Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Gucci

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 01.07.07 - klo: 23.30 »
Fioroni kytkimien kanssa on tarkoitettu käytettäväksi Novarossin kartiota. Jos sun kartio on messinkiä hommaa uusi Nova kartio.

2
Polttisautot / Vs: Team Losi 8IGHT-T - Losin truggy
« : 25.05.07 - klo: 18.25 »
Jenkki foorumilta poimittu "nyrkki" sään
tö taka camber linkin säätöön;

"When it's short it's soft, when it's long it's hard & it's always
better in the A-Hole :)"

3
Polttisautot / Vs: .21 Offroad-moottorit
« : 05.05.07 - klo: 10.31 »
"Akselihalkaisijan muutoksella on haettu lähinnä mallisuojausta, eli saa itse myydä varaosat (näin minäkin tekisin)."

Isommalla kampuralla on todennäköisesti haettu erilaista ajoitusta. Kampuraa voidaan koneistaa eri tyyliin ilman että kestävyys kärsii. Isommalla sisäkoolilla olevat laakerit kestävät myös pieniä paremmin.

4
Buggy- Alafinaalit yksi haaraisena, ae tulos siis ratkaisee. Semi finaaleista alkaen kaksi haaraisena. Erissä tulee ajamaan parittomat ja parilliset. Tätä lapsusta ei vaan ehditty korjaan julkaistuun versioon. Korjaus on jo tehty järjestäjien papereihin.

Truggy- Normaali kaavio. Jako parillisiin ja parittomiin on jo tehty järjestäjien papereihin.

Erälistat löytyy tämän säikeen ekassa viestissä. ToniP sivuilla oleva aikataulu muuten ok paitsi em. suhteen.


Paikalla Buffetti, pikku lämpöistä syötävää, kahvi, tee, limu, makkara, pizza, karkkia...
edulliset hinnat, varatkaa pikku rahaa mukaan.

5
Lainaus käyttäjältä: "moukari"
Ei ole tullut mitään ilmoitusta jerry mulle asti, mutta vaihdan sen nyt saman tien...


Mihin asti ilmoitus sitten on mennyt, jos olen sulle puhelimessa (8.2.2007, 14:20) viime viikolla asiasta kertonut?

6
Polttisautot / Kyosho Turbo Burns 4WD
« : 12.02.07 - klo: 11.27 »
Vanhoja Kyosho osia kannattaa kysellä Pienoismalli lehden Ola Pederseniltä.
...kunhan vaan on lompsa kunnosssa...

7
Jaahas, ajetaankin siis tällä leiskalla? Luulin että kaksos versio olisi käytössä jossa selvästi parempi näkyvyys...

8
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 12.01.07 - klo: 16.42 »
Kyllä. Huomasin saman... 13mm kampuran laakerin ulkohalk. on tosiaan 25mm.

9
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 12.01.07 - klo: 14.08 »
Eco, CS, S7, S7II (tasaiskuiset koneet) ja todennäkoisesti myös uudemmat variaatiot näistä koneista käyttää 13mm kampuraa ja laakerin ulkohalkaisija on 25.4mm.

C5 ja C6 (pitkäiskuiset) on 14mm kampuralla. Lakkerin ulkohalkaisija 25.4 tai 25.8mm.

Muistaakseni... eipä auennut räjäytyskuvat. Voin siis olla väärässäkin.

10
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 27.12.06 - klo: 18.36 »
Alkuperäinen ihmetyksen aiheeni oli kuitenkin kovat teho lukemat varrattuna P5 sarjan koneisiin. 010 kampuraa ei ole käytetty vanhoisssa P5 koneissa niinkuin aikaisemmin muistelin vaan kyseessä on ratakoneen kampura... erilainen ajoitus voi ehkä tuoda paukkuja enemmän.
Palotila on tosiaan uusi mutta sen muodossa ei todennäköisesti ole eroa P5X vastaavaan osaa. Uusi numero johtuu palotilan ja kampikammion välissä käytettävästä silikoni o-renkaasta (NV-29002) jota ei aikaisemmin ole käytetty neljän pultin syylärin kanssa.

Ymmärrän että tuotteet tilataan eri paikoista. Sitä en ymmärrä miksi Collarin saitilta ladattavassa kuvassa on Novarossin koodit mikäli loppukuluttaja ei näillä voi tilata koneeseensa osia...

Sitten loppu kevennys;
Novalta saapuu pytty satsi koodilla P collarille viritettäväksi, tuote kirjataan sisään tietokantaan saapuneeksi, Luigi modaa satsin käyttäen siihen 2h. työ aikaa, tuote kirjataan modatuksi tietokantaan koodilla P. Nyt varastossa on kaksi samaa tuotetta, mutta toinen on huomattavasti kalliimpi (alkup osa P + 2h. työ)... Koneen mukana loppukuluttaja saa räjäytyskuvan jossa hänen haluamansa osa on koodilla P, kaveri tilaa osan P kauppiaalta ja kauppias tukusta, tukku tilaa osan tehtaalta koodilla C koska Collarilta osat tilaataan eri koodeilla...

11
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 25.12.06 - klo: 18.29 »
Tapsa; Käyttämäällä päätäni. Tuntuu olevan kovin harvinaista täällä.

Hoke; Siksi puhun P5X koneesta koska B7 EVO sattuu olemaan sama mylly eri paketissa. Spot the difference?

http://www.mlcollari.com/MLC21B7EVO.pdf
http://www.novarossi.com/images/esplosi/RX21P5X.pdf

Jartsa; Samalla numerolla saadaan kahta erilaistas osaa?  EI ihme että Italia on sekaisin....

Niko; Muutokset ovat usein vain kosmeettisia. RB lienee ainoa novan valmistama pannu johon ei sovi muiden osat. Nova, REX, Top, vanha Crono, JP, Max, vanha IDM, Tod. näk. uusi Hudy kaikki käyttää samoja osia. Jos osaa on viilattu alkuperäisestä se selviää räjäytyskuvasta numeron perään lisätyllä kirjaimella.

Team PSR; Näin näyttää olevan. Ei asia ole sen vaikeampi.

12
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 24.12.06 - klo: 18.08 »
Eroja ei kyllä hirveästi ole. Ja se on fakta. Ainoa poikkeava osa tämän hetken tuotanto P5X koneesta on kampura. Muistaakseni 010 kampuraa on nimenomaan käytetty kivi ja keppi ajan P5 koneissa.

Jos osissa olisi eroa johonkin suuntaan ne olisi eri varasto koodeilla.

Yhtään viriteltyä tai Collarin suunnittelemaa osaa tuossa EI ole.

13
Tulokset / Englannin hallikisat
« : 24.12.06 - klo: 15.24 »
Onko lentoyhtiön vika jos myöhästyy koneesta, tai ei osaa pakata kamojaa?

14
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 24.12.06 - klo: 15.21 »
Tuskin paljon eroaa tavallisesta P5 koneesta. Osat näyttäis olevan samat. Tuskin pelkällä LC nimellä saada lisää tehoja.

15
Tulokset / Englannin hallikisat
« : 12.12.06 - klo: 17.54 »
The following items shall not be placed in checked baggage:
Explosives, including detonators, fuses, grenades, mines and explosives. Gases: propane, butane. Flammable liquids, including gasoline, methanol, flammable solids and reactive substances, including magnesium, firelighters, fireworks, flares. Oxidizers and organic peroxides, including bleach, car body repair kits. Toxic or infectious substances, including rat poison, infected blood, radioactive material, including medicinal or commercial isotopes. Corrosives, including mercury, vehicle batteries, vehicle fuel system components which have contained fuel.

Eli kaikilla uudet koneet mukana....ei edes sisään ajeetuja.

16
Polttisautot / Team Losi 8IGHT - 1/8 Buggy
« : 01.12.06 - klo: 12.10 »
Etu 83g
Keski 93g (48 ratas)
Taka 86g

Litkujen kanssa.

17
Polttisautot / M8 koneen polttoainetaloudellisuus
« : 21.11.06 - klo: 14.30 »
-Fuili Protech tai Tornado 16% 7,40€/L
-Novarossi Plus 21-7B STD tulppa, 6.5mm tai 7mm venturi (en muista kumpi) 376€
-Novarossi 2015 putki ja Novarossi 41001 (Medium) käyrä 102€
-Turbo Slide kytkin lyhennetyt jouset 13/46 välitys
-ajoaika 10:30 tankki (kellotettu neljän ajetun kisan jälkeen, ei siis uudella padalla)

Rata ja renkaat vaikuttavat näissä laskuissa aika reilusti.

18
Polttisautot / Team Magic M1 Buggy
« : 27.10.06 - klo: 15.28 »
Samaa funtsin itsekkin. Ikkunat täytyy olla maalamattomat.... tosin ne peitetään aina numero tarroilla. Ehkä Magic valmistaa katolle vielä periskoopin...

20
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Lainaus käyttäjältä: "Gucci"
Tippuuko Heulin ja muiden ylläpitäjien taskuun kolikoita siitä hyvästä että AKK ja järjestävät seurat pitävät tätä palstaa "virallisten" tiedotteiden julkaisu paikkana?

Ei tipu. Se että täällä on lajiryhmän edustajia paikalla sekä kisakutsut järjestäjien toimesta esillä, niin se on pelkästään positiivinen seikka ainakin omasta mielestäni.


Olen samoilla linjoilla sinun kanssasi.

Pointtini tosin on kiinittää huomiota kisa järjestjien ja AKK:n toimintaan kutsujen ja tiedoittamisen osalta. Tällä hetkellä tämä anonyymi foorumi taitaa olla ainoa paikka mistä saa tarkkaa tietoa kisoista ja aikatauluista.

Näistä mahdollisista kisaan kuuluvista rajoituksista voisi mainita kisakutsun yhteydessä järjestäjien taholta eikä niin kuin nyt järjestävän seuran jäsenien (tai talkoo porukan) taholta.

Peräänkin tässä kisa ja lisenssi maksujen vastineeksi asiallisempaa ja tarkempaa tiedotus linjaa seuroilta ja AKK:lta. Oikea paikka näille tiedotteille on mielestäni AKK:n sivusto.

Lainaus käyttäjältä: "JQ"
kaykaa vaikka kaksi viikkoa ennen kisoja treenaamassa ja alkaa ikteko taalla kun ei kisoja edeltavana paivana paase treenaa.

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"

Jokainen tietää kuinka paljon rata kuluu. Tämän takia rata vedetään perjantaina sileeks ja ennetaan olla jotta se kestäis edes hieman paremmin kisaviikonlopun. Varsinkin kun radalla on niin paljon uutta pakkaantumatonta kohtaa niin se kuluu vielä enemmän.


Olisiko talkoot kannattanut järjestää kaksi viikkoa sitten jotta näiltä mahdollisilta ongelmilta olisi vältytty?

21
Lainaus käyttäjältä: "kaide"
RATA ON SÄÄ VARAUKSELLA AUKI TORSTAINA 1.9 KLO:18.00-21.00

RATA ON KAIKILLE UUSI  :!:  :!:  ELI SÄÄDOT HAETAAN MAHDOLLISESTI TORSTAINA TAI SITTEN LAUANTAINA TREENEISSÄ....

RADALLA SUORITETAAN HUOMENNA KASTELU JONKA JÄLKEEN RATA SAA KUIVUA TORSTAI ILTAAN...


..........PERJANTAINA RATA ON KIINNI...........


Tämä järjelstely palvelee loistavasti VAUn kuskeja.
Mitenkäs kehä kolmosen ulkopuolelta kisoihin matkaavat?

Tippuuko Heulin ja muiden ylläpitäjien taskuun kolikoita siitä hyvästä että AKK ja järjestävät seurat pitävät tätä palstaa "virallisten" tiedotteiden julkaisu paikkana?

Koska kisoissa tarkastetaan kalsareiden merkkiä myöten kaikki turha niin eikö olisi aika siirtyä virallisemmalle tiedotus tasolle näissäkin asioissa?

AKK:lla sivut mutta kuka käyttää... tuntuu etttä pienois autoilua ei voi harrastaa ilman tietokonetta, webbi yhteyttä ja nimimerkkiä tälle sivustolle...

22
Mikäs rengas toimii nykyään Salossa? Lähinnä mikä Medial Pron kumi...

23
Mugen / Mugen MBX5 / Prospec
« : 27.07.05 - klo: 22.27 »
Tapsa;

Jotta kytkin jouset osuvat Mugenin vauhtipyörän mutteriin oikealle kohdalle kannattaa mutterin ja vauhtipyörän väliin laittaa 1mm prikka (esim. STD hehkutulpan tiiviste rengas).
Älä myöskään jätä liikaa valystä kytkinkellon laakerin ja kampuran pään ruuvin väliin. 0.5mm tai himpun verran vähemmän ok. 2mm liikaa.

24
Mugen / Mugen MBX5 / Prospec
« : 15.07.05 - klo: 11.03 »
Mika; Toi on aivan oikein.

Taka toe-in jäi mainitsematta 3deg. -1 3deg palalla kääntyy ehkä paremmin , silloin antisquat edestä alin insertti.

25
Mugen / Mugen MBX5 / Prospec
« : 14.07.05 - klo: 17.52 »
Lavanko Säätö; (Kohtuu hyvä)

Front

Oil.......................AE 50
piston....................1.5*2
spring....................Harmaa
Preload.................7-8mm (tukivarret ylhäällä)
shock loc.................Ulkona alhaalla, Ylhäältä toinen ulkoa
front width...............276mm
camber....................-2
caster....................Täysi
ackerman pos..............Taaimmainen tai keskimmäinen, AC levy nostettu 1.5mm
upper arm pos.............Edessä keskimmäinen insertti, takana matala pala+0.5mm
lower arm pos.............2mm prikka tukivarsien edessä (Prospec)
lower arm mount...........0 tai -1
sway bar..................2.5mm
diff......................1000 ei o-renkaita (kyllä!)

Center
diff......................7000 ei o-renkaita
gearing...................13/46
brakes....................Craddock
Clutch....................1.0 jousi; alumiini palat (Novarossi P5/S421B)


Rear
oil.......................AE 60
piston....................1.5*3
spring....................Sininen
Preload...................6-7mm
shock loc.................Alhaalta sisällä, Ylhäältä toinen ulkoa
hub pos...................Alempi saranatappi reikä
wheel base................pisin
camber....................-3
camber pos................Sisempi ylhäällä navassa, sisällä keskellä tornissa
antisquat.................Alempi insertti (1 aste) tai keski insertti (2 astetta)
sway bar..................2.8
diff......................4000 (ei o-renkaita)

Vakaampi ajaa taka-iskarit ulkona. Hyvä myös sinisillä etu jousilla. Jos puskee ulostulossa, vähennä casteria (vastapainona huonompi röykyissä)
Mulla toimii tämä.

26
Tulokset / Kilpailukutsu M-8 SM osakilpailu 3. Ulvila 2.7.
« : 04.07.05 - klo: 12.30 »
Käsittäkseni voittaja ajoi Mugen/Novarossi P5 yhdistelmällä.

27
Polttisautot / Kuka myy Suomessa Novarossin moottoreita?
« : 28.06.05 - klo: 12.00 »
TampereRC Novarossi Monster koneet;
Monster 4,6cc   N528XSP (Vetostartti)     295€
Monster 4,6cc   N528XSS (Starter-Drive)   319€
Monster 4,6cc   N528XR                           375€
Monster 4,6cc   N528XRP (Vetostartti)      400€
Monster 4,6cc   N528XRS (Starter-Drive)    425€
Muita mielenkiintoisia;
Off-Road 3,5cc   Rex BR21SB01   204€ (Hnta-laatu 100%)

XS versiot Standardi tulpalla ja XR versiot turbo tulpalla.
Starter Drivea ei vois suunnata ylöspäin. Moottori takapuhalteisia.

4,6cc moottoreita ei ole TampereRC:llä varastossa, mutta sellaisen voisi saada heinäkuun loppuun.

tampererc@hotmail.com

28
Polttisautot / 1/8 krossarit 2.0
« : 13.02.05 - klo: 18.14 »
Jammin' JP1 ja JP2 eivät ole kisakelpoisia pillejä Euroopassa. Ei myöskään HN "086" tyyppinen pilli.
TampereRC (tampererc@hotmail.com) myy Novarossi in-line pilli paketteja n.100€ hintaan.

29
Polttisautot / O'Donnelia Suomesta?
« : 30.01.05 - klo: 17.19 »
Trerc:n tavoittaa toistaiseksi sähköpostilla tampererc@hotmail.com

Muutakin löytyy; Novarossi, Eck-Tec, PMB...

30
Yleinen keskustelu / Ari-Pekan RC-sivut
« : 04.09.04 - klo: 19.44 »
AP- "Moottori sammutetaan peittämällä pillin pää sormella. Jos pelkäät sormen palamista, niin pillin pään voi luonnollisestikin peittää jollakin muullakin"

Kone kaiketi kannattaa sammuttaa vauhtipyörästä. Kun tukit pillin pään, kerääntyy pyttyyn ylimääräistä löpöä/öljyä ja konetta voi olla vaikea käynnistää seuraavalla kerralla. Muita huonoksi havaittuja tapoja; Ilmaputsrin painaminen kasaan (likaa pääsee moottoriin) ja fuili letkun puristaminen (kone menee laihalla).

AP-"Mitä lämpimämpi on keli, sitä kylmempi on tulpan oltava.
Mitä kuumempi (ohuempi hehkulanka) tulppa on, sitä helpommin se hajoaa. Ainoastaan tämän takia ei kuitenkaan kannata käyttää kylmempää tulppaa. "

Monesti lämpimämpi tulppa ratkaisee käynti ongelmat ja jopa laskee moottorin lämpöja. Konetta ei tarvitse vetää sika laihalle jotta se kävisi hyvin. Henkilökohtaisesti uskon että ilman lämpötilalla on pienempi vaikutus käyntiin kuin ilman kosteudella.

tai jotain...

Sivuja: [1] 2