Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 0lli

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 03.08.11 - klo: 19.11 »
Eilisiä ajoja vähän hitaammin:

Slow motion short course

2
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 28.06.11 - klo: 12.07 »
Mäkin taidan päästä tänään ajelemaan. Sää ainakin näyttää hyvältä. Muksut mummolaan ja faija radalle (kirjaimellisesti). :laugh:

3
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 11.06.11 - klo: 18.52 »
Vähän videopätkää tiistain ajoista.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qJqFuGxemsI[/youtube]

4
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.04.11 - klo: 20.25 »
Hei!
Jos tuo nopari tai moottori on rikki niin ostan samantien harjattomat.
...
Voitte, myös ehdotella valmiita harjattomia compoja. Hinta ei saisi hirveästi nousta yli satasen.

Mulla on Slashissa tällainen 100A/4000kv kombo ja voin lämpimästi suositella. Hinta euroissa posteineen muistaakseni jotain alta 80 euroa eikä jäänyt edes tulliin, kun tuli niin pienessä paketissa (ja päällä oli vähän pienempi hinta). On sensorillinen, säädettävä (mukana tulee ohjelmointikapula) ja tehoa on ainakin riittävästi. Ja tuo nopari toimii myös sensorittomien koneiden kanssa.

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 25.03.11 - klo: 14.53 »
Tuleeko huomenna joku avaimenhaltija paikalle?? Olis kiva tietää et monelta auki. :cheesy:

Tänäänkin olisi porukkaa tulossa ajamaan, mutta ei ole yhtään avaimenhaltijaa ilmoittautunut. Onkohan ne ovet auki tänään tai edes viikonloppuna?

6
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 06.03.11 - klo: 01.01 »
Hobbycityn 8.5t/100a harjaton kombo tuntuu ainakin ihan hyvältä eikä ole ihan niin kallis. Säätövaraakin on jonkun verran. Toki mulla ei oikein ole vertailukohtaa, joten varmaan tehokkaampiakin paketteja löytyy (jos on varaa sellaisiin).

7
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.02.11 - klo: 16.39 »
Hobbykingin 8.5T komboa suosittelisin. Mulla on sama, mutta valmistajan omalla ZTW-merkillä. Vauhtia on ollut riittävästi :wink:

Tänään tuli vihdoin kombo kotiin ja iskin autoon kiinni. Jos käyt Myyrissä ajelemassa, niin minkälaisilla noparin asetuksilla ja pinjonilla siellä pärjää ilman turhia kuumenemisia? Tänään ehtii ainakin jotain yhdistelmiä kokeilemaan, mutta jos olet enemmänkin tuota ehtinyt testailla, niin kerro ihmeessä. Renkaat on vielä toistaiseksi ne vakiot kunnes Amainista saapuu kierros Kyoshon kumeja.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 22.02.11 - klo: 09.15 »
Koin tuossa eräänä päivänä ahaa-elämyksen takatukivarsien sisäpään kiinnityksen kanssa. Oli ongelmaa, että (muistaakseni) oikean puolen ruuvi löystyy ajon aikana, kun ilmeisesti alastuloissa ruuviin tulee vääntöä väärään suuntaan ja se kiertyy hiljallee auki. Toisella puolella ruuvi pysyy kiinni ihan hyvin. Kun oikealla puolella olevan ruuvin laittaa toisinpäin (kanta jää tukivarren takapuolelle), sekin pysyy kiinni hienosti. Ainakin eilisen Myyri-ajelun jälkeen kumpikin ruuvi oli vielä tiukasti iinni, kun aikaisemmin toista on saanut kiristellä aina yhden tai kahden akullisen välein.

Enää pitäisi malttaa odotella Kiinasta tulevaa noparia ja moottoria ja Jenkkilästä tulevia kumeja, että pääsee ajelemaan Myyrissäkin vähän vauhdikkaammin.

9
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.11 - klo: 23.04 »
Vika se on. Tyyppivika siis :angry:
Korjauksena sopii RPM:n "Traxxas Slash 2wd Rear Bumper Mount",
80902 (musta) tai 80905 (sininen).
http://rpmrcproducts.com/products/traxxas/Slash.htm#mount

Ok, kiitoksia tiedosta ja linkistä. Pitääpä harkita tuollaisen tilaamista.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.02.11 - klo: 22.08 »
Toisella Myyri-sessiolla auto liikkuikin jo paljon paremmin. Tai ei ainakaan kaatuillut niin paljon. Etuiskareissa oli 60wt litkut, takapäähän en vielä koskenut. Lipoilla sai vähän enemmän vauhtia eivätkä ne edes pahemmin lämmenneet, toisin kuin 7-kennoiset NiMH:it. XL-5:n liporajoitin päästää näköjään akun aika tyhjäksi, vain vähän yli 3 volttiin, joten tuon kanssa pitää olla tarkkana.

Onkohan oma autoni jotenkin poikkeava vai onko Slasheissa yleensäkin takapuskurin alakiinnikkeen tms. kanssa ongelmia? Takaa päin katsottuna vasemmalla puolella oleva tuki pomppaa välillä (lue: pahimmissa kuperkeikoissa) auki ja jää pohjalevyn/alasuojan/whatever alapuolelle. Toisella puolella on ruuvi eikä kiinnike pääse sillä puolella pois paikaltaan. Auki oleva puoli tarraa helposti kiinni mm. Myyrin radan takanurkan nelihyppyrisen hässäkän alussa olevaan maton reikään ja auto tyssää kuin tossu kakkaan.

11
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.02.11 - klo: 14.51 »
No, sehän selviää viimeistään sitten, kun paketti joskus tulee perille.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.02.11 - klo: 14.18 »
Hobbykingin 8.5T komboa suosittelisin. Mulla on sama, mutta valmistajan omalla ZTW-merkillä. Vauhtia on ollut riittävästi :wink:

Ja tuo siis toimii (riittävän hyvin) myös NiMH:eillä?

13
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.02.11 - klo: 13.59 »
Noissa comboissa on hyvä nopari, sitä sensoritonta hobbyking 100A noparia en voi suositella kenellekkään.
2S lipot riittää, nimh akuista en tiedä antaako tuolle 6,5T riittävästi virtaa.

-Kapa

... eli tuo 8.5T voisi olla fiksumpi NiMH:eille? On se dollarin verran halvempikin. ei kun kalliimpi. oh well...

No voehan. A Main Hobbiesista saisi sen Castlen uuden sidukka-combon posteineen hintaan $104,99, kun Hobby Cityn 100A/6.5T-kombo maksaisi posteineen $108,98. Sitä en sitten tiedä, olisiko tuo Castlen setti parempi vai ei. Moottorin KV on pienempi ja säädin ei taida tykätä 3S lipoista ainakaan tuolla mukana tulevalla moottorilla, mutta 2s:llä tai NiMH:eillä menee sitten ihan kivasti. Ja Castle taitaa olla ilman sensoria, joten se vaikuttaa hintaan, eikä mulla ole Castle Linkiä, jos tuota pitää vielä jotenkin säädellä. Ei oo helppoa... :undecided:

Ehkä annan lompakon valita ja otan sen Turnigyn 60A säätimen ja EZRun 9T:n, posteineen yhteensä $82.53. Halvempikin 60A säädin olisi, mutta jotenkin tuohon Turnigyyn on vähän enemmän luottoa.

Ja tähän autoon ei taas pitänyt laittaa hirveästi rahaa, kun on noita muitakin...  :roll:

14
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.02.11 - klo: 12.21 »
Kiitoksia kommenteista. Budjettiratkaisu voisi siis olla Turnigyn 60A esc ja EZRun 9T motti (= yht. $72.54). Jos noparin tilalle ottaisi Hobby Kingin 100A:n, pääsisi vähän halvemmalla, mutta sen kanssa joutuisi varmaan ottamaan ohjelmointikortin, jolloin hinta nousee aika lähelle tuota 60A esciä. Tiukempia moottoreita ei näyttänyt olevan saatavilla, ainakaan sopivalla akselilla.

Sitten olisi tietysti nuo 6.5T tai 8.5T setit 100A noparilla ja ohjelmointikortilla, mutta hintaa tulee melkein 100 taalaa. Toisaalta tuossa olisi sensorit mukana.

Tarkemmin ajatellen, jos meinaan pysyä 7.2-8.4V akuissa, tuo 100A/6.5T kombo voisi olla paras vaihtoehto. Jos joku tietää vielä paremman, niin kertokaa ihmeessä.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 07.02.11 - klo: 10.45 »
Tuli sitten hommattua takavetoinen Slashi ja ehdin jo eilen Myyriin kokeilemaankin sitä. Auto vaikuttaa ihan hyvältä, mutta pari asiaa jäi ensimmäiseltä ajokerralta mieleen:

Iskarien alapään kiinnitys on siirretty ohjeen mukaan kovemmalle alustalle, eli etupäässä ulompaan reikään ja takana muistaakseni keskimmäiseen. Edessä oli 4mm säätöpalat, mutta omaan makuun nokka oli ehkä vähän liian ylhäällä, joten ensi kerralla kokeillaan ilman. Auto kallisteli mutkissa (silloin kun sattui pitoalueelle) aika paljon, joten pitäisikö edessä kokeilla jäykempiä öljyjä tai jotain? Kotoa löytyy 60wt:tä pullo. Nyt siellä taitaa olla tehtaan jäljiltä jotain 30wt ainetta.

Tehoa voisi olla (ylläri) vähän enemmän. Autossa on siis se harjallinen kone ja se riittää näin aluksi ihan hyvin, mutta ehkä vähän enemmän voisi olla puhtia. Ja kun tuo jossain välissä laukeaa, niin voisi olla hyvä, kun olisi tilalle ainakin katsottuna jo uutta rautaa. Traxxasin omaa harjatonta komboa en raaski ostaa, joten katselin alustavasti jotain halvempaa settiä. Onkohan kenelläkään kokemusta tällaisista:

Hobbywing 60A + Yeah Racing 12T
Hobby Kingin setti 100A/6.5T (tai sama, mutta 8.5T:llä)
Turnigy 60A (ilmeisesti sama kuin tuo Hobbywingin esc) ja vaikka Turnigyn karvaton 9.5T

Mitenköhän paljon Slashissa vaaditaan käytännössä noparilta ja riittääkö tuo 60A? Ja mikä olisi sopiva moottorin kierrosmäärä? Ihan hirveää ohjusta en autosta halua, mutta pitempi ajoaika olisi hyvä. Kunhan olisi vähän nykyistä nopeampi.

-edittiä: Niin joo, moottorin valintaan vaikuttanee sekin, että ajelen lähinnä 6- ja 7-kennoisilla NiMH:eillä. Pari 2s-lipoakin löytyy, mutta 3s:ään en ajatellut ihan vielä mennä, kun niillä ei ole käyttöä muissa autoissa.

16
Itsekin olen miettinyt jotain Nissanin (tai muun japsin) koppaa. Tuliko tuossa mukana etuvalojen umpioita vai joutuuko lamput askartelemaan itse?

Oli muuten mullakin vasta kolmas kerta omalla autolla. Sitä ennen olin kerran päässyt kokeilemaan lajia. Ei siis ihme, että välillä menee mutkat vähän pitkiksi. :smiley:

17
Tänään oli pari HPI:n Porschea Myyrissä driftaamassa. Toisessa oli kamera. :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ldvOkC-RqcI[/youtube]

Ja joo, ajaminen oli hiukka hankalaa, kun kamera roikkui kopan sivulla tai konepellin päällä ja sitä myöten painopistekin oli ihan missä sattui. Ilman kameraa ajelu meni vähän paremmin, mutta kyllähän tuossa touhussa riittää vielä pitkäksi aikaa opettelemista.

Auto tuntuu driftaavan vakionakin ihan kohtuullisesti (kun en paremmastakaan tiedä), mutta jos jollain on heittää jotain niksiä, miten autosta saisi vieläkin paremman/helpomman ajaa, niin kaikki otetaan ilolla vastaan. Auto on siis vakio HPI Sprint 2 Sport ja alla 3Racingin luistimet. Mitään CS setuppia en ajatellut alkaa vielä rakentamaan, kun ensin pitäisi oppia ajamaan edes normivälityksillä.

18
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube:sta keskustelua ja videota.
« : 10.01.11 - klo: 09.28 »
Mä opin tänään, että mongolialaiset ovat kovia poikia driftaamaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ycg8tRMTxw
[/youtube]
Tuota ei siis ole hidastettu :)

Siellä driftiin kelpaa vähän isompikin auto
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WkytgWhqcxw[/youtube]

19
Onkohan vielä mitään tietoa, että onko crawlingradasta sama 10 euron maksu kuin muistakin kisaradoista?

Niin ja oliko joku avaimen omaava jäämässä paikalle niin että harjoitusradalla ajelu onnistuu kisan jälkeen?

20
Kun sunnuntaina on nuo kisat krossiradalla, niin voiko samaan aikaan tulla driftailemaan, vai onko harjoitusrata jossain muussa käytössä/käyttökiellossa?

Sivuja: [1]