Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tuomo

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Kyosho Inferno DX II ei käy
« : 16.07.03 - klo: 08.40 »
Ittelläni oli samavika joku aika sitten. Aikani revin ja revin. Kyl se nyt käy ja kukkuu jollakin lailla. Käyntiin laitettaessa pitää alapään seokset olla melko isolla. Pyörii käyntiin lähdettyään ku betonimylly ja putkesta lentää bensa mut reipasta tyhjäkäyntiä hetki, hehku kiinni ni jo tasottuu.

Joku aika sitten mm. tällä palstalla väitin et oma koneeni ei olis väljä mutta olen tullut toisiin ajatuksiin. Purin motin jälleen ja naarmuja on. Kaasu auki toimii hyvin. Mut heti kun "pudotan" tyhjäkäynnille, sammua tupsahtaa. Jos laitan laihemmalle, ei käy ollenkaan. Lipes vähän aiheen sivu, mut kun tossa epäiltiin et olisko kone väljä? Kävi niin hyvin yksiin oman, samanlaisen moottorin ongelmiin.

2
Polttisautot / Käyntihäiriö Inferno MP7.5sport
« : 03.07.03 - klo: 13.45 »
Nyt tartteis viisampien apua. Elikkäs:

Auto tuo yllä mainittu Kyosho
Moottori GS21R
Ajettu n.2 litraa

Vika: Auto käy kun hehku on kiinni. Hehku pois sammuu heti.

Miks näin = täysin mystistä mulle.

Auto jäi viime ajosta käyntikuntoon. Sammutin sen vielä vauhtipyörästä. Nyt en viikkoon ole saanut käyntiin.

Moottorin purin osiin kun en muuta keksinyt. En löytänyt vikaa = ei merkittäviä kulumia

Puristuksiakin koneessa on. Mielestäni liki samat kuin ennenkin.

Kaasari purettu ja putsattu= Ei vaikutusta.

Polttoaineena Quickfire 10.
Tulppa vaihdettu eilen ( taitaa olla nro:3) = Ei vaikutusta.

Seosruuvin (tyhjäkäynti / pienet kierrokset) asennolla ei vaikutusta.
Jos kiristän ei edes lupaa. Jos avaan, tulee putkesta soossia ja hehku irti ei käy.

Bensaa tulee putkesta ihan älyttömästi. Mut ainut milloin se pyörii edes hehkulla.

Olisko joku paikka halki tai voiko kansi vääntyä / alkaa vuotamaan?

En tiedä mut sellanen tuntuma on et kansi voisi vuotaa. Milläs tiivistän? ( Uusi prikka?)

Etummainen moottorikiinnike (pohjalevyn ja kiinnikkeen seutu) kostuu bensasta. Mielestäni AIVAN outo paikka sillä ei näyttais kaasarikaan varsinaisesti vuotavan.

Jotain pitäis keksiä ennekuin ....tus kasvaa sellaisiin mittoihin et poljen koko kakkulan suohon.

Jos joku on ratkaissu ko. pähkinä olisin kiitollinen jos valaisis vähän. En väitä et vika on suuren suuri. Pieni on moottorikin mut ärsyttävä ja ajon kannalta oleellinen :D

Kiitos etukäteen!

3
Polttisautot / Re: -
« : 19.05.03 - klo: 14.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Madfs"
Eikös inferno 7,5 ole turhan ärhäkkä aloittelevalle kuskille
joka on ajanut vain nikko:ja 8) Ja hintakin taitaa nousta pilviin
jos nikko autoihin verrataan.  :wink:


Ärhäkkä! Totta. Itte hommasin ko. värkin joku aika sitten. Aiempi kokemus pyöree 0 sekä sähkö&polttis vehkeistä.Nytemmin ajettu n.1.5l.  kun noi sisään ajotkin alkaa olla ehtoo puolella-> voi kuristaa seoksia. Kulkua kyllä piisaa et äkkinäisellä ei pysy kädet mukana :shock:

Auto oli eittämättä kallis ostaa. Varaosapaketteineen, mitkä myöhemmin hommasin, hinta menee reilusti yli ensimmäisen ostamani 1:1 autoa. Mutta olen jo joku aika ollut sitä mieltä ettei köyhän kannata ostaa halpaa. En tarkoita tätä millään pahalla muita merkkejä / malleja kohtaan. Mut omalla kohdalla väitän että remonttia olisi tehty ( heiveröisempään = halvenpaan ) PAAALJON enemmän. Siinäpä yksi kriteeri autoa valittaessa. Rakenne näytti melko vankalta silloin ja onhan se jo moksujakin saanut. Ihmeen hyvin kestänyt.

Kukin ostaa millaisen haluaa. Itte olen ollut Kyosho Inferno MP7.5 Sports:iin tyytyväinen. Helppo koota ohjeen mukaan ja pienen sadattelun :twisted:  jälkeen se jopa käy ja liikkuu. Varaosa hinnat pikkisen riipii, mut olen huomannut etten ole ainut.

4
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Sports säädöistä
« : 08.04.03 - klo: 08.29 »
Dodii! Täytyy testata noita säätöjä kun taasen pääsee kurvailee. Tuosta varsinaisesta sisäänajosta vielä. Eli pitäiskö tuota vehjettä nyt sit pyörittää renkaat ilmassa tuo n.3 tankillista? Sunnuntaina kun vähän aikaa näin tein ni tuntuu et se pyörii siinä puolipäivää. Bensaa kului sen verta vähän. Sit kun kurvailin eissuntaas ni sitä paloi jo ihantoiseen malliin! Vaikkakin yritin välttää varsinaista "revittelyä" Mut kokeillahan sitä piti ( juuri tästä syystä tuo aiemmin mainittu selätys :oops: ). Ja sitten vielä tuosta AFTER RUN OIL:sta? Miten paljon porukka sitä käyttelee? Ite lurautin kaasariin hieman, n. 2-3 tippaa ( myöhemmin huomasin että AIVAN LIIKAA) ja käyntiinlaitto seuraavalla kerralla olikin sitten tiukka "tulppa auki-kiinni" ruuvaus-sessio!

5
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Sports säädöistä
« : 07.04.03 - klo: 13.30 »
Kiitti vinkistä! Täytyy kokeilla seosruuvia. Voi olla et olen hieman liika varovainen. Mut en tiedä ni mielummin kysyn.

6
Polttisautot / Inferno säädöistä
« : 07.04.03 - klo: 12.56 »
Jep! Kyl se rako kaasu kiinni on n. 1mm:n luokkaa. Kaasu kyllä palautuu kiinni siten että vivustoissa on hivenen "väljää". Johtusko ilmanputsarin öljyämisestä ym. seikoista? Kun se hallissa käyntiin laitettaessa oli ihan inhimillisellä tasolla, tuo tyhjäkäynti. Kun vei ulos ja ajeli hetken niin sit alko "parkuminen".
Muuten tuntuis olevan käskyä koneessa ihan OK. Äkkinäistä ihan HIRVITTÄÄ

7
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Sports säädöistä
« : 07.04.03 - klo: 11.28 »
Varmaan kysytty aiemminkin mut tulipahan sanottua. Elikkäs olis kysyttävää moottorin säädöistä kylmälle ilmalle? Auto on ostettu viikko sitten (GS21R-moottori). Ajelin hieman eilen sisäänajoa, vajaan tankillisen. Pakkasta oli ehkä -1 aste. Moottori huutaa melko kovaa tyhjäkäyntiä. Kytkin ottaa jo kiinni että on pidettävä jarrulla paikallaan. Nyt huolestuttaa, äkkinäinen kun olen, pyöriikö kone liian laihalla? Neulaventiili on auki 3.5 kierrosta. Tietopohja entuudestaan on pyöreä 0. Koskaan en ole moista värkkiä omistanut mut nyt iski jo vanhemmalla iällä lapsuus. 1:1 autoja kun ei ole enää vara harrastaa ( eteläsuomen vuokrat). Jos joku hivenen opastais! Miten muuten sisäänajoa pitäis suorittaa? Rauhallisesti 3 tankillista ajaen vai? Tätä yritin mut nurinhan se jo meni. Huuti hetken aikaa hangessa selällään.
Missäs vois crossi-autolla ajella? Jos asustaa Vantaalla, martinlaakson tuntumassa?
Kiitos vastauksista etukäteen!

Sivuja: [1]