Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 99999

Sivuja: [1] 2
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 15.12.09 - klo: 08.46 »
Terve kaikille.

Täällä olis yks rc harastaja kuopioon lisää. Piti ihan kirjaantua tälle foorumille kun olen tässä ajopaikkaa etsiskellyt.

Otin juuri yhteyttä kuopion tekniseen virastoon ja kysäisin tuota entisen ongelmajätelaitoksen tonttia (eli se tontti K-Raudan vastapäätä tien toisella puolella). Se on aidattu tontti osittain asfaltti osittain hiekka pohjalla. Tontille sais kuulemma rakentaa virallisen radan jos käyttöä varten anotaan ensin lupa. Lupa maksaisi n. 100€/vuoteen eli esim 10 henken poppoolla ei paljoa vuodessa. Minä ja yks kaverini ollaan ainakin kiinnostuneita tuosta mahdollisuudesta. Toimintaa/lupaa varten pitäisi olla yhdistys (rekisteröimätön riittää ja sen perustaminen on ilmaista ja suht helppoa).

Olisiko teidän mielestä ideassa potentiaalia? kommentteja?

Mikko S.


Helpompi toden näköisesti alkaa sieltä kua.n kautta viemään asiaa. Varmaan tollanen 100€/vuosi "vuokra" menis jäsenmaksuilla. Kuopion ua on jo valmiiksi melko iso järjestö, joten tulevaisuudessa helpompi toimia kenen kanssa vaan. Jäsenyteen saattaa kuulua vakuutuksia ym. tarpeellista.


Ajopaikalle voi laitella kylttejä radan käyttötarkoituksesta ja maininta, et vaan kuopion ua:n jäsenille. Sit jos siellä joku ääliö on revittelemässä mopolla, niin voi huoletta soittaa poliisit paikalle ja kaikki menee lakikirjan mukaan. Eihän karting radallakaan saa ajaa henkilöautolla...

2
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 11.12.09 - klo: 09.09 »
Itekkin mietin noparin lakkaamista, mut en ole päässy hakee lakkaa vielä. Päätin siis kokeilla jotain muuta. Eli sulloin siilin välit täyteen foliota, sen jälkeen käämin useita kierroksia  rypisteltyä foliota koko noparin ympäri ,niin että siilin välissä oleva folio ottaa hyvin kiinni noparin ympärille laitettuun folioon. Sit vaan perinteinen ilmapallo päälle. Jos joku kokeilee samaa, niin kannattaa katsoa ettei oikosulun vaaraa ole. Siilin lämpötiloista en tiedä, mut paljon viilemmältä tuntuu lämmöt pinnasta käsikopelolla kokeiltuna. Kestäå hyvin ajaa kaks 3300 akkua putkeen. Molempien akkujen jälkeen lämmöt lähelle samaa, joten vois kuvitella et pystyy ajelee kerralla vaikka moottorin loppuun jos akkuja riittää. Nopari on 100A ja moottorina HBX:n mikälie alkuperäinen. Alunperin siilin lämpö meni kättä reilusti polttavaksi jonka jälkeen lämpösuoja tuli peliin. Tämä siis pussiin suojattuna ilman foliota. Voisin siis suositella ainakin "vakio autoihin".

3
Yleinen keskustelu / Vs: sopiva ikä?
« : 01.12.09 - klo: 09.15 »
Tää emännän 6v poitsu oppinu hurjasti parissa viikossa. Hyppyihin passaillaan auton alastuloasento kaasulla. Se kyllä vaati aika monet voltit :grin:. Minun on nyt kai pakko aloittaa harrastus taas uudelleen 30v iässä ja todeta, ettei tässä ikärajoja ole...

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 01.12.09 - klo: 08.44 »
Meikä on Kuopiosta!! :grin:Ei pahemmin ratoja kyllä oo, mutta eikös täällä oo kartingrata sen vois ehkä vuokrata yksityiseen tilaisuuteen...(loppuiko siltäkin toiminta :huh:)   

Vähä karttingia ajaneena en henkilököhtaisella tasolla usko pakoputkesta tulevn öljyn vaikuttavan pitoon positiivisella tavalla. Muutama pisara vettä tekee jo mikroautolla ajamisen ihan hulluks touhuks. Onhan siellä joskus joku käyny ajelemassa polttiksela hiljaiseen aikaan. Miten lie sit käyny, häädetty vai miten? Nykyinen radan ylläpitäjä on kyllä mukava tyyppi ja sen kanssa voi keskustella kyllä asiasta.

5
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 23.11.09 - klo: 19.17 »
Omasta kokemuksesta väittäsin, et ilman jotain virallista järjestöä ei saa oikeen mitään aikaiseksi. Offroad ajoaluetta ehtiessä kävi selväksi, ettei yksityis henkilöllä ole mitään mahdollisuutta saada aluetta asim. kaupungilta. Meidän tapauksessa kuopion ua osottautu järkeväksi vaihto ehdoksi. Kävis varmaan ko yhdistys näihin pienempiinkin autoihin. Kai näitä juttuja joku jo miettinytkin, mut aattelin tämän tähän kirjoitella jos joku ei vielä tienny. ua:n jäsenmaksu on 25€ vuosi ja anomalla saa sit kua:n harkinnan mukaan vaikka pyöräkuormaajan kuskeineen tekemään rataa. Meillä on käyny kaivinkonekkin paikalla tasoittelemassa pahimmat kannokot ja ojittamassa pahan kosteikon (offroad kuskien vuosimaksut kattoi kaiken). Eli kua olis valmis toimiva organisaatio, tietysti siellä sit pitää jonkun olla vetomiehenä järkeilemässä asioita. Tuo kuskien määrä ei varmaan pysy pitkään viitenätoista jos vaan rata on. 1:1 maasturisteja tupsahti tuo 15 lisää ku ajoalue saatiin :grin:

http://kotisivu.dnainternet.net/kuara/index.htm

6
Yleinen keskustelu / Vs: 5v pojalle autoa
« : 20.11.09 - klo: 09.02 »
Aihe on vanha, mut muillekkin vinkejä... Tälläinen tuli poitsulle 6v Synttärilahjaks.
Ohjaimessa se hyvä puoli, et saa rajoitettua kaasun melkein nollaan.
Lisäks tuohon otettiin lisä akku ja pika laturi.
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2416

7
Yleinen keskustelu / Vs: Miksi lopetit rc-autoilun?
« : 20.11.09 - klo: 08.41 »
Harrastanu enemmän ja vähemmän tätä lajia. 1/2-2 vuoden pausseja ollu.
Yleensä isompi kalusto rikko on aloittanu paussin. Nyt taas polttelee auton osto.
Sit ku opettelis ajamaan nätisti, alkuun nätisti ja lopuks ku heikkopäinen.

8
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 20.11.09 - klo: 08.33 »
Pitää joku kerta tulla kahtomaan teidän ajelua. Kalusto vielä hankinnan alla,
Kaikki entiset vermekset hävitetty. Emännän pojalle hommasin jo HBX:n monsterin.
Tosiaan, siinä vieressä on meillä 1:1 autoille ajo aluetta.
Vois joskus tulla katsomaan teitä porukalla ja sit toisin päin.
Tiiä vaikka joku innostuu rc vehkeistä. Ite olen ollu aina radio ohjattavien perään.
Huono laatuinen pätkä omasta 1:1 vekoittimesta http://www.youtube.com/watch?v=e-RWwUOrR74

9
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 25.07.05 - klo: 21.18 »
mites aatun rojekti?

10
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 25.07.05 - klo: 21.10 »
juu, potikat vaihdoin radioon. käypäsiä en löytäny äkkisiltään mistään joten käytin alkuperäisiä kookkaampia ja laadukkaampia potikoita. vähä viilaa ja poraa niin hyvä tulee :D  trimmiein potikat laitoin suoraan kuoreen kiinni ja sit reilut hyppybiusset piirilevyyn. vaikutus oli huomattava, ohjauksen liikerata piteni ja alkoi pelata symmetrisesti ilman vapinoita. en suosittele potikoiden vaihtoa äkkinäiselle, helpottaa jo paljo jos löytys saman kokoisia potikoita. yritän laittaa kuvia siitä jarrusysteemistä jollain aikaa, ehkä huomenna...

11
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 14.07.05 - klo: 21.58 »
jarrujen pitää ottaa kunnolla. keuliminen kun on jo vanhanaikasta :D kymmenen metriä takaset ilmassa näyttää jo joltain :twisted: radio puoli on kyllä päivitetty...

12
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 13.07.05 - klo: 23.06 »
paine ei niinkään vaikuta nopeuteen vaan tuotto. suosittelisin kokeilemaan niin et laittasit on off on kytkimen esim. raidetankoon jolla ohjataan magneettiventiiliä sit servo auton runkoon josta hantaaki sinne kytkimelle. toivottavasti meni perille... olen kokeillut vastavaa tuulilasinpyyhkijänmoottorilla ainankin se siinä pelas jollainlailla. jos jotai kysyttävää hydrauliikasta niin voin yrittää auttaa, päivittäin töissä raplaan hyd. puolen juttuja. ja sit ot juttu. kannatta kävästä kattoo toi. hyd. veto ja kolme vaihetta, hyd osasto minun käsialaa http://www.fhra.fi/fin/save/sohvapojat3.jpg

13
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 13.07.05 - klo: 04.40 »
tosta mosan elämästä sen verran ettei männän päällä mitään räjähdyksiä tapahdu vaan ei edes kovin nopeaa palamista. sit ku nitroo rupee oleen yli 80% nii voi olla et palamis nopeus on lähempänä räjähtämistä. nyt kyllä lankesin viisasteluun ja anteeksi siitä kaikille mut arvelin taas jakaa näitä vähiä tietoja mitä mulla on. se kai on näitten topiccien tarkoitus...

14
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 13.07.05 - klo: 04.23 »
jarrutehoa saa niin et kääntää vivut toimimaan toisinpäin, elikkäs vetämällä. ootte varmaan hoksannu et aika paljo jousee se jarru linkki. ne kaks kromattua hantaakia käännetään toiselle puolen jarruakseleita sit servolta lähtevä linkki oikastaan melkein suoraks ja siirretään kaasulinkin viereen. tietysti ne pikkunippelit niin et toimii vetämällä. olkaa varovaisa, kymmeniä kertoja lennetty keulan kautta katolleen ja siitä erinäisiin volttisarjoihin liian pitävien jarrujen takia.

15
Polttisautot / auto ajon jälkeen??
« : 12.07.05 - klo: 20.15 »
onpahan tr15 pesty painepesurillakin, itseasiassa höyrypesurilla. kyllä kököt lentää :D  ei ihan tervettä laakereille eikä monelle muullekkaan paikalle, tietysti sähköt oli irti. en siis suosittele kenellekkään...

16
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 10.07.05 - klo: 21.29 »
tuli vielä mieleen et jos jotain romunkierrätys paikkaa ois lähellä nii sieltä vois löytyä paineilmasylintereitä raskaaseen käyttöön, meinaan toimiivat kevyessä hydrauliikka jarjestelmissä...

17
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 10.07.05 - klo: 19.54 »
vissiin kaks akselilleen? ei taia kaasujousessa olla paljoakaan tilavuutta varren puolella, eli ei ole paljoa sisään vetoakaan.

18
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 10.07.05 - klo: 17.18 »
aikamoista rääkkiä mille tahansa autolle. tommosessa paikallaan pyörityksessä on jotkin paikat tosi tiukilla, varsinkin diffit ku pikkurattaissa ei ole laakereita. onneks olen hillinnyt itseni tuosta donitsien teosta :D

19
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 10.07.05 - klo: 09.12 »
taas pelkkiä arvailuja :shock:  eikö oikestikkaan ulkolämpötila vaikuta vaikka niin luullaan??? sit kai mulla on jotain erikois moottoreita :D  eräskin .26 mosa tarvii kolme eri tulppaa et toimii keväästä syksyyn, tai sit vaan kuvittelen :shock: tarviis varmaan ammattiapua :D joka tietä asiasta.

20
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 10.07.05 - klo: 09.03 »
nehän on sit kaasu jousia, aika mahtava sumu sieltä tulee, oon siis purkanu semmosen eli muista kunnon suojavarusteet. en uskos kaasun olevan palaavaa, ei kai ne insinöörit ole aatelleet et palopommia hutlarissa kuletellaan :D  kannattaa kysyä ihan oikeitakin sylintereitä. nykyään kun ei taida olla kauheen kalliita. ootkos aatu ajatellu hydraulista vetoa koskaan, joka pyörälle oma ajomoottori tai ainakin molemmille akseleille.

21
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 09.07.05 - klo: 13.57 »
kyllä minun gensu keuli jousten asetuksista ja maavaraste riippumatta. nykyisellään voi olla et ei keuli vaikka mitä tekis, painopiste siirty aika paljon eteenpäin. no yhtä kaikki, auto on minun mielestä hankala ajaa jos etupyörillä paino on minimissä eli showta koko keuliminen :D

22
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 09.07.05 - klo: 08.33 »
vilpitön anteeksi pyyntöni. en lukenu tarkkaan, tai siis luin mut valikoidusti. kisa koneissa tosiaan on aika raaka saundi eiks se ollu 40000rpm?

23
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 08.07.05 - klo: 23.25 »
huvitti vähä ku joku sano et gensussa lussu kone :D  millähän muulla motilla 8kg painava auto keulii??? tottahan se on et gensun mosa on matalaviritteinen enkä ite jaksa uskoo et siinä viittä heppaa ois normaali olosuhteissa mutta vääntöö kai siinä on. koetan laittaa omasta rojektista kuvia ens viikolla. päällä fg truckin kori, levennetty, pitennetty, korotettu ja omavalmisteiset "jäykät" akselit nelipyöräohjauksella.

24
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 06.07.05 - klo: 10.32 »
ottakaa sit huomioon et polttoaineissa on viskositeetti eroja esim. modeltechnics on jäykempää ku moni muu ja näin ollen tarvii isomman kanavan saavuttaakseen oikean ilma/löpö seoksen. samasta asiasta johtuen jotkut fuilit lämmittävät konetta enemmän kun toiset eli puhutaan fysiikanlaista nimeltä kitka. en yritä olla ylipätevä vaan jakaa ne harvat asiat teidän kanssanne joista tiedän.

25
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 06.07.05 - klo: 09.41 »
nelipyöräohjauksesta hyviä kokemuksia. haittana vois sanoo joutuu oikeesti perehtymään pyöränkulmiin et sillä voi ajaa. on näet tehostava vaikutus sinne takapäähän eteenpäin ajettaessa. tee tämä ihan etupyöräohjauksen kera, kokeile ajaa pakilla täyttä ja tee pieni ohjausliike, todennäkösesti seuraa aikamoinen volttisarja. eli aika holtitonta alkuun :D

26
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 05.07.05 - klo: 21.00 »
radiolaitteet oikestikkin joutaa roskiin, jos ei jaksa vaihtaa trimmien, kaasun ja ratin potikoita niin ainakin minä oisin heittäny meneen. potikoiden vaihdon jälkeen keskinkertainen varakapula... yli kymmenen vuoden kokemuksella gensu lähti ekalla käyntiin, piti sammuttamalla sammuttaa tankkaukseen ja jäähytykseen. ainoastaan alaneulan hienosäätöä sisäänajossa. jos totta puhutaan niin mulle sattu yksilö joka passas käyttämääni polttoaineeseen ja vallitsevaan ilmastoon eli toisinsanoen hyvä tuuri. alaneula on mulla tasopinnasta n.1,5mm näkyvissä, fuili tosin 16%modeltechnics eli tästä ei tainnu olla mitään apua. apua oisin minäkin vailla eli vieläkin se käypänen rasva gensun keskidiffiin 7000 ofna:n rasva ihan liian lirua, samaten ku 100000 kyoshon rasva. sain lopulta kyoshon omaa tcd diffiöljyä mut sekin lirua, liekkö vain lisaaine silikoonirasvan sekaan.

27
Yleinen keskustelu / Monster truck 1:6
« : 05.07.05 - klo: 09.25 »
noista lehtijousista, jokus olen nänyt lasikuituisia "lehtilateja" vois olla herkemmät ku vastaavat jousiteräksiset. toinen etu ois paino mutta painoo kai saa ollakkin noissa aatun rakennelmissa :D

28
Polttisautot / Rotostartin Tarpeellisuus..?
« : 29.06.05 - klo: 20.32 »
koskaan en ole rotostarttia nähnykkää mut eikös esim. gensuun tule roton mukana alennusvaihde motin käynistimen paikalle, eli jos suoraan kampuran päästä laittaa motin käyntiin akkukone vois olla parempi ja toisaalta alennusvaihteen kanssa kierrokset ei riitä akkuporassa. korjatkaa jos olen väärässä.

29
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 12.06.05 - klo: 10.01 »
mitenkähän jäykät akselit soveltuu vähän kovempaan ajoon? genesis 46:sta pamahtanu muutamaan otteeseen perät ja nyt valmisteilla jäykät akselit hieman vakiota tiheämmillä perävälityksillä. mallinnuksista päätellen joustovarat ovat lähinnä loputomat ja akselien väliset kulmat älyttömät :shock:  kahtelin tämän topicin läpi ja opin paljon uutta, kiitokset siitä teille kaikille.

30
Polttisautot / Cen Genesis Racing!
« : 02.06.05 - klo: 05.30 »
kannattaa harkita vakavasti alumiinisten tukivarsien hankkimista, säästää pitemmän päälle.

Sivuja: [1] 2