Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Linssi89

Sivuja: [1] 2 3
1
Tarkista ettei ohjaimesta ole mennyt dual rate 0%:iin. Tällainen tilanne on nähty spektrumin radiolla Tiksin radalla.

Nyt toimii hienosti! Kiitos paljon  :wink: Perhana ku on toi rate säätönäppäin tos peukun kohdal eikä oo viel tarvinnu kyseisee nappii tarkoituksella koskea viellä :cheesy: Kiitos myös jon.lindgrenille sivistävästä tiedosta  :smiley:

2
Toinen radio on AE XP3D mikä on polttiksen radio. Eli jos tuo DX3C radio on rikki niin sitä ei varmaan saa kuntoon. Mikä olisi viksuin/helpoin tapa edetä? Ostaa vaan uus radio?

Ps. Potikalla meinaat porttia...  :embarrassed:

3
Mistäs saattaa johtua kun käännän ohjaimesta rattia niin servo ei vastaa liikkeeseen? Servo kyl toimii kun pistää virran päälle hakee keskikohdan ja kummallisinta että kun säätää sub trimmiä ohjaimesta niin siihen servo kyllä vastaa. Ei kuiteskaa toimi myöskään vaik tekee perus ohjaus trimmauksen. Bindauksen olen myös tehnyt muutamaanki otteeseen. Pyyän apuva  :cry:  Servo on Spektrum S6040 ja ohjain Spektrum DX3C.

4
Moro, mulla seiso Losi kymppi muutaman päivän ja kun yritin lähteä ajeleen ohjaus servo ei vastannut ohjaimen liikkeisiin. Servo kyllä pitää renkaat suoras ja ohjaimen kaasu ja jarru kyl toimii normisti. Bindasinki uudelleen, mutta ei auttanut. Akuis on virtaa niin autos kuin ohjaimes. Servo on Spektrum S6040, ohjain Spektrum DX3C, vastaanotin SR300 ja nopari Xerun 150. Missä lie mahdollinen vika?

5
Kiitoksia selkeistä vastauksista  :smiley: Pääsee taas jatkamaan puuhasteluja  :cheesy:

6
Kuinkas muuten on täytyykö etu ja taka diffeihin niihin bokseihinki missä itse diffit ovat laittaa jotain rasvaa tai diffiöljyä, kun siellä on kovat rattaat vastakkain?

7
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 05.06.12 - klo: 15.10 »
Aattelin itse mennä vähän koklaa SC8 keskiviikkona 6.6 tuos 1400 aikoihin. Paitsi jos sataa  :angry:

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Riihimäen P A Klubi
« : 03.05.12 - klo: 20.44 »
Monen aikaan olisit menossa jos menet? Voisin tulla omalla ekaa kertaa radalle jos sais vähän neuvoo ym. :angel:

9
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 03.05.12 - klo: 20.33 »
Tuli avattuu lämmin kausi Asson SC8 ja aivan mieletön peli huhhuh  :grin: Tuli näköjään löydettyä aika hyvät säädöt keskellä talvea kun ei tarvinnut mitään muuta tehdä kuin laittaa käyntiin. Lämmöt ajossa ok ja lähti kuin rusakko pusikosta :azn: Ainoa mikä jäi kiikastaa oli, kun olin jonkin aikaan ajellut ja sammutin, sitten laitoin uudelleen käyntiin kaasuttaessa pätki ihmeellisesti? Laiton sen jälkeen muistaakseni yläruuvia kiinni ja se ei enää tehnyt sitä. Eli haen varmistusta vaan että kait se siitä johtu että yläruuvi oli liian rikkaalla?

10
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.04.12 - klo: 22.24 »
Ei ole toista laturia. Eli pitäiskö siis avata se akku kuorista jotta saa kennot näkyviin? Vai voiko sen ladata jos juottaa sellaisen plus johdon mikä menisi siihen balanseri reikään ja sit (tässä tapauksessa) miinus napaan oma?
Mitään ei tarvitse avata. Lataat kahden balanserissa vierekkäin olevan johdon välillä. Virta kannattaa pitää aisoissa, koska ne balanserin johdot on niin ohuita, mutta kyllä se parillakin ampeerilla täyttyy.

2S balanserissahan on punainen, sininen ja musta. Kenno 1 on mustan ja sinisen välillä ja kenno 2 sinisen ja punaisen välillä. Jos sinulla ei ole yhtään ylimääräistä balanserijohtoa, vaan joudut kikkailemaan jotain johtoja sinne balanseriliittimeen sisälle, niin ehkä kannattaa kiinnittää toinen pää akun varsinaisiin liittimiin, ettei johdot vain oikosulje.

Kun lataat 1S akkua eli yhtä kennoa, sinun ei tietenkään tarvitse käyttää tasausta vaan voit käyttää peruslatausta, koska ei ole mitään tasattavaa.

edit: tätä kikkailua ei varmaan kannata ottaa pysyväksi tavaksi, mutta ajattelin, että jos sen akun saisi kerran täyteen, niin ehkä se sitten alkaisi pysyä tasapainossa.

Kiitos vinkistä  :smiley: Noo täytyy tota sit kokeilla kun on ensin testannut ajaa normaalisti sillä ja latailla jos se siitä sit.

E: Tuli ajettua ''viallista'' akkua vähän ja laitoin lataukseen niin alkuvaiheessa oli kennot tasan ja latauksen loputtua olivat kennot tasan :) Laturin mittari näytti 4,2v kenno ja oma mittarini näytti 4,25 kenno mikä ei kait ole viel vaaraksi...

11
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.04.12 - klo: 21.47 »
Selvä. Kiitos infosta  :smiley:. Täytyy testaila ja kahtoo miten käy.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.04.12 - klo: 21.20 »
Jos sinulla ei ole toista laturia, jolla voit kokeilla lataamista, olisiko sinulla johtoja ja juotin, että voisit ladata vajaan kennon täyteen 1S akkuna?

Jos sen lataisi noin täyteen, voisi mennä ajelemaan ja katsoa miten käy. 10 min ajon jälkeen akku laturiin, katsoo kennojännitteet ja koittaa ladata uudelleen.

Ei ole toista laturia. Eli pitäiskö siis avata se akku kuorista jotta saa kennot näkyviin? Vai voiko sen ladata jos juottaa sellaisen plus johdon mikä menisi siihen balanseri reikään ja sit (tässä tapauksessa) miinus napaan oma?

Annoitko laturin ladata loppuun vai keskeytyiko lataus jostain syystä?

Niin no oikeastaan aika loppu itseltä kesken enkä viitsinyt jättää akkua yksikseen tuossa tilanteessa. Laturi latas sitä 0.1-0.2A voimalla siinä vaiheessa kun lopetin lataamisen. Meinaatko että lataisin sitä päivän jotta se tulisi täyteen tasaiseksi?

13
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.04.12 - klo: 21.09 »
Jos sinulla ei ole toista laturia, jolla voit kokeilla lataamista, olisiko sinulla johtoja ja juotin, että voisit ladata vajaan kennon täyteen 1S akkuna?

Jos sen lataisi noin täyteen, voisi mennä ajelemaan ja katsoa miten käy. 10 min ajon jälkeen akku laturiin, katsoo kennojännitteet ja koittaa ladata uudelleen.

Ei ole toista laturia. Eli pitäiskö siis avata se akku kuorista jotta saa kennot näkyviin? Vai voiko sen ladata jos juottaa sellaisen plus johdon mikä menisi siihen balanseri reikään ja sit (tässä tapauksessa) miinus napaan oma?

14
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 26.04.12 - klo: 17.24 »
Tilasin kaks uutta Turnigy nano-tech 2s lipo akkua ja ilmeni latauksen aikana ongelmia. Ensimmäinen latautu ihan normaalisti molemmat kennot tasan balanserilla tietty, mutta toisesta akusta latautu toinen kenno 4.2v ja toinen 4.0v. Eli onko akku entinen vai tuliko laturiin vika? Muutaman kerran ladannut tällä http://fi.eurorc.com/product/1266/skyrc-e6680-lipo-charger-6a ja siis akut on näitä http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17265__Turnigy_nano_tech_6000mah_2S2P_65_130C_Hardcase_Lipo_Pack.html.

E: Niin ja latauksen alussa molemmat kennot olivat kyllä tasan.

15
Ennakon olen joo laittanut nolliin. Entäs nuo drag brake force, initial brake force mitä niiden pitäis olla? Englanti vähän hakusessa niin en ole varma mitä noi meinaa. Start mode (punch) on level 3.

Voimansiirto tuntuu ihan normaalilta ettei mikään vastaan laita. Välitys on kait ihan ok mitä on tuolta RcTech sivulta muilta lukenut. 13:sta on kiinni kun tos pientä rinksaa ajelen.

Tuli muuten mieleen voisko se johtuu kun ajan ilman sensori ominaisuutta?

16
Ok kiitos.

Noparin lämpötila pysyy alhaisena 30c onhan siinä tuo tuuletin. Täytyy tehrä muutamia reikiä suojakoppaan ja kokeila ilmanki sitä. Millaisia rengas settejä foameineen porukka käyttää ulkoradoilla?

17
Kuis kun mulla on Tekin pro4 4600v ja xerun 150A nopari ja ratas on 13. Niin piha suttailussa 8min jälkeen lämpöä motorilla on 90 astetta mikä on kait parikyt astetta liikaa. Suojana sisäkaluille käytin kyl sitä 810 koppaa mihin pitäis varmaan tehrä muutamia ylimääräisiä reikiä ilman saanin vuoksi. Mites noi asetukset kannattaa olla noparissa että olisivat terveelliset koneelle?

18
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 06.04.12 - klo: 13.21 »
Miltä muuten näytti jos nyt oletetaan että ens viikolla alkais kuiva kausi jne niin millo pääsisi pärräämään?

19
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 01.04.12 - klo: 22.14 »
Losi TEN-SCTE toi lisäyksen omaan rc harrastukseen ja mukavan lisän toiki.



20
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 01.04.12 - klo: 22.09 »
Ensimmäinen kori maalattu. Aika varma väri valinta  :roll: Teipeillä ja kilinkolin maaleilla. Aika vähään riittää 150ml tölkki tai sit tein jotain väärte  :undecided:

Masterpieces


21
Kuinkas kun on Xerun 150A ja Tekin pro 4 moottori niin, kun siihen laittaa tämän sensori kaapelin väliin alkaa punavihreä valo välkkymään liipasimen ollessa neutraalilla. Tällänen lukee kyl Xerun manuaalissa The motor is a sensored motor, but the ESC detects abnormal signal from the sensor, so it changes to sensorless mode automatically. Mutta en ymmärrä miten korjaantuu. Voiko toi yhdistelmä toimia sensori johdon kanssa? Tarvitseeko sitä johtoa edes?

Mulla on tuo ongelma edelleen, että noparin valo vilkkuu puna/vihreää sensori kaapelin kanssa. Mutta nyt olen huomannut sellaisen jutun, että kun moottori on kädessä ja painaa kaasua ja sensori kaapeli on paikallaan niin kaikki toimii ihan normaalisti. Sitten kun laittaa moottorin paikalleen autoon ja siinä vaiheessa, kun rattaat ottavat kiinni kaasuttaessa alkaa nopari valo vilkkuu sitä punavihreää. Mihtää tietoa mistä vois johtua?

22
Radio päälle -> set pohjassa virta päälle -> set ylös -> kaasu neutraali paina set -> kaasu pohjassa paina set -jarru pohjassa paina set -> virrat pois ja takaisin niin pitäis toimia...

Juu kyllä toi kaavio on tuttu. Sain sen tehtyä ihan noin ekalla kertaa kun sen tein. Mutta ei enään mitään hätää sain sen uudelleen kalibroitua. Painoin set pohjaan ja virran päälle -> punainen valo alko vilkkua -> päästin set ylös -> punainen valo jatko vilkkumista-> kokeilin painaa uudestaan set nappia valon vilkkuessa niin meni kalibrointiin ja kaikki meni OK ja ny toimii  :cheesy: Tuota vain ihmettelin että se noin teki vaikka ekalla kerralla se toimi ihan noin kuin selititkin. Kummaa  :shocked:

23
Jaa se pitää olla pois päältä. Ohjeista ymmärsin ihan jotain muuta. Olisin kyllä yrittänyt toiste päin kalibroida mutta en saa enään nopari kalibrointi asetukseen. Ihan normaalisti yritin mutta kun laittaa noparin päälle niin punainen valo ei laka vilkkumasta vaikka päästää set:n vapaaksi... :huh: Juu sensorillisia ovat molemmat.

24
Eikös se riko A-A B-B jne sääntöä?

25
Mulla on sama ongelma kuin edellisellä sivulla. Eli kaasu ja jarru väärteä päin. Nopari on hobbywing ja ohjeissa lukee että asettaa kaasu rev:lle kun tekee kalibroinnin. Nytten sit kun painaa kaasua menee eteenpäin mutta pakilla menee taakse päin kovaa ja nopariin syttyy vihreä valo kun liipasin on pohjassa jarrulla. Niin kuin pitääkin kun kaasu on pohjassa. Kun sitten vaihdan radiosta kaasun takaisin normaalille, niin auto kulkee kaasulla taakse päin ja jarrulla eteen päin. Niin ja sitten kun yritän kalibroida uudelleen eli painaa set nappi pohjaa ja nopari päälle punainen valo vain jatkaa vilkkumista...

Toivottavasti oli tarpeeksi sekavasti selitetty. Miten siis toimia?

26
Aivan varma  :wink: A-A jne. Viel en ole ehtinyt pihalla suttaa, kun vasta sain kasaan sähköt, joten en tiedä miten vaikuttaa kaasuun. Muita epäilyjä mistä johtuu vilkunta?

27
Kuinkas kun on Xerun 150A ja Tekin pro 4 moottori niin, kun siihen laittaa tämän sensori kaapelin väliin alkaa punavihreä valo välkkymään liipasimen ollessa neutraalilla. Tällänen lukee kyl Xerun manuaalissa The motor is a sensored motor, but the ESC detects abnormal signal from the sensor, so it changes to sensorless mode automatically. Mutta en ymmärrä miten korjaantuu. Voiko toi yhdistelmä toimia sensori johdon kanssa? Tarvitseeko sitä johtoa edes?

28
Just sellainen mitä pelkäsinki... Ihan crazy peli  :cheesy: Tosta ei voi tulla muuta kuin täydellinen  :cool:

29
Ok kiitos infosta  :azn: Täytyy testailla, kokeilla ja ihmetellä sit, kun saa sähköt kasaan ja pelin liikkeelle.

30
Kuinkas kun minulla on Xerun 150A nopari ja haluaisin käyttää 2s lipoa ja servo on S6040. Niin se tarvitsee ulkoisen BEC:n. Servo kun tarvitsee 6V virtaa niin onko haittaa jos laittaa BEC:n antamaan vastarille vaik 6,5V vai onko siitä haittaa?

Sivuja: [1] 2 3