
Ei juma mä hajosin kun mää luin noita!  :lol: Noi allekirjotukset on muuten melkee yhtä hyviä ku noi ite jutut! Oikeesti elämää suurempia metaforia ja lentäviä lauseita! :lol:  Esim:

"Ei ihmisen pidä yksin elää eikä shopata. Varsinkaan jos ei ole rahaa."

"I thought I wanted a career, turns out I just wanted paychecks."

"- Viina tekee sinut pirusti komeamman näköiseksi, sanoi Pekka vaimolleen.
- Mutta enhän minä ole ottanut viinaa, vaimo ihmetteli.
- Et niin, mutta minä olen."

"Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen."

"Always be kind to animals,
morning, noon and night.
For animals have feelings too and furthermore they bite!"
The only statistics you can trust, are those you falsified yourself"

30
Tulokset / Mäntsälän Kapinat Tulokset ja jälkipuheet
« : 24.10.04 - klo: 23.28 »
+pizza
+kaatopito... kirjaimellisesti
+palkinnot, kivijalka oli oikeen marmoria muovin sijaan ja pokaalissa oli tyylikästä puutakin
+varikkofiilis
+auto kulki ja toimi
+2 päivänen kisa on ihan kiva kun on aikaa sulatella kisaa siinä välissä :D

-rinkulat oli kyl melko kalliit...
-alkuerät meni omalta osalta aika ketuille
-pirhana kun meni angiinan iskemään... perjantaina ja lauantaina kova kuume ja sunnuntaina helevatullinen kurkkukipu...

Kiitti Mäntsäläläisille mahtavista kisoista ja keskisuomen tiimille särkylääkkeistä ja erikseen myös Jarelle kun kuskas terveyskeskukseen!

Sivuja: [1] 2 3 4