Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jpe

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« : 29.04.05 - klo: 08.08 »
Nukutun yön jälkeen otettiin puhelin käteen ja asiat sovittiin sekä päätettiin keskittyä olennaiseen. Jatkossa kiristävät asiat puhutaan muualla.

Omasta puolestani kiitokset Ulvilan hyvästä radasta kuuluvat pääasiassa Ramille, Tomille ja Arille (korjatkaa jos joku unohtui). Me muut yritämme ehtiä myös radan kimppuun parhaamme mukaan. Ainakin noin pääsee illaksi pois vaippoja vaihtamasta.  8)

2
RC-kerhot ja -radat / Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« : 28.04.05 - klo: 22.29 »
--- viesti poistettu----

Asia selvitettiin ja sovittiin puhelimessa

3
RC-kerhot ja -radat / Ulvilan FK-Kerhon pienoisauto rata
« : 28.04.05 - klo: 21.05 »
--- viesti poistettu----

Asia selvitettiin ja sovittiin puhelimessa

4
Noin 15 vuotta on tullut rc lennokkeja lennäteltyä.
Rc autoihin tulikin sekaannuttua vasta viimevuonna kun sain tyypit 1/8 krossarilla, jonka jälkeen sellainen olikin sitten pakko saada.

 Ei lennokkeja ja autoja voi vertailla, on aivan täysin eri hommaa. Molemmissa on omat hienoutensa.
 Sen voin kuitenkin sanoa, että rahaa tuntuu palavan autohommassa enemmän, ainakin kun kyseessä on 1/8 krossi. Lennokeissa ei pahemmin kuluvia osia ole ja mottienkin käyttöikä on aivan eri luokkaa. Krossarin kone on kyllä kesän jäljiltä valmis, eikä auton laakerit kestä edes kesää.
Tietty lennokin voi kyllä rutata muovipussikuntoon muutamassa sekunnissa, mikä taas ei autolla ole ihan yhtä helppoa ja todennäköistä  :P

5
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 25.03.05 - klo: 10.13 »
Tuon kanssa käytin 5 kennoista eli 6V 1100mAh ni-mh akkua. 645:sen kanssa menee radan syheröt leveiksi, koska servorukka ei ehdi kääntymään ajatuksen tahdissa. Rataan ei tuolla saa kunnon tuntumaa vaan ohjaus on kokoajan hiukan myöhässä. Mulla 645 sai siirtyä lennokin korkeusvakaajaan...

No aihe ei kuulune tähän threadiin...

6
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 23.03.05 - klo: 15.14 »
Tuo 645 on toivottoman hidas ohjaukseen, älä osta!
Itse ostin tuollaisen tämän foorumin kirjoittelujen perusteella ja petyin pahasti. Mielestäni liian hidas pihasuditteluunkin.

7
Tulokset / Alue 7 M8 kerhokisat
« : 26.01.05 - klo: 15.53 »
Loistavaa, kannatusta myös täältä!
Kisaa on kiva ajaa kerhokilpailujen puitteissa, niissä kun ei olla liian tarkkoja siitä mitä pakoputkessa lukee ja löytyykö lisenssi taskusta. Tällaisille sunnuntaiajelijoille hieno juttu!

8
Polttisautot / 1:6 monsterit
« : 27.12.04 - klo: 09.04 »
Itselläni ei ole omakohtaista kokemusta tuollaisen käskyttämisestä, mutta radan reunalta seuranneena ja seurassa ajaneena...

Luonnollisesti on hieman kömpelömpi, jos vertaa pienempään ja keveämpään 4wd 1:8 kisa-autoon. Mutta kokoisekseen taipuu kyllä yllättävän hyvin noihin pienempiinkin syheröihin. Saman tasoisilla kuskeilla ratakierroksen aikaero on tuollaista luokkaa 3-5sek pienemmän eduksi. Ei tuota ihan heittämällä saa ohitettua, varsinkin kun suoranopeutta on todellakin riittävästi. Hitaammissa paikoissa sitten ohi pääsee hieman helpommin, jos tilaa jää.

Omistaja varmaan kommentoi ajettavuutta paremmiin, jos näkee tarpeelliseksi. Mielestäni FG on asiallinen kärry, jonka kanssa voi unohtaa moottorin kanssa kiroilun, jos sellaista nyt liikaa pienemmissäkään luokissa esiintyy.

9
Polttisautot / 1:6 monsterit
« : 26.12.04 - klo: 20.02 »
Täällä divx pätkä (6.6M) ratakierroksesta Ulvilan radalla autona 1:6 FG.
http://kotisivu.dnainternet.net/jukkael/kuvat/FG_Ulvila.avi

Kieltämättä hyvin hyökkää pääsuoralla...

10
Yleinen keskustelu / Saben hinnat
« : 08.11.04 - klo: 08.03 »
SABEsta on itsellänikin toistaiseksi vain hyviä kokemuksia ja hinnat ovat olleet kohdallaan ainakin lennokkipuolen tavaroissa. Samaa ei voi sanoa kaikista alan liikkeistä.

11
Polttisautot / Hot Bodies Lightning 2 PRO 1:8 Krossari
« : 27.10.04 - klo: 11.18 »
Tuo on ilmeisesti evo versio Sacker Pro:sta, jota saa myös nimellä Carson King of Dirt. Sackerista onkin tullut versio 2, joka lienee tismalleen sama auto kuin tuo Lightning2.

Ainakin tuo Carson on ihan ok kärry.

12
Polttisautot / Diesel motit?
« : 12.10.04 - klo: 09.07 »
Aikoinaan lennokkipuolella noiden kanssa tuli pelattua. "Diesel" koneessa ei ole lainkaan hehkutulppaa, vaan vastamäntä, jonka kanssa säädetään puristuksia. Polttoaineena oli petrooliin, risiiniöljyn ja eetterin sekoitus. Eetteri kun räjähtää pelkästä puristuksesta. Tajuttoman kallista tuli polttoaineesta, kun piti apteekista hakea eetteriä ja hiukan myös tädit ihmettelivät mihin sitä tarviin.

Eli jos tässä puhutaan noista samoista laitteista, suosittelen unohtamaan. Menee hermot ja rahat.

13
Polttisautot / Moottori jumissa.
« : 28.09.04 - klo: 13.39 »
Voin vahvistaa tuon, osa noista koneista on uutena TODELLA tiukkoja. Hiki tuli kun yritti ruuvarin kanssa vääntää yli kuolokohdan. Mutta kyllä se siitä alkaa pyöriä.

Lohdutukseksi voin sanoa, että nuo uutena erittäin tiukat yksilöt ovat toimineet sisäänajon jälkeen huomattavasti paremmin kuin jo uutena startterin pyöritettävissä olleet. Kuten Rph jo aikaisemmin sanoi, noissa on yksilökohtaisia eroja.  Laadunvalvonnassa on jouduttu ilmeisesti säästämään, jotta hinta saadaan alas...

14
Pitääkö tällaisissa kerhokisoissa olla hyväksytyt pillit ja  monta taajuutta (eli joudunko unohtamaan heti) ?

15
Yleinen keskustelu / Digiservoista
« : 26.08.04 - klo: 09.01 »
Ainakin Futaban 3050 digi toimii TT:n 27 AM laitteiden kanssa hienosti, tai sitten olen vaan kuvitellut ohjaavani tuota.   :shock:

16
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 17.08.04 - klo: 08.13 »
Menee "hieman" ohi aiheen, mutta...

Yritän muistaa katsoa illalla, tosin laakerikehä meni aika palasiksi kun irrotimme sen. Oli hieman piukassa.
Jos en väärin muista niin ulkohalkaisija oli 24mm ja akseli on samaa halkaisijaa kuin Hyper 8 porttisessa.

17
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 16.08.04 - klo: 10.37 »
Mulla oli 1/8 crossarissa Forcen 3,5cc kone. Helppo käynnistymään ja ei ollut erityisen tarkka neulasäädöistä, MUTTA...

Todella tehoton, ei kierrä mihinkään. Ja kaiken lisäksi jo noin gallonan ajon jälkeen takimmainen kiertokangen laakeri hajosi. Eikä tuollaista mistään laakerikaupasta tarvi yrittää etsiä.

Eli halpa on, mutta ei kannata odottaa liikoja. Voihan tietysti tuo isompi olla eri maata.

Edit:
Jos jotakuta kiinnostaa laakeriremppa, niin myyn tuon edullisesti. Kone on purettuna ja laakeri irroitettuna.

18
Polttisautot / 1/5 off road autot
« : 13.08.04 - klo: 12.33 »
...kyllä tuollaisesta on laiska kaukana. Olen aika paljon seuraillut miten tuollainen kiertää ja MÖYHENTÄÄ rataa. Melkoisia maansiirtokoneita.

Sekunnilla tuli turpaan kierroksella, vaikka se 1/5:nen on takavetoinen, tosin osaavampi kuski kyllä jättänee tuollaisen 1/8:lla.

Kuva tuosta keskeneräisenä:
http://members.surfeu.fi/ulsu/Fg-1.html

19
Polttisautot / Polttoaineen säilyvyys
« : 12.08.04 - klo: 10.38 »
Öljyn pitää seota hyvin metanoliin ja tuota eivät monet öljyt ymmärtääkseni tee. Tuo Advance M on mikroautoöljyä, jonka pitäisi sekoittua metanoliin, lisäksi tuossa on puolet risiiniöljyä.

20
Polttisautot / Polttoaineen säilyvyys
« : 11.08.04 - klo: 15.37 »
Metku on ollut 5l täysissä kanistereissa, joten ilmatilaa ei suuremmin ole ollut. Lisäksi säilytystila on pimeä ja viileä, joten kannattanee kokeilla, vaikka nitro ja öljy on aika kallista hukattavaksi. Tosin maksaa tuo 15l metkuakin jo jotain.

Nitroa ei ilmeisesti voi yksinään pitkiä aikoja säilöä vai vesittyykö jos on myös täydessä pullossa viileässä ? Risiiniöljyn säilömisestä itsellä onkin kokemuksia ja tulos on, ettei säily, menee klompeille. Tosin tuollaistakin öljyä aikanaan keitettiin takaisin juoksevaksi.

EDIT:
Hieman topiccia sivuten, kuulin että Shellin Advance racing M olisi kelvollinen öljy autokäyttöön ? Tuota vaan 16% :kö ja saman verran nitroa ?

21
Polttisautot / Polttoaineen säilyvyys
« : 11.08.04 - klo: 15.01 »
Miten metanolia pitäisi oikeaoppisesti säilöä, entä valmista nitrattua sekoitusta ja pelkkää nitroa ?

Alakertaan on jäänyt ~10v vanhaa pelkkää metanolia noin 15litraa. Se on säilytetty täysin avaamattomana koko aika muovisessa kanisterissa. Onko metku mahdollisesti vielä käyttökelpoista ? Tietääkö sitä muuten kuin sekoittamalla pieni koe-erä, vai kannattaako kaataa suosiolla pois ?

22
Polttisautot / Carsonin autot?
« : 04.08.04 - klo: 12.52 »
...joo helppo startata toi Force oli, mutta tehoja on vähänlaisesti ja lisäksi takimmainen laakeri päästi kuulat irti. Tuollaista laakeria ei taida ihan laakerikaupasta saada ?

23
Polttisautot / Carsonin autot?
« : 04.08.04 - klo: 12.29 »
Mulla on tuo Carson King of Dirt a.k.a. Hot Bodies Lightning 2 pro a.k.a. Sacker Pro ja pidän kyllä oikein kelvollisena ja kestävänä crossarina. Tosin se Forcen motti joutaa vaihtoon, itse laitoin Hyper .21 8 porttisen.

Noilla on pärjätty kisoissakin Jenkeissä, Ausseissa ja Uudessa Seelannissa noilla on jopa dominoitu mestaruuskisoissa.

Jenkkien foorumeissa tuota HB pro:ta on ylistetty kohtuu paljonkin, varsinkin kun hinta on 200$ alle perus mp7.5:sen.

Edit:
Millaisia kokemuksia muilla on ollut näistä ?

Sivuja: [1]