Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - made

Sivuja: [1] 2 3 4
1
Sattui äsken silmään Levytiellä Roihupellossa talon ikkunoissa "RC ratakeskus" taulut. Tietääkö tästä joku lisää? Tiloissa oli valot päällä ja kyltit näyttivät kovin uusilta joten lienee joku tuoreempi juttu?

2
Kiinnostaisi tietää minkä kokoinen rata-alue mahtaa olla?

3
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - M8 SM2 Salo 27.06.2009
« : 28.06.09 - klo: 23.06 »
Kiitokset järjestäjille mukavista kisoista! Itselle kisa oli ensimmäinen tässä luokassa, ja uutta tuli opittua paljon. Vähän tuli välillä vettä, mutta se vain paransi rataa.Baana oli mukava ja sopivan haastava.

Oma ajo sujui melko hyvin koko päivän vaikka kaatoja tulikin vähän likaa varsinkin alkupäivästä. Harvinaista kyllä oli hyvään suoritukseen vaadittavaa tuuria mukana tällä kertaa aika paljonkin. Mm. Finaalipaikka irtosi toisen epäonnen takia, kun semissä 5. sijalla olleen Jaren fuili loppui viimeisessä mutkassa n. 2 metriä ennen maalia.

Xray 808 toimi loistavasti koko päivän pienten säätöjen jälkeen eikä OS VSPECikään sammunut kertaakaan ja tehoa piisasi!

Hieno kisapäivä tosiaan, pakko päästä ajamaan toinenkin!
Kiitos vielä Artsille, Jartsalle,  Wimmulle, Arille, Teemulle, Jyvälle, Mörtille ja Rempalle avusta, mekkaamisesta ja nostamisesta!!

4
Tulokset / Vs: XX Kupolikrossin kommentit ja tulokset
« : 20.04.09 - klo: 23.43 »
Suuret kiitokset Laukaan poppoolle upeista kisoista!

Rata oli ehdottomasti tämän kauden paras, ja kaikki järjestelyt pelasivat!

++ profiili
+ kisapaikka
+ Tamiya
+ aikataulu piti

Parit kuvat

Hyvinkällä nähdään!

5
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 20.04.09 - klo: 22.30 »
Jeps, aikalailla samalla setupilla mentiin kuin Teemulla.
Eroina oikeastaan vain jouset, minulla Tamiyan sininen edessä ja keltainen takana. Ja edessä ylälinkki keskipitkänä.
Todella hyvin toimi auto koko päivän.

Tosiaan mielenkiinnolla odotan ulkokautta, en oo vielä metriäkään Tamiyalla asfaltilla ajanut. Ja lipojen tullessa täytyy ruveta kohta jo miettimään niitäkin.

6
Yleinen keskustelu / Vs: Model Expo 2009
« : 03.04.09 - klo: 23.11 »
Tässä kuva tämän vuoden radasta. On kuulemma parempi kuin viime vuonna.



Kuvassa Teemu (AssoRacing/mini) ja Pekka (Peitsamo/Alfa) vääntämässä.

UAUlla on paikalla Mini ja Alfa, joita saa kokeilla. Lisäksi RC-pisteen 1/18 asso ja Hobbylinnasta 1/18 Maverick.

7
Kiitokset Kypakin porukalle todella hienosti järjestetyistä kisoista!

Omalta osalta viikonloppu meni aikalailla nappiin, eikä tällaista ei osannut odottaakaan.

++Tamiyaaa
+rata ja profiili oli todella mukava ainakin turistilla
+kuulutus pelasi ja piti koko ajan tilanteen tasalla
+aikataulu piti koko viikonlopun
+varikofiilis

-tuomarointi oli välillä vähän kateissa

Tässä parit räpsyt:
http://kuusinen.pp.fi/C-12%20PM%202008%20Kuusankosi,%20Finland/album/

Onnittelut vielä Simolle C-12-mestaruudesta ja kiitos tiimille avusta!

8
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 23.11.08 - klo: 22.32 »
Dodi, PM:t takana.

Auto toimi kyllä aivan tajuttoman hyvin koko viikonlopun!

Aikalailla samalla setupilla mentiin kuin Kapinoissa. Muutokset:

-takadiffi ylhäällä
-takaiskarin yläpää pykälän sisempänä
-takana XA ja C palikat eli 2 asteen taka-auraus
-takana 24,8 mm droop

Koneena 4.0 ohuella roottorilla.

Auto kääntyi todella hyvin ja oli erittäin vakaa ajettava.

9
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 26.10.08 - klo: 21.15 »
Itse maalailen pääasiassa Createxin väreillä. Joskin myös Pactran maaleja käytän.

Kromin osalta olen tosin todennut, ettei Createxin kromilla tee mitään, joten kromia maalatessa käytän Spazstixin ei-vesiliukoista kromia.


10
Lipoille ehdoton KYLLÄ!

Mielestäni nykyisellään porot ja virit ovat liian lähellä toisiaan; joillain radoilla ei tahdo millään saada kurottua eroa takana tulevaan poroautoon.
Tepon esittämällä systeemillä saataisiin todelliset erot luokkien välille, eikä silloin Prostockin kärkipää ajaisi täysin virivauhtia.

Lipoakussa on niin paljon enemmän potkua, että 17,5:set kulkee kyllä poroluokkaan tarpeeksi. Tehokkaamilla moottoreilla ollaan taas lähtöpisteessä, eli poron kärkipään ajat ovat täysin verrannollisia virien aikoihin.

Joillekin tietysti tulee mieleen, että Lipoihin siirryttäessä pitäisi hankkia Lipoja lataava laturikin. Näitä on kuitenkin jo miltei kaikilla, ja Lipoakun iän pituuden vuoksi ne maksaisivat itsensä nopeasti takaisin.

TSS-luokan moottorisääntöjä pohtiessa pitäisi ottaa huomioon se, että luokka on tarkoitettu aloitteleville nuorille, joilla ei todennäköisesti pahemmin vielä ole aiempaa kokemusta. Vaikka stanun kärkikuskeilla autot pysyvätkin hyvin räpylässä, kulkevat vakioluokan autot nykyisellään aloittelevalle kuskille aivan liikaa.

Vakioluokasta ei pitäisi missään nimessä ikärajaa poistaa, sillä aloittelevilta junnuilta menee täysin into kisaamiseen, kun kärjen täyttää pelkästään iäkkäämmät jo aikuiset kuljettajat.
Tämän huomaa hyvin, kun katsoo Jenkkien kisoista stanun kärkeä. (Heillähän ei stanussa ikärajaa ole.) Vakioluokan kärjen täyttää 100-kiloiset keski-ikäiset miehet.

-Matias-

11
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 20.10.08 - klo: 22.52 »
Noniin, nyt on noin 30 akullista Tamiyalla takana. Kyllä täytyy sanoa, että todella hyvältä auto vaikuttaa.
Aivan täysin en ole vielä itse autoa "sisäistänyt", mutta voisi kuitenkin jo jonkinlaista setupppia laitella kehiin.

Tässä siis Mäntsälästä.

Tosiaan, takana laitettiin droopit 23 mm:iin. Tällä saatiin auto kääntymään mutkaan sisään paljon paremmin.

Diffi ala-asennossa mentiin Mäntsälässä, mutta sitä pitäisi treeneissä testata nostaa se ylös.

Tähänastisen perusteella auto vaikuttaa melko helpolta saada säätöihin, ja on vastannut muutoksiin hyvin loogisesti.

Kiitokset Teemulle ja muulle tiimille tuesta ja vinkeistä.

12
Kiitokset Mäntsälän porukalle erittäin mukavista kisoista!

Rata ja profiili oli aivan erinomainen ja uudet matot toimivat todella hyvin. Pito kasvoi nopeasti, muttei koko viikonloppuna ruvennut kaatamaan. Buffetti oli hyvä, erityisesti touringhotsut(vaikkakin vähän kalliita). Kuulutus oli aivan omaa luokkaansa ja koko ajan pysyi kärrryillä tilanteesta. Aikataulussa pysyttiin hyvin, erävälikin oli sopivan pitkä.

Onnea vielä Mikolle upeasta suorituksesta!

Räpsyt

13
Kiitokset järjestäneelle porukalle, hauskaa oli!

Tosiaan pariajossa välillä erilaiset rengastukset tekivät peräkanaa ajamisesta lähes mahdotonta.

Profiili oli todella drifting-ajoon sopiva.

Kuvatusta:

RC-drifting

X-Treme Car Show autot ja...

14

Inside juttu: Kentsu testasi kyseistä akkua viikonloppuna 4.0 moottorilla.
Kommentti testistä oli että K ei oo koskaan ajanut rc autoa niin hurjalla teholla..

Ei muuta kun LIPOT käyttöön.

t.Mikke

Tänään kokeilin ekaa kertaa ajaa tuollaisella samanlaisella LIPOlla, ja en ole kyllä ikinä ennen läheskään sellaista tehoa sähköautolla kokenut.
Meni vaan aivan törkeetä vauhtia.
3.0 T moottorilla ajoin.

Ajoaikaakin piisasi 8 minuuttia :tongue:

3.0 koneen kanssa kyllä tulee ehdottomasti liikaa tehoa, joten jollain 4.0 tai 4.5 T koneella voisi kokeilla uudemman kerran, josko sitten pysyisi auto vähän paremmin räpylässä.

Ei sillä, hauskaa kyllä oli kun kunnolla antoi lämää :laugh:

Voi kyllä tulla oikeesti hauskaa touhua Kapinoissa foamit+LIPO :cheesy:

15
Hyvä juttu.

Onko kellään tiedossa, mistä noita Lipo-sackejä saisi hankittua?

16
Jees, ei muuta kuin kohti tulevaisuutta ja Lipot käyttöön.

5 min on hyvä.

Mitenkäs painoraja, Lipoakkuhan painaa noin puolet normaalista 5 kennon paketista, jonka vuoksi painorajan voisi tiputtaa esim. 1250 tai 1200 grammaan.

Äsken juuri testasin, auto+kori painaa Lipon kanssa 1170g ilman ponderia.

Tuolla 1330g painorajalla täytyisi autoon laittaa silloin n. 160 grammaa lisäpainoja.

17
Haluaako joku kokeilla World GT luokkaa kapinoissa?

1:10 urheiluauto
4 kennoo
5 min ajoaika

Jos riittävästi halukkaita ilmestyy niin laitetaan luokka pystyyn.

Mahtaako olla yhtään kappaletta World GT autoja Suomessa. Autohan on 1/10 kokoinen 200 mm leveä mattis ja suunniteltu joko kuudelle kennolle/vaihtoehtoisesti saman kokoiselle lipo-paketille tai sitten neljälle kennolle. Valmistajia ovat perinteiset 1/12 mattisten tekijät mm. CRC, BMI, Speed Merchant, DB. Koreina GT-tyyppiset 200m leveät korit.

Olisi jännä nähdä nämä vehkeet tosi toimissa.

18
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - Tammisaaren M-8 SM
« : 08.09.08 - klo: 22.32 »
Ari is THE man!

Onnea Arille!

19
Onko tarkoituksena ajaa foamitourinkia? Innostus olisi kova.

Sama täällä.

Viime vuotisen perusteella todella mukava luokka.

Täältä lähtisi myös yksi kuski TSF-10:iin, jos sellainen saadaan tänäkin vuonna pystyyn.

20
Kallen pyynnöstä kuvia, mukana vain julkaisukelpoiset :smiley:

Klick

21
Tässä olisi kuvaa valmiista radasta:



Muutama akullinen päästiin tänään jo ajamaan, ja kommentit radasta ajojen jälkeen olivat erittäin positiivisia.

Vähän kokeiltiin jo ottaa kierrosaikaakin, ja tänään päästiin siihen 11 sekunnin pintaan.
Vanhalla radallahan kierrosaika oli 8,5 sekunnin hujakoilla.

Myös pito parani ajamisen myötä hurjaa vauhtia, ja kumirenkaillakin oli yllättävän hyvä pito.
Pölyä radasta tosin irtosi yllättävän vähän.

22
Eki, se ei ole seurasta kiinni vaan lisenssit myy ja rekisteriä ylläpitää AKK.
Ihme juttu etteivät saa sitä näkymään, kun jo toukokuussa aloitettiin tuo vääntö.

t. jarkko

23
Tulokset / Vs: LAUKAA TOURINGIN VETISTELYT
« : 18.08.08 - klo: 17.36 »
Kiitokset Laukaan porukalle jälleen hienoista kisoista!

Sää ei kisapäivää suosinut, mutta ajaminen vesikelillä oli sitäkin hauskempaa.

+++ Buffetti oli perinteiseen tapaan aivan omaa luokkaansa
+ rataprofiili sopi omaan makuun erittäin hyvin
+ Sepon kuulutukset
+ auto ja kuski toimivat
+ hienot ja isot palkinnot

-ajokorokkeen telttakatos oli hiukan liian takana, meinasi vesi tulla päälle


Kuvia

24
Sää näytti sitten kuitenkin suosivan molempia päiviä ainakin jossain määrin. :smiley:

Räpsyjä lauantailta.

25
Tässä vielä parit kuvat radasta:





Ja ajosuuntahan on vastapäivään.

27
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 15.06.08 - klo: 00.28 »
Onkos ketään menossa huomenna(tänään) sunnuntaina ajamaan Tattarille?

Forecan mukaan sateet loppuvat aamupäivällä.

Voisi joskus puolen päivän aikaan mennä kuivailemaan rataa...

28
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 15.06.08 - klo: 00.12 »
Minulla myös Nokian E51 nyt noin viikon vanhana, eikä kyllä ole mitään valittamista ollut.
Ominaisuudet ovat hyvät, varsinkin 2mpix kameran laatu oli positiivinen yllätys.

Suurin ero entiseen N80:seen on varmaan kuitenkin puhelimen nopeus. Ei tarvitse enää odottaa puolta minuuttia, että jokin sovellus avautuu.

29
Kiitokset järjestäjille mukavista kisoista!

Sääkin suosi molempina päivinä suurimmilta osin, mitä nyt vähän kylmää oli lauantaina-aamulla.

Plussat ja miinukset:

+ finaalien lähetystapa äänisysteemillä
+ varikkomeininki
+ erilaiset palkinnot

- aikataulu jousti ja venyi
- kuski lauantaina
- polttiksessa 2. vaihteet tuppasivat olemaan vähän lyhytikäisiä
- polttiksen toisessa semissä lähettäjä ei tuntenut kunnolla lähetystapaa

Kuusankoskella nähdään!

30
Hmmmm, onkohan tuo nyt ihan oikein, kun aikataulussa Pro Stockin eriä on 4, mutta erälistoissa poroeriä näyttäisi olevan 5?

Sivuja: [1] 2 3 4