Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - alaa

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
2
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 06.11.13 - klo: 11.34 »
Kyllä penkki on taas tarkoitus ottaa käyttöön kun ehtii. Täytyy tehdä siihen isommalla inertialla oleva rulla. Nykyinen on sopiva n.5hp tehoihin asti. Siitä tehokkaammilla alkaa mennä kiihdytysaika jo turhan lyhyeksi.

3
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 25.10.13 - klo: 13.07 »
Mielenkiintoiselta kuulostaa mutta ei oo penkki tällä hetkellä ajokunnossa. Varmaan tuossa talven mittaan tulee taas pyöriteltyä. Tuli muutaman vuoden tauon jälkeen taas hommattua crossipyörä ja ei oo paljo muuta ehtinyt tekemäänkään. 2-tahtinen tietysti ;)

4
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 23.10.13 - klo: 12.42 »
Pitääkin muistaa katsoa miltä E85 uineet osat näyttävät. Tuolta uutta moottorinosaa:

http://rc10.fi/index.php?topic=79891.0

Meinaisin seuraavaan versioon isompaa pyttyä niin vähennetään vähän tuota varastoa.


5
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 12.09.13 - klo: 12.48 »
Tähän mennessä on pettänyt se läpinäkyvä kumihattu jolla voi pumpata polttoainetta. Senhän voi jättää toki myös kaasarista pois. Kalvot näyttäisivät vielä olevan ok. Odotellaan vielä pettääkö jotain muuta.

6
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 08.09.13 - klo: 12.38 »
Laitoin yhden walbron osat uimaan E85:seen. Katsotaan miten käy, voi olla että ei kestä.

7
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.09.13 - klo: 18.59 »
E85 kiinnostaa itseänikin. Tarkoitus on sitä testata kunhan saa taas penkin kaivettua nurkasta. Karkeesti näin pitäisi mennä: sopiva öljy, seosta rikkaammalle, puristusta lisää ja ennakkoa lisää. Esim. Red Linelta löytyy passelia öljyä:
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=91&pcid=16

Esim. Graham Bellin kirjassa "two stroke perfomance tuning" käsitellään myös alkoholin käyttöä. Googlella löytyy peedeeäffänä.

8
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.09.13 - klo: 18.40 »
Nyt Nuudeli pilkkahintaan:

http://rc10.fi/index.php?topic=78631.0

9
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.07.13 - klo: 14.16 »
Nyt rullaavaan Nutechiin pirteä sivuputki kaupan päälle. Myös hintaa laskettu!

http://rc10.fi/index.php?topic=76883.0

10
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 02.07.13 - klo: 21.53 »
Nyt nuudelimiehille tavaraa tarjolla:

http://rc10.fi/index.php?topic=76883.0

11
Kiitoksia kaikille kannustuksesta projektin suhteen! Tuossa pieni pätkä hiekalta. Kuvaaja on vasta 5v mutta hyvinhän tuo pysyi ruudussa. Sain toisen takadiffin ulostulon poikki sekä renkaat riekaleiksi  :grin:  Keulii jopa ympäri kun vaan saa pitoa sopivasti  :tongue: Valitettavasti ei sattunut viteolle.

http://youtu.be/lHxSOYOg9ok

12
Tuossa vähän käppyrää aikaisempaan videoon liittyen. Ensimmäisessä nopeus vs aika, toisessa nopeus vs matka ja viimeisenä kiihtyvyys G. Huippuja oli 59km/h pisimmällä suoralla noilla nutechin vakiovälityksillä. Nuo on mitattu Aimin 10Hz Geepeeässällä jota korjataan kiihtyvyysantureilla eli sutiminen ei vaikuta tuloksiin.

Joku muukin täällä taisi mainita mittailleensa GPS:llä kulkuja?

13
On kyllä hyvän näköinen paikka!

14
Jos olisin naapuri niin en kyllä noista äänistä tykkäisi  :grin:  Pakko on kyllä olla tulpat korvissa.  Tuollaista se  on oikeasti noilla Rovanin renkailla:

http://youtu.be/15M3moTMBIs

Pitää yrittää perehtyä myös tuohon alustapuoleen, nythän tuo on ihan vakio krossi. Lisäksi taitaa Rhinosta loppua voima kesken. Kun tarjoaa kaasua kovemmassa vauhdissa niin tuntuu että renkaat kääntyy suoraan. Toivottavasti se Sävoxin 0236 on veikeämpi. Hyvin kyllä Nuutekki pysyi läjässä, ainoa vika oli tulpan pään irtoaminen tärinästä. Tosin samalla tulpalla on ajettu penkissä jo useammallakin moottorilla. Seuraavalle kerralle tulee GPS kyytiin niin näkee vähän noita välityksiä.

Oisko jollain muuten vaikka jotain vanhaa/rikkinäistä koria jota tuohon voisi sovitella malliksi, esim. MCD. Tuota redneck-mallista turvakaarta joutuu ainakin muokkaamaan mutta voisi katsoa jos tuohon jotenkin saisi jonkun istumaan.

15
Eka ajo tehty Nuudelilla. Kyllä tuo lähemmäs 7 heppaa alkaa olemaan ihan riittävästi  :tongue:  Hyvin tuntus tuollakin tehoalueella pärjäävän, paikaltaankin lähtee ihan kivasti. Ei noilla tehoilla kyllä tälläinen kädetön radalla tule pysymään  :laugh: Pidempää videota tulossa myöhemmin.

http://youtu.be/HU3PWnUcAjs

16
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 10.05.13 - klo: 17.55 »
Nyt on keskimoottorisella Nuudelilla ensimmäiset metrit ajettu. Tosiaankin vain metrit kun ensimmäisessä kiihdytyksessä katkesi Cvd-vetoakseli edestä. :sad:  Hannolle jo laitoinkin kyselyä vahvemmista osista.

No täytyy kaivella jos löytyisi vakioakselit niin pääsisi viikonloppuna kokeilemaan.

17
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 06.05.13 - klo: 10.25 »
Nyt on jo vivustot paikoillaan. Tuli juuri toisinpäin kuin alunperin ajattelin, jarru on tangolla ja kaasu vaijerilla. Voi olla että tuon jarrun teho menee jo liiottelun puolelle mutta nyt voisi tuon kaasu/jarru servon korvata vaikka kasikrossin servolla ->painoa säästyy ja nopeutta lisää. Muutenkin pitää noita osia sitten kevennellä jos osoittautuu toimivaksi.

Keskilukko on kanssa itse sorvailtu. Täytyy siitäkin tehdä vielä siistimpi/kevyempi versio kunhan joutaa. Samalla pitää keventää tuota isoa ratasta, on aika järeätä tekoa  :azn:

18
Tämähän sattui hyvin. Omalla 30,5cc moottorilla saa ajaa ja ensimmäinen kilpailukin on siirretty. Oma auto kun ei ole ihan vielä nipussa niin on vielä toiveita siihenkin osallistua  :grin:

19
Bensa-autot / Vs: Nutech 1:5 autot
« : 03.05.13 - klo: 19.56 »
Laitoin Nuudelin jarrut uusiksi. Alkuperäisissä ei teho ikinä riittänyt ja katsotaan nyt menikö parempaan suuntaan vai ei  :azn: Näppituntumalla tuntuisi pelaavan. Levyn tein itse ja puristimena on minimoton vaijerikäyttöinen malli. Levyn halkaisija kasvoi reilusta neljästäkympistä melkeen kahdeksaankymmeneen milliin.

Balanssia ei enää kyllä säädellä mutta kun keskellä on lukko niin eipä ole tarpeenkaan.

20
Onkos tälläistä cuppia suunniteilla tulevalle kesälle?

21
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 02.05.13 - klo: 20.38 »
Ei oikein voimansiirto ahtimelle vakuuta. Turboista en tiedä juuri mitään mutta jotenkin on semmonen tuntuma ettei ne oo oikein pienten kakstahtisten juttu.

22
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 02.05.13 - klo: 20.29 »
No tuohan meni sit just väärinpäin. Tarkoitus oli tilata se 35 malli kun kävin losi topiikista oikein etukäteen lueskelemassa juttuja. Tilatessa on sit pyörähtänyt numerot päässä toisinpäin.

23
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 02.05.13 - klo: 13.02 »
Päädyin tuohon Savöxiin vaikka koosta varoiteltiinkin. Suurempi vääntö houkutteli kuitenkin sen verran. Tankki kun on siirretty moottorin taakse niin toivotaan että tuo mahtuu olemaan.

Onkos noilla malleilla 0235 ja 0236 muuten muuta eroa kuin ilmeisesti eri välitys?

24
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 01.05.13 - klo: 20.18 »
Kyllä useampikin idea on vielä moottorin suhteen. Huipputehoa ei niinkään ole tarkoitus hakea hirveästi lisää vaan katsoa josko saisi tehoaluetta kuinka paljon levitettyä. Tehoa varmasti saisi enemmänkin mutta siinä häviää aina sitten muualta pois.

Pienkonepensaa ja Motorexin Cross poweria 6% on ollut tankissa. Ei ole voitelun suhteen ollut minkäänlaisia ongelmia kuten ei muissakaan vehkeissä tuon öljyn kanssa. Lämmöt pyörii siinä 100 asteen paikkeilla, tulpan alta mitattuna, penkissä kun ei kovin montaa peräkkäistä vetoa kerralla tehdä. Lämmöt jos nousee liikaa niin teho myös putoo. Tuo tehon putoaminen kuumetessa on osittain pienkonebensan tekemä juttu mutta se on muuten niin paljon mukavampaa ja terveellisempää tavaraa puljata. Kunnon löpöllä löytyisi myös lisää eloa.

Tuossa kaasarissa tuo imupuolen muotoilu toimii hyvin kun se on ihan syvältä alunperin (ryypyllinen malli).

25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 01.05.13 - klo: 13.44 »
Sain viimein tehtyä kiinnityksen ilmanpuhdistimelle. Samalla muotoilin tuon imupuolen, eli kiihdytyssuppilon, sellaiseksi kuin kuvittelin että on hyvä. Hyvinhän tuo hönkii  :tongue:

26
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 29.04.13 - klo: 13.56 »
Kaasari tuossa on Walbron HDA 15,8mm kurkulla. Nuo 668 ja 990 taitaa olla sillä 12,7mm kurkulla jos en väärin muista. Eli ei pitäisi olla tehopotentiaalissa eroa. Oma näppituntuma on että esim. 990:llä pääsee noin 5hp hepan tehoihin tämänkokoisella moottorilla. Aukotonta faktaa tuo ei ole mutta pikaisen kokeilun perusteella noin.

Kyllähän noita voisi jossain vaiheessa muutaman tehdä. Täytyy saada vielä lisää tuntumaa ennen kuin kannattaa useampia ruveta tekemään. Olisiko muuten kiinnostusta painotettuihin kampuroihin? Ideahan on se että kampiakseli painotetaan käytettävän kiertokangen ja männän jne. mukaan ja samalla voi vähän ylipainottaa jolloin pelaa paremmin korkeilla kierroksilla. Käytännössähän tuo tehdään lisäämällä kovametallisia painoja tarpeen mukaan. Ainakin omissa kampuroissa on ollut tarve lisätä painoa kymmeniä grammoja. Laittakee vaikka yv:tä jos joku kiinnostuu.

27
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 28.04.13 - klo: 21.44 »
Laitoin tuohon omaan reediini "täytetyn" kampuran joka on painotettu kohdilleen. Kyllähän sillä pikkasen tuli puhtia lisää muttei mitenkään mahtavasti. Lisäksi leikin sytytysennakolla. Silläkin saa hyvin voimaa lisää, tosin rajalliselle alueelle kerrallaan kun ei voi säätää kuin perusennakkoa. Tuossa omassa moottorissa jos laittaa lisää ennakkoa niin tulee alas tehoa lisää ja ylhäältä tappaa. Vastaavasi jos sytytystä myöhäistää niin ylös saa lisää ja alhaalta lähtee pois. Parhaaksi kompromissiksi osoittautui yllättäen vakioennakko. Pitäisi olla ihan oikea ohjelmoitava sytytys niin saisi tehoaluetta laajennettua, vaikka 500 kierroksen välein kun pääsisi säätämään niin olisi hieno. Pitäisi löytää vain tarpeeksi pieni ja kevyt.

Tuli myös rikottua 6,5hp raja joka oli alunperin tavoitteena. Niillä säädöillä vaan tehoalue jää paljon kapeammaksi kuin tuollaisella keskimäärin hyvällä.

Penkki on kyllä tarkempi kuin tuollainen moottori. Jokainen veto on vähän erilainen. Esim. moottorin lämpö pitää olla n.10 asteen tarkkuudella aina sama että saa vertailukelpoisia tuloksia.

Tuolla moottorilla on nyt tarkoitus lähteä ajamaan ja katsoa miten tuollainen tehoalue riittää käytännössä  :grin:

28
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 28.04.13 - klo: 11.23 »
Tilasin Gizmolta hostilen perinteiset medium slicksit kun hintakin näytti olevan kohdallaan. Onneksi ei ole tarkoitus huippunopeuksia hakea. Jos ne vaikka pysyisivät nipussa  :azn:

29
Bensa-autot / Vs: Parhaat renkaat&vanteet bensapeleihin
« : 27.04.13 - klo: 13.28 »
Mitäs vaihtoehtoja olisi asfalttikumeiksi 5b bajan vanteille? Aiemmin oli Rovanin kuvioidut katukumit mutta ne meni puhki ekalla tankillisella  :wink:  Onko kokemusta Hostilen slickseistä? Kisaa ei ole tarkoitus ajaa, kestävimmät olisivat parhaat. Vaatiikos slicksit täysin puhtaan asfaltin että on mitään mieltä ajella?

30
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 27.04.13 - klo: 13.22 »
Mikäs olisi hyvä servo Nutechin ohjaukseen? Oma idea on joko Rhino 4 tai sävox 0236. Kumpi noista on parempi vai olisiko vielä muita vaihtoehtoja? Kiinalaiset meinasin jättää väliin. Koko ei ole niin justiinsa, kiiinnityksen voi kyllä muuttaa.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7