Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - KimmoHop

Sivuja: [1] 2
1
Kyosho / Vs: Kyosho AXXE - hiekka hammaspyörissä
« : 09.07.16 - klo: 19.26 »
Kuvien ja parin auton perusteella sanoisin että muutama paikka kaipaa tiivistystä:
- moottorin kiinnitys vaihteistoon, Slash 2WD vuotaa sieltä
- rattaiden suojus/kansi. Harjallinen moottori vetää yleensä ilmaa rattailta hiilille päin (tuuletin toisessa päässä), jolloin rattaille pääsee tai jopa imeytyy hiekkaa kaikkien rakojen ja jäähdytysaukkojen tms. kautta. Moottorin takia niitä ei voi oikein kokonaan tukkiakaan... LRP Blast2 teki näin.

Tiivistys sillä tavalla, että saa tarvittaessa auki - teippiä, silikonia, kuumaliimaa tai sinitarraa ;) Jäähdytysaukkojen päälle ohutta (milli tai silleen) vaahtomuovia tai tiheätä hyttysverkkoa. Hiekkaa ja pieniä kiviä voi mennä myös moottorin sisään ja tukivarsien ja rungon väliin, rakenteesta riippuen.

Hiekalla voi ajaa ja pitää hauskaa kun renkaissa on pitoa :)

2
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.10.15 - klo: 18.41 »
Ruusut ostajalle KimmoHop
Sujuvat kaupat

Kiitos myös toiseen suuntaan :) Nyt pääsee LRP:n pakettiradio eläkkeelle, tuskin kolmatta ajettavaa peliä tulee ihan heti - tai mistä sen tietää...

3
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.04.14 - klo: 16.18 »
mistä aineesta tuo kori on tehty?

Millin polykarbonaattia (lexania) : http://rc10.fi/index.php?topic=41910.msg731487#msg731487
Kylmänä muovi ei ota muotoa helposti, vaan jää jännitykseen. Sitten liraus asetonia -> säröilee -> etulokarien nurkat ovat kuin moukarista saaneet  :azn:

Samasta oon tehnyt myös tämän Hiluxin : http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg696792#msg696792
FJ Cruiser puolestaan on liimattua aaltopahvia maalattuna : http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg711987#msg711987

FJ 40:sta ei näköjään ole yhtään kuvaa täällä, niin tässä. Aaltopahvia teipattuna:


Itselle tilasin 1966 Fordin, mutta en saanut pitää. Kyllähän se tuuppi-Slashiin paremmin istuukin :


4
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 21.04.14 - klo: 11.23 »
Vau!

Kerrokerro, mitä materiaalia ja mistä?
Omaa suunnittelua vai skaalasitko jostain pahvimallista?

Millin polykarbonaattia paikallisesta Etrasta. Oma malli, pahvi/paperimallien inspiroimana :) Hiluxin ja FJ Cruiserin tein paperimallista skaalaamalla (http://papercruiser.com/, PC ja pahvi), FJ 40:n ja tämän itse Sketchupilla piirtämällä ja Flattery-työkalulla avaamalla (pahvi ja PC).

PC on paksuna hankalahkoa leikata ja huonoa liimata, vain lappeista liimaamalla voi kestää. Pitkätkin taitokset onnistuu kun tekee uran sisäpuolelle ja on riittävän leveä molemmilta puolilta että saa puserrettua. Ei tarvitse kuumentaa tai mitään. Tämän juotin nopeasti asetonilla, Hiluxin liimasin epoksilla ja kuumaliimalla ja sitä piti paikata aina välillä, lopulta pistin ruuveilla -> painava. Seuraavaan voisi kokeilla asemointia + reiät, epoksia väliin ja sitten muoviniiteillä kiinni että saa kovettua rauhassa, mutta pitää hakea lisää levyä sitten. Sekä epoksi että varsinkin asetoni väärään paikkaan valuneena haurastuttaa PC:tä.
Aaltopahvi puolestaan kastuu helposti, alkaa repsottaa osumista eikä senkään liimaaminen ole niin helppoa. Joku tiukka pitsalaatikkopahvi + nitominen + teippaus/maali voisi olla paras ja nopein tapa  :azn:

Muutama lisäkuva tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=6777.msg731484#msg731484

5
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.04.14 - klo: 10.51 »
Maskattuna:


Tilpehöörit:


Valmiina:




Saa nähdä pysyykö ehjänä pitkäänkään  :wink:

6
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 19.04.14 - klo: 13.32 »
Mitähän sitä tästäkin taas tulee:


Asetonia väliin "liimaksi"


Yläosa on liian korkea mutta sille ei enää mahda mitään  :wink:

7
Käykö Blast SC:n etupuskuri siis TX:ään kiinni ihan kivuttomasti?

Alhaalta se tulee samoihin ruuveihin kuin vakio"puskuri", en muista riittikö vakioruuveissa (jotka pitävät osaltaan diffikoteloa kasassa) pituus vai pitikö vaihtaa vähän pidemmät...
Yläpää tulee iskaritorniin kahdella ruuvilla. Itselläni on SC-koritolpatkin mutta tuskin TX-tolpatkaan tiellä ovat.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.12.13 - klo: 14.48 »

Saako kotomaasta jostain koritolpan jatkeita (extension body post, esim. tämän tyylisiä: http://www.racingpunk.net/body-shell-6mm-extension-post-black.html) vai ulkomailtako vain?

Tuommoinen ei kyllä kauhean tukevasti istu 2wd Slashiin, kun siinä se tolppa on vaan 1 reiän korkuinen. Onko joku keksinyt parempaa tapaa saada 2-10 cm lisää korkeutta tolppiin?

t. Kimmo:)

9
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 14.12.13 - klo: 20.43 »


Konepeltiä pitää vielä vähän entrara  :wink:

10
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 12.12.13 - klo: 16.02 »
Kiitokset ja kehut KooBeelle (asennettu ja kokeiltu eteisessä, lumella ja jäällä) ja haapaleelle (asennettu ja kokeiltu sisällä  :wink: ) myyjinä  :grin:

t. Kimmo:)

11
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 05.12.13 - klo: 22.17 »
No onkos tullut kesä -renkaat lumen lennätykseen Duro Diamond MTB-kuviolla. 26" renkaasta sai kuuteen SC-pyörään päälliset. Huomenna kokeilemaan  :wink:



t. Kimmo:)

12
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 28.11.13 - klo: 17.55 »
Liimailin lumirenkaat pikaliimalla Zastavan nokkahihnasta leikatuista paloista ja Blastin truggy-renkaista:


Kuvan jälkeen lotrasin shoegoota takapuolille ja ensimmäisen ajon jälkeen liimasin uusia paloja pudonneiden tilalle  :wink: Liukkaalla pito on olematon kun aines on kovaa, mutta pehmeämmällä parempi. Harjallisessa Slashissa palikat kestää paikallaan kun tehoa ei ole niin paljon. Tosin kympin maastopyörärenkaasta saisi leikattua ja liimattua setin "pinnoitettuja" karkeakuvioisia.

SkyRC:n noparista tuli vesitiivis, kun otin päätylevyt ja pohjan irti ja vedin epoksia piirilevyn alle ja päälle jäähdytyslevyyn asti. Sitten kasasin kuoret ja tiivistin senkin shoegoolla saumoista ja koloista.

t. Kimmo:)

13
LRP Blastista kardaani poikki etupäästä. Eikä edes kovaa ajettu  :roll:  Ehkä pitää slipperiä löysyttää vaikka punch on maltillinen.
Tuuppinakin menee, tavallaan jopa hauskemmin  :grin:

t. Kimmo:)

14
Loistava ajopäivä. Tsekatkaa Mitä tänään hajosi- topic. Mut uus mosa toimi loistavasti! :D

Vauhtia siis riitti ;)

Meille tuli toiseksi autoksi 2-veto Slash, jonka kylläkin pienempi kuski omi itselleen ja kielsi tekemästä yhtään mitään tuunausta. No, että ei jalkoihin jäisi, niin väänsin Blastissa vähän turboruuvia (välitystä vakiompaan ja säätimen ennakko normaaliksi) isommalle. Lisäsin samalla ulosjoustoa molemmissa päissä. Takana homma on helppoa, iskarin yläpää sisimpään reikään ja alas uusi reikä valmiitten sisäpuolelle.
Edessä rosessi on muuten sama, mutta raidetankojen ulompien pallonjen alle piti laittaa korotusta (pitempi ruuvi + mutteri väliin) jotta ne eivät ottaisi kiinni. Ehkä parempi vaihtoehto olisi vaihtaa raidetangot toisin päin, kun sisäpäässä ei ole juuri muuta liikettä kuin kiertoa ja sinne ovat panneet sen korotetun/laipallisen pallon. Onko muilla muuten oikea ja vasen etutukivarsi samasta muotista? Minun piti vasemmasta veistää ja viilata yläpuolelta ainetta pois että hubin kannake ei ottaisi heti tukivarteen kiinni - kun se tarvittava viiste oli siis alapuolella. Joku muu paikka alkaa ahdistaa näiden jälkeen, en saanut paikannettua olisiko jopa vetoakseli?

Lopputuloksen tuntee konsa pääsee ulkosalle, mutta nyt joustoa on yhdestä pyörästä nostettuna suunnilleen renkaan verran. Jos jouset olisivat vähän kovemmat niin ei tarvitsisi esijännitystä ja jousto alkaisi "nollasta". Pitää myös koluta varasto jos siellä olisi vanhoja polkupyörän talvikumeja. Jos niistä saisi pinnat talviajoa varten  :wink:

t. Kimmo:)

15
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 30.10.13 - klo: 19.06 »
Yläpeukku JK Power:lle, Slash löysi meiltä uuden kodin jossa sitä leikitetään ja ulkoilutetaan  :laugh:

t. Kimmo:)

16
Rannan lähellä mentiin. Eilen tehtiin veden syömän uurteen reunalle suvilumesta hyppyri. Kerkesi vaan lämmetä niin ei saanut kunnolla vauhtia kun upotti. Toisaalta jäiset lätäköt + lumi on ihan kiva yhdistelmä  :wink:



t. Kimmo:)

17
Meinasin että nyt loppuu hiekan harjaaminen sisätiloista. BX:n kori aluskoriksi  :azn:


Se on mokoma vaan niin matala, ettei oikein mitään ylimääräistä (lue: harjallista vakiota korkeampaa) mahdu alle. Tiedä sitten onko se normaalistikaan millä tasalla... No muovista siprut rungon reunoille. Raidetangotkin on ummetettu. Ehkä pitää pieni reikä tehdä kytkimen kohdalle, jotta saa vaikka avaimen kärjellä päälle ja pois sisäkoria avaamatta.

Nopeussäädin oli vähän aikaa ylädekin päällä hiekalta ja vedeltä suojassa. Nyt se piti alentaa "omalle" paikalleen. No, lintu suojaa pohjaa pitkin lilluvalta kosteudelta ja itikkaverkko isommilta kiviltä. Aikaisemman "suojauksen" (ShoeGoo, hankala levittää kattavasti kun se ei ole kovin juoksevaa) käärin pihtien kanssa pois.


Vielä on kokeilematta (aurinko paistaa -> ei pitkään) miten pelittää, mutta toivotaan. Lätäköt kyllä kierretään edelleenkin, mutta ehkä se lumen kestää - tai sitten vetää pallon kokonaan säätimen päälle, nipparilla umpeen ja ajelee mieli tyynnä  :azn:

Jossain välissä on edestä tukivarsien pitkät pultit taipuneet molemmista päistä, en kyllä ymmärrä kuka on silleen ajellut  :tongue:

Päivitys: Aika hyvin pitää  :grin: Etu- ja takapäät eivät tietenkään ole täysin kiinni joten sieltä tulee pölyä ja pikkukiveä vähän. Lisäksi sisäkorin reunat leviävät sen verran että huopatiivisteet eivät ota kunnolla kiinni. Mutta huomattava parannus - ja voihan tuota ajaa pelkällä buggy-korillakin. Puskuri pois ja eteen pitemmät iskarit (tosin sitten raidetangon ulommasta pallosta loppuu liikerata) sekä sensorillinen moottori pienellä KV:llä niin johan sillä pienessä kivikossa ryömii  :wink:

t. Kimmo:)

18
Pitää vaihtaa takadiffistä toisen puolen tiivisteet uudelleen kun vuotaa. Taakse panin ilmapallojen tilalle Durangon kumit vetoakseleille, näyttävät toimivan eivätkä pudonneet hiekkakuopalla pois  :wink:

Samalla huomasin, että diffin ulostulot olivat sevverta koiranluista hakkautuneet että piti viilata ennenkuin diffin laakerit tulivat pois. No, kaupastahan niitä saa ja voi vaihtaa puolelta toiselle ja edestä taakse ennenkuin ovat kokonaan loppu. Slipperiä auki niin tasoittuu, vaikka on melko löysällä niin ei juurikaan luista, tai sitten noparista punchia pois.

Isompia ongelmia 0 - hyvä auto. On hauska vetää hiekkarinnettä ylös silleen sivulta toiselle S:n malliin :grin:  Vettäkin löysin kauhakoneen pyörän jäljestä (humpsautin vielä toisenkin kerran) mutta nopari on onneksi vesirajan yläpuolella ylädekin päällä.

t. Kimmo:)

19
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 01.10.13 - klo: 00.13 »
Tämmöstä köröttelyä meillä  :tongue:
http://youtu.be/4ocGqBaf1b8

20
Melkein kuuluisi mitä-tänään-hajosi -osastoon, mutta ehkä neuvo löytyy täältä.
Slipperiltä eteen menevä voima tyssäsi siihen, että pidätinruuvi hyppäsi ja karkasi. Näytti tosi "liukkaalta" meno ennenkuin hoksattiin että takavedolla mennään - että sekin on nyt kokeiltu. Ei etene heinikossa sitten yhtään  :shocked:

No kotona ei tietenkään ole lyhempää M4-ruuvia kuin joku 10mm mikä ottaisi jo moottoriin pahasti kiinni. No samalla tuli tutkittua sekin, että uusi servo hankasi eteen menevää vetoakselia. Olisi varmaan mennyt poikki asti... Sivarilla nipsu pois kannakkeesta ja ongelma ratkaistu.

Mutta se mihin voisi joku kokenut ja tietävä ihan näkemättä sanoa, on se että takapää (siis auton) tuntuu jäykältä kun pyörittää renkaista. Spurri/pinioni se ei ole, neljä tai viisi kertaa avasin ylädekin ja pölysuojan ja sääsin ja laitoin takaisin kiinni, ja vaikka longottaa perää niin että välystä on, niin silti junnaa. Mitään epämääräistä ääntä ei kuulu. Jotenka diffin seutuville kohdistuu epäilys ja huomenna aukeaa salat. Mutta tosiaan jos joku on samalla tavalla rääkännyt blastia ja jokin on mennyt vinksalleen niin vinkkiä.

Vähän onkin sitten että tilatakko M4x4 asetinruuveja vai kävisikö pulttikaupasta - luulen että pulttikaupasta. Luulisi niillä niin pieniäkin olevan.

Leopardissa oli johtopäässä kumitiiviste laakeria vasten, tukena ehkä. Oli levinnyt  :tongue: Pitääkö etsiä uusi tilalle vai saako olla paljon päittäisvälystä?

t. Kimmo:)

21
Selvennätkö tämän "muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle"? Shimmaus vielä kesken, vinkit kelpaa..

Ehkä vähän huono nimitys, kyseessä ei siis ne varsinaiset 10x12 shimmiprikat... Ja sitä lautasta vetävää ratasta en ole (vielä) irrottanut diffikotelosta.

Diffissä on lautanen ja sitten se muovikoppa minkä sisällä öljy/vaseliini on. Molemmissa puolissa on se vetoakseliin sopiva pää (kuppi tai mikälie - jos vetoakselissa on koiranluu niin lie sitten koirankuppi  :laugh: ) joka menee kopan/lautasen läpi sisälle rattaaseen. Ainakin minulla oli lautasen ja kupin välissä yksi prikka kun taas muovikotelon ja kupin välissä kaksi. Lautasessa 2 o-rengasta, muovissa 1.
Kupin ja rattaan saa erotettua kun ottaa rattaan puolelta c-klipsin pois (häviää helposti, taskulamppu varalle  :wink: ) - sen saa melkein kynnellä painettua sitten takaisin. Tämän jälkeen saa loputkin vaseliinimoskat kaavittua pois ja vaihdettua tiivisteet.

Fiksuna yritin laittaa muovipuolen prikat 1 ulos ja 1 sisään tiivisteen suojaksi mikä ei siis toimi  :shocked:

Vaseliinia tai öljyä joka väliin (jossain toisen auton ohjeissa puhuttiin green slimesta?) niin hyvä tulee. Purkaa vaikka talouspaperille järjestyksessä eikä sotke tai pudota lattialle niin menee kasaankin oikein. Slipperin kanssa tein eilen silleen. Ohjauksen osien ja ackerman-levyn kanssa en, piti katsoa kuvista ja kääntää osat oikein päin.

Siinä vaiheessa kun perä ja keula olivat irti ja keskirungostakin liki kaikki riisuttu niin piti ottaa kuva, että tuleeko vielä auto. Arvaa muistinko, mutta auto tuli  :azn:

Taisi tulla taas vähän epäselvästi,
t. Kimmo:)

22
Vakion laitoin. Se alkuperäinen joka veti hiekkaa väliin on aika hauskan näköinen, mutta jaksoi harjallista ja tiivistyksen jälkeen (sivuille porasin pieniä reikiä että ottaisi ilmaa sieltä, sisälokarit edessä ja takana ohjaavat enimmät hiekat ohi) spurrikotelo on pysynyt tyhjänä. Assolla taisi olla 78-hampainen 48p spurri, joskus voisi kokeilla onko akselin reikä saman kokoinen.

Leopardin 2 minuutin pikakoe pihatiellä: härreguu  :grin:
Pakko laittaa vähän punch controllia kun pidon loppuessa (no taas kovempi pohja + vähän pieniä irtokiviä) loikkii suunnasta toiseen. Kaasusormi ei meinaa olla riittävän herkkä. Tämmöinen tämän auton pitää ollakin, no painava koppa vähän tasoittaa. Voi olla että slipperikin jäi tiukalle, tuunataan tarpeen mukaan.

Vähän pitää ihmetellä miten ihmiset ajelee 4000-5000kV koneilla, itse laitoin 13t/3000kV 16/77 välityksellä (pinnan lyhyempi kuin SC:ssä, josta renkaat) kun tälläkin menee ihan riittävän kovaa... Katsotaan illalla miten hiekka siirtyy mutta kuumana ei pitäisi käydä  :azn:

t. Kimmo:)

23
Kahden illan aherruksen jälkeen TX alkaa olla kuosissa. Tai kolmen, kuka niitä laskee  :azn:
Ensin vaihdettiin pojan kanssa iskarien öljyt, LRP:n 20:stä taakse ja 30:stä eteen. Ilmapalloista kumit ettei mene pölyä ja hiekkaa tiivisteisiin. Sitten vaihdettiin diffiöljyt, LRP:n 30k molempiin päihin (10k:lla jää hiekalla kiinni jos ihan vähän vaan toinen puoli on ilmassa). Vaihdoin myös kumitiivisteet (pahvit vaihdoin ensimmäisellä kerralla). Vinkki: ei kannata yrittää ovelasti laittaa toista muovipuolen ulostulon shimmiprikkaa sisäpuolelle, jumittaa  :roll: Samalla peräpään vetonivelet saivat vesi-ilmapalloista suojakumit.

Seuraavaksi aloin poistaa väljyyksiä tukivarsista. Molemmissa päissä saranareiät ovat (kuluneet tai uudesta asti olleet?) vähän väljät, ja kun takahubeissa ja etukannattimissa on vähän samaa vikaa niin kertautuu. Reikiin alumiiniteippiä shimmiksi ja olka-akseliruuvien ja holkin väliin pakastepussimuovikalvoa. Etupään vetoniveliin suojakumit. Vanhoja etuvetareita kokeilin taakse: pituus olisi ehkä mennyt, mutta takahubeissa laakerit ovat himppasen etempänä toisistaan kuin edessä -> heksin tappi ei mene paikalleen, tai pihdeillä änkäämällä menee mutta laakerista tulee jankko.
Heitin myös kallistuksenvaimentimet laatikkoon. Jousitus alkaa olla herkähkö ja tukevahko  :azn:

Nyt sitten vaihdoin topakamman servon ja samalla metsästin ohjauksen väljiä paikkoja. Löytyivät ackerman-levystä. Servon säästäjä ja toisen puolen kampi on kyllä kuulalaakeroitu runkotolppaan, mutta ackerman-levy, joka välittää ohjauksen servonsäästäjältä raidetangoille, on niissä kiinni kahdella ruuvilla moneen suuntaan väljissä messinkiholkeissa. Tuttavalliseen tapaan muovikalvoa reikien pienennykseen ja maitopurkkipahviset prikat toisen suunnan tukevoittamiseen. Hyvä tuli siitäkin  :grin: (tai ainakin parempi kuin uutena). Hiekkalaatikkomoottorin tilalle vaihdoin Leopardin harjattoman sekä uuden spurrin kun entisen ehti kuluttaa hiekka (joka menee pölysuojan sisälle koska se ei ole pöly- eikä hiekkatiivis ilman teippiä tai kuumaliimaa varsinkaan harallisena kun just siitä päästä moottori imee ilmaa).

Elikkä ihan kotitaloustarpeilla saa blastista herkemmän ja jämäkämmän kun vaan viitsii purkaa ja koota ja virittää, eikä menetä hermojaan kun toisen kerran pultti työntää edellään alumiiniteippisupistuksen  :shocked: Joku kerta etsin vielä 3mm sisähalkaisijalla olevaa messinkiputkea ja teen siitä laakeriholkit tukivarsiin ja hubeihin. Jos joku tietää mistä niin saa vinkata  :wink:

Huomenna (tai siis tänään jo) pääsee kokeilemaan mitä uusi moottori sanoo 16/77 välityksellä - jos ei sada. Takadiffistä pitäisi shimmiprikka vaihtaa toiselle puolelle, rattaat jäi vähän tiukalle. Jos mikään paikka ei poi'i niin ehtiihän tuon myöhemminkin (nimim. pari kuukautta vasta rallattanut).

Nyt tutumaan että jaksaa töitä,
t. Kimmo:)

24
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 15.09.13 - klo: 22.32 »
Tiukensin tukivarsien "sarana"reikiä alumiiniteipillä  :roll:. Ei tarvitse vääntää liian tiukalle ettei lonksu. Vesi-ilmapalloista vetoakselin nivelille kumit. Samalla pistin kallistuksenvakaimet laatikkoon hinnaamasta.
Kokeilin etupään cvd-vetareita taakse, mutta akseli nivelen laipasta heksin tapin reikään oli hintsusti liian lyhyt  :sad: Itse akseli olisi voinut olla sopivan pituinen.

25
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.09.13 - klo: 20.47 »


Pitäähän autossa olla Rallipaavot ;)


(jos konteksti ei aukea, niin vilkaise http://yle.fi/uutiset/semmareiden_rallipaavo_musavideo_kirraa_svengaten/6758294)

26
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 05.09.13 - klo: 22.42 »
Oukei. Valkeus tuli eikä näpit juurikaan palaneet.
Tässä lähtökohta, 2 kappaletta otsalamppuja 1W ledeillä (+ punainen yövalo), Hyundai tjsp.


Lamppu sisältä. Huomaa johtojen väritys sekä liitokset  :angel: Johdon paksuudella ei näillä pituuksilla ole juurikaan väliä. Lämpö, jota isommalla voimakkuudella tulee ihan jonkin verran ei pääse kovin hyvin pois kotelosta. Ledin päällä linssi/heijastin jonka kuvio oli autokäyttöön liian suppea. Kokeilin rcsled:in uritusta oikealla keskellä olevaan littanaan suojalasiin, mutta en saanut riittävän hyviä tuloksia.


Hiekkapaperilla vedin linssien pohjista vähän ainetta pois ja liimasin linssit yksiin ledien kanssa epoksilla. Tarkoituksena oli saada ledit optisesti yhteen linssien kanssa leveämmän kuvion toivossa. Muutama pikkuinen kupla väliin jäi, mutta ei haittaa. Nyt pääosa valosta tulee heijastimen kautta. "Umpiot" taivuttelin ja teippasin samasta millin polykarbonaatista kuin korikin. Ovat enemmän kiinnitystä ja rajausta varten kerta varsinainen heijastin on jo ledissä kiinni. Taakse tuli superkirkkaat punaiset + vanhat lituskat jotka eivät juurikaan erotu kirkkaampien rinnalta  :wink: ja kahteen suuntaan hiekkapaperilla uritetut hajoittimet (ei kuvassa). Isot ledit ovat alumiiniteipillä kiinni jäähdytyslevystään umpion takareunassa. Kolvi on laulanut tinakenkätyttöä ja johtojen liitoksessa oli lisää työtä tiedossa.


Ja kamat kuumaliimalla sisään. Virta tulee vastarin kautta nopeussäätimen BEC:ltä, viitisen volttia, mutta mitoitus sietää kuusikin volttia. Pikkuisen valovuotoa on sekä edessä että takana, mutta haitannekko tuo (no ei)... Kuskit puuttuu vielä, mutta siihenkin on hullu idea, eikä se kuulu tähän aiheeseen  :grin:


t. Kimmo:)

27
Sähköautot / Vs: Ajovalot ledeistä ?
« : 02.09.13 - klo: 21.48 »
Tuolla aiemmin oli linkki umpioiden tekoon muotin päälle epoksilla. Sivu löytyy nykyään osoitteesta http://www.rcsled.com/escv.php.

Omaan Blastiin on valot tekeillä, jos onnistuu niin laitan kuvia - muuten en  :azn:
Etuvalot tulee 1W otsalampuista, joista hyödyntyvät ledit, linssi-heijastimet ja punaiset ledit (yövalo) taakse. Jos ledien ja linssien optinen bondaus leveämmän kuvion toivossa onnistuu niin saattaa tulla hyväkin, muussa tapauksessa kaavitaan kynsilakka välistä ja yritetään uudelleen epoksilla siis huomenna uusi liimaus epoksilla  :tongue:

t. Kimmo:)

28
minkäslainen vehje tuo tryggyn kakkos versio on?

Harjallisen omistajana sanoisin että ota harjaton - harjallisella opettelee ja ajaa mutta on se silleen vähän hidas kiihtymään. Pientä väljyyttä siellä sun täällä.
Jos itse olisin ostamassa toista autoa, niin katselisin harjattomien RTR-merkki-SC-autojen perään - loppupelissä rahaa menee saman verran ja eiköhän niihinkin saa truggy-korin kiinni  :azn:

29
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 25.08.13 - klo: 21.02 »
Testasin eilisiä Tamiya->Deans kolvauksia (säätimessä ja akku#2:ssa aidot, laturiin kelpasi tarvike) Blast TX:ssä. Hyvin kulki sähkö. Sikana menee myös hiekkaa harjalliseen moottoriin vaikka olin muka suojannut  :tongue:

30
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 23.08.13 - klo: 23.03 »
Täälläkin Blastilla uusi koppa Valkenburgin mallin mukaan http://papercruiser.com/?p=1579



Pihkuran tiukkaa taivutettavaa millinen PC-levy  :wink:

Sen verta vielä keskeneräinen, että koristeet pitää suojata hiekalta, konepellille keksiä kiinnitys (sinitarra?) ja lavalle tehdä vararengas tai laittaa kisakuningattaria http://www.epson.jp/sponsor/nakajima/craft/racequeen2013/ istuskelemaan  :grin:

Sivuja: [1] 2