Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mexico

Sivuja: [1] 2 3
1
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 04.08.19 - klo: 21.52 »
Vuodet on menneet aikamoista kyytiä, poikakin on jo iso ja ajelee autolla mielellään, mutta nyt porsi voimansiirto lopullisesti.
Kytkinkellon kannatin osa missä laakerit on, hajosi kappaleiksi ja ensiövedon rattaat sileät.
Moottorikin alkaa olemaan tiensä päässä, mistähän tuohon nyt saisi osia???
Tukivarsia ja kaikkea on pussi tolkulla, mutta yhtään ei ole vielä hajonnut, pojallekin ostin sähkökrossarin, on kyllä huoleton ja tehokas.
Jos thunderboltin saisi vielä henkiin saisi itsekin ruoviteltua pojan kanssa.

2
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.01.14 - klo: 21.07 »
Männän helman nostaminen vaikuttaa imuajoitukseen aika radikaalisti, uusi kaasutin tuli tänään.
Onko alaa ollut vielä linjoilla? Voisi jossain kohtaa käydä tuon moottorin pyöräyttämässä dynossa omalla putkella ja sen jälkeen vähän portata sitä, sen jälkeen nähdään paljon tehoa hävisi  :tongue:
Onko kenelläkään tietoa monta astetta imu ja pakoaukon aukiolot pitäisi olla kevyesti portattaessa?

3
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 06.01.14 - klo: 16.59 »
Täällä on ollut niin paljon juttua viimeisen päälle portatuista moottoreistA ja ihme putkista ym.
Mutta kuka osaa sanoa mitä pitäisi tehdä että tuollaiseen 4pulttiseen 28-29cc moottoriin saisi henkeä lisää niin että sillä pystyisi vielä ajamaankin? Suurin ongelma on ettei 4vetoisessa herää kunnolla vaan miettii ja kelaa kierroksia kytkimessä 8000rpm jousi, pitäisi lähteä paikaltaan sutien liikkeelle, putkena joku halpa ei kovin ihmeellinen mutta huomattavasti parempi kuin orkkispurkki lisäksi pitäisi kiertää vähän ylemmäksi?
Tiedän että pakoaukkoa nostamalla saa kierroksia samoin imupuolelta männä helmasta ottamalla, mutta kuinka paljon? Ja tosiaan heräämään pitäisi saada paremmin, ylösvirtauskanavien kokoa on foorumin jutuissa kasvatettu julmasti, mutta periaatteessa mitä pitemmät ajoitukset, isommat röörit ym. Tappaa alapäätä.

4
143$
tuo hobbykingin mankan vastari sanoi tänään itsensä irti onneksi oli vara vastari,ostin samaan pakettiin.

5
Hobbykingiltä kun tilaa tarvikkeita pitää olla tarkkana, viimeinen tilaus ei tullut perille olenkaan, seurannassa viimeinen merkintä oli että returned to sender, kun tiedustelin asiasta sieltä vastailtiin ympäripyöreitä tyyliin seuraa postiasi, kysy tullista ym.p****a, paypalin valitusaika meni umpeen kun luotin kinkkien viesteihin että paketti tulee, paypalista ei ollut mitään apua rahojen takaisin saantiin.
En enää ikinä käytä paypalia.
Lisäksi aikaisemmin tilasin autoradion tuolta, ekan kerran kun laittoi akun kiinni laski radio savut ulos, latauspistoke oli oikarissa ja johdot akulta pistokkeelle ja joku osa piisilevyltä paloi.
TAKUU EI KORVAA PALANEITA TUOTTEITA oli vastaus kinkeiltä.
Visalla jos maksaisi suoraan ilmoittaa vaan pankkiin/luottokuntaan niin hoitavat asian tai ainakin pitäisi hoitaa?

6
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 02.01.14 - klo: 07.33 »
Ryssien 98 bensa on oikeasti paljon parempaa kuin meidän viinalitku mikä on vielä reilusti lisäaineistettu.
Nevan veteen tehty coca-colakin maistuu paremmalta. :cool:

7
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.01.14 - klo: 14.18 »
ok. ryssän bensa kestää säilytystä paljon paremmin kuin meidän viinalitkut,samaa keittoa käyttänyt moottorisahassa ja lennokissa joten sillä mennään.
kurkin imuaukosta ja tulpan reijästä moottorin sisälle ja ihan puhdas on männän lakikin ihan puhdas,tosin ei tuolla ole vielä edes 10litraa veivattu,öljynä kendall GT1 3%

8
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.01.14 - klo: 13.12 »
en nyt ihan 100varma ole mutta mun mielestä oli varasto kamaa :shocked:?

hei nyt alkoi pelaamaan,klunkkiletku tankissa jossain etureunassa jotenkin,ongin klunkin esiin ettei ole letkurikki ym. ja kun laitoin takaisin tankin takareunaan alkoi pelaamaan,hitto kun on bensat loppu,pitää lähteä varmaan yöllä käymään ryssissä hakemassa viinatonta 98.
pitää kuitenkin kunnollinen kaasari laittaa kun tulee ja hankinta listaan joku laatu moottori isommalla tilavuudella,onko kestotestin alussa mainitut rovan 30.5cc minkälaisia?

toi koppa alkaa kanssa olemaan aika rispaantunut,onko venehuollon kavereilla uutta/ehjää käytettyä koppaa jäänyt nurkkiin?
voiko tämä pitää paikkansa?? http://rc-car-online.de/shop/en/products/s_054405-s054405-body-shell-thunderbolt-with-decals-1-pce-.html


9
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.01.14 - klo: 12.49 »
tilasin kaasuttimen tuolta elfvingiltä.
onkohan tuossa vehkeessä jotain muuta mätää??
kun kasasin kaasarin ja pistin autoon lähti taas käyntiin ja ajelin jonkin aikaa ennen kuin alkoi öykkimään ja sammui,mutta lähti suht helposti uudestaan käyntiin,sen jälkeen taas kävi jonkin aikaa ja kun sammui ei ole enää herännyt henkiin vaikka bräkliineriä antoi huikkana kaasarista.

mikä olisi hyvä vaihtoehto tuon moottorin tilalle? isompi tilavuuksinen,suoraan paikalleen käyvä ja sellainen millä pystyisi ajamaankin??

10
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 01.01.14 - klo: 11.21 »
kaasarissa ei mitään ihmeellistä näkynyt,onko tuohon neulaventtiilin avautumispaineen mittaukseen mitään helppoa koti konstia?
laittakaa linkkiä mistä tuo kaasutin kannattaa ostaa? kotimaisia/ulkomaisia kunnollisia kauppoja.
moottorissa oleva kaasutin on tosiaan ruixing :grin: tosi ruiskin alaruuvi oli 3/4kierrosta auki ja siitä tosiaan on kärki poikki ja yläruuvi 3kierrosta eli tulee bensaa läpi se mitä ruixin ruiskii.
onko tuo aikaisemmin mainittu walbro sellainen että säädöt saa kohdalleen?

11
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 31.12.13 - klo: 21.05 »
Jos ilmalla töhötin jonkin p*skan sinne kaasariin? Ei ole pultit löysällä eikä kaasari ole ollut irti.

12
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 31.12.13 - klo: 20.19 »
Kävin pojalle ampumassa raketteja ja kokeilin lähteekö auto käyntiin ja lähtihän se normaalisti, muutaman minuutin ajon jälkeen alkoi mennä taas laihalle, avasin neuloja, ei vaikutusta, vähän aikaa kun kävi tyhjiä pystyi vähän kepittämään sitten sammui taas.
Mistä tuohon saisi kunnollisen kaasuttimen, mikä käy suoraan paikalleen jasiinä olisi ryyppy?
Ihmetyttää vaan että vaiva tuli kun putsasin auton?

13
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 31.12.13 - klo: 18.07 »
Kesällä tuli pöristeltyä jonkun kerran, lennätyskentällä ajoin työpöydän jalan poikki ym. Aika vahva auto on.
Eilen ajelin jonkin verran ja päivällä kävin ruovittelemassa paikallisella kentällä kaikki pelasi hyvin kunnes iski tekninen vika ja kumi lähti vanteelta.
Vaihdoin kesällä takaiskareihin jäykemmät öljyt ja hieman kiristin jousiakin, selvästi paremmaksi muuttui ajoltaan, mutta edelleen aliohjaa ja antaa voimaa liikaa eteen, en millään viitsisi kempata keskitasauspyörästöä.
Kotona putsasin auton kunnolla ja rasvasin vetorattaat ja murrokset, onko mitään hyötyä kun ovat suojaamattomia?
Vaihdoin ralliauton renkaat alle, nyt ruopii kunnolla, orkkis renkaissa ihan liikaa pitoa kun ei jaksa ruopia kunnolla, MUTTA NYT ISKI JOKU ONGELMA?? Auto alkoi öykkimään ja sammui, luulin että tankki tyhjä jossa ei ollut kuin helmi pohjalla, tankkauksen jälkeen ei millään käyntiin?? Kokeilin uutta tulppaa, ryypytin, kipinä tuli, vetelin ilman tulppaa, tulpan kanssa, tulpan reijästä huikkaa, pumppasin primeria, kuivasin tulppaa ym. Vitutuksen hiki nousi niskaan, käsi jumissa, ryypytin ym.ym. sitten alkoi vähän yrittämään, tyhjäkäynnillä, täydellä kaasulla pörr pörr pörr ja yhtäkkiä alkoi käymään normaalisti?? Vaihdoin vanhan tulpan takaisin, kävi normaalisti, pistin kopat kiinni, normaalisti käymään.
Ajoin jonkin aikaa ja annoin kunnolla sikaa kun jaksoi uusilla renkailla paremmin ruopia, taas alkoi kaasua antaessa keräämään huonosti kierroksia ja vähän mööaamaan (ihan kuin alkaisi menemään laihalle?)sitten sammui aika reiluilta kierroksilta kun veti liipaisimen pohjaan.
Mikä oikein vaivaa? Ihan kuin keitto loppuisi? Primeri pumppu kuitenkin täysi.
En enää edes yrittänyt käyntiin, pistin vehkeet laturiin.
Moottorissa on kuitenkin puristuksia, joskus aikaisemmin ei kuumana oikein meinannut lähteä tulille.
Kaasutin on huono, alaruuvista on kärki poikki ja yläruuvi on suurinpiirtein niin auki kuin saa, mutta on toiminut ihan hyvin aikaisemmin
Miten pitkä ikäisiä noi moottorit on? 4pulttinen 29cc kinkki? Alkaakohan kuumana jostain stefasta vuotamaan vai eikö vaan saa keittoa? Aikaisemmin on voinut laulattaa tankinkin suoraa huutoa ilman onkelmia.

14
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 24.11.13 - klo: 08.16 »
Millä bensalla ajat? Pumppu bensat on niin lisäaineistettuja ja viinalla lantrattuja ettei tulpan väristä voi sanoa mitään muutakuin että liian laihalla on valkoinen ja paksulla musta, pienkone bensasta en osaa sanoa mitään.
Pumppu bensasta häviää muutamassa kuukaudessa jotkin lisäaineet ja sen jälkeen sillä ei tee mitään.
Itse haen kaikki bensat venäjältä.
Pyörän kulmista sen verran, että oikeassa takaveto autossa täytyy olla aurausta, koska tukivarret ym.rojut antaa vetopäällä sen verran periksi että kääntyy harittamaan, eiköhän sama tapahdu muovivarsissa rc autossa.
Iskareita muuttamalla varmaan saa vetopitoa.
Miten rc autossa tehdään vetopitoa kun ei ole mitään pitkittäisiä tukivarsia.

15
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 16.11.13 - klo: 20.14 »
Metanoli koneella ajaminen on hieman työläämpää kun kone täytyy "huuhdella" ajojen lopuksi bensalla. Eli toisinsanoen dumpata metukka pois tankista ja kaataa bensaa tilalle ja ajaa sitä sitten koneesta läpi muutaman minuutin ajan.
[/quote]

Miksi?
Eihän lennokin moottoreitakaan käytetä millään puhtaaksi vaikka olisi nitroakin seassa?

16
Bensa-autot / Vs: 2.2.2013 jääspeedway kisat
« : 10.02.13 - klo: 21.39 »
tuossa on kuvia tämän hetken parhaista ralliauton piikkipyöristä tuo V kuvioinen yleispyörä ja epäsymmetrinen on jäälle,viime talven kokemuksen perusteella tuolla epäsymmetrisellä ei kerkeä normaali rallissa tuon V kuvioisen vauhtiin mitenkään.

http://www.rallirengas.fi/talvirenkaat.php

17
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 10.02.13 - klo: 21.22 »
jos läpät laittaa mäntäohjattuun moottoriin pitäisi kairata imupuoli niin että imukanava on kokoajan auki ja männän helmastakin ottaa reilusti pois.

pari kuvaa 55cc lennokin moottorin männästä,ei paljon ole enää kevennys varaa :tongue:

18
Bensa-autot / Vs: MCD projektit
« : 10.02.13 - klo: 21.15 »
mehupilleyden otin kiitoksena. Innostuin ja kavin vaa'alla....94.2 kg..

hah neuvola kamaa vielä :grin: :grin:
ainahan 2t vehkeiden pakoputket on repeillyt,ei muuta kuin putki kainaloon ja tig hitsarille hitsattavaksi.

19
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.02.13 - klo: 19.42 »
männässä olevat naarmut ym. eivät kulkuun vaikuta jos rengas ja rengas ura on kunnossa,kovaa ajoa vaan.

20
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 05.02.13 - klo: 21.41 »
männässä pitäisi olla kiillottuneet kohdat helmassa keskellä eikä sivussa,onko kanki kiero,männäntapin reikä vinossa männässä vai eikö sylinteri ole kohtisuorassa kampiakseliin nähden? naarmuista päätellen on kökköäkin ajettu moottorista läpi.

21
Bensa-autot / Vs: Smartech Thunderbolt 4x4 1/5 kestotesti
« : 21.01.13 - klo: 21.36 »
kaasutin jäätyy pakkasilla ja kun sulaa sisällä alkaa pelaamaan,hurjassa nuoruudessa oli tupla weberit autossa sopivalla kelillä aina paksussa huurteessa ja pitempiä matkoja kun ajoi oli niin jäässä ettei mennyt enää luukut kiinni ja rötäs vaan,huoltsikalla huili tauko ja jäät oli sulanut pois ja taas mentiin.
50cc lennokin moottoria kun ajanut penkissä sisään talvella jäätyy kaasutin niin sisältä kuin päältäkin aika nopeasti.

22
kiinan paketit tulleet normaalisti kotiin,ei riitä tullilla resurssit valvoa uutta tullaus rajaa.

23
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 20.01.13 - klo: 21.45 »
voi terve jaarittelut hävisivät johonkin bittitaivaaseen kun ilmoitti etteivät liitteetläpäisseet turvatarkistusta tai jotain??

24
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 19.01.13 - klo: 22.52 »
onhan suomessakin ajettu krossia sm tasolla .21 vesijäähdytteisellä mosalla,siinä oli kelkan jäähdytintä muistuttava alumiini kenno pohjalevyä vasten ja hihna veto pyöritti pientä vesipumppua.

25
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.01.13 - klo: 18.22 »
aika hyvä testi,en olisi uskonut että noin käy? itse käytin lopun öljyn mitä carting vehkeestä jäi moottori sahassa :grin: oli tuttu tuoksu vaatteissa.

onko kenelläkään kokemusta tuosta kendall GT1 2T öljystä? kenun edustaja kehui sen maasta taivaaseen :grin: parempaa ei pitäisi olla olemassakaan ja antoi oikein kannullisen koekäyttöön.

26
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 13.01.13 - klo: 00.01 »
tuo shellin öljyhän ei ole pelkkää rissaa ja noin pieninä pitoisuuksina 3-5% ei varmasti tule ongelmia pakkasella,eikä bensaan sotkettu öljy jäädy.
teollinen "puhdas rissa" menee pakkasessa huonoksi tai siitä eroaa vissiin parafiini mikä on astian pohjalla puurona,lämpimällä kun taas sekoittaa kannun kunnolla mössö häviää ja raaka rissahan jäätyy pakkasessa.
metanoli vehkeissä vanha perinteinen ja myös FIA virallinen polttoaine sisältää 20%rissaa,tuollaiseen polttoaineeseen tulee valkoisia klimppejä pakkasella mitkä tukkoavat neulat ja suodattimet.
MUTTA olen myös nähnyt kun siimacombattia ja limasinta lennätetään -20 kelissä ilman ongelmia,polttoaineiden täytyy olla joko kylmässä suodatettuja tai rissa laadun täytyy olla niin puhdasta ettei siitä erotu kylmässä ainesosia.
itse olen lennättänyt kesät talvet polttoaineella missä on 13% synteettistä ja 5% rissaa (halvinta mahdollista mitä on saanut) ilman ongelmia
tuo shellin öljy on todennäköisesti sellaista että imee kosteutta itseensä jos säilytetään huonosti,syntteetisetkin öljyt mitkä menee metanolin kanssa sekaisin imevät kosteutta itseensä ja metanoliin sotkettuna keittoon tulee taas valkoisia kiinnileikanneita vesi/öljy klimppejä.

27
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 10.01.13 - klo: 22.24 »
suuttimen vaihdolla ei ole mitään merkitystä jos pääneulassa riittää säätövara,silloin tarvitset isomman suuttimen jos pääneula kierretään täysin auki ja silti ei keitto riitä.

28
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 07.01.13 - klo: 22.27 »
miten olisi tämä http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/596048/0
haisee ainakin hyvälle.

29
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.01.13 - klo: 22.23 »
lennokki kaverin kanssa oli puhetta polttoaineista ja se oli käyttänyt igg hinurissa mvvs80cc moottorissa vain ja ainoastaan nesteen valmista 2t ainetta,moottori kävi tehtaalla 200H huollossa ja olivat kehuneet miten hyvässä kunnossa ollut ja vähän karstoittunut.
sillä oli parhaillaan poltettu 25l keittoa päivässä ja nousut aina ihan täydellä kaasulla (olisiko ollut??) 150-200m irroituskorkeuteen.
tuollainen moottorihan ei kierrä kuin 6000-7000rpm mutta kuorma on kova.

ryssän 92keitolla ei voi ajaa kuin -80luvun bensa hiacella :grin:

30
Bensa-autot / Vs: 2-tahti moottorin virittely
« : 07.01.13 - klo: 18.00 »
mitä bensaa ja öljyä olette käyttäneet ja kuinka paljon??

Sivuja: [1] 2 3