Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Korttihai_84

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: Hw laturi pilaa akut!?
« : 17.06.12 - klo: 14.02 »
Mietin vielä kun tuntui että nuo vanhemmat akut eivät lämpene samalla tavalla voiko sillä olla jotain merkitystä että aloin toisia lisäakkuja lataamaan aika nopeasti oston jälkeen pikalaturilla. Oisko pitänyt ladata 10-15 kertaa alkuperäisellä hitaalla laturilla ennen kuin alkaa paahtamaan 3 ampeerilla. Siis sisäänajo jäi vähän lyhyeksi. En tiedä malttaako muutkaan odotella samalla tavalla :huh:

Ei oo kyl muutenkaan kauhean luottava olo noihin hw latureihin. Ensimmäinen oli rikki ei ladannut vain tuuletin pyöri. Toinen päästi savut ja kipinät samantien kun laitoin seinään. Nyt on 3 takuuna tulossa.

2
Sähköautot / Vs: Hw laturi pilaa akut!?
« : 17.06.12 - klo: 13.58 »


14 tuntia ??? akut lataantuu 3a tunnissa, riippuu tietenki kapasiteetistä.
[/quote]

Siis käytin alkuperäistä laturia eli latausaika 8 tuntia. Nyt kun akut oli jäähtynyt laitoin uudestaan lataukseen ja nyt syttyi vihreä valo 20 minuutin päästä.

3
Sähköautot / Vs: Hw laturi pilaa akut!?
« : 17.06.12 - klo: 13.04 »
Akut oli aina hieman lämmenneitä latauksen jälkeen kun käytin alkuperäistä laturia.
hw laturilla kun latasi välissä niin nyt alkuperäisellä laturilla akut ovat kuumia mitä niiden ei pitäisi olla. Akut oli yön yli latauksessa. 14tuntia ja vielä näyttää laturi punasta. Ei ilmeisesti kuumana ota kunnolla latausta vastaan...

4
Sähköautot / Hw laturi pilaa akut!?
« : 17.06.12 - klo: 11.01 »
En tiedä mihin tää ois pitäny laittaa mutta itselläni on hw877 laturi. Olen ladannut akkuja 3 amp.
Heräsin ongelmiin kun yksi akuista oli latauksen jälkeen aivan tulikuuma. Kiskoin metsään sen ja hankin uuden. Oletin valmistusvikaa. Jatkoin hw laturin käyttöä. Latasin välillä alkuperäisellä laturilla kun ei ollu kiire ja  huomasin tänä aamuna että traxxasin alkuperäinen laturi ei enää tunnista onko nuo akut täynnä vai ei.  Lisäksi ovat todella lämpöisiä latauksen aikana. Tapasin toisen harrastajan tuossa lauantaina joka kertoi että hänellä on kanssa hw laturi ja akut lämpenee todella paljon. Eivät pidä latausta vaan auto hyytyy muutaman minuutin ajon jälkeen. Akkuja on neljä joten ei uskoisi että kaikissa on valmistus vika.

Missä vika? Onko muilla ollut vastaavia ongelmia muiden pikalaturien kanssa.

Lisäys akut ovat alkuperäisiä auton mukana tulleita nimh akkuja.

5
Ostin e-maxx brushless mamba monsterin. Jos ensiviikon loppuun mennessä saisi sen.
Laitoin äsken stampeden renkaat pöydälle niille etäisyyksille jotka valmistaja antaa ja en osannut aikasempaa ajatella kuinka iso se on. Parempaa kuin odotin  :grin:

6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 13.05.12 - klo: 19.23 »
Nyt on 20-30 vakio akkua takana ja isompi remontti esissä. Taka vetoakselit poikki ja edestä toisesta akselista mennyt kierteet ei saanu renkaan pulttia auki. Renkaat on aika revenny liimauksistaan ja kaikki renkaita lähellä (8kpl) laakerit menee vaihtoon. Tämä kun oli ensimmäinen autoni jouduin toteamaan että olisi kannattanut totella huolto ohjeita tarkemmin. Epäilen että jokapaikan hajoamiseen suurin syy oli että renkaisiin kertyi vettä ja ajaessa renkaat vatkaavat kuin epäkesko. Ei hyvä... Vanteissa on reiät vesi pääsee kyllä sisälle mutta ei ulos:cry:
 
Eli tuntuu että on ERITTÄIN tärkeää tehdä renkaisiin ulkopuolelle reiät. Itse meinasin tehdä 2kpl 3 millin reikiä renkaan vastakkaisille puolille. Poltan reiät kuumalla rautatangolla tai poralla poraan. Joten joka kiihdytyksessä vedet pääsee linkoutumaan pois renkaan sisältä. Säästää voiman siirtoa aikasten paljon :cool:

7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 19.04.12 - klo: 21.44 »
Ihmetyttää tuo stampeden jousituksen pehmeys. Ostin uudet iskarit ebaystä team blue starilta. Takajouset olivat kovat mutta etujouset todella pehmeät. Muistelen että alkuperäiset etujouset eivät kanssa kunnolla palauttaneet koria ylös. Jouset pääsevät pohjaamaan ja se ilmeisesti vääntää mutkalle ruuvit iskareiden alapäässä. Vaihdoin uudet iskarit kun vanhan varsi vääntyi. Outoa... Jos olisivat kovemmat en tiedä sitten miten auto kestäisi pystyssä!?

8
Sähköautot / Vs: Stampede vlx ja vlx 4x4 iskareiden erot
« : 12.04.12 - klo: 22.14 »
En ole tehnyt muita aloituksia kuin tämän yhden. Onko joku kenties kussut muroihisi!? :shocked:
Räjätyskuvien katsominen on hyvä idea niitä jo katselinkin mutta yksi yksityiskohta hämäsi. Tänään kun pirteänä katsoin niin asia näytti siltä että iskareiden pitäisi olla samanlaiset. Toiset valmistajat myy nelivedon ja takavedon iskareita erikseen...

9
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 12.04.12 - klo: 10.44 »
Myyjään yhteyttä, tuotteessa on virhe.

Niin ja siis kyllähän se kalibrointi on helppoa, kun nappi toimii. Mutta jos se hiukankin hannaa eli ei vapaudu heti kun siitä päästää, niin on luonnollisestikin tekemätön paikka.  :smiley:

No joo siinä tapauksessa. Ensimmäsä kertoja kun kalibroin niin ei meinannu onnistua oli menny lipo tila päälle kun nappi oli ollut pohjassa yli 10s ja silloin ei kalibrointi onnistunut. Siis valon pitää olla punainen.  Ajattelin että ongelma oli joku muu...

10
Sähköautot / Stampede vlx ja vlx 4x4 iskareiden erot
« : 12.04.12 - klo: 10.41 »
Minulla on vlx 4x4 ja olen tilaamassa siihen alumiini iskareita yhdysvalloista. Vanhasta vääntyi varsi ja ruuvi iskarin alapäästä. Nyt on hieman epäselvää kun on tuntuu olevan kahta eritietoa liikkeellä.

Onko takaveto vlx ja 4x4 vlx samat iskarit? Kenelläkään kokemusta!? Pakko varmistaa että ei tarvitse montaa kertaa tilailla...

11
Yleinen keskustelu / Vs: Tää foorumi on syvältä
« : 11.04.12 - klo: 21.45 »
Haku kyllä auttaa mutta itse toivoisin että olisi vähän jaettu keskustelua vaikka automerkeittäin tai jotain...

12
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 11.04.12 - klo: 21.36 »
Voihan kökkö, nyt teki Velineon VXL-3 nopari tenän... Eli se painonapi nähtävästi takertelee eli ei osaa vapautua
kun sitä päästää irti.  :angry: Noparin kalibrointi on toivotonta eikä se tietty muutenkaan toimisi, jos tuo
nappi hannaa kiinni.

Onko mitään tehtävissä vai meikö uuden noparin hommaamiseksi? Ja jos noparinjoutuu uusimaan, niin mikä kannattaa ostaa? Lienee sitten järkevää ostaa samantien combo-setti?

Olet jo varmaan saanut ongelman ratkaistua mutta itselläni on stampedessa sama nopari ja kuukauden aikana kurakeleillä ajaessa olen kalibroinut noparin varmaan kymmenen kertaa koska nappi jää pohjaan.

Eihän siinä muuta kuin heiluttelee sitä nappia jotta hiekanjyvät tulee välistä pois ja se alkaa taas liikkumaan. Kalibrointi ja ajo jatkuu. Miten niin kalibrointi on toivotonta. Homma on mielestäni varsin helppo. Noparissa on suunnittelu vika kun sitä nappia ei ole suojattu mitenkään. Ei olisi ollut iso homma suunnittelu vaiheessa suunnitella kumipussia siihen napin päälle.

13
Yleinen keskustelu / Parannus ehdotus
« : 11.04.12 - klo: 21.32 »
Vois olla vähän alakatekorioita. Kiva uuden tulijan etsiä tietoa kun aloitukset sisältää 245 sivua ja joka sivulla keskustellaan eri aiheesta.  :angry:

Sivuja: [1]