Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Keppo

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 09.06.15 - klo: 09.47 »
Tarkoitin sitä iskarin mäntään tulevaa peltiliparetta, amainissa ovat nimellä variable damping kit http://www.amain.com/rc-cars/traxxas-variable-damping-kit-gtr-shocks-tra5461/p25835

2
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 08.06.15 - klo: 19.30 »
Traxxasin omalla jenkkifoorumilla on moni sankari sitä mieltä että paras viiden taalan päivitys autoon on ne venttiilit GTR-iskareihin. Tästäkin topicista löytyy monta mainintaa aiheesta GTR-iskarit ja niiden säätäminen, mutta ei vastaavia ylisanoja pelkistä venttiilieistä kuitenkaan.

Onko täällä kellään riittävästi kokemuksia aiheesta että osaisi sanoa juuta tai jaata? Vai paikkaako suomalaiset ajohanskalla sen mitä kalustossa annetaan tasoitusta?  :smiley:

3
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 17.03.14 - klo: 22.31 »
Diffeistä meni ulostulojen o-renkaat. Ehdotuksia mistä pelkkiä o-renkaita? Mieluusti sellaista mitä saa Hobbyfactorystä noutaa ohimennessään...

Onko kellään muulla kokemuksia kuin tämä, vaikka hieman tuoreempia:

Lainaus käyttäjältä: Hade - 10.10.10 - klo: 19.16

Nyt on ollut noin 8 akullista Tiivistekeskuksesta hommatut O-renkaat ja hyvin on toiminut. Alkuperäisen mukaista X-rengasta ei ollut mutta tollanen 5,5x1,5 O-rengas menee aikas hyvin. Hieman tuntui jäykemmältä alkunsa kun sormin pyöritti mutta notkistuu nopesti. Kannattaa kokeilla. Kesto on varmasti parempi eikä öljyt ole tullut pihalle. Hintaa tuli 4kpl 3,89€. Löytyy koodilla 80640045000

4
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 11.07.11 - klo: 00.06 »
Tuli tilattua tommoinen bmw:n koppa ja hyvinhän se auton päälle istuu, seuraavaksi patentoitava vaan koritolppia.

Jälleen kerran olen täällä kysymässä tyhmiä... miten se spoileri tulee siihen koriin kiinni?
- pikaliimalla?
- 2-puoleisella teipillä?
- ruuveilla?
- joku muu todella kätevä systeemi?

Ilmeisesti spoilerin(kin) sovittelu on tehtävä ilman maalaamista?

5
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 03.07.11 - klo: 18.13 »
Ilmeisesti MMM:n BEC ei jaksa syöttää Savöxin 20kg (SC-1256) servoa kunnolla... joissain tilanteissa (= kun rattia veivaa kunnolla) auto tavallaan "kuolee" eli ei ota mitään komentoja vastaan vajaaseen sekuntiin. Käytössä Spektrumin SR300 vastari josta sähkön vähyyden huomaa kun LED sammuu hetkellisesti.

Onko kyseisen servon kanssa tarpeen käyttää ulkoista BECciä vai riittääkö vastarin kylkeen pelkkä konkka takaamaan sähkön riittävyys? Onko MMM huollon tarpeessa? Vai vastari vai servo?

6
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 03.07.11 - klo: 14.22 »
Epävarmana arvon vielä sormi tilausnapilla sopivan korin suhteen... onko kellään laittaa kuvaa kirkkaasta rallygame-korista buggy-auton päällä?

Eniten askarruttaa tuo bemarin korin pitkä ja matala konepelti ja buggy-auton korkea etuiskaritorni... Sopiihan ne ilman suurempaa soveltamista vai pitääkö alkaa etsiä matalampaa iskaritornia? Autona Losin 8ight-E.

Ripeällä vastauksella mahdolisuus saada yksi liikkuva pujottelukeppi mukaan kisoihin ennemmin kuin myöhemmin  :afro:

7
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 26.06.11 - klo: 15.29 »
Rallygame renkaita löytyy aikas heikosti... ainakin jos ajattelee jotain "oikeemman" näköisiä vanteita kirjahyllysäilytykseen...

Surffatessa löysin tämmöisen puodin: http://kingfly-racing.com/cp.php?bid=130&cid=231 Onko kokemuksia?

Vinkkejä vastaanotetaan mistä Suomesta / tunnetuista lähteistä löytyis renkaita helposti.

Voiko noihin parkkiskisoihin tulla sähköautolla, vai nitrot only?

8
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 05.07.10 - klo: 17.29 »
Tämä kysymys ei niinkään liity korin maalaamiseen vaan maalin korissa kiinnipysymiseen...

Mikäli kori on jo maalattu ja leikattu, voiko sitä vielä muotolla uudelleen kuumailmapuhaltimella ilman että maalit lähtevät?

Syy moiseen kuumentamiseen on noparin muuttunut asento jolloin ottaa kiinni koppaan. Lievästi koria pullistamalla ongelmasta pääsisi eroon. Seuraava kysymys onkin että onko pullistuma pysyvää laatua vai pitääkö kuumennuskäsittely tehdä tietyin väliajoin?




9
Ilmeisesti Losi-kuskit kaikonneet kun ollut hiljaista... tai sitten ollaan ajamassa  :grin:

Tuli hankittua tämmöinen käytettynä ja hieman ihmetyttää pari juttua keulassa. Spindle heiluu noin 2 milliä sen spindle carrierin sisällä pystysuunnassa. Osat näyttävät olevan tukevasti kiinni.... että onko normaalia vai puuttuuko tuolta joku säätöprikka välistä?

Suosituksia mitä palikkaa vaihtaa heti parempaan / listaa paikoista joita pitäisi tarkastella säännöllisesti?


10
Tuli sitten toteutettua täällä mainittu ohjausmodaus:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=403852

Tähän ohjeeseen verrattuna itse laitoin shimmiprikat viilatulle kohdalle että laakeri kuormittuu sisäkehältään. Samoin siitä servosaverista piti viilata se servolta tulevan ohjausvarren paikka pois, muuten otti etukardaaniin kiinni.

Tämmöinen siitä sitten tuli:


Ottaen huomioon sen ajomäärän mitä autolla oli ajettu ja kuinka huonoon kuntoon se laakeroimaton holkki oli mennyt, olisi tämä modaus pitänyt tehdä ennenkuin autolla oli ajettu metriäkään.

Jäi sitten yksi ylimääräinen bellcrank + laakerisetti ylimääräiseksi, joten jos jollakulla on innostusta tehdä vastaava modaus, osat myynnissä täällä:
http://rc10.fi/index.php?topic=46870.0

11
Otti silmään Kupen listalta tuo Aluminium Steering Assembly, oliskos tarkempaa speksiä että mistä ja millainen? KVG tuotti kovin laihoja tuloksia...

Yksi vaihtoehto olisi sitten tämä:
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=403852

Onko täällä kellään kokemuksia tuosta tein itse, säästin -tyyppisestä ohjauksen modaamisesta?

Vielä olisi aikaa hieman pirssiä puukottaa ennenkuin ajokausi alkaa täysillä :tongue:

12
Pikkuhiljaa ohjaukseen on alkanut kertyä klappia... onko ideaa mistä katsella alumiinipalikkaa tilalle? Kyseessä oli siis uudempi, 3905 malli.

Amainhobbies mainostaa E-Maxxin osana tätä Slash/Rustler/Bandit osaa:
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_663/products_id/22551/n/Traxxas-T6-Aluminum-Steering-Bellcranks-Drag-Link-5x8mm-Ball-Bearings-Blue

Onko joku jo ehtinyt sovitella? Ainakin ulkomuodon perusteella saattasi toimia yhden servon kera.

13
Minkäslaisella patentilla täällä muut E-Maxxin omistajat ovat vakiota suurempia akkuja autoon kiinnittäneet? Hobbycityn akut olivat sen ratkaisevan 0,5mm liian leveät jotta olisivat mahtuneet ns. "normiasentoon" joten nyt täytyy yrittää laittaa ne toiselle kyljelle johdot osoittamaan ylöspäin.

Vinkkejä vastaanotetaan, vaikka kuvien kera...

14
Nyt alkaa pikku hiljaa pysyä laite lapasessa, joten pidentyneestä ajoajasta johtuen moottorin lämmöt alkaa nousta ~70'C. Välillä on pidettävä jäähdyttelytauko että voi taas jatkaa...

Millaisia välityksiä porukka käyttää MMM 2200kV ja 4S kombinaatiolla? Nyt 22/62 ja seuraava ajatus on 25/62 tai 27/62.

15
Kone vois olla 60mm pitkä ja jos ajaa 4S niin 1800-2200 kv ois riittäny hyvinkin. Tuollahan siitä saa tosi äkäsen ja pitää laittaa lyhyemmät välitykset ehkä.

Tuliskos tästä liian äkänen MMM+2200kV combolla ja 4S:llä? Vai onko kone / nopari liian iso että ei mahdu kopan alle piiloon?

16
Onko suosituksia mistä katsella noita bulkkeja, minkä valmistajan ja mistä materiaalista? Omassa käytössä heikoin kohta on takaiskaritorni, katkeaa jos tulee liian monta kerta hypystä katolleen :cry: eikä tarvii olla edes iso loikka. Tosin toistaiseksi päällimmäinen ajatusmalli on ollut että särkyvä muovi ei riko ympäriltään mitään kuten alumiini saattaisi tehdä  :huh:

Onko noissa big bore -iskareissa jotain oikeasti erilaista kuin vakiopumpuissa? Sabessa oltiin sitä mieltä että vakiot riittää hyvin progressiivisille jousille jotka nyt käytössä.

Ajettavuudessa suurin ongelma on ulkokurvin takakulman vajoaminen ja samalla sisäkurvin etukulman nouseminen. Korin kallistelu pitäisi saada kuriin, mutta meneekö sitten liian jäykäksi? Olisiko helpoin ja nopein korjaus ajettavuuteen vaihtaa 1/8 trukkiin ja konvertoida sähköille?

Lisätietoa kiinnostuneille: CC 2200kV kone on ympärysmitaltaan liian turvonnut jotta 21/62 välitys toimisi, näin ainakin yhden koneen pukilla. Tosin ei haittaa sillä 21/65 on osoittautunut ihan sopivaksi välitykseksi.

edit: kirjoitusvirheet

17
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoossa ajopaikkaa
« : 30.04.09 - klo: 22.22 »
Nostellaas tätä hieman ylöspäin...

Onko kellään antaa mitään ajantasaisempaa tietoa kuin tuossa linkissä mainitut paikat? Ja ovatko ko. paikat enää ajokelpoisia / käytettävissä / edes olemassa?

18
Välityksinä 19/65 ja akkuina 2x 4S 3000mAh 20C Zippy Flightmax. Ei juurikaan tuntuneet akut lämpiävän vaikka tuli ajeltua asvaltilla sormi koukussa useampi minuutti. Ajoaikaa näyttäisi tulevan  reilu 20 minuuttia.

Lisäyksenä tähän että meinaa koneessa lämmöt nousta noilla väleillä... ja kone on sen verta mahtava mitoiltaan että 19 pinion ei yletä 62 spurrin piikkeihin... täytyy hankkia 21 pinion ja kokeilla sitten.

Vinkkejä vastaanotetaan siistin jäähdytysreiän kairaamiseksi "tuulilasiin".

19
Juuri ensimmäiset koeajot MMM + 2200kV ja 4S kombinaatiolla takana... Kyllä lähtee...  :shocked: Pientä hienosäätöä tosin vielä vaatii, 100% jarrulla kippaa komeesti ympäri jos on liian hätäinen jarrutus...

Ajo-ominaisuudet on kyllä aika rajalla että onko niitä enää, mutta teholla sitä on ennenkin linjaa paikattu  :wink:

20
E-Maxxiin pitää tilata MMM combo 2200kv kesäksi. Vai onko muita moottoreita mitä kannattaa harkita tuon castlen tilalle?

Itsellä saman suuntaisia ajatuksia, eli hankkia joku mörkömoottori autoon. Täälläkin nähtyjen Savage Fluxin videoiden perusteella näyttää siltä että etupyörät ei juurikaan tule maahan ottamaan...? Onko kellään kokemusta vastaavasta kombinaatiosta ja olisiko MMM 2650kV fiksumpi (ja vähemmän voimansiirron osia syövä) vaihtoehto jos ajattelee 4S/5S akustoa?

Lisäksi jos joku on askarrelut keskidiffiä/torsenia(?) autoon, niin kokemukset kiinnostaa.

21
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 03.12.08 - klo: 18.23 »
Täältä myös pitkä miinus Timitri87. Sovittu kaupat akusta parin viikon päähän, yritti laittaa sitä jo ennen maksamista tänne vaihtoon toisenlaiseen ja viimeisenä niittinä peruu kaupat rahapulan takia 2 päivää ennen rahan ja omistusoikeuden siirtoa. Sitten vielä ilmoittaa että on netti poikki ettei ole yhteyksiä, mutta kummasti 3:n päivän päästä on ostamassa jotain....

Plussaa:
+ Bajare80
+ Shrek
+ kyseinen herra joka osti ne pari moottoria jonka nimen jo hukkasin... saa ilmoittautua niin korjataan oikea nimi listalle...

Miinus:
- Timitri87

22
Olisko kellään antaa hieman vinkkiä ajettavuuden parantamiseen, millä sen peruspuskevuuden saa säädettyä pois? Mulle olis helpompaa ajaa kun tietää että kääntyy kerrasta ja se nelipyöräluisuhan on vaan kivaa katsottavaa... :mrgreen:

Mites diffiöljyt, samat eteen ja taakse vai jotain erilaista? Onko aiemmin täällä mainittu 30k passeli vai vielä jäykempää?

Onko kenelläkään kokemuksia siitä lisävarustekeskidiffistä?

23
Sähköautot / monsteriluokan nopareista
« : 17.11.08 - klo: 21.07 »
Pitkään täällä eri aiheita lukeneena ajattelin sitten aloittaa tämmöisen yhteenvetotyyppisen ketjun.

Hakusalla olisi nopari joka
- kestäisi lipo-akkuja 3S ... 6S
- sopivasti säädettävyyttä (vaikka USB-piuhalla, valmiit profiilit)
- kohtuuhintainen <<200eur
- saatavuus nyt eikä joskus
- oikeasti toimiva paketti autokäyttöön

Näihin vaihtoehtoihin ei oikeasti kai täydellistä vastausta löydy, sillä
- MGM: muuttuu savuna ilmaan, epäluotetava??
- Mamba Monster: odotellaan, eri versiota ilmestyy satunnaisesti ja saatavuus on heikko
- Mamba Max: 4S tuki tavallaan vippaskonstilla ja omalla vastuulla
- Losin Xcelorin 1/8: kukaan ei tunnusta omistavansa??
- lennokki- ja venesäätimet: pakki puuttuu

Olisi kiva jos joku voisi antaa merkin ja mallin ja vaikka linkin paikkaan josta niitä saa... edellytyksellä että moisia nopareita on olemassa. Tai ainakin korjata allekirjoittaneen mahdolliset väärinkäsitykset em. päätelmistä.

24
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 17.11.08 - klo: 20.31 »
Kertokaas asiantuntijat voisiko akkukustannuksissa säästää ostamalla pienemmän C-luvun akkuja ja kytkeä ne rinnan?
Esim 2x 15C = 30C virranantokykyä noparille / moottorilleko?

Onko vaarana että toinen akku vedetään liian kuiviin ja sitäkautta loppulasku on vielä suurempi?

Sivuja: [1]