Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JHa77

Sivuja: [1]
1
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 08.04.24 - klo: 17.57 »
Moi, omia ajatuksia siipi, kori ja painoasiaan.

Itse pidän edellisen vastaavan ohjetta siivestä hyvänä. Eli 40mm leveys ja 15mm korkeus, mitattuna siiven päädyistä. Toimii samalla siiven poikkileikkaus mittana. Mutta ei tarvitse mahtua ns. mittauslaatikkoon.  Tämä sallii joissain autoissa mukana tulevan kaarevan siipimallin. Kuvassa Alfan kaareva siipi jossa korokkeet siivessä.

Auton painoraja on hyvä nykyisellään, siihen ei muutoksia.

Kori nykyisten ohjeiden mukaan ilman painorajoja.

Jari #42, Emppu #1, Arttu #47

2
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 09.03.24 - klo: 21.40 »
Hyvä näkemys moottorista, kannatan.
Jari #42

3
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 17.01.24 - klo: 17.15 »
Moi, kuka on GT2000 luokan sääntövastaava ? macman vaihtunut -> Kanki80 ?

t:Jari#42



4
Moi, Haltit joutuu valitettavasti tässä kohtaa perumaan ilmoittautumiset GT2000 kisaan.
-Jari

5
Moi, tähän väliin yksi tyhmä kysymys vähän aikaa harrastaneelta. Miksi kaikille luokille TSS, TSP, ja TSM pitää olla sama rengas valittuna? Onhan TSS ihan eri tehon ja vauhdin auto kuin TSP ja TSM. Mun kokemus perustuu vain kahteen renkaaseen ja TSS tason autoihin. Eli aloittaessani oli volante ja nyt rush. Näistä kahdesta en koskaan vaihtaisi takaisin volanteeseen ja sen liimailuihin. Rusheja ei ole koskaan tarvinnut liimailla ja ovat olleet hyvinkin kestävät ja käyttäjäystävälliset renkaat kaikinpuolin verrattuna volanteisiin. Mutta jos esim volenteet tai jotkut muut toimisi paremmin noissa TSP ja TSM luokissa niin miksi ei niitä valittaisi niihin? Kaupallisuus asian suhteen en tähän halua vastausta vaan vain että olisiko järkevää olla kahdet renkaat valittuina jos ne toimii paremmin eri luokissa. -Jari

6
KerhoCup-ratasarja / Vs: GT2000 sääntökeskustelu
« : 14.03.20 - klo: 21.05 »
Moi, kisa-aloittelijana olisin sitä mieltä, että olisi tosi hyvä jos GT2000 koneet säilyisi vapaina 21.5 ja 17.5. Ainakin omalla kohdalla tämä oli yksi pääsyistä miksi eka kisani oli juurikin GT2000. Itse aloittelijan olen hankkinut kaikki autot, omat ja lasten, koneineen käytettyinä. Mukana olleet koneet on ollut sitten jotain merkkiä mallia ym. ja vähiten ollut mielessä miettiä, että sopiiko ne edes mihinkään kisoihin... Eka kone 6.5T... No tuli sitten sentään seuraavissa edes 21.5T koneetkin, ei tosin edes edellisiä FTT-laillisia. Kun sitten tosiaan rohkeus riitti tutkia kisoihin osallistumista oli hyvä huomata että kaapissa oli GT2000 laillinen auto, tosin kori piti varmistaa ja onneksi kelpasi.

Koitan siis jotenkin sanoa, että mitä joustavammat tekniset säännöt on sitä helpompi niihin on lähteä mukaan. Tasoerot on olleet huimat kaikissa nyt ajamissani kisoissa ja onkin selvää että tuskin aloittelijat lähtee heti kisoja voittamaan, tai edes kärkeä havittelemaan. Jos sitten kisakärpänen puree siinä määrin, että kalustoa lähdetään hieromaan. Niin se on jo sitten harrastuksen toinen tai kolmas askel jolloin on jo muutenkin tullut tietoa asioista lisää ja harrastus "saa" maksaa jo eri tavalla.

Tasoerot on kuitenkin jokaisessa kisassa saatu fiksattua kohdilleen ja kukin päässyt ajamaan sopivaan seuraan. Ja on ne kokeneemmatkin kuskit meidän aloittelijoidenkin joukossa selvinneet maaliin.

Jos ei olisi tällaista "vapaampaa" GT2000 luokkaa, niin pitää olla sopivasti tarjolla "virallisia" rookie-luokalla varustettuja kisoja missä on mahdollisuus päästä koittamaan kisailua omien kerhojen kisojen lisäksi.

#42

Sivuja: [1]