8
« : 18.05.07 - klo: 19.37 »
Tuli tänään vähä rönkittyä tota savagea noin 4kk tauon jälkeen ku sain tilattua uuden vetokäynnistimen ku vanha oliki korjattu jo sen 10 kertaa ja joka kerta vaan levis käteen..
No ruuvasin uuden narun kiinni, jotain vuoden vanhaa byronia tankkiin ja innolla ulos repimään, ja yllätykseks kone kävi ku 20vuotta vanha ruohonleikkuri ja vuosi takalevystä,etulaakerista ja keskineulasta.. Kone irti ja palasiksi, hetken aikaa tutkailtuani huomasin männästä lohjenneen kaksi palasta irti, tiedä sitte koska on lähteny ja ihme ettei kiinni oo leikannu.. Tarvii varmaan tilata jossain vaiheessa uus putki/mäntä setti ku ei varmaan iha tasapainossa jos pari palasta lähteny irti.
Joo mutta kavoin laatikosta loctiten 501 tiivistetöhnää ja tiivistin takalevyn sekä etulaakerin ja kampiakselin välin. Ala-, keski-, ja yläneulan O-renkaisiin hieraisin vaseliiniä ja kaikki kasaan. Pistin vielä sisäänajo setupit neuloille ku viime ajo oli -15 asteen pakkasella ja sillonki säädöt hanurista, ja moottori pakettiin.
Ja voi että toimii nyt ku junan vessa, ei mitään vaikeuksia säätämisessä. Mutu tuntumalla sai reilussa 5minuutissa säädöt hyvälle mallille. Pienikin vuoto aiheuttaa kyllä vaikeuksia koneen käynnissä ja sitä kautta kiinnostuksen menettämisenä harrastukseen.
Laitumelta karanneet ponitki tuli takasi ku savage suorastaan repii itsensä ympäri nurmella, eikä ihan keveimmillä välityksillä. Huomenna heti innolla Ulvilaan.
-EDIT- Moottori on tuo Savagen oma Nitrostar 4.6