Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr Ollinmaki

Sivuja: [1] 2
1
Kilpailijoiden kanava / SM sarjan palkinnot
« : 19.08.04 - klo: 08.40 »
Koko vuosi on nyt sitten hössötetty kauheasti sitä että on hienoa kun on oikein SM sarjat ja se on paljon parempi kuin ne vanhat Fintrackit ja muut epäviralliset kilpailut ym ym...

Kilpailijoilta on vaadittu sitä sun tätä, on annettu kilpailukieltoa ja kerätty suojelurahaa sillä verukkeella että tämä on nyt SM osakilpailu ja että nyt saa kerätä suojelurahaa.

Pari vuotta sitten, kun epävirallista TP10 luokkaa ajoi Teemun ja Tonyn lisäksi about kuusi muuta kaveria, saivat epäviralliseen sarjaan osallistuneet vissiinkin kaikki sellaiset Cristerin kokoiset palkinnot, hyvä niin. Toki Crister oli silloin kooltaan pienempi kuin nyt ettei ne niin isoja olleet sitten kuitenkaan.

Tänä vuonna oli tilanne toinen. Hössötyksen ja satsauksen jälkeen kolmelle parhaalle jaettiin kolmen markan mitalit, muille ei mitään!!! Sähköpuolella kävi huhujen mukaan sama juttu. SM sarjasta ei käytännössä jaettu palkintoja ollenkaan, ainoastaan jostain epävirallisesta kesä ja talvisarjasta Crister kuittasi taas kokoisensa "epäviralliset" pokaalit. TP10 puolen ongelma siis taisi olla se että oli "vain" nuo viralliset kilpailut, virallinen SM sarja eikä mitään epävirallista, joten mitään ei sitten tarvinnut jakaakaan.

Henkilökohtaisesti se on minulle ihan ok, jos sijoitun EM:ssä 60:ksi ja en saa edes sitä mitalia, mutta jos minulta on kerätty ylimääräistä suojelurahaa koko vuosi johonkin SM tekosyyhyn vedoten ja sijoitun toiseksi, perinteisesti siitä on kuitenkin jollain tavalla palkittu???

Perinteet näköjään velvoittavat kuitenkin siltä osin, että TP-10 luokan "SM-sarjan" tuloksia ei ole taaskaan julkaistu, kuten ei viime vuonnakaan.

2
Tulokset / TP-10 EM kisat Itävallassa
« : 17.08.04 - klo: 12.10 »
Eipä tullut voittoa Suomeen, mutta oli hyvät kisat kuitenkin.

1. Michael Salven
2. Craig Drescher
3. Peter Pinisch

13. Tony Raikas
15. Timo Rinne
17. Teemu Leino
21. Teemu Saarinen
40. Jarno Siltanen
60. Antti Ollinmäki
63. Pekka Koivula
66. Tom Kalves
69. Kari Sinisaari

19. Roland Ström (paras Ruotsalainen)

Kaikkiaan 133 kilpailijaa.

Lisää, katso:

http://www.mac-amstetten.at/

3
Sähköautot / Apua Kyoshon auton kunnostukseen.
« : 16.02.04 - klo: 12.38 »
Jep, se on turbo ultima.

Eroina tavalliseen ultimaan verrattuna Option House Platinum iskarit. (säädettävä vaimennus iskaria avaamatta). Paksumpaa materiaalia oleva pohja, jossa senkatut pohjaruuvit (normaaliultimassa oli linssikantaruuvit), nykyaikainen vanttiruuvilla toimiva camber säätö ja aurauksen säätö (vakioultimassa kiinteä). Uusi kori ja siipi kiinnityksineen. Yksiosaiset vanteet tyylikkäällä kromivärillä, täyskuulalaakerointi, kuuladiffi, isorattaassa ja pinjoneissa kyoshon uusi tiheäjakoisempi hammasmoduli (sama kuin samaanaikaan ilmestyneessä Optima MIDissä). Uudet kulmikkaalla hampaalla olevat nappularenkaat takana (edessä edelleen urarenkaat), kallistuksenvakaajat eteen ja taakse, väkivahva KYOSHO LEMANS 240ST moottori...

Vuotta myöhemmin ilmestynyt Ultima PRO erosi turbosta taas mm korinsa osalta. Samat vanteet julkaistiin nyt keltaisina. Loistava takarengas oli vaihtunut samaksi pyöreänappulaiseksi kuin Optima MIDin vakiorengastus. Eteen oli sen sijan saatu mielenkiintoinen tiheänappulainen pyörä. Näkyvin ero oli kuitenkin auton runko, joka mahdollisti ajan trendin mukaisen 3+3 akkupaketin käyttämisen. (Samoihin aikoihin kilpa-akkujen myynti irtokennoina oli juuri alkanut). Iskarit oli myös päivitetty vanhempaan, mutta varmempitoimisempaan GOLD iskariin. Tämä auto toimitettiin muistaakseni ilman moottoria.

4
Kilpailijoiden kanava / Tuomarointi
« : 13.02.04 - klo: 09.28 »
Tilanne nyt kuitenkin on se että kisoissa puututaan vain toissijaisiin asioihin, kuten auton alipainoon, siiven sivulevyn mittoihin, ja muuhun, mihin toimitsijat osaavat puuttua. Radalla puututaan käytännössä vain oikaisuihin, koska ne pystyy sokeakin näkemään.

Säännöissä sanotaan, että pitää palata samaan kohtaan, mistä on alunperin ajanut ulos radalta.. Pitääkö räikkösen tai gröönholmin palata samaan kohtaan, jos menee jarrutus pitkäksi ja ajavat esim jonkun shikaanin suoraksi?? Ei tarvitse. Riittää että ajavat sen verran hiljempaa että voidaan kellosta katsomalla nähdä ettei sen sektorin aika ollut nopeampi kuin yleensä. Oikomisia tapahtuu pääasiassa mattoradoilla, missä on pahvitötteröt ja muut teipattu niin kivasti, ettei takaisin pääsemiseen ole juurikaan mahdollisuuksia.

Ehdotan että oikaisun jälkeen olisi mahdollista välttää stoppari, odottamalla sen aikaa että oikaisustu kierros ei ole nopeampi kuin muut kierrokset.

5
Tulokset / KUTSU: Tallinn Cup 2004 (27.03)
« : 13.02.04 - klo: 08.40 »
Teemu12 ja muut, Tämä on aivan loistava kilpailu niille jotka harkitsevat ensimmäistä kilpailuaan ulkomailla. Rento meininki, hyvin järjestetty ja hyvät palkinnot. Ja taso on juuri sopiva, ts. suunnilleen samanlainen kuin Suomessa. Ja kuten VesaK jo mainitsikin, tämä ei ole mikään Euroopan GP, joten stanua saa ajaa vaikka tuolla kävisikin. Takavuosina HMR järjesti oikein ryhmäbussimatkojakin tuonne, kannattaa kysyä Jesseltä ja Cruisaajalta, mikäli jonkinlainen kimppamatkameininki järjestyy.

6
Sähköautot / Traxxasin ohjainten kantomatkat?
« : 06.02.04 - klo: 15.08 »
Lassi: Konkkia kyllä saa vaikka Teboililta, shotkydiodi on ongelma, sitä ei yleisesti muualla käytetä. Jos aiot varustaa vain yhden koneen, mikset voisi ostaa niitä kamppeita sieltä mistä niitä saa??

Mika: Samojen kaikkitietävien ohjeiden mukaan nykyakutkin pitää hidasladata yön yli joka kolmannella latauksella ym ym. Käytännön kokemuksen mukaan sopiva antennilanganpituus on normaali antennipillin pituus plus se mitta, joka on vastarin ja antennijalan välissä.

7
Sähköautot / Traxxasin ohjainten kantomatkat?
« : 06.02.04 - klo: 14.26 »
Noparin punanen moottorin plussaan
Noparin sininen moottorin miinukseen
konkat 3 kpl samanlaisia
yksi moottorin plussasta runkoon (kannuun)
yksi moottorin miinuksesta runkoon (kannuun)
yksi moottorin plussasta miinukseen
Shotkydiodi plussasta miinukseen, siten että diodin vaalealla viivalla merkitty jalka tulee moottorin plussaan

..soita vaikka Medasecin pojille tai Dantomille, niillä pitäisi noita olla.

8
Sähköautot / Traxxasin ohjainten kantomatkat?
« : 06.02.04 - klo: 13.32 »
...ei saa ikinä katkasta, joopa joo.

Meneppäs katsomaan miltei kenen tahansa kilpakuskin autoa ja etsi sieltä vastareita joiden vakio-antennilanganpituus on vaikka metrin tms., tulet löytämään sieltä 30cm katkaistuja lankoja, 25cm katkaistuja lankoja ja kilpa-mattoautoista jopa 15cm pitkiä johtoja, jotka ovat alun perin olleet paljon pidempiä.

Tärkeä juttu on se, ettei se nirhaannu poikki ihan sieltä juuresta, esim 0,5cm pituiseksi, ja toinen juttu, että vastari ja antenni kannattaa sijoittaa niin että antennipilli ja -johto lähtevät heti siitä vastarin vierestä suoraan ylöspäin.

Jos häiriöitä on:

1 Tarkista ensin kaikki sähköliitokset ja johtojen kuorien ehjyys.
2 Sorvaa ja vaihda uudet hiilet ja kondensaattorit sähkömoottoriin, asenna myös shotkydiodi jos ei sellaista ole.
3 polttomoottoriautossa kokeile esiintyykö ongelma myös moottorin ollessa sammuksissa
4 Vaihda kaverin samanlaisesta autosta osa kerrallaan autoosi, niin kauan että viallinen osa löytyy (järjestys, kiteet, vastari, ohjain, servo, toinen servo tai nopeudensäädin, moottori)

...pitäisi auttaa

9
Tulokset / Automatisoitu ilmoittautuminen
« : 02.02.04 - klo: 11.06 »
Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että teet meille kaikille hienon systeemin, kunhan se on TOIMIVA.

10
Tulokset / Automatisoitu ilmoittautuminen
« : 02.02.04 - klo: 10.31 »
Noista automaattisista rekisteröinneistä ja muista hienouksista osa vaan on sellaisia, jotka eivät toimi kaikilta koneilta. Esimerkkinä viimekertainen Jens-Minne kilpailu. Noin 15% osallistuneista, jotka oli nähtävissä netissä oli tyhjiä rivejä, mukana pari Järvenpääläistäkin tyhjää riviä, vaikka hommaa yritettiin uudestaan kolmella eri koneella. Edellisenä vuonna homma onnistui ihan kivasti kun lähetti meiliä ja pyysi kuittauksen siitä että se on tullut perille. Netti on kiva leikkikalu, mutta 100% luotettavaksi työkaluksi siitä ei ole.

11
Hieno juttu että tällaisesta kerrotaan etukäteen. Ensimmäistä kertaa tähän mennessä minun muistini mukaan. Yleensä ovat aina pienen piirin yksityistilaisuuksia.

12
Tulokset / Automatisoitu ilmoittautuminen
« : 02.02.04 - klo: 09.19 »
Automaatio on ihmeellinen asia...

..silloin kun se toimii. Tekstimuotoisen ihan tavallisen sähköpostin lähettäminen onnistuu ilman ongelmia lähes jokaisesta PCstä mihin on kommunikointitöpseli kiinnitetty. Kaikenlaiset virusturva ja tietovuoto estosysteemit vaikeuttavat tavallisen työajallaan surffaavan ihmisen elämää päivä päivältä enemmän jokaisella työpaikalla. Lisäksi ne innokkaat nörtit jotka niitä automaattisia nettisivuhössötyksiä yleensä rakentavat, haluavat aina päteä ja näyttää etevyytensä käyttämällä kaikkein uusimpia cookieita ja muita pipareita, jotka pitää ensin downloadata joltain Puolalaiselta sivulta, ennenkuin kisoihin pääsee mukaan... Huh!!

Toivoo Antti - automaatioinsinööri

PS. rakentakaa mieluummin se automatiikka rajapinnaksi sähköpostiviestien ja excelin väliin, niin että se makro haeskelee viesteistä itsekseen ne taajuudet ja muut, onnistuu se niinkin päin.

13
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.01.04 - klo: 14.44 »
Heuli: Joo. Nykyinen systeemi on vanhaan verrattuna paljon parempi. Olisin vain mieluusti valmis aloittamaan ja lopettamaan entistäkin myöhemmin.

14
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.01.04 - klo: 09.18 »
S.Trzaska: Etkö tiedä että on syntiä jos pienoisautoilija saa nukkua aamulla vielä kuuden jälkeen, tai on illalla vielä kisareissulla seitsemän jälkeen. Myös se on syntiä jos kisapäivänä jää yli kaksi minuuttia aikaa syödä se evässämpylä ja vetää henkeä. Viimeiset liian pitkän aikaa (lue aina) meininki on ollut se että ajaminen aloitetaan aamulla ennenkuin kukko kääntää kylkeä ja kisa viedään läpi sellaisella ryminällä että pisimmälläkin asuvat kerkiävät hoitaa ne iltalypsyt, lauantaisaunat ja PumptsiPumit vielä valoisan aikaan.

Se on mun mielestä tosi hieno juttu jos kerrankin oli aikaa erien välissä, se on liian harvinaista herkkua.

15
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 22.01.04 - klo: 12.12 »
Kaksipäiväiset kisat mahdollistaisivat myös lisäluokkien, kuten C12 ym ajamisen. Monet ovat tätä toivoneet syksyn ja talven mittaan. Tyyliin molempina päivinä yksi pääluokka ja yksi tai kaksi lisäluokkaa.

16
Kiinanmuuri..

Ohjeeksi Helsinkiin päin menijöille. Unohtakaa se Kouvolan(Porvoon) moottoritie. Ajakaa Kuusankoskelta ensin Lahteen ja sitten Helsinkiin sieltä. Vähän pidempi, mutta PALJON parempaa tietä koko matka.

17
Ehdotan

Rajoitetaan moottorityyppi Mabuchi RS540 moottoriin, Yksi kone/kilpailija/kisa, joka sinetöidään aamulla, niin ettei sitä avata kisapäivän aikana. Akuiksi joku tietty ykstyyppi 1900NiCd kenno ja siinä se.

18
KyPak:

Joko ruokailuhommeleista on tietoa?? Mielellään jotain oikeaa lämmintä ruokaa, joka antaa voimia jaksaa koko pitkän kisapäivän.

19
Tulokset / Henkilökohtainen Ponderi
« : 15.01.04 - klo: 09.38 »
Cai:

Kyllä mä tiedän ettei sitä ole tällä hetkellä "pakko" ostaa. 30% kuskeista on jo suojelurahan maksanut. Vuoden päästä tilanne on jo 60% ja kahden vuoden päästä minä ja pari stanukaveria ollaan ainoat, joilla sitä ei ole... Seuraavaksi jossain kisakutsussa vain ensimmäisen kerran lukee että tuo laite on pakollinen ja siitä eteenpäin asia muuttuu yleiseksi käytännöksi..

Ja katsos vain.. kaikkien oli kuitenkin "pakko" hankkia tuo laite.

...Ja sitäpaitsi hinta on noin 80eur, ei 60eur.

20
Tulokset / Henkilökohtainen Ponderi
« : 13.01.04 - klo: 13.47 »
Kenties laitteistoa vuokraavat tahot (Similä + onko muita??) voisivat muuttaa vuokran päivävuokrasta enemmän siihen suuntaan, että siinä olisi laitteistolle joku perushinta plus jokaisesta vuokraponderisuorituksesta maksettava kappalevuokra. esim 40kisaajaa * 6 erää = 240 suoritetta * xx.xeur. Ponderi kuluu kuitenkin vain silloin kun se on radalla ja autossa kiinni.

Tällaisella hinnoittelulla kilpailunjärjestäjän olisi mahdollista halutessaan järjestää halvempi osallistumismaksu niille jotka eivät käytä vuokrapondereita.

21
Tulokset / Henkilökohtainen Ponderi
« : 13.01.04 - klo: 12.19 »
Aloitetaan keskustelu tästä aiheesta. Taas on keksitty uusi ylimääräinen kuluerä kilpailijalle. Käsittääkseni noin 500vanhaa rahaa.

Henkilö hankkii laitteen, käyttää siihen omaa rahaansa, eikä saa sijoitukselleen mitään lisäarvoa. Mielestäni joku kätevä lisäarvo tai etu pitäisi keksiä, jos halutaan että nämä laitteet yleistyvät nopeasti. Kilpailun järjestäjän työtähän ne helpottavat kyllä siinä vaiheessa, kun useimmilla sellainen on. Sijoitetun rahan lisäksihän henkilö "ostaa" itselleen lisää vastuuta. Mikäli laite rikkoutuu tms, niin se on tulevaisuudessa henkilön oma vika, kun se on tähän asti ollut järjestäjän vastuulla.

Voitaisiin ajatella esim.
- vaikka 5e halvempi osallistumismaksu
- aamun harjoitusten tulospalvelu ( kierrosajat printattuna henkilökohtaisesti)
- ilmaiset pullakahvit
- tms.

22
Tulokset / Street Force Gp
« : 23.12.03 - klo: 09.13 »
Ohjeita..

Etsi Heulin osoittamasta paikasta tarkat säännöt. Ota autosi pöydälle, varaa pöydälle myös välineet pituuden, leveyden ja muiden mittojen selvittämiseksi. Vaaka on myös kiva väline, jota voi käyttää. Jos jostain kohdasta on epäselvää, niin sinulla on vielä melkein viisi kuukautta aikaa kysyä asioita.

Jos joku juttu on pielessä ja muuttuu pienellä rahalla lailliseksi, se kannattaa muuttaa, mutta jos muutostyö vaatii vähänkin enemmän rahaa, mieti tarkkaan kannattaako vai ei !! Älä esim missään nimessä mene ostamaan nykyiseen autoosi 0.12 kokoista moottoria.

Uusien kilpa autojen hinnat ovat korkeita, mutta niin ovat leluautojen viriosienkin hinnat. Itse myin syksyllä suomen neljänneksi nopeimman TP-10 auton uuteen kotiin muistaakseni 350eurolla, todella järkevä ja helppo tapa aloittaa uusi laji ihan kilpailumielessä.

Pari tosiasiaa elämästä:
1. Leluauto on leluauto
2. Kilpa-auto on kilpa-auto
3. Viritetty leluauto on edelleen leluauto
4. Viritetty leluauto on lähes aina kalliimpi kuin kilpa-auto
5. Vakio kilpa-auto on aina nopeampi kuin viritetty leluauto.

Nämä ovat tylyjä juttuja, mutta haluaisin ettei kenelläkään mene vääriin valintoihin rahaa hukkaan.

23
Tulokset / c-12 SM lisäluokat?
« : 15.12.03 - klo: 08.30 »
TSF-10 minimipaino 1500g-->1450g jooks??

24
Kilpailijoiden kanava / Vaikeaa..
« : 26.11.03 - klo: 16.23 »
Luulen itse pysyvani mukana kun saantoja tulee lisaa ja joka paikasta tiukennetaan koko ajan...

... tulin vaan ajatelleeksi sita kun ja jos joku uusi kaveri tanapaivana haluaisi lahtea ajamaan oikeisiin kilpailuihin kilpaa ensimmaista kertaa, on kynnys aika korkealla..

Vuonna 88, kun lahdimme Ollin kanssa Kyoshon ultimoilla ajamaan Vuosaaren SR2-10 kisoihin, oli vain ne renkaat, jotka auton mukana oli tullut, yksi moottori, se joka tuli auton mukana ja kaksi akkua, joista toinen oli oma ja toinen oli lainattu kerhon autosta. Kori ja siipi olivat tietenkin ne mitka autossa oli kiinni valmiiksi.

Kiteita oli vain yksi kummallakin, kerhon autosta lainasimme kaksi lisaa, joten yhteensa meilla oli nelja eri taajuutta, joista ilmoitimme molemmille tarvittavat kolme.

Lisenssin saattoi ostaa kisakohtaisesti paikan paalla ja lisenssi+osallistumismaksu yhteensa oli noin 60mk.

Silloin oli helpompaa..

25
Tulokset / c-12 SM lisäluokat?
« : 26.11.03 - klo: 15.58 »
OK Cale, tyydytaan 5min sitten.

Vaikken aio ProStockia ajaakkaan, niin heitan sen luokan ajoajasta myos ilmaan ajatuksen. (6min)

3300 akut menee 6min prostock koneella ihan hyvin ja eiks vantalaiset aja syndikaattiakin 6min erilla?? Ajo vaan olisi paljon siistimpaa ja porukalla ei olis konehuolia niin paljoa.

26
Tulokset / TSF-10
« : 25.11.03 - klo: 20.21 »
Korit : Vapaa, eli siis kuten saantokirja 2003

Minimipaino : 1450g (foamit on aika paljon kevyemmat kuin kumipyorat)

Moottori : sama kuin TS-10

Renkaiden leveys : Max 30mm TR ja Max 26mm ER

Ajoaika : 4min

27
Tulokset / Jens minne / ProCar open
« : 24.11.03 - klo: 19.30 »
Tulosten perusteella ei nyt sitten ihan parjatty ruotsalaisille, mutta ehka ensi kerralla sitten.

Seuraava ruotsissa jarjestettava hieno tapahtuma onkin sitten Tukholman kesakauden avaava Asfalttikilpailu toukokuun alussa. Hienoin rata, missa olen ajanut, helpon yhteyden paassa ja halpa majoitus radan yhteydessa, hyva meininki, ja perinteisesti suomalaisittain hyva menestys ja iso osanotto.

Viime kisan tuloksia

TP-10
1. joku ruotsalainen
2. T.Saarinen
3. J.Siltanen
4. A.Ollinmaki
jotain ruotsalaisia
9. O.Loflund

C-8
1.T.Saarinen
..jotain ruotsalaisia

karsitaan talvikausi akkia ja kun lumet sulaa niin laitetaan poristimet taas kayntiin..

28
Tulokset / Jens minne / ProCar open
« : 24.11.03 - klo: 16.36 »
Miten mattoautoluokan lopputulokset???

29
Kilpailijoiden kanava / Korit..
« : 20.11.03 - klo: 14.58 »
***************
Luokissa TS-10 ja Tj-10 käytetään EFRA:n mukaisia kori- ja akkuluokituksia. EFRA siirtyy vuoden 2004 luokituksiin 1.4.2004. Suomessa nämä luokitukset otetaan TS-10 luokan osalta käyttöön 1.5.2004. Tj-10 ajaa koko vuoden vanhalla luokituksella.
***************

...Eli suomennettuna tuleeko korisaanto voimaan 1.1.2004 ja muuttuu 1.5.2004 vai tuleeko se kokonaisuudessaan voimaan vasta 1.5.2004???

30
Kilpailijoiden kanava / Asiaa ja purnausta
« : 17.11.03 - klo: 16.04 »
Ja taas on nippu uusia saantoja tulut esittelyyn tanne foorumiin. Ja jarjestelmallisesti porukka rupeaa ampumaan niita alas,kuten aina ennenkin.

Toi kidejuttu on mun mielesta turhanpaivaista jankuttamista. Uuden kideparin hankkiminen helpottaa jokaisen elamaa tuntuvasti. Pahin hassakkahan ei yleensa ole kisoissa, enaa nykyaan, vaan kisaa edeltavissa tuomiopaivan harjoituksissa, missa autoja on radalla vahintaan riittavasti, eika kukaan valvo kuria ja jarjestysta.

Kori ja akkuasia taasen... hyvia juttuja, mutta liian nopealla varoitusajalla. Mielestani voitaisiin unohtaa saannon voimaantuleminen 1.1.2004 ja aloittaa uusien rajoitusten kayttaminen vasta 1.5.2004 eli niin etta kaverit kerkiaisivat kuluttamaan vanhan laittomaksi muuttuvan kaluston pois kevatkaudella ja hankkia sitten kesaksi laillista tavaraa tilalle.

Mulla on kotona uusi maalaamaton Stratus 2 kori, ja aion ajaa silla koko kevatkauden. Niissa tapahtumissa, missa nain sallitaan tehda. Muut tapahtumat jaavat sitten valiin, ei voi mitaan.

Sivuja: [1] 2