Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - CreepyFingers

Sivuja: [1]
1
Ketuttaa kun ei ole ehtinyt ajamaan pariin viikkoon töiden takia.  :undecided: Onneksi ens viikolla on taas aikaa.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 09.08.11 - klo: 10.36 »
Veljen Mugen MBX6 Eco (tosin truggy versio) vaikuttaa ihan hirveän kestävältä, mitä ei voi sanoa omasta Assostani. Mugen on kyllä aika kallis kaikenkaikkiaan. Pitääkö tuohon 650€ mahtua laturit, lipot, ohjain+vastari, servo, nopari ja moottori? Ainakaan uutena ei taida koko settiä saada.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 29.07.11 - klo: 01.49 »
Tolla tarramäärällä menee ainaskin satamiljoonaa kilometriä tunnissa. :shocked:

4
Savage Fluxista tuli vaahtomuovi renkaasta pihalle ja ohjaustangon pää repes. Yleensä Savagesta on ne ohjaustangon päät vaan tipahdelleet mukavasti paikoiltaan jolloin ne on voinut napsauttaa paikoilleen ja jatkaa ajamista. Onneksi rengasliima ja ne ohjaustangon muoviset päät eivät ole kalliita hankkia. Molempien päiden puskuritkin alkaa olemaan aika hakkelusta, mutta en jaksa välittää kun ei pahemmin vaikuta yhtään mihkään. Jotenkin musta tuntuu että en osaa ollenkaa ajaa kun kokoajan paukkuu jotain hajalle.  :grin: Eilen mallasin ja kattelin sopisiko Mugen MBX6sen eturipustus Asson Truggyyn; onnekseni näyttää mahdolliselta! Viisampihan vaihtais merkkiä kestävämpään mutta en mää vaan kun jo niin paljon parannellut omaani.

5
Eilen tipahti takadiffiboksi paikoiltaan kun pommitan niin tylysti melkein joka hypyssä. Nyt on takadiffiboksi vedetty ruuvein ja mutterein läpi niin että varmasti pysyy.  :shocked: Ja tänään irtos/hävis etu ohjausblockin alempi ruuvi. Ei osaa kiristää niitä ruuveja kunnolla, metallikierteistä ne tippuu irti ja muovikierteistä menee kierteet. Kattelin jos virittelisin siihen jostain toisesta truggystä eturipustuksen, vois jatkaa pommittamista huoletta eikä yrittää oikeaoppista ajotapaa hyppyreihin. Jos vaikka Mugenin MBX6:sta... :huh:

6
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.07.11 - klo: 22.23 »
Riittänee että ne rattaat pitää puhtaina? Itse ainakin menettelen näin. Diffit (tasauspyörästöt) ja vaihdelaatikot on sit eri asia. Ja iskaritkaan ei oikeen toimi jossei ne öljyt pysy niissä sisällä.

Kannattaa googlata autosi manuaali ja lukea mitä mömmöä ne siellä kuhkin osaan suosittelee.

7
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.07.11 - klo: 16.27 »
Savagessa on mod 1 pinioni, toi eka se siis ainakaan ole. Tossa tokassa ei lue onko mikä mod, mutta eikö noi Traxxasin Revot ole myöskin mod .8 mod pinioneilla? Aika surkeesti kyllä nuo tuotteen esittelyt saben nettisivuilla, itsekkin tilasin sieltä vahingossa pinionin väärällä modilla. Ei taida sabella edes olla Robinsonin mod 1 pinioneita? Tilaa amainhobbiesitla tai jottain, siinä mene kuin sen viikon kaks.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.07.11 - klo: 10.12 »
Diffiboxin pitäisi kestää ilman läpivientiä jos se on sellaiseksi suunniteltu. Myös diffin huolto on vähän helpompaa kun ei tarvitse ottaa koko boxia irti vaan vain puolikas. Itse en alkaisi muuttamaan huollon helppouden takia.
Kyllähän se diffiboksi pysyy kiinni mutta siinä on noiden ruuvien varassa hingepinnien pidikkeet; juurikin nuo diffiboksin lyhyempien ruuvien kierteet meni entisiksi viime kerralla kun olin ajelemassa radalla. (varmasti on enemmän vikaa kuskissa kuin autossa ; D) Ja kyllähän tuon diffiboksin saa ihan yhtä pienellä vaivalla tuon muunnoksenkin jälkeen auki.  :shocked:

Jos kuitenkin haluat ruuvit niin ehkä Seppomikaelilta voi tiedustella löytyisikö noin pitkiä M3 ruuveja

Kysyin jo, pisin M3 oli 60mm, eli liian lyhyt.  :embarrassed:

Mietin että jos jonkin auton sellane camberin säätötanko olis sopiva tähän käyttötarkoitukseen...

9
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.07.11 - klo: 01.15 »
Ei kukaan osais sanoa mistä löytäis 3mm paksuisen 65-70mm pitkän ruuvin tai tangon kierteillä (riittää että on kierteitä päissä)? Ohessa kuva havainnollistamaan mihinkä tarkoitukseen: haluttaisi korvata RC8T:n diffiboksin lyhyemmät ruuvvit koko diffiboksin läpi menevällä ruuvilla/tangolla. Näin saisi mielestäni rakennelmasta paljon kestävämmän kun ei muovisen diffiboksin kierteet joudu rasitukselle.

10
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 28.06.11 - klo: 17.49 »
Jaaa...my bad. Pyllystä se e-Savage on jokatapauksessa. :tongue:

11
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.06.11 - klo: 18.00 »
Moi
Tuolla hpi sivuilla on kaksi eri savage fluxsia niin mitä eroa niillä on?
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=104242&lang=en
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=104494&lang=en
Nopeuksissa/sähköissä?

Savage Flux HPssä on vääntävämpi 2200kv moottori ja 6s lipoja kestävä nopeudensäädin.
Tuossa Savage Flux 2350ssä on vain 4S lipoja kestävä nopeudensäädin.
Toi termi Kv meinaa paljon se moottori ottaa kierroksia per voltti, pienempi numero tarkoittaa vääntävämpää ja usein myös viileämpänä toimivaa moottoria.

Toisekseen tossa Savage Flux HPssä on muistaakseni joitakin voimansiirtokomponentteja jotka on jo valmiiksi "bulletproof" mallia (mikä taas on aika suhteellinen käsite, kyllä niitä saa 6S lipoilla rikki helposti).

Oman kokemuksen mukaan jos hankkii suoraan Flux HPn ja meinaa 6S lipoilla riehua (järjettömän hauskaahan se on) Niin ainaskin johonkin matalaprofiilisempiin ja kestävämpiin renkaisiin kannattaa investoida, noi vakkari kumit Flux HPssä ja Flux 2350ssä on aika tuskissaan ihan 4S lipoilla.  :grin:

Alkujaanhan toi Flux HP tuli eka markkinoille, toi 2350 on tollanen säästömalli ihmisille jotka eivät halua investoida niin paljoa rahaa autoon, tai eivät koe HP tehoja tarpeellisiksi.

Mitä hintaan tulee niin kattokaa tota myyti osiota siellä on parikin Savage Fluxia myynnissä. Käytettynä 500€ ylöspäin näyttäis olevan, uutena sitten ties kuinka paljon. :D (itsekkin ostin käytetyn)

http://rc10.fi/index.php?topic=58295.msg534668#msg534668

http://rc10.fi/index.php?topic=55057.msg509886#msg509886

Niija jos joku yrittää myydä teille sitä vanhempaa E-Savagea, elkää koskeko edes pitkällä tikulla! (Siinä on polttis Savagen osia sen verran että ei millään kestä sähkömoottorin tuottamaa tehoa)


Edit: Keleesti kirjoitusvirheitä, kauhee lukihärö

12
Naapurin Nikko kuulemma menee 'näin lujaa' ja on sitäpaitsi nopeampi kuin mun Asso.  :embarrassed:

13
Aika pian kuin olin ehtinyt ihmetellä miksi velipoika oli poistanut Mugenistaan virtakytkimen, oli omasta autosta samainen kytkin napsahtunut siististi irti jossain vaiheessa ajoa.  :tongue:  Nyt saa pinneillä yms näprätä pois ja päälle.

14
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 23.06.11 - klo: 19.20 »
Toihan on Eugerle/FlySky/kiinaradio FS-GT3, eksni? Mitä nyt tota ohjekirjaa luin niin mikäli kyseessä on saman setin radio ja vastari, niin ei niitä tarvii enää naittaa. Tosta videosta nyt ei oikeen saa järkeä mitä siinä teet mutta ohjeen mukaan sun pitää ensiksi pitää se ohjain pois päältä. Ekaks laitat sen binding kappaleen vastarin kolmos kanavaan (CH3) ja Patterin/nopari/mistälie otat virran vastariin, porttiin nimeltä VCC. Nyt pitäis vastarissa vilkkua valoja. Nyt sitten laitat radion päälle samalla painaen sitä binding nappia jonkun 5 sekuntia mikä löytyy sieltä ohjaimen takaa. Ledien ei pitäis enää vilkkua vastarissa niin päästät bindin napista irti ja riuhdot sen binding kapulan vastarista. Ja sitten survot servoja vastariin ja katot pelittääkö, ei tarvitse edes sammuttaa noparia/virransyöttöä vastariin ollenkaan.

Ainakin tossa videossa otat vastarista sähköt poies ennenku oot ottanu sen bindin kapulan irti, toisekseen jos toi on tollane Eugerlen vastari niin onko nuo kaikki johdot nyt varmasti oikeissa porteissa?

Generic Kiinaradio FS-GT3 Manuaali: http://www.flysky-cn.com/eDownloads.asp?id=14

15
Sähköautot / Vs: Eka RC-auto juniorille
« : 21.06.11 - klo: 15.06 »
Minkä kokoiset kädet 6vee ipanoilla noin yleensä on? Meinaan että näillä 'oikeilla' RC autoilla on huomattavasti isommat ohjaimet kuin mitä Nikkoissa on. Autosta riippumatta ohjaaminen voi olla liiankin haastavaa jos kädet ei riitä ohjaimen rämppäämiseen. :shocked: Tätä mietin kun annoin naapurin nappulan kokeilla Assoani, sillä seurauksella että eturipustus sanoi poks kun ei kädet oikein riittänyt ohjaimen operoimiseen.  :grin:

16
Tuolla toisella threadilla oli aukioloajat seuraavat:
Lainaus
Arkena klo 9-22 (saatu tunti lisäaikaa)
Viikonloppuna klo 9-19 (saatu tunti lisäaikaa)

Kuhan on maksut hoidettu siis. Tässä pohtinut että koskevatko nämä ajoajat myöskin tätä sähköpuolta? Sähköistä ei mielestäni lähde melua juuri ollenkaan ja käsittääkseni lähistöllä ei ole asutustakaan. Vai? Toivottavasti joku viisampi nyt selittää mikä asian virallinen laita on.

17
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 16.06.11 - klo: 12.59 »
Eilen sain putsaamisen jäljiltä Assoni kootuksi, asensinpa taakse roiskesuojatkin! Noparin ruuvvasin suoraan kiinni pohjaan, nyt on painopiste sen  pari mm alempana, varmasti tuntuu ajettavuudessa! ;D Ja Keskidiffin alta poistin jonkin ihmeen välilevyn, niin nyt sekin on sen pari mm alempana ja moottorikin lepää tukevasti alustaa vasten.
Hetikun pääsi pihalle suttailemaan niin kylki edellä katukivetykseen (oli vähän märkää) ja ohjaustangon pää napsahti rikki; onneksi näitä oli varastossa, niin oli vain 5min korjaus.

18
Radiolaitteet / Vs: Markan gigaradiot?
« : 06.06.11 - klo: 20.24 »
Itselläni on HK-GT3B ja aivan tyytyväinen laitteeseen, mukavan kokoinen näyttökin ja tarpeeksi säätöjäkin. Ja osaa ihan noviisinakin sitä käyttää. Vaihtanut vain alkuperäisen 8x AA paristokehikon Kingmaxin 3S 2000mah lipoon, kestää ihan järjettömän kauan lataamatta! Ainoa miinus lienee se heppoinen liipasimen osa millä jarrutetaan/pakitetaan; tosin en sitä itse ole vielä saanut rikki.

19
Sähköautot / Vs: Minkälainen auto aloittelijalle?
« : 05.06.11 - klo: 01.46 »
Jos siihen kolmeensataan pitäis kuulua kaikki tarvittavan lienee ainoa järkevä vaihtoehto käytetty auto. Varmaankin juurikin sinne Traxxas osastolle menee. Halvimmalla ja helpoimmalla pääset jos jaksat esim näiden foorumien myyntipalstaa tarkastella; sieltä varmasti lähtee jokin RTR Släshi tms hyvään hintaan! Kunnon löytöjäkin voi tehdä kun toinen hädässä myy polkuhintaan värkkejään... :shocked:

20
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.05.11 - klo: 23.47 »
Se 25t pinjoni tulee mukana vaihtoehtosena, 20t pinjoni on kiinni vakiona fluxissa. Mä olen 20t ajellut aina ja koskaan ei ole lämpöongelmia ollut edes 6s:llä.

Keväällä mulla kärähti MMM nopari kun kosteus pääsi nopariin, hyvin nousi lieskaa ja savua.

Jaa jos on 20T pinioni stockina niin eihän se sitten selitä tota kärähtämistä, mikäli ihan Hobbywingin noparilla moista harrastanut. Kyllähän toi MMM hyvin sen 6S kestää Savagessa.  :undecided:

Katoppa juu :/ Hemmetti kun ei edes tullut mieleen, että välityksiä pitäs rukata. Aattelin, että tuo on ihan MMM:n veronen noppa, mutta eipä näemmä. Oisinhan mä 4s:iä pistänyt alle, mutta kun ei ole sopivia... Aika nopeesti se otti kyllä nokkiinsa 2 kertaa piha päädystä päätyyn puolikaasulla.

Tämä on kyllä halpa harrastus heittää euroja savuna ilmaan. Eihän tuo noppa muuten niin harmittais, muttta 2 akkua vasta takana ja vielä jaksoin lakata sitä aika monta kerrosta kun aattelin, että tämä jää ainakin omaan talliin asumaan.

Enpä ole koskaan noita välityksiä edes kattonut. Savon perintö savage, näytti olevan kyllä 22-24 pinjoni (meni laskut sekasin :) ). Että eiköhän se syylinen sitten löytynyt tuolta osastolta. Vielä kun olis kourallinen pinjoneita hyllyssäkin, mutta näitä satasen oppirahoja taas...

e: Pitääkin tästä viritellä e-repolainen ajokuntoon. Ei kyllä ole niin kiva auto ajaa kuin fluxi. Vähän ot, mutta kait tuossa on ok välit 17/65 sähköt trackstar 150a combo. Ei ole kuin 2s 5ah 20c akkuja... saas nähä kuinka pulleaksi nuo saan.

Itse vahingossa ajanut Savagen ojaan, sukelsi oikein kunnolla, sanomattakin selvää että nopari ei siitä selvinnyt. :D Että et ole ainoa joka joutuu oppimaan näitä kantapään kautta. Uuden saapumista odotellessa vois varmaan ton RC8Tkin nopari suojata kosteudelta iha varuiks, mutta corrosion-xällä eikä millään lakalla?  :huh: Mitä toi lakkaaminen tarkalleen tarkoittaa? Vedätte vaan jostain spraypurkista suojaavaa kerrosta päälle?

21
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.05.11 - klo: 23.03 »
Vittu mitä p****a taas... 5kk fluxi odotti terve auki (olin vielä purkanut lievästi kokonaan sen perän kun en hoksannut heti kuinka helpolla diffin olis saanut ulos). No tänään repäsin ja pistin kuosiin. 6s lipot sisään ja baanalle 1min kerkesin märällä nurtislla ajamaan. Savua ja liekit perään... Luulin jo, että lipot palaa kun iski mukavasti liekkiä kopan alta. Mutta se olikin xe-run 150A mikä päästi henkensä pihalle. Eikä voi ymmärtää miksi... Tolla noparilla on ajettu varmaan 2 kokonaista akullista jos sitäkään. Se on kosteustiivis + oli vielä lakattu ja ajoin talvella sillä hangessa ilman ongelmia. Nyt sitten minuutti märkää nurmikkoa oli liikaa.

Kaikki johdotkin irots noparista...

Savage Flux HPssähän on 25T pinioni? Ainakin tuossa Hobbywingin manuaalissa kehotetaan maksimissaan 19T pinionia 1:8 monsterissa 6S lipoilla. (Sivu 13 http://www.hobbywing.com/upload/manual/HW-09-80.pdf ) Pakkasella noparisi ei kyseisellä setupilla ylikuumentunut mutta nyt kesälläpä kärähti. Mitä nyt omassa RC8Tssäni Hobbywingin 150A noparilla, castlen 2200kv moottorilla ja 25T pinionilla vähän kokeillut niin aika kerpeleen kuumaksi se nopari akun ja moottorin kanssa lämpenee, nyttemmin pienemmällä 17T pinionilla lämpötilat laskenu huomattavasti.

22
Lainaus
Mikähän mahtaa riivata hobbykingiä, kun kaasu pohjaan painettaessa vaan ryntää n. 1 sekan, ja sitten ei mitään. Servo jumittaa tämän ryntäyksen aikana, mutta alkaa toimia hetken päästä kun auto on pysähtynyt.
Kalibroinnit oon tehny EPA:t 120%:lla ja omasta mielestä vielä oikein. Akut on täydet.
Mulla oli aika samanlaista häikkää mun Hobbywing 150A noparilla jossa kiinni Castlen 2200kv moottori ja servona Savöksin ohjausservo; kannattaa kattoa noi escin säädöt. Kun hobbywingin nopari ei automaattisesti tunnista akkujen solumäärää. Myöskin lipocutoff kannattaa tarkastaa. Itselläni ainakin näiden säätöjen jälkeen pelittää ihan mallikkaasti.

Itse rämppäilen Hobbywing noparini säätöjä tälläsellä näppärällä laatikolla: http://www.hobbywing.com/english/ArticleShow.asp?ArticleID=446

Jossain olin lukevivani että Hobbywingin BECi on aika onneton jotenka janoinen ohjausservo voi pahastikkin kyykätä koko systeemin ja että kondensaattorin lisääminen jonnekkin sinne servon päähän voisi auttaa. Mutta alkuun nyt ainaskin tarkastaisin noi noparin asetukset, todennäköisesti noparisi luulee akun solumäärän vääräksi.

23
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.05.11 - klo: 20.34 »
Teoriassahan, jos löytää jonkun tapinpätkän joka on sen neljännesmillin paksumpi kuin itse reikä, kuumentaa kyseisen akselin; ja sitten ujuttaa tapin paikoilleen. Akselin jäähdyttyä luulis olevan pysyvä liitos. Näinhän junanrenkaatkin laitetaan paikalleen? : D Luulis toimivan.

Sivuja: [1]