Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TJ

Sivuja: [1] 2
1
Tulokset / Sähkörata-autojen MM-kisat
« : 29.10.04 - klo: 11.36 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Missäpäin nettiä  näitä saa lukea ??

www.teamorion.com

2
Tulokset / Re: TP-10 EM kisat Itävallassa
« : 18.08.04 - klo: 19.14 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Ollinmaki"
Eipä tullut voittoa Suomeen, mutta oli hyvät kisat kuitenkin.

1. Michael Salven
2. Craig Drescher
3. Peter Pinisch

13. Tony Raikas
15. Timo Rinne
17. Teemu Leino
21. Teemu Saarinen
40. Jarno Siltanen
60. Antti Ollinmäki
63. Pekka Koivula
66. Tom Kalves
69. Kari Sinisaari

19. Roland Ström (paras Ruotsalainen)

Kaikkiaan 133 kilpailijaa.

Lisää, katso:

http://www.mac-amstetten.at/


Eli:
1. Serpent 705
2. Associated NTC 3 FT
3. Associated NTC 3 FT

Miten muut automerkit finaalissa ?


Lopputulokset järjestäjän saitilla muuten oikein, mutta

12. Timo Rinne
14. Tony Raikas

.. toinen AMB-järjestelmä jätti yhden läpin pois joka on virallisissa semituloksissa..

3
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

Myöskään alumiinisia C-Hubeja en hankkisi. Rahat voi käyttää paremminkin. Ne alkuperäiset muoviset on aivan riittävän kestävät. Lisäksi niillä alumiinisilla ei ole merkittävää vaikutusta suorituskykyynkään.


Alumiinisilla c-hubeilla ei ole suurta iloa, mutta alumiiniset cacsterpalat  vaikuttavat ajettavuuteen, koska ovat jäykemmät.

4
Lainaus käyttäjältä: "Serpent"
Lainaus käyttäjältä: "artov"
Ei haittaa sisällä kun ajetaan pienillä väliytyksellä 93/90 vetorattaalla ja 23,22,21 pinionilla, niin se pakostakin vähän hinkkaa. Se hihna vain kiillotaa koneen pinnan :wink:



Daniel myi mulle 24 ja 26 pinjonin.. ja silti osuu hihna koneeseen ?

Eli 24 on kiinni virissä ja 26 sanussa...


Ei siitä hihnan satunnaisesta osumisesta tarvitse välittää.

5
Lainaus käyttäjältä: "Serpent"
Tässä olisi pari kysymystä...
Miksi FK autossa oli valmiiksi kasatut diffit ja ne alu osat oli kiinni autossa  :?:

Onko ne rasvattu ne diffit valmiiksi? Kannattaako niille tehdä mitään.. Itse en tehnyt  :?


Diffeille ei tarvi tehdä mitään pitkään aikaan.. toisin kuin jossain muissa merkeissä ;)

6
Polttisautot / Turbotulppa+Tavallinen hehku=Oikosulku?
« : 10.05.04 - klo: 15.18 »
Turbo ja normaalin tulpan ainoa ero on tulpan kiinnityksessä ja tiivistyksessä. Normaalin tulpan kierteen ovat suorat ja tiivistys on messinkisellä prikalla. Turbotulpan pää on sensijaan kartion mallinen ja tiivistyy suoraan kannessa olevaan vastaavaan kartioon jolloin kierre ei jatku läpi saakka.

Turbotulpan etu on sen mahdollistamassa paremmassa kannen muodossa ja paremmassa tiivistyksessä. Kestävyys ja itse tulpan suorituskyky on sama riippuen tulpan muista ominaisuuksista, mutta teholisäys tulee kannen muodosta ja tiiveydestä.

Sana turbo on pelkkä markkinointikikka sinäänsä ja huono sellainen, sillä EFRA kielsi aikoinaan turbotulpat joistain luokista vaikkei niissä mitään etua sillälailla ollutkaan.. nyt tuosta on jo luovuttu.

7
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Näin kesäkauden lähestyessä kiinnostas setupit asfaltille/lyhyille tukivarsille? 0 metriä skoodalla asfaltilla ajaneena aivan hukassa lähtökohdista..

Mites muuten viimekesänä, muovi- vai hiilikuitualustaa suosittiin?

Hiilikuitupohja on parempi ulkona. Esim tossa on hyvä aloituskohta setupille (http://www.mytsn.com/setups/setup.asp?sid=2019).

8
Tulokset / FinTrack Tour 2004 Riihimäki - tulokset
« : 24.03.04 - klo: 13.02 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
joo, Mount Pro-Line löytyy himasta. Ehtii treenaa enemmän kun voi laittaa uudet dyllat alle muutamassa sekunnissa!

Lyhyt ja vähäluminen kesä..

9
Tulokset / FinTrack Tour 2004 Riihimäki - tulokset
« : 24.03.04 - klo: 08.27 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Teppo: Liimaa renkaita... 8)

Sulla täytyy olla niitä jo aika vuori

10
Tulokset / FinTrack Tour 2004 Riihimäki - tulokset
« : 23.03.04 - klo: 19.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Tunnelma varikolla oli rento, mutta hieman pitkäveteinen.. on vaikea keksiä kovasti tekemistä 1.5 tunnin erävälille kun moottorien sorvaus yms on jäänyt pois, joten ainoastaan ladataan akku ja laitetaan pitoaineet renkaisiin..

Eikä tarvi kasata diffiä..  :lol:  :lol:

11
Kilpailijoiden kanava / TS-10 vuoden 2005 rengasasiaa
« : 04.03.04 - klo: 16.24 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kahden rengaskierroksen sääntöä perustelemme paitsi TS-luokan kilpailujen tasokkuudella maassamme ja kokemuksella nykyisestä käytännöstä, myös mahdollisen 6 renkaan käytön mukanaan tuoman ”epänormaalin” rengastustekniikan hankaluudella


EM-kisat 2004 ajettaneen samalla kuuden renkaan järjestelmällä.. siihen en ota kantaa onko se fiksua vai ei. Käytännössä tuo johtaa siihen, että kaikki ovat samalla viivalla kisan alusta loppuun saakka, sillä renkaat ovat yhtä vanhoja. Sekarengastus ei liene realistinen vaihtoehto, sillä se vaatisi eri setupin.


Kyllä uskon, että EM kisoissa on pakko käyttää 6 rengasta. JA se vaatii paljon testaamista !

Toivottavasti Suomessa ei mennä ko. käytäntöön.


Kyllä vaatii, mutta se saavutetaanko kahden uuden renkaan käytöllä todellista hyötyä vai haittaa on kaiketi melko avoin kysymys vielä

12
Kilpailijoiden kanava / TS-10 vuoden 2005 rengasasiaa
« : 04.03.04 - klo: 13.52 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kahden rengaskierroksen sääntöä perustelemme paitsi TS-luokan kilpailujen tasokkuudella maassamme ja kokemuksella nykyisestä käytännöstä, myös mahdollisen 6 renkaan käytön mukanaan tuoman ”epänormaalin” rengastustekniikan hankaluudella


EM-kisat 2004 ajettaneen samalla kuuden renkaan järjestelmällä.. siihen en ota kantaa onko se fiksua vai ei. Käytännössä tuo johtaa siihen, että kaikki ovat samalla viivalla kisan alusta loppuun saakka, sillä renkaat ovat yhtä vanhoja. Sekarengastus ei liene realistinen vaihtoehto, sillä se vaatisi eri setupin.

13
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 24.02.04 - klo: 19.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Temppa"
Ja TJ:lle sekään ei yleensä riitä :wink:


Nousufinaalit on pop

14
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 24.02.04 - klo: 17.55 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Cai, olet kerrankin oikeassa. Ihmeiden aika ei ole ohi! Jatka samaan malliin

Kummatkin kokemuksen mukaan tarvii neljännen alkuerärundin tuloksen tekoon  :roll:

15
Kilpailijoiden kanava / Kilpailupäivän venyminen
« : 23.02.04 - klo: 23.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Nyt Kuusankosken ja Turun kisojen perusteella ajaisin paljon mieluummin yhden alkuerän vähemmän kuin lähtisin myöhään illalla kotimatkalle. Formaatti 1 harj, 1 eräharj, 3 alkuerää + 3xA-fin ja 2xB,C,D,...-fin lyhentäisi aikataulua noin 1,5 tuntia ja kisat loppuisivat n. klo 20.00 nykyisen 21.30 sijasta.


Samaa mieltä.. yhden kisan jakaminen kahdelle päivälle vähentää VARMASTI osanottajia.

Onko se niin hirveätä jos pääosalla ei ole yli 200km kotimatkaa.. onko kaikki muu elämä ja vapaapäivät turhia??? Mitä mieltä ovat vähemmän aktiiviset junnujen vanhemmat, joita lienee vaikea saada jo yksipäiväisiinkin kisoihin? He eivät varmasti ole täällä foorumilla kertomassa mielipidettään...

Vai pitäisikö kisat aloittaa jonkun mainitsemalla kokoontumisajolla vaikka Kokkolasta, jotta kaikilla olisi varmasti tarpeeksi pitkä matka ja tasapuolinen matka? Tilastonikkarit varmasti laskevat joka kisaan geometrisen lähtöpisteen osanottajajakauman mukaan.

Kuusankosken tyyppinen kakkospäivä eri kisoilla on ihan ok jos salivuokrat ja järjestäjien energia siihen venyvät..

16
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
TJ: Pidon huonontaminen on yksi keino huonontaa kierrosaikaa ja näin mahduttaa paljon kuskeja samaan erään  :wink:

Eli muutetaan speksirenkaaksi CS32 ja etsitään vielä vanhemmat matot niin kisat loppuu jo viideltä ja kaikki ehtii himaan

17
Tulokset / aina joku huonosti!!!!
« : 20.02.04 - klo: 12.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Voitaisiin aloittaa lauantaina myöhemmin ja lopettaa sunnuntaina aikaisemmin ja silti saisi ajaa enemmän.

Eli ajetaan yksi alkuerä enemmän ja käytetään päivä enemmän aikaa... sunnuntaina vois ajaa toisen kisan tai muita luokkia, mutta kisan venyttäminen yön yli on muutoin täysin turhaa.

Jos päivät alkaa tästä vielä venyä liikaa, niin niitä on helppo lyhentää palaamalla aikaisempaan A*3, B*2, C*1... käytäntöön.

Jos välttämättä halutaan kaksipäiväiset kisat niin ne voisi toteuttaa keskieuroopan tyyliin niin, että lauantai on vapaatreeniä ja sunnuntaina kisat eikä lainkaan treeniä. Saa ajaa juuri niin paljon kun haluaa..

18
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Turussa siis pitäisi olla 15 sekunnin kierros että 9 kuljettajaa voisi sijoittaa erään kuten yhdessä virin erässä on tehty.

Tarkoititko Heuli, että rata on Kuusankosken mittainen, mutta pitoa on 15 sekunnin edestä? :lol:

19
Lainaus käyttäjältä: "S.Trzaska"
Ootteko laittannu jonkinlaista foamia sinne bladderin ja capin väliin iskareita kasaillessanne? Miten paljon iskarinvarren pitäis tulla itsestään iskarista ulos? Itse en ole laittanut sitä foamia, ja iskarinvarsi tulee itsestään noin puol senttiä ulos. Tahtoo vaan tietää että miten se pitäis olla.
Lyhyet tukivarret tilauksessa!

Mä oon ajellu Serpentin foameil, mut etenkin matolla pitäis pärjätä hyvin ilmankin. Xrayltä tuli juuri vastaavat foamit myyntiin (http://www.mytsn.com/products/imggal.asp?prid=3627).
Matolle iskarit kannattaa vuodattaa lähes reboundittomaksi (esim 3-5mm). Paineen poisto onnistuu pitämällä iskaria ylösalaisin
ja avaamalla alapään "korkki" ja liikuttamalla varovasti mäntää alaspäin, jolloin liika öljy tulee ulos.

20
Tulokset / Automatisoitu ilmoittautuminen
« : 31.01.04 - klo: 13.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Tosin sellaisilla muutoksilla, että automaattikuittausta ei käytetä ja siten, että kuittaus lähetetään ja nimi tulee listoille vasta kun ilmoittautuminen on hyväksytty. Edellisen kisan kokemusten perusteella n. joka kolmannessa ilmoittautumisessa (en ole laskenut) oli jotain huomautettavaa. Yleensä liian vähän tai laittomia kiteitä.


Ei liene kauhean vaikea skodata kiteiden tarkistusta lomakkeeseen

21
Tulokset / Henkilökohtainen Ponderi
« : 13.01.04 - klo: 13.48 »
Mielestäni sijoitukselle tulee ihan hyvin lisäarvoa jo siinä muodossa ettei ponderia tarvi enää hakea ennen erää.. lisäksi ei tarvi miettiä miten iso mötikkä laitetaan painopisteen kannalta hyvään paikkaan, ottaen radiohäiriöriskit huomioon.. samoin jossain kisoissa se on puolipakollinen.

Voit Cale silti toki tarjota pullakahvit kuusalla ;)

AMB:lle muuten big hand liiketoiminnasta - nyt ponderi saadaan myytyä kerhojen lisäksi (1 ponderi per ~10 kuskia) joka kuskille.

22
Tulokset / Kiteet
« : 06.01.04 - klo: 20.26 »
Voi tulla hieman ongelmia finaalijärjestelyjen kanssa jos iso osa jengistä ajaa 40 mhz taajuuksilla..  
Viestintäviraston myöstämä taajuuskaista on 40,660-40,790 MHz johon mahtuu 14 kpl nollaan päättyvää ja 13 kpl viiteen (yleisempi) päättyvää taajuutta. Käytännössä kumpiakin on sekaisin ja kun pidetään kiinni sääntöjen 10khz taajuusvälistä kymmenen auton finaalia ei todennäköisesti voida ajaa kymmenellä 40 mhz autolla koska taajuuksia ei ole tarpeeksi (vaikka kiteita olisikin, mikä sekin on epätodennäköistä).. :roll:

23
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Jos sattuu liikkumaan torpan suunnalla lauantaina kandee poikkee kyselemään ja kattelemaan Xray säätöjä, pitäs olla vahvistuksia ihan "ulkomailta" asti  :wink:


Ja Teppo ei tarkoita nyt Espoota :wink:

24
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
En tarkoita:
http://www.team-orion.ch/news/images/orion-gp3300sp.jpg

Todennäköisesti menee ihan saman GP speksin alle

25
Kilpailijoiden kanava / EM-rengassääntö
« : 04.11.03 - klo: 18.25 »
2004 saa ilmeisesti käyttää kokonaiset 6 kappaletta renkaita turisti EM:ien aika-ajoissa  :lol:

26
Lainaus käyttäjältä: "teemu12"
Ja esitämpä samaan syssyyn toisen kysymyksen: Mitkä ovat TP-10 luokan kori määritykset, samat kun sähkössä?

EFRA ei toistaiseksi ole homologisoinut koreja joten ne ovat täysin mielivaltaiset

27
Tulokset / Team Orion/HPI Zillisheim Classic /1-2.11.03
« : 02.11.03 - klo: 19.16 »
Finaalit:
1. Marc R
2. Jilles
3. Steen
..
5. Teemu
..
9. Juho
10. Sakke

28
Tulokset / Sähköcrossin MM2003
« : 18.10.03 - klo: 17.59 »
Oscu syrjäytettiin.. mutta se sanoi että haluis olla Suomen tiimimanageri taas 8)

29
Tulokset / Sähköcrossin MM2003
« : 18.10.03 - klo: 14.18 »
Kyllä Jukka ajaa ihan Suomen väreissä... :lol:

30
Sähköautot / Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 22.09.03 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Eipä taida oikosulun vaaraa olla...  :lol:
Voin kysäistä kiinnityksen viikonloppuna, niin ei tarvi arvuutella kiinnitystavasta.. oma veikkaus on ihan lämpölaajenemiseen perustuva kiinnitys.


Oikea vastaus on liima.. ja pinta on anodisoitu, ei eloksoitu

Sivuja: [1] 2