Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TJT

Sivuja: [1]
1
Sand Scorcheria olen kanssa palauttamassa entiseen loistoon, tosin se on ns. vähän vaiheessa vielä :wink:

Hitto,mulla oli tuossa muutama vuosi takaperin vielä ko kampe ja korikin oli 99% täydellinen.
Ei puuttunut kuin toisen oven kahva ja toinen tuulilasinpyyhin.
Ei mitään käsitystä mihin vekotin sittemmin katosi.

Jotain osia saattaisi vielä löytyä ja alkuperäinen ohjekirja on sentään vielä tallessa.

2
Polttisautot / Vs: GXR28 moottori
« : 22.07.07 - klo: 01.24 »
Tuli todettua jälleen,että vakioputsari on p*ska.
Sieltä taas päätyjen välistä imaisi pölyä sisään ja putsari oli kunnolla pesty/öljytty ja ruuvi kiristetty huolella.

BTW tehdasasetuksilla ko yksilö kävi reippaasti laihalla.
Kierroksen verran kun väänsi pääruuvia auki,niin alkoi pelaamaan kunnolla...

3
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruiskumaalareita?
« : 20.07.07 - klo: 16.49 »
Kannattaa sitten muistaa,ettei polycarbonaattia kannata liuotinpohjaisilla maaleilla välttämättä suihkia.
Jotkut maalit meinaan haurastuttaa koria ja sen jälkeen halkeaa helposti.

4
Polttisautot / Vs: GS Racing - Storm EVO RTR
« : 19.07.07 - klo: 23.37 »
Kyllä sinne varmaan muittenkin valmistajien osia saa sopimaan,mutta jos hobbylinnasta löytyy hyllystä tai kohtuullisessa ajassa tilattuna,niin mikä jottei GS:n omaa osaa laittaisi.

Ensimmäinen homma RTR auton paketista ottamisen jälkeen on kaikkien ruuvien ja pulttien kireyden tarkistus.
Oli omassa EVO:ssa ihan sama pikku kuusiokolo meinaan löysällä tehtaan jäljiltä ;)

Olisi tarkoitus jossainvaiheessa purkaa pikkaisen ja tehdä dremelillä pieni kuoppa siihen kuusiokoloruuvin kohdalle tappiin,jotta pysyy paremmin paikoillaan.

Anyway, onnittelut hyvästä ostoksesta.
Hinta-laatusuhde tuntuu olevan aika hyvin kohdallaan.
Mitään ei ole omastakaan vielä rikki mennyt,vaikka välillä on aika ikäviä voltteja tullut heitettyä ;)

5
Polttisautot / Vs: Kone jäykkä
« : 11.07.07 - klo: 16.17 »
Isompi ja painavempi vauhtipyörä taasen tuo lisää vääntöä kun ei myöskään niin herkästi laske ne kierrokset.
Nusnus, vauhtipyörän koko/paino ei vaikuta koneen tehoihin/vääntöihin tuon taivaallista ;)
Ainoa mikä muuttuu on vauhtipyörän hitausmomentti.



6
Polttisautot / Vs: Kannen puhdistus tulpan vierestä?
« : 30.06.07 - klo: 13.34 »
Onko jäähdytyskannet nykyään muovia? :mrgreen:

Ei mutta joittenkin korvienväli tuntuu olevan...

Näissä leluissahan ei tietenkään muoviosia ole vai mitä?

Tuolla elektroniikkaspraylla voi putsata tarvittaessa vaikka koko auton, mitä en jarrukliinerillä lähtisi välttämättä tekemään kun sisältää asetonia...

7
Polttisautot / Vs: Kannen puhdistus tulpan vierestä?
« : 30.06.07 - klo: 03.34 »
Mä käytän siihen usein bräkkliinerä (suomeksi pudistus sprayta).

Suomeksi jarrukliineri,jota ei kannata välttämättä muovi ja kumiosille suikia.

Ennemmin hakee vaikka biltemasta elektroniikkapuhdistussprayta.
Hieman hellävaraisempaa muoviosille eikä jätä kuivuttuaan jäämiä.

Kaikista paras on jonkun tuollaisen spraypuhdistusaineen ja paineilman yhdistelmä,elikkä eka suihkutetaan puhdistusaine ja puhalletaan perään paineilmalla.

8
Polttisautot / Vs: Öljyn vuotaminen vauhtipyörän takaa
« : 25.06.07 - klo: 19.02 »
Jos vuotaa kaasarin ja lohkon välistä,niin irroita kaasari,putsaa ja laita väliin moottorisilikonia(ei mitään saniteettisilikonia).
Hyväksi todettu tökötti esim Locktiten Blacktite tiivistemassa(tätä käytän myös 1:1 autojen kanssa räplätessä)

9
Polttisautot / Vs: Väärä hehkutulppa?
« : 24.06.07 - klo: 01.37 »
Suosittelen myös kokeilemaan jotain muuta polttoainetta.
Kaverilla sama auto ja moottori eikä sitä tuntunut tuolla quikfirellä saavan säätöihin millään.

Byronin 16% liemellä alkoi kummasti paremmin pelaamaan.

10
Polttisautot / Vs: Öljyn vuotaminen vauhtipyörän takaa
« : 22.06.07 - klo: 04.00 »
Helpottaa laakerin irroitusta kun ostatte purkin kylmäsprayta ja suihkutatte sitä laakeriin lohkon lämmittämisen jälkeen.

Uuden lakrun asentamista helpottaa kun tuuppaa sen vaikka puoleksi tunniksi pakastimeen ennen asennusta(tai sitten käyttää tuota em kylmäsprayta).

11
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 22.06.07 - klo: 00.44 »
Kyllä bensaan voi laitetaan nitroa ja silti käyttää typpioksiduulia (naurukaasua)sekoittamatta kahta eriasiaa ja oktaani boosterinahan voi käyttää vaikka kerosiinia.

Siis kyllähän sinne bensan sekaan voi kaataa vaikka hernesoppaa ;) Pointti oli lähinnä se,että yleensä normi katuautojen yhteydessä "nitroista" puhuttaessa tarkoitetaan nimenomaan ilokaasua.

12
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 21.06.07 - klo: 00.14 »
Nitroahan käytetään kiihdytysautoissa ja myös "boosterina" joissain (bensa)katuautoissa, 

Viilataan nyt senverran,että katuautoissa "boosterina" käytettävä "nitro" on ilokaasua,elikkä typpioksyduulia,jolla taas ei ole mitään tekemistä nitrometaanin kanssa.
Tuo nitro lyhenne on napattu ilokaasun lontoon murteisesta nimestä Nitrous oxide.

13
Polttisautot / Vs: GS21 kone
« : 20.06.07 - klo: 00.06 »
Onko kellään tämän pannun tehdasasetukset tiedos?

Pääruuvi täysin kiinni ja avaat 2 ja 1/2 kierrosta.
Alaruuvi täysin kiinni ja avaat 2 ja 3/4 kierrosta.

Kaasarin kurkku 0,7-1mm auki.

14
Polttisautot / Vs: GXR28 moottori
« : 19.06.07 - klo: 14.56 »
Tuo Hylkyn putsari päästi skeidat sieltä päätyjen ja suodatinelementin välistä,ei putsarin läpi.

Tuo orggissuodatinhan on tuossa infernossa sellainen,että suodattimen päädyt on syvät kupit,jotka sitten keräävät ihan mukavasti sontaa sisäänsä.
Ei tiivistä päistä sitten näköjään tarpeeksi.

Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa:

15
Polttisautot / Vs: Vermon rata
« : 14.06.07 - klo: 14.11 »
Vai että joku vielä vaatisi tasoittamaan tuon :grin:

Ei tuollainen sorakaan ilmaista ole ja jos tuon koko kasan tasoittaa,niin siitä on tarvittaessa vähän huono hakea tavaraa,eikö?

Selvennetään nyt senverran,että tuo rata koostuu useammasta sorakummusta,jotka paikalla jo valmiiksi olivat.
Elikkä rata on pääosin duunattu tuon sorakompleksin sisäpuolelle.

Pikku pätkä suoraa on sen ulkopuolella,mutta sekään ei mitään modaamista vaatinut.
Senverran tasoitettiin kuoppia jotta pystyy ajamaan.

Kyseessähän ei ole mikään 4m leveä kisarata,vaan ihan huvisuditteluun tehty kapea pikkurata muutaman hyppyrin ja spoorin maustamana.

Meteli tuolla ei takuuvarmasti häiritse ketään,sillä asutusta ei ole lähimaillakaan.
Viereiselle tontille tulevat kivikuormat pitävät noin 1000X enemmän mekkallaa.

Eilen tuonne mentäessä koitin kuunnella kuuluuko sieltä mitään,mutta ensimmäisen kerran kuului auton ääni vasta kun oltiin jo itse tontilla.

Kyllä tuohon poliisien mahdollinen tulokin on tiedossa, mutta taitaa tinanappejakin enemmän kiinnostaa ne peelot, jotka käyvät isien autoilla polttamassa kumia lähes joka ilta siinä vieressä vermon parkkiksella :wink:

16
Auto ja rata funkkas hyvin,kuski ei niin hyvin  :grin:
Hylky:n kanssa vähän ideoitiin vielä rataan muutamia muutoksia,joita voisi koittaa lähipäivinä toteuttaa.

Saisi yhden suoranpätkänkin ja rataan vähän lisää pituutta...

17
^laita vaan,mutta editoi mun kädetykset veks ensin :D
Tuntui auto viettävän taas aikaa enempi selällään,kuin pyörillään :grin:

18
Ihan aiheesta Hylky kirjoittaa.
Vaikkei kukaan täällä pyörivistä sitä kannua olisikaan jättänyt,niin ihan hyvä muistuttaa omien jälkien korjaamisesta.

Loppuu hyvin äkkiä harrastaminen moisissa paikoissa jos alkavat muistuttaa yleistä kaatopaikkaa...

19
Polttisautot / Vs: Radioyhteys katkeaa, kaasu täysille
« : 08.06.07 - klo: 18.34 »
Ei sitä failseiffiä tarvita. Rakenna sun kaasu/jarruvivusto niin että kaasu ei mene täysille kun virta loppuu. Laita tarvittaessa esim kuminauha linkkipallon ja ilmansuodattimen kaulan ympäri. Näin kuminauha vetää kaasun kiinni.

Niin,tuo toimii sitten ainoastaan siinä tapauksessa,että kaasu/jarruservolta katkeaa sähköt kokonaan.

Helppo kokeilla miten radiot käyttäytyvät kun pistät autosta ja ohjaimesta virrat päälle ja painat kaasun pohjaan.
Pidä kaasu pohjassa ja pistä ohjain sammuksiin.
Jos kaasuservo palautuu kiltisti tyhjäkäynnille tai menee jarrulle,niin sitten ei failsafea välttämättä tarvitse.

Jos taas kaasu jää päälle(niinkuin todennäköisesti tapahtuu autossa virtojen ollessa päällä) on syytä alkaa harkitsemaan failsafen hankintaa.

e: kokeilinpa huvikseni omilla radioilla(futaba megatech sport vuodelta nakki) ja kiltisti vetää kaasuservon nollille,tai itseasiassa hitusen jarrun puolelle kun lähettimestä katkeaa virrat.

20
Polttisautot / Vs: Radioyhteys katkeaa, kaasu täysille
« : 07.06.07 - klo: 01.33 »
Se mitään itteensä varaa. Varaisikin ni pelastais myös jos virrat katkeaa vastarin päästä. Nyt pelastaa vaan jos lähetyssignaali "sammuu" tai jos vastarin virta menee liian pieneksi.

Siittä jollekkin bittinikkarille iltapuhteiksi virittää failsafeen pieni akku,jossa riittä poweri nykäisemään jarrun päälle vaikka sekunniksikin. Ja tietty järjestelmä joka tunnistaa milloin virta katkeaa.

Tosin saman asian ajaa niinkin monimutkainen keksintö,kuin kaasun palautusjousi;)

Ainakin omassa GS:ssä jousi vetää kaasuservon lepoasentoon,jos vastarista katkaisee virrat...

21
Polttisautot / Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« : 04.06.07 - klo: 22.35 »
Noniin,heti kun sain koneen irti autosta,niin huomasin jo missä vika.
Kytkinkellosta kun pyöritti,niin oli melkoisen tiukka -> 2 lavasta jouset poikki :evil:

Ne on menneet sitten ekassa liikkeellelähdössä,meinaan tämä stumppailuongelma on esiintynyt siitä lähtien kun ekan kerran lähti autolla liikkeelle.

Eipä nuo varmaan montaa euroa maksa...

edit: startterissakaan kummoista vikaa ollut. Toinen katkaisijalle tulevista piuhoista oli irronnut juotoksesta,mutta nojasi senverran sopivasti katkaisijaan,että pääsi virta kulkemaan.
Varmaan sen takia välillä jäänyt "nappi pohjaan" kun on päässyt ottamaan viereiseen napaan kontaktia ja sähköt kulkenut suoraan katkaisijan ohi.

22
Polttisautot / Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« : 04.06.07 - klo: 16.36 »
Pitänee nuo varmaan sitten varmuuden vuoksi vaihtaa.
Tänään jokatapauksessa otan koneen irti ja putsaan ulkopuolelta ja tsekkaan vielä koneen tiiveyden huolella.

Samallahan tuon kytkimenkin tutkii läpi.
Huomenna sitten ostamaan varaosia jos tarve vaatii :wink:

Alkoi rotostarttikin eilen temppuilemaan,mikä ei tosin kovin ihme ole kun joutunut tolkuttoman usein starttaamaan uudestaan tuon sammuilun takia.

Pitänee starttiboksi muutenkin hommata,kun ei tuo itse startterikaan kovin toimintavarma aina ole(nappi jumittuu välillä pohjaan).

Ihan vaan näin sivuhuomautuksena täytyy sanoa,että tuon auton hinta-laatusuhde kyllä yllätti positiivisesti.

Ainut oikeastaan mitä äkkiseltään keksii,niin iskarien yläkorvat saisivat olla alumiinia,kun kerran iskarit muutenkin ovat.

23
Polttisautot / Vs: GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« : 03.06.07 - klo: 23.03 »
Reilu puoli gallonaa tuolla pistetty vasta menemään.

Alusta asti tuollainen ollu, paitti nyt tietty ihan alussa kun ei meinannut uutuuttaan ottaa ollenkaan :grin:

24
Polttisautot / GS storm EVO rtr tyhjäkäyntiongelma
« : 03.06.07 - klo: 22.45 »
Elikkäs otsikon mukainen kikotin löytyypi täältä ja ongelmana on ettei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä.

Senverran korkealla joudun tyhjäkäyntiä nyt pitämään,että kytkin ottaa jo hieman kiinni.
Starttaamisen jälkeen joutuu lähtemään heti liikkeelle,ettei sammahda.

Jarru päällä pysyy noin 3sek käynnissä paikallaan ja sammuu.

Säätöjä on puoleen ja toiseen kokeiltu ja pariinkin otteeseen lähdetty tehdasasetuksista liikkeelle.
Muuten nuo säädöt alkaa olemaan aika napissa,mutta tuo tyhjäkäynti vaan piinaa edelleen.

Kyllähän tuolla ajelee kun vaan muistaa pitää kierroksia yllä,mutta stumppaa vaan turhan helposti.

Konehan tuossa on GS B03 ja tulppana tällä hetkellä Nosramin R5. Polttoaineena 16% byron originals race.

Sivuja: [1]