Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - dsniper

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 27.02.14 - klo: 15.02 »
Unohtui kiittää avusta osien nimeämisessä ja muustakin tiedosta! Tuli huomattua että homma vaatisi aikaa ja omistautumista, sillä sopivien parannusosien metsästäminen juuri tiettyyn malliin oli aika haasteellista. En esimerkiksi löytänyt alubulkkia eteen, mille olisi luvattu yhteensopivuus 3903 mallin kanssa. Takabulkkeja kyllä olisi löytänyt.

Eli menin siitä missä aitaa ei ollut ja tilasin erinäisiä alkuperäisosia ebayn kautta. Halpoja olivat, mutta postit tuplasi hinnan ja saattaapi tulla vielä tullitkin päälle.

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 15.02.14 - klo: 14.28 »
No niin, nyt on ekan kerran syytä lähteä ostelemaan osia ja muutenkin purkamaan keulaa. Mikähän on tuon rikki mennen osan oikea termi?



Sanottakoon lisäksi, että etubulkki, puskuri ja skidplate on kanssa saaneet osumaa. Malli on 3903.
llmeisesti ei kannata ihan stock-osilla korvata vaan esim RPM? Mikä olis semmonen maltillinen upgrade plan, kun yritetään pitää kustannuksia vielä tässä vaiheessa kurissa.

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 26.11.13 - klo: 18.22 »
Talvipöllyytys on pirun hauskaa, mutta hupi loppuu turhan nopeasti auton kerätessä lunta melkoiset määrät. Vakiovanteiden sisälle pakkautuu huomattavasti ja irtolumi taas löytyy korin sisältä. Painoa tuli varmaan kolmannes lisää ja ei liene moottorillekaan tervettä.

Mites te olette noita asiota lähestyneet?

PS. Eka hajonnut osakin tuli - lyhtypylväs lyhensi keulan skidplatea dramaattisesti!  :grin:

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 14.11.13 - klo: 09.32 »
Eilen tuli kyllä hyvä mieli, kun pojan kanssa vähän leikiteltiin jäisellä pihatiellä. Nyt neliveto pääsi oikeuksiinsa ja täysillä tehoilla säädettyinä NiMH:kin kyllä antaa tässä vaiheessa vähintäänkin tarpeeksi potkua.

"Iskä, tää auto on just sellainen kuin toivoinkin!", huokasi poika ajojen lopussa. Onnistumisen ilo on kyllä mukava fiilis. :D

5
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.11.13 - klo: 00.50 »
No tässä riittää alkuun hakukoneelle töitä. Kiitos :)
Hyvä huomio oli nuo renkaat, sillä ne aiheutti vähän pettymystä ainakin märällä metsäpohjalla. Pito loppui aika helposti ylämäissä.

Auton valinta oli aika pitkä prosessi. Lähtölaukaus oli varmaan aika yleinen, eli Nikko joka ei jaksanut ylittää maton kurttua...

Poika 7v halusi monsterin, minä taas hänelle "oikean auton", sille etenemiskykyä ja että voi ajaa talvellakin. Harjattomat/LiPo-vehkeet tuntui vähän turhan vauhdikkailta ensiautoilta, kun osien kestävyys on mielestäni melko hyvin suhteellinen saatavilla olevaan tehoon - ainakin aloittelijalla. Siksi tuo voimalinja.

Ja tokihan tälläkin jo tuplasin sen budjetin, mitä alkuun ajattelin autoon edes sijoittaa. Mutta ei taida olla teillekään outoa! :D

6
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.11.13 - klo: 22.43 »
No niin ensi "savut" otettu pojan kanssa 3903:sta. Näyttää onnistuneelta hankinnalta, eli metsäpoluilla ja pieniä maastoesteitä ylittäessä auto toimii erittäin hyvin. NiMH + harjat yhdistelmänä tuntuu sellaiselta, että kovin kauaa ei 50% training modea tarvita.

Kysymys: Koska ensimmäiset vahinko-bashingit lienevät vain ajan kysymys, niin mitä suosittelisitte ensimmäisiksi parannuskohteiksi? Ajatus siis lisätä fyysistä kestävyyttä. Vastaan tuli ainakin video, minkä perusteella aloin etsimään metallisia "skid plateja". Mutta teidän mielipiteet?

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.11.13 - klo: 11.49 »
Oletko autoa ostamassa uutena muuten ja mistä ajattelit ? Ja mistä päin mahdat olla jos tulette joskus meidän ja lastemme kanssa ajelemaan ?

Muokkaus..

Ilmeisesti siis ostit käytettynä  :smiley:

Auto tulee uutena Saksasta alkuviikosta ja yritän nyt kuumeisesti opiskella mitä paketista ottamisen jälkeen olisi syytä autolle tehdä. Esim. ohjauskulmien tarkistuksesta on ollut juttua. Vara-akut ja laturit löysin täältä käytettynä. Nopeammasta laturista tosin uupuu vielä TRX-uros liitin, mutta eiköhän se ole pieni ongelma.

Olen itse Pohjanmaalta ja uskoisin että totisempi ajelu tapahtuu paikallisen crossimontun pikkuradalla.

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.11.13 - klo: 02.14 »
Aloittelijan ensimmäinen autoaiheinen postaus..  :azn:

Stampeden 4x4 VXL -versiota olin kovasti ostamassa, mutta myyjä sai ylipuhuttua E-Maxxiin, kun otin yhdeksi kriteeriksi kestävyyden. Toki harjalliset moottorit vähän arveluttaa, mutta kun pääasiallinen kuski on nuori aloittelija, niin harjattomat/LiPo-versiot tuntuivatkin kieltämättä vähän liian tehokkailta.

Se kysymys olisi, että onko nuo Titanin harjalliset moottorit niin heiveröisiä kuin monet kommentit ympäri nettiä antavat ymmärtää? Tarkoitus olisi mahdollisimman pitkään ajella 50% training modella, kunnes alkaa ajokki pysyä hanskassa.

9
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 01.11.13 - klo: 19.56 »
Ensimmäinen viesti palstalle on kiitos jaskamanille.

Lähetys oli välitön ja yhteydenpito ensiluokkaista. Nyt on kivempi odotella itse autoa, kun on laturit ja vara-akut valmiina.

Sivuja: [1]