Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ObE

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 01.11.07 - klo: 02.19 »
Itsellä ei juuri kyseistä kärryä ole mutta muutama oma mielipide...jossain todella mättää jos vetareita menee usein, itsellä ei ole mennyt truggyissä poikki yhtään koskaan, oikeen kovissa tälleissä hieman vääntynyt mutta silloin on jo yleensä tukivarret sojottanut mihin sattuu..

No sitä minäkin vähän ajattelin että eihän ne nyt ihan joka pompussa voi vääntyä/katketa.

Näihin sivuihin kannattaa tutustua, lähes kaikki opastetaan täällä..(moni aloittelija ei millään vaivaudu)
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/

Löysin juurikin nuo sivut ~15min ennen kuin tätä luin, pitää tutustua.

Ja vilkaise näitä autoja jos ne ajaisivat asian(hieman samantyylisiä ja ilmeisesti rtr autoa etsit):hobao hyper st, hong nor x1 crt, cen matrix arena, nämä ovat jo rtr versioinakin huippuautoja ja varaosapolitiikka toimii todella hyvin ja ovat kestäviä, mutta toki kyseisen topicin autokin tyydyttää ajohaluja ja ajaa asiansa varmasti ihan hyvin...

Jees... jos ihan asiaa puhutaan niin auton ulkonäöllä (tai edes kokokoluokalla 1:8 vs. 1:10) ei ole juuri mitään väliä. Kunhan vaan on kohtuu universaali maastoon kuin maastoon (prioriteetti hiekalla) ja suhteellisen edullinen kun ei noita käpyjä ole kamalasti sukanvarteen kertynyt. Eli merkki ja malli on täysin avoin kunhan pysytään edullisimmassa/taloudellisimmassa päässä... ja tosiaan tommonen truggy tyyppinen lienee se mun valinta. :)

Kiitoksia vastauksesta! Koitan tonkia forumeilta lisää tietoa. Fiksuhan pohtisi ja tutkisi kevääseen asti, en vain taida kuulua tähän kategoriaan. :)

PS. Mikähän liike Suomessa myy noita Hobaon ja/tai Hong Norin autoja?

2
Polttisautot / Vs: Apuja aloittelijalle
« : 01.11.07 - klo: 00.18 »
Jokos Vallu on alkanut luokka selvitä vai onko mennyt tiedon paljoudesta enemmän sekaisin?

En tiedä Vallusta mutta itseäni askarruttaa polttispuolen hommat isossa määrin. Aivan liikaa mistä valita ja kun lueskelee foorumeita niin kulujen määrä huimaa jo istuma-asennossakin. :)

Itsekin siis etsin ihan perusajajan ensisettiä mikä olisi valmiina ajoon suoraan paketista. HB Lightning 10GT sport ei ainakaan ole hinnalla pilattu mutta vastaavasti vissiin varaosaa kuluu kuin Holmesilla kumimiehiä... Toinen vaihtoehto voisi olla vaikkapa Cen Sport MG10. Ihan hirveitä rahasummia ei ollut tarkotus kyllä tähän sijoittaa ja ihan takapihan "soramontulla" tarkotus ajaa

3
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 31.10.07 - klo: 23.50 »
Kootaanpa tähän muutama avainkysymys näin täysnyypiölle aiheesta kiinnostuneelle...

  • Voiko tätä autoa suositella ensiautoksi ennen rc-autoja harrastamattomalle?
  • Mitä varaosia kannattaa tilata samalla mukaan kun ostaa auton? (vetareita ilmeisesti ainakin...)
  • Onko jotain "must" osia mitkä olisi hyvä vaihtaa? (ilmanputsari?)
  • Saako säätämällä merkittävää taloudellista säästöä varaosien muodossa ja jos näin niin missä mahtaisi olla opastuksia säätämiseen? (itsellä ei ainakaan mitään hajua miten kannattaa rengaskulmia jne säädellä)
  • Jos suunnilleeen samassa hintaluokassa olisi mielestänne parempia vaihtoehtoja, mikä se mahtaisi olla?

Tarkoituksena olisi päästä järkihintaan mukaan harrastukseen ja tutustua vähän ensalkuun ajamisen hienouksiin. Offroadille olisi tarkoitus suunnata mutta ei mitään älytöntä rääkkiä autolle ainakaan alkuun.

Lompakkoystävällisyyskin otetaan huomioon eli jos on joku piirun kalliimpi ehdokas missä sitten säästäisi vähän pitemmällä aikavälillä huolloissa niin kelpaisi mainiosti. Tuntuu jotenkin käsittämättömältä että vetareita tosiaan menisi "pari per ajopäivä", tulee äkkiä kalliiksi harrastus kun ottaa senkin huomioon että ei ole liikettä liki. :)

Pahoittelen jos asiasta on jo keskustelua muualla. Rekisteröidyin vasta tänään enkä ole kovin laajasti ehtinyt forumeita tonkia.

Kiitoksia vastauksista!

Sivuja: [1]