Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - schnitzer

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 20.07.04 - klo: 21.40 »
JES! Nyt selvis ainakin osa ongelmasta! Avasin koko koneen ja yllätyksenä huomasin että koko kampiakseli ystävineen oli täysin pintaruosteen tai karstan peitossa! En tiedä kumpaa oli mutta lähti WD-40:llä lähes täysin pois, mut luulen kyl et oli karstaa koska ei ollu "syöny" yhtään metallia. Täytyy ostaa sitä after-run öljyä ensitöiksi!  :twisted:

Operaation jälkeen auto käy huomattavasti paremmin, kampiakselia pyörittämällä huomasin että vastus väheni paljon! Eli luulen et yks syy ylikuumenemiseen oli se että moottori joutu tekemään enemmän töitä kun karsta otti vastaan!

Kaasarissa porisee edelleen ja auto sammuu mutta käy huomattavasti kauemmin kuin aikaisemmin! Nyt seoskin vaikuttaa asiaan, laitoin asteittain rikkaammalle ja auto kävi aina vaan kauemmin, no sit loppu löpö tankista enkä jaksanu enää lähtee sisältä hakemaan, täytyy jatkaa ens kerralla!  :D

2
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 19.07.04 - klo: 15.30 »
Joo, letkussa on välillä kuplia, oon tiivistäny kaikki mahdolliset vuotavat paikat silikonilla mut luulen et ne kuplat tulee siitä kun se löpö kiehuu siin kaasarissa ni se vetää ilmat tankkiin päin ja kone ei saa menovettä.

Oon miettiny kans tota prosessorin jäähdytin "säleikön" lisäämistä, jos se auttais. Oma tekemä tuuletin on kyl aika tehokas mut ei näytä paljoo auttavan näin kuumilla ilmoilla! Hitsi kun joku keksis jotenki näihin jäähdytys järjestelmän!

On se nyt surkeeta jos noin uudessa autossa ois ryyppy heti jo menny rikki!

Mut ok, kiitti vastauksista! Kokeillaan uusilla tulpilla! Oiskohan A5, A8 tulpat kokeilun arvoisia?

Miten nopeesti muuten toi polttoaine menee huonoks?? Tuli täs just mieleen vaan kun mulla on samaa nitroa vielä mitä ostin viime vuonna auton yhteydessä, tosin pullo on ollut tiukasti suljettuna ja vielä tiivissä muovipussissa...Ettei homma vielä olis siitä kiinni! Mut kun ei millään viittis ostaa uutta kun sitä on aika hyvin vielä jäljellä!  :lol:

3
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 19.07.04 - klo: 15.28 »
Joo, letkussa on välillä kuplia, oon tiivistäny kaikki mahdolliset vuotavat paikat silikonilla mut luulen et ne kuplat tulee siitä kun se löpö kiehuu siin kaasarissa ni se vetää ilmat tankkiin päin ja kone ei saa menovettä.

Oon miettiny kans tota prosessorin jäähdytin "säleikön" lisäämistä, jos se auttais. Oma tekemä tuuletin on kyl aika tehokas mut ei näytä paljoo auttavan näin kuumilla ilmoilla! Hitsi kun joku keksis jotenki näihin jäähdytys järjestelmän!

On se nyt surkeeta jos noin uudessa autossa ois ryyppy heti jo menny rikki!

Mut ok, kiitti vastauksista! Kokeillaan uusilla tulpilla! Oiskohan A5, A8 tulpat kokeilun arvoisia?

Miten nopeesti muuten toi polttoaine menee huonoks?? Tuli täs just mieleen vaan kun mulla on samaa nitroa vielä mitä ostin viime vuonna auton yhteydessä, tosin pullo on ollut tiukasti suljettuna ja vielä tiivissä muovipussissa...Ettei homma vielä olis siitä kiinni! Mut kun ei millään viittis ostaa uutta kun sitä on aika hyvin vielä jäljellä!  :lol:

4
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 19.07.04 - klo: 00.33 »
Ei hemmetti, ei pitäis olla väljä! Viime vuonna ostettu, ajettu vähän viikonloppuisin!

Ennen toimi hyvin, mut pari viikkoo sitte jäi vahingossa ajon jälkeen löpöt moottoriin! Tosin oon sen jälkeen irrottanu kaasarin ja kannen, putsannu männän ja kaasarin siitä vanhan bensan moskasta! Ja silti ei pelitä!

Ärsyttää kun ei pääse ajamaan, uus koppakin on just saatu ajamis kuntoon... :evil:

5
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 18.07.04 - klo: 23.33 »
Ei mitään vaikutusta onko rikkaalla vai laihemmalla...Löysin haulla täältä foorumista juttua samantyyppisestä ongelmasta, eli voisko tulpan vaihtaminen ratkaista jutun? Mitä tulppaa ehdotatte, nyt OS A3...ja huonosti näyttää pelittävän!  :?

6
Polttisautot / Moottori käy liian kuumana
« : 18.07.04 - klo: 23.13 »
Ongelma on seuraavanlainen: Kylmänä moottori käynnistyy, käy about 20 sekkaa ja just kun on saanu kopan kiinni ni se sammuu. (sama juttu vaikka ei laittais koppaa päälle) Tämän jälkeen käynnistäessä auto ei käy kuin alle 10 sekkaa ja sammuu taas...(ilman koppaa)

Vika piilee ilmeisesti siinä että kaasarissa oleva polttoaine kiehuu (sen voi suorastaan kuulla) ja vetää aineet takaisin tankkiin päin, tulos -> moottori ei saa polttoainetta...Tietääkö joku mikä neuvoksi?? Auttaako tulpan vaihtaminen kylmempään tai kuumempaan? Autona Kyosho PureTen Alfa.

7
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
« : 12.03.04 - klo: 18.28 »
Kiitos vastauksista, tosin v*ttuilun saattelemana...En ymmärrä, reilu kysymys ja tälläset vastaukset?? Eipä täältä kovin paljoo kannata jatkossa apua pyytää!

8
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
« : 11.03.04 - klo: 18.37 »
Ei oo tullu mieleen, eikä tuu! Mä en aio autoo purkaa ja jollain mitalla ruveta sähläämään, mä ostan oikeen kokoset laakerit ja vaihdan ne samalla! that's it!

Eikö löydy yhtään järkevämpää hemmoa joka osais auttaa, tää ihme "kakliu" jätkä kun ei osaa ees vastata, järkevästi esitettyyn kysymykseen!

9
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
« : 11.03.04 - klo: 10.34 »
Jaahas...No tsiikasin ni ei tos manuskassa näköjään oo mitään kokoja, mut täytyy sit sillä tuotekoodilla yrittää kysellä. Ajattelin vaan jos joku ois tieny koot suoraan ni ois voinu tilata heti...

10
Polttisautot / Kuulalaakerit PureTeniin!
« : 10.03.04 - klo: 23.21 »
Tarkoitus on päivittää Pureten Alfa I kuulalaakereilla. Katoin tuolta kärkkäisen kotisivuilta niitä ja huomasin et niitä on aikas paljon erikokoisia, jos ne 8*12, 8*14 jne. kokoa tarkoittaa...eli mitkä ostan? Tarkoitus on pistää laakerit auton jokaiseen paikkaan mihin ne vaan menee...Kone on jo valmiiks kuulalaakeroitu, ilmeisesti....

11
Polttisautot / 4WD vai 2WD??
« : 18.09.03 - klo: 13.21 »
just just...en kyllä tajuu mitään mistään diffeistä, ku oon vasta harrastelija. mut hyvä tietää et sitä käyttäytymistä voi säätää...Tekis kyllä mieli ostaa se neliveto, se ois hyvä sora radalla...mut sit taas toisaalta takaveto on AINA takaveto! sillä sudittelu voittaa aina nelivedon...kyllä kai se RC takavetona pysyy hanskassa samanlailla kun oma autokin! kaikkihan on vaan taidosta kiinni... :lol:

mut jep, kiitti vastauksista! täytyy miettiä että kumpaan sitä sit päätyy...

12
Polttisautot / 4WD vai 2WD??
« : 18.09.03 - klo: 09.27 »
Kumpi noista ois parempi suditteluun puhtaan hauskanpidon kannalta? takavedolla pystyy varmaa vetää aika kivaa donitsia mut miten on 4WD laita? onko mahdollista muuttaa tarvittaessa neliveto takavedoksi? esim poistamalla "hihna" etupyörille? onko kukaan kokeillut/tehnyt kyseistä operaatiota??

Sivuja: [1]