Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tu(u)nari

Sivuja: [1]
1
Seurattuani näitä sivuja jonkin aikaa, huomasin, että voin ilmankin elää!

En halua olla mukana enkä lukea keskusteluja, joissa nimeltä mainiten arvostellaan jonkin henkilön rata-alueella käyttäytymistä, leluvalintaa ja muuta yhtä älykästä. Ja arvosteluperusteena on vain ilmeinen alemmuuskompleksi omasta autosta, koska se on halvempi!

Osa kirjoituksista on aivan tasokkaita, mutta pelottavan kangistuneilta vanhoihin kaavoihin osa vaikuttaa.

Siirryn muunkielisiin sivuihin, joissa ainakin pysytään asiassa ja jaetaan todellista tietoa!

Suomalaisen harrastuksen tila näyttää surulliselta, merkkikohtaisine kuppikuntineen ja heikolla itsetunnolla varustettuine harrastajineen. Tärkeätä ei ole se, millä ajan, vaan mitä muut autostani ajattelevat. En voi uskoa, että tällä harrastajamäärällä tähän on varaa, mutta ilmeisesti on.

Ei tule minun teitä ikävä, eikä varmasti teidän minua. Lähetettyäni tämän viestin en enää rc10. sivuille tule.

Näkemiin ja hyvää jatkoa valitsemallanne tiellä

2
Laatu sen mukasta... :evil:  :?:  :!:

sun Kyösti kultas.

 te Kyosholla kurvailijat
selitä hirveesti kaikille

Pisteeksi loppuun, Jartsa lopeta se ainainen oman merkin ylistäminen ja muiden mollaaminen. Teet sitä jo ihan tarpeeksi radalla.

HOKE kulta. U S K O MA T T O M A N aikuismaista perheelliseltä mieheltä!

Miten viileän perustellusti tuot huolellisesti harkitun aikuisen miehen mielipiteesi leikkiautojen ominaisuuksista esiin. Kenellekään ei jää epäselväksi miten kultivoituneen seesteisesti kirjoitat leikkiautoista, ilman pienintäkään tunteen häivää, ilman provoa, kylmän analyyttisesti! Leikkisästi kiusoitellen toivotat kaikki yhteisen harrastuksen pariin, pyrkimättä loukkaamaan ja uskoen erilaisten ihmisten ja mielipiteitten vain rikastavan yhteistä harrastusta!

Kuitenkaan en voi välttyä ajatukselta, että ei tässä pelkästään auto ottanutkaan päähän, vaan myös kuski! Minun täytyy olla väärässä :mrgreen:

3
Tästä juuri halusin kirjoittaa, jokainen arvioi itse mikä hänelle on parasta. Jos Hobao sopii lompakolle ja on muutenkin hyvä, niin eikun kauppaan ostamaan. Jos joku toinen haluaa polttaa OMAT rahansa Kyoshoon, niin ei kai se Hobaon arvoa alenna!


Siksi tuntuikin pahalta lukea kommenttia puolikkaista varaosahinnoista ym. Niin kauan kun jokainen ostaa omat osansa eikä radalla näy kerjuukuppeja, niin asia on harashoo, ei toisille kuulu millä ajan! Eläköön valinnanvapaus!


Hokelle vielä. että ei se kommenttisi oikein Kyoshon kehultakaan vaikuttanut. Kokemuksesta tiedän, että perheellisen ei kannata muiden raha-asioita miettiä, kun omissakin on tarpeeksi huolta

4
Kun olen tätä topickia seurannut, niin kovin hyökkäävältä vaikuttaa yhteisen harrastuksemme ilmapiiri joittenkin osalta....

Ollaan myös aika herkkiä omasta merkistä. Kun joku heittää kieli poskessa, että Hobaon osien laatu on sen mukaista, otetaan se helposti negatiivisena arviona. Vertailun vuoksi: "Osta Lexus, laatu on sen mukaista", tai :"Osta Lada, laatu on sen mukaista".
Lukija itse arvottaa, jotta mollataanko tässä vai oliko tämä kehua.

Jos lukija on varma oman tuotteensa laadusta, niin hänhän vain ilostuu, kun joku mainitsee laadun olevan sen mukaista. Jos taas  rinnassa näivertää epävarmuus, niin...

Olen aikoinani ollut erään autokerhon jäsenenä. En ole enää, koska en jaksanut kuunnella aikuisten miesten puolitotuuksia totuuksina tyyliin:" Mun automerkki on paras, paljon parempi kuin noi toiset, vaikka ne on kalliimpia". Luulisi riittävän, että itse on tyytyväinen. Ei oman auton laatuun vaikuta lainkaan se, kuinka hyvä tai huono kaverin auto on. Täällä on autot 1/ 8, mutta uho 1/1.

Eikö ole tälle harrastukselle eduksi, että kaverit ajaa erimerkeillä, tehtaat kehittävät kilpaa uusia ratkaisuja, malleja löytyy pihasudittelusta MM-tasoon asti, ja jokaiselle lompakolle on oma soma ratkaisu.

Ja onhan se jokaisen omaa "typeryyttä", jos polttaa rahaa Kyoshoon, jos puoleen hintaan saa auton, jossa on paremmat varaosat, laadukkaampi suunnittelu, loistava varaosahuolto, mahtavat ominaisuudet ym.

Pieni ajatusleikki: kaikki tulevat järkiinsä ja ostavat esim. Hobaon, eikä mitään muuta merkkiä enää myytäisi. Kymppi vetoa, että tämän vuoden malli ei eroaisi vuoden 2014-mallista kuin eloksoinnin värissä; niin, ja hinta olisi ainakin tuplasti kovempi.

Kyllä omaansa kehua saa, mutta annetaan arvo toisellekin.

5
Yleinen keskustelu / Tunaatteko?
« : 16.08.04 - klo: 16.37 »
Ymmärtääkseni kaasun puristuskestävyys on pienempi kuin polttoaineella, joten uskoisin koneen potkivan takaisin. Se rasittaa konetta suunnattomasti.

Muistini mukaan kaasun energiasisältö on pienempi kuin polttoaineen, joten mitään teholisää siitä ei saa, vaikka kaasua polttoaineen kanssa moottoriin lisättäisiin.

Ongelmia tuottaa lähinnä paikat, joissa palamaton kaasu/polttoaineseos pääsee yhteyteen ilman kanssa, eli pakoputki ja mahdollisesti kaasari/ilmanputsari.

Jos starttivaiheessa pakoputkessa on paljon ilmaa ja vielä vähän kaasu/polttoaineseosta, se on hyvin syttymisherkkää. Jos se tällöin syttyy, varmasti hajottaa paikat Luultavasti pakoputken muovimuhvi repeää ja putki lähtee matkoihinsa, tai putki repeää saumasta. Jokatapauksessa hyvin vaarallista ja erittäin epäsopivaa ainakin julkisella paikalla.

Jos pakoputkessa on paljon kaasua/pa-seosta, on se vaarallista vasta putkesta ulos tullessaan.

Itse moottorille en usko seoksen aiheuttavan vaaraaa, ellet sitten lisää kaasua sen jälkeen, kun olet koneen saanut käyntiin. Silloin uskon detonaation vievän kiertokangen eri suuntaan kuin reikäisen männän, johtuen juuri huonosta puristuskestävyydestä!

Tuli varmaan niin pitkä selitys, ettei kukaan jaksa lukea, sorry  :oops:

6
Eli tilaatko halvemmalla vai käveletkö Timpalle, en saanut selvää  :lol:

Olet oikeassa, kympin erolla täytyy suhteuttaa, jotta kannattaako. Jos kuitenkin asut kaukana Timpasta, niin silloin joudut tilaamaan, jolloin ero on jo n. 20-25€ :shock:

Jos ostat esim. RB:n WS7 II Specialin, niin Saksasta tulee konepaketti (moottori, käyrä, tiivisteet ja pilli) halvemmalla kuin Suomesta pelkkä kone. Pelkän koneen hintaero on muistini mukaan noin 100€, jos haet koneen kaupasta!Jos tilaat, hintaero kasvaa. Näin paljon ei minulla ole varaa suomalaista kauppiasta tukea :shock:  Nämä hinnat siis muistini mukaan :)

En tarkoita Timppaa tai Sanderssonaa, joidenka hinnat ovat kohtuulliset ja palvelu asiantuntevaa. Timpalla ei vaan enää taida RB:n myyntiä olla :(

On myös osia, joita on Suomesta vaikea saada. Esim: RMV:n kytkimet maksavat Saksassa vähemmän kuin Kyoshon kaksipalaiset Suomessa. joten hmmm, enpä taida kävellä lähikauppaan :mrgreen:

Mutta onneksi nää on niitä asioita, joihin jokaisella on itselleen sopiva oikea vastaus :D

7
Yleinen keskustelu / Tunaatteko?
« : 13.08.04 - klo: 15.14 »
Jos korvaat imuilman (hapen) kaasulla, joka myös tarvitsee ilmaa
palaakseen, ei kone pärähdäkkään kuin vasta silloin, kun pakoaukko aukeaa :P, jos pakoputkessa on happea.

Jos pakoputkessa ei ole happea tarpeeksi, niin sitten kaasu/polttoaineseos on palamiskelpoista vasta pakoputkesta tullessaan. Jos käytät starttiboxia, kannattanee harkita pakoputken aukon suuntaamista muualle kuin kalleuksiasi  kohti  :lol: , koska olet keksinyt liekinheittimen.  

Voi olla vaikuttavan näköista, mutta kovin kallista  :mrgreen: , tupakoitsijoille jopa tuskallista :(, jos sattuu samaan aikaan polttamaan

8
Valikoiden, valikoiden, :D

Ei kai kukaan oleta, että KAIKKI on muualla halvempaa :shock:
Täytyy verrata ja laskea, tai sitten kävellä lähikauppaan ja tukea sitä!

Mutta tasapainon vuoksi, ei KAIKKI ole muualla myöskään kalliimpaa!
Vertaile esim. RB:n hintoja :), tai Ko Propon :mrgreen:

9
Saksasta, Usasta tai Hong Kongista ostettua radiota voi käyttää Suomessa, jos siinä on lailliset taajuudet ja esim. CE-tarra.
Oma radioni on tilattu Hong Kongista ja kiteet Saksasta. Radio tuli hiukan edullisemmaksi kuin suoraan Saksasta tilattuna. Jälkeenpäin ajatellen olisi kannattanut tilata Saksasta kaikki, ei olisi tarvinnut kuin hakea kotipostista paketti. Katso esim.
www.modellbau-offner.de on hyvä mutta nopea kauppa.

Online-sivut saksaksi, mutta voi kirjoittaa englanniksi.

Pakettimaksu Suomeen 19€.

10
Yleinen keskustelu / Vielä tulleista.
« : 10.08.04 - klo: 09.34 »
Mitä henkilökohtaisia tietoja nyt on julkaistu :shock: . Tulli on Suomen Valtion omistama liikelaitos, ei henkilö. Tullin yhteystiedoissa neuvotaan ottamaan yhteyttä mallilla "etunimi.sukunimi@tulli.fi".

Tietosuoja on asia, johon kannattaa ja pitää kiinnittää huomiota, mutta julkiset tiedot ovat julkisia. Myös julkisessa toimessa olevan virkamiehen kansalaiselle antama yleinen informaatio on julkista.

Jos ko. tullivirkailijan kotinumero ja HENKILÖKOHTAISET, ei yrityksen, yhteystiedot olisivat viestissä, ymmärtäisin huolestumisesi.

On maita, joissa julkiset tiedot eivät ole julkisia. Näitä maita ei kutsuta demokratioiksi :lol:

11
Yleinen keskustelu / Hiilikuidusta osien rakentaminen
« : 05.08.04 - klo: 20.31 »
Lähinnä kiinnostaa, että miten se kotikonstein onnistuu, eli kaipaan neuvoja niiltä, jotka ovat tehneet osia hiilikuidusta. Ilmeisestihän hiilikuidun laminointi eroaa ainakin siten lasikuiduttamisesta. että celcoatia ei tarvita. Itse epoxi ilmeisesti toimii myös pinnoitteena? Onnistuuko homma ilman alipainesysteemeitä?

12
Yleinen keskustelu / Hiilikuidusta osien rakentaminen
« : 05.08.04 - klo: 14.15 »
Onko kenelläkään kokemuksia hiilikuiduttamisesta. Ne suppeat tiedot mitä netistä on pikaisesti saatavilla eivät oikein riitä. Eli oletko itse tai tiedätkö jonkun rakentaneen hiilikuidusta.

13
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.08.04 - klo: 09.16 »
Komeita autoja kaikki! Tuo Volkkari ja McLaren ovat sen näköisiä, että tekisi mieli itsekin kokeilla ajaa. Tuossa McLarenissa on jotain sellaista, joka nostaa ajohalut pintaan. Todella upean näköinen vehje. Mutta enpä kehu enempää, ettet tule ylpeäksi.  

Tuossa Infernossa on hyvät häivytykset ja tyylikkäät värit. Mistäs olet saanut tuon grafiitinharmaan spoilerin?

14
Polttisautot / Itserakennettu äänenvaimennin
« : 03.08.04 - klo: 14.56 »
Olen käsittänyt niin, että nykyaikainen äänenvaimentaja sisältää molemmat osat. Änkkärin tehoon ja vääntöön vaikuttava osa mitataan vaimentimen paksuimpaan osaan asti. Tästä olen päätellyt, että loppuosa vaimentimesta toimii, no.. vaimentimena  :o

Kaksitahtisen voimaan vaikuttaa änkkäri aivan oleellisesti. Aikoinaan kokeilin kaksitahtisella Kawasakilla vaimentimen sisällä olevien "huilujen" lyhentämistä. Mitä lyhyempi huilu eli pienempi vastapaine, sitä enemmän kierroksia ja voimaa yläpäässä. Lopulta lyhyillä pilleillä pyörä kiekui oikein kunnolla, mutta liikkeelle se piti työntää tai lähteä alamäkeen, koska voima puuttui kokonaan alta 6.000r/min ja punainen alkoi muistaakseni 8.500 kierroksessa.

Jos äänen hiljaisuus on tärkeää, miettisin lisä-änkkärin laittamista vaimentimen pakoaukon jatkoksi, joko kokeilemalla eripituisilla letkuilla/putkilla tai sitten ohjaamalla kaasut laajaan onttoon tai esim. teräsvillalla täytettyyn kammioon (jossa tietenkin myös pakoaukko :mrgreen: ). Jo pelkkä pakokaasujen ohjaaminen suoraan ylös saattaisi vaikuttaa, koska silloin ei olisi pakoäänille heijastumismahdollisuutta.

Jos rupeat rakentelemaan, niin kerro miten sujuu.

15
Vapaa keskustelu / Purjeveneet
« : 30.07.04 - klo: 13.44 »
Mielenkiintoinen harrastus. Olen itsekin ajatellut hankkia veneen.

Tässä vähän oikeita termejä, joita käyttämällä voi jo hankkia ankkurikokardin merimieslakkiin :)

Oikea termi:

Servoon menevät narut=skuutit
kiristät naruja=skuuttaa sisään
löysäät naruja=skuuttaa ulos
käännät menosuuntaan=lasket (alas)
Luovit tiukemmin tuuleen=nostat (tuuleen)

PS: Yleisin virhe skuuttauksessa on se, että skuutataan liikaa sisään (piinataan). Kokeile seuraavaa, kun vene kulkee mielestäsi huippunopeutta luovilla, skuuttaa ihan vähän ulos. Luultavasti hämmästyt?

Hyviä tuulia veneille ja kippareille, nyt ei ainakaan ole pläkää :lol:

16
Yleinen keskustelu / onko tällaisia saatavana suomessa?
« : 30.07.04 - klo: 11.51 »
Markus H:n vastaukseen on pujahtanut pieni ajatusvirhe. Homma menee näin:
Euro on n.1,24$.
1€/1,24$x100=n.0,81.

Oikea kaava on siis (20$+10$[postikulut])x0,81=24,30€

Koska kokonaisarvo on noin pieni, ei mene edes tullia, vaan tulee suoraan postilaatikkoon.

Jos hinta on Suomessa esim. 40€, niin hinnan pitäisi olla jenkeissä
39,60$+postikulut 10$=50$. Tämä tulos kaavasta:

40€x1,24 (on dollarin arvo)=49,60$

Jotta ei se tämän yksinkertaisempaa ole.

17
Yleinen keskustelu / sallittu kisaradio
« : 23.06.04 - klo: 14.07 »
Tilasin ohjaimen Hong Kongista, ce-tarra oli jo valmiiksi koneessa. Kannattanee varmistaa tilausta tehdessään. että tarra on jo liimattuna.

18
Yleinen keskustelu / Saksasta!?!
« : 23.06.04 - klo: 13.01 »
Tässä on HYVÄ osoite Saksasta tilaamiseen.

www.modellbau-offner.de

Heillä on erittäin selkeä on-line hinnasto/kuvasto/hakukone, kohtuulliset postikulut ja nopea toimitus (nopeimmillaan akkupaketti kahdessa (2) päivässä)!

Firmalla on oma tiimi, joten he tietävät mitä ovat myymässä.

Kirjoitella voi myös englanniksi.

Firma on keskittynyt pelkästään kauko-ohjattaviin, joten kumiankat on edelleen tilattava lelukaupasta.

19
Yleinen keskustelu / Pieni vinkki tiivistykseen
« : 18.06.04 - klo: 12.10 »
Olen kysellyt vastaavaa ainetta Suomesta (Colornet, Bauhaus, Tikkurilan autotarvike, Motonet, Biltema). Täysin tuntematon aine!

Englannista löytyi liike joka myy ainetta. Vastaavia aineita ovat esim:

Herco Plastidip coating,
Performix Plasti Dip,
Color Guard Tough Rubber Coating (Loctite?),

Aion vielä etsiä näitäkin, ennen kuin tilaan mitään. Onko joku muu koonnostunut ko. aineen tilauksesta, niin voisin pistää samaan tilaukseen enemmänkin. Jokainen maksaisi vain todelliset kulut, tarkoitus ei ole saada voittoa. Plasti Dip maksaa Jenkeissä noin 6,60€/purkki.

20
Polttisautot / 2-speed manual transmission
« : 17.06.04 - klo: 15.23 »
Schaltgetriebe=vaihteisto eli saksankielisestä käännös: kaksinopeuksinen vaihteisto.

21
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 30.05.04 - klo: 18.05 »
Olisiko tuollainen auto edes säädettävissä ajettavaan kuntoon? Eli mitkä olisivat hyödyt ja haitat tuollaisella kombinaatilla.

Henkka88, sanoit, että TCD ei pääse oikeuksiinsa takana. Mielelläni kuulisin perustelun, miksi se ei toimi takana ja miksi Torsen toimii.

Koko TCD:n toiminta on minulle jokseenkin hämärä, lähinnä sen toimintatapa verrattuna Torseniin.

Sekä tieto että teoreettiset ajatukset (tajunnanvuot) kiinnostavat tästä aiheesta kovasti!

22
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 29.05.04 - klo: 21.29 »
Tekniikka kun kehittyy koko ajan ja vanhat ratkaisut ovat vanhoja, niin olen miettinyt seuraavaa kokoonpanoa :

Esim. Kanaissa on edessä TCD-diffi niinkuin monessa muussakin taitaa olla. Mitenköhän homma toimisi jos laittaisi eteen ja keskelle Fiorinon  Torsen-Storm-diffit ja taakse nyt edessä olevan TCD:n.

Tämä vain teoreettisena mahdollisuutena, eli mielelläni kuulisin ajatuksianne asiasta!

Sivuja: [1]