Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tactical

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6
1
Sähköautot / Vs: pieni lipo-laturi kysymys
« : 22.07.13 - klo: 22.30 »
Tuleeko tavarat amerikasta? Ei veroja/tulleja viitsisi maksella...

Joko Hong Kongista tai varastolta Euroopasta. Monet tuotteet ovat sen hintaisia että veronkin jälkeen on halpaa.
Jos tavara tulee vaikka Hollannin varastolta, siitä käsittääkseni tarvitse enää maksaa tulleja eikä veroja.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 21.07.13 - klo: 23.09 »
Voi. En kylläkään suosittele. Ja sitten vastuulauseke: Mies tekee ja vastaa tekemisistään.

3
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.07.13 - klo: 14.37 »
Älä laita autoon. Toinen kenno pimenee melko varmasti.  Kennojen tasaus ei ole onnistunut ja toinen kenno menee alijännitteeseen käytössä.

Kun kerran vehkeet ovat uusia niin myyjään yhteyttä.

Tai kokeilemaan toisella laturilla, jos toinen laturi lataa ok niin vika jää laturiin. Jos taas ei, vika on akussa. Voihan tasuriliittimessäkin olla sanomista

4
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 19.04.13 - klo: 20.29 »
Liittimet ovat joko liian pienet tai niissä on löysänvikaa. Ei liittimien kuulu lämmetä juuri lainkaan. Saati sitten kuumeta. Löysänvika on todennäköinen, sopivassa asennossa sähkö menee läpi ja toisessa sitten ei.

5
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 17.04.13 - klo: 20.39 »
Pitää. Joskus ovat piukkoja.

6
Eipähän se moottori pyörikään kun kalibroidaan. Nopari täristää moottoria ja siten saa äänen aikaan. Ei moottorissakaan kaiutinta ole.

7
Hybrid-malli on yhteensopiva vanhempien mylaps-ajanottojärjestelmien kanssa. Tuo toinen ei.

8
Muutamalle ihmettelijälle olen laittanut pari tyhjää maitopurkkia kentälle tolpiksi ja sanonut että ajakaapa kahdeksikkoa noiden ympäri. On loppunut veetuilu kun corriauto ei meinaa mennä ollenkaan sinne mihin kuski haluaisi. Ulkopuolinen ei pysty ymmärtämään kuinka vaativasta lajista on kysymys, oli sitten kyseessä veneet, autot tai lentävät laitteet.

9
Sähköautot / Vs: APUA! novatechin combo ongelmaa.
« : 13.03.13 - klo: 18.24 »
Tässä kohtaa ensimmäinen kysymys on että olekko kalibroinut nopeussäätimen? Ohjetta Novetech:n sivulta:
(pitäs kyllä tulla ohjekirja mukanakin)

1.Auto –Esc default set at Auto, support transmitter with 50-50 or 70-30 throttle.
2.Manual- Adjust the throttle of transmitter to the factory default setting, insert
the set-up card & press “ manual” button. Plug the servo wire back into receiver.
Turn on the ESC, sound of “Bi Bi” comes out. Move the throttle to the forward
full, stay 2 second & get a sound of “Bi Bi”. Move the throttle to the reverse full,
stay 2 second & get a sound of “Bi Bi”. Release the throttle to the central point,
stay 2 second, & get a sound of “Do Re Mi”. The manual set up of the ESC
neutral is now completed. Be sure to strictly follow the set up steps at the
sequence of forward full, reverse full & then neutral. Otherwise the manual set
up can’t work properly.
3.Once after press down the manual button, the set-up process should be
completed within 15 sec, otherwise, the ESC will be reset to the auto-neutral
detecting.

10
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.03.13 - klo: 12.44 »
Jos on 2s:lle tarkoitettu nopari ja kytkee siihen 3s akun niin tuleeko savut ulos? jos tulee niin tuleeko heti vai ajossa?

Tulee. Älä koita.

11
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 06.03.13 - klo: 12.21 »
Eli rautalangasta vääntäen (ei sähköexpertille). 2s akulla hiljempi vauhti?

Kyllä. s tarkoittaa kennomäärää akussa. Mitä suurempi luku, sitä korkeampi jännite. 2s vastaa 7.4V nimellisjännitettä, 4s vastaa 14.8V nimellisjännitettä.

12
En laittas muovirattaista lennokkiservoa ohjaukseen vaikka vääntö nimellisesti riittäisikin. Mistäkö tiedän?  :angry: Muovirattaat eivät kestä hakkaamista joka servoon kohdistuu.
BLS152:ssa on metalli rattaat vai ihanko muuten vaan maintsit :smiley: ?

Ihan muuten vaan. Ettei jollekin toisellekin tulisi mielihalu kokeilla. Vaikkeivat kalliita olekaan niin haaskuuseen menee raha ja aika.

13
En laittas muovirattaista lennokkiservoa ohjaukseen vaikka vääntö nimellisesti riittäisikin. Mistäkö tiedän?  :angry: Muovirattaat eivät kestä hakkaamista joka servoon kohdistuu.

14
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 03.03.13 - klo: 14.56 »
Onko semmonen paikka että voi antaa lämpöä? Ei liekillä sentään. Mutta vaikka tukankuivaajalla, voi pehmitä sen verran että aukeaa. Tai kolvilla ihan akselin päähän, vähän aikaa kerrallaan, varovasti.

15
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 26.02.13 - klo: 23.09 »
Ammuin bingon, viisi kymppiä viiden laukauksen sarjassa pienoispistoolilla. Hyvin harvinaista herkkua.

16
Ei 80% epa:lla saa akkuja tuhottua. Sen verran tulee tehon pudotusta kun cutt-offi puuttuu peliin. 50-60%:lla tilanne voi olla toinen. Kokeiltu on corrissa ja tuupissa. Ei yhtään akkua rikki.

17
Vapaa keskustelu / Vs: Rc helikopterit.
« : 09.02.13 - klo: 21.52 »
Kai sitä tollakin pörrää mutta kun kerran saa satkun maksaa niin tuosta:

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=41240

On helppolentoinen ja yllättävän kestävä.

18
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 07.02.13 - klo: 21.20 »
Kyllä pitää öljytä. Kaikissa olosuhteissa. Ja nimenomaan ilmanpuhdistimeen tarkoitetulla öljyllä.

19
Hei!

mutta nyt ongelmaksi tuli moottorin yli kuumentuminen pitäisikö pinjonia pienentää? autossa on nyt vakio spurri eli jos oikein muistan 46t ja pinjoni 17t

Vaihdappa 2-4 hammasti pienempi pinion. Auttaa varmasti. Jos huippunopeudella ei ole hirveästi väliä niin pienentäisin tuon 4 hammassa ekaks.

20
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 31.01.13 - klo: 21.10 »
Olikos tuo sensoriton nopari? Jos on niin pyörimissuunta muuttuu kun vaihdat kaksi moottorille menevää johtoa keskenään.

21
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 31.01.13 - klo: 10.47 »
Maffelle:

1. Jossakin kohtaa voimansiirtoa on jumi. Eikä olis ensimmäinen kerta kun spurri ei ole ihan pyöreä tai hampaissa sanomista. Kannattaa selvittää mistä johtuu. Ota alkuun mosa irti ja pyöritä pelkkää spurria, jos jumia on vielä, jumi on edempänä voimansiirrossa.

Tai sitten välys on yksinkertaisesti liian tiukalla. Hienoinen heitto spurrin muodossa kiristää osalla kierrosta välyksen nollaan ja rattaat tahmaavat.

2. Kun nopari vaihtuu, uusi nopari on kalibroitava radiosysteemille. Kalibroimattomuudesta johtuvat ongelmat. Noparin ohjeissa on ohje kalibroinnille. Kalibroinnissa kerrotaan noparille täysi kaasu, neutraali ja täysi jarru. Kalibrointi on oltava tehtynä ennen kuin ohjelmointiin ryhtyy

3. On väliä. Spurrissa ja pinionissa on oltava välys. Liian pieni tai iso niin jompikumpi hajoaa. Taitavammat osaavat sormissaan tunnustella välyksen. Minä laitan A4:stä leikatun palan rattaiden väliin ja passaan välyksen siten että paperi juuri ja juuri kulkee rattaiden välistä.

4. Ks. kohta 2.

22
Yleinen keskustelu / Vs: HK:n 100A nopari
« : 29.01.13 - klo: 09.39 »
Sen verran kiinalaiseen mentaliteettiin olen tutustunut että siinä maassa onnistuu kunnolla vain riisin muuttaminen p....aks. Ja tavaran laatu on sitten sen mukaista. Nimimerkillä 400+ päivää kiinassa.

23
Etuhubi, tukivarsi, tukivarren saranatappi. Tuohon lopetin tutkimukset. Vedän henkeä ja menen kohta tutkimaan loput vahingot.

24
kiitti näistä :) menenkin tästä tarkistamaan :)! edit: hei moottorin lämpeneminen loppu ku laitoin 19 pinionin 21 tilalle :) mutta. edelleen tekee sellaista että kun on ajanut jonkun aikaa 7-8min niin auto vaan jähmettyy suostuu kääntämään renkaita mutta ei suostu pakittamaan tai menemään eteen päin, sitten kun odottaa joku 10 sek nii taas menee eteepäin, mut sit taas stoppaa melkee saman tien ?  :shocked: mikäs tähän syynä ?

Kyllä tuo vaikuttaa cutt-off-hommalta. Sähkön syöttö moottorille katkeaa kun akkujännite käy rajan alla. Sitten hetken toipumisen jälkeen jännite on hiukan palautunut niin pätkän pääsee.

25
Ei akku työnnä yhtään enempää virtaa kuin moottori noparin kautta ottaa. Ei johdu akusta tuo kuumuminen.

Tuli mieleen että jossakin päin voimansiirtoa on jumia joka ylikuormittaa moottorin. Kun pyörität spurria moottori irrotettuna, renkaat ilmassa niin kokonaisuuden pitäisi pyöriä suht herkästi ilman että jumii missään kohtaa pyöritystä.

Toinen homma on kokonaisvälitys. Jos välitys on liian pitkä, käytännössä liian iso pinion, moottorin ominaisuuksiin nähden, mosa kuumenee.


26
Kyllähän se moottorilla jarruttaa. Ja tuossa noparissa on pakkikin. Kun auto on seis niin liipasimen työntö pistää pakin päälle

27
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 15.01.13 - klo: 10.09 »
Kiitos, koitan noita.

Paljonkohan sitä painoa kannattaisi laittaa ensi alkuun. 50 grammaa? Onko muita
puntin kiinnitystapoja kuin reikä pohjaan ja ruuvilla?

Taitaa olla 0-haritus, paljonkohan sitä? Asteen verran?

Toki testaan yksi asia kerrallaan.

28
Team Losi / Vs: Team Losi Racing 22
« : 15.01.13 - klo: 09.16 »
Terve,

Pitäisi saada käätyvyyttä liukkaalla lisää. Nirk:n betoniosuudelle ei meinaa kääntyä millään.
Alla ovat Minipinnit ja auto on takamoottorisena ohjekirjan perus-setupissa.

Mistä lähtisin säätämään?

29
Sähköautot / Vs: M8e ?
« : 02.01.13 - klo: 11.54 »
Subjektiivinen mielipiteeni: Buggy

30
Vapaa keskustelu / Vs: Mitä Juot Nyt
« : 31.12.12 - klo: 20.30 »
Hyvä ystäväni Ron Cabana on kylässä tänään.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 6