Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stombba

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: RC-autoilua Lohjalla
« : 30.08.09 - klo: 23.29 »
Olikos Lohjalla 1/8 crossi porukkaa? Vois kehitellä jotain jossain vaiheessa. Mulla on kyllä oma rata mutta siinä ei juuri kolmea enempää mahdu ajamaan samaan aikaan =).


2
Polttisautot / Vs: Crossarin mystiset temput!
« : 24.08.09 - klo: 12.18 »
Jerzi

Missä on vastaus ?

3
Polttisautot / Crossarin mystiset temput!
« : 23.08.09 - klo: 21.01 »
No niin, nyt on maattu tasan viikko sängy pohjalla kovassa kuumeessa ja tänään kun kuume hellitti niin pitihän sitä tuossa piharadalla käydä päästelemässä höyryjä =).

Auto on Hyper 8 ja sen moottori ongelmista olenkin jo avautunut muutamaan otteeseen... avaudutaan taas.

1. Mistä härveli ottaa häiriötä kun alan laskemaan koppaa paikoilleen niin kierrokset alkavat nousta ?
2. Ajoin ensin pihatiellä varmaan puolituntia ilman koppaa ja auto rokkasi moitteetta, tyhjäkäynti, kulku ja lämmöt.
3. Kiikutin kikottimen radalle ja ajoin muutaman kierroksen, auto toimi hyvin.
4. Koppa paikoilleen, auto alas pukilta ja liipasin pohjaan... vou vou vou vou ja yläkierrokset pois
5. Koppa pois, auto käyntiin ja toimiii =)
6. Auto pukille "käynnissä", koppa paikoilleen ja auto toimi muutaman kierroksen hyvin kunnes kurveista ulostultaessa vääntö nihkeää
7. Toiset kaksi kierrosta lisää kunnes auto sammu kurviin
8. Juosten pelipaikoille ja kuumemittari taskusta, voi voi sentään 161 astetta pamahti tauluun
9. Kiersin hivenen yläpäätä auki ja kikatin tulille, toimi ja lämmöt pysyy 120 asteen tietämissä "ILMAN KOPPAA"

Siis onko tämä laji ainaista säätämistä, pääseekö näillä ollenkaan ajamaan edes tankillista ilman ettei ole joku päin hemmettiä?

Lisätään tähän vielä yksi huomioitu asia tälle päivälle:

Kun käynnistän auton "lämpimänä" niin tyhjäkäynti on tiessään kunnes laulatan sitä hetken pukilla niin alkaa taas sekin löytymään.

Onko normaalia että bensaletkussa kulkee kuplia? Jos ei niin mistäs lähden etsimään sille selitystä?





4
*HOKE* kyllä näistä jotain käryä on, ihmettelin vaan kun autoa en saa säätöihin millään. Tyhjäkäynti tiessään, lämmöt seikkailee, alaneula ja tyhjäkäynti ei juurikaan tottele säätöjä jne jne...

Nyt meni sen verran vihreä kaiffari nenään että kaivoin toisesta autostani Nosramin koneen Hyperiin ja tein perussäädöt kylmiltään ja lämpöisenä hienosäädöt.....TOIMII KUIN JUNAN VESSA. Nyt puolen tunnin "säätämisen/testailun" tuloksena on hymy herkässä kun auto tottelee säätöjä, lämmöt pysyy kurissa ja alavääntö on huikea =)

On kiva tuoda auto vierelle kun jarrutuksen jälkeen tyhjäkäynti on tasaista ja 10 sekunnin jälkeen lähtee ku anoppi laiturilta  :roll:


Ajokelejä odotellessa

5
Polttisautot / Kaasuttimen säätäminen ja aivojumppaa
« : 10.08.09 - klo: 23.17 »
Purin toisen autoni koneen ja puhdistin kaasarin. Nyt kun laitoin osat takas paikoilleen niin mieleeni juolahti yksi epäkohta.

Eli koskien alaneulan säätöä:

Jos "tehdasasetuksille" säädetään niin alaneula pitäisi olla neljä ja puoli kierrosta auki. Nyt kun avasin tuon määrän neulaa ja survaisin servon varren paikoilleen niin jouduin vetämään luistia ulospäin jotta sain varren paikoilleen. Nyt kun katsoo imuaukosta sisään on luisti aika paljon auki ja säätö ei vaikuta vaikka ruuvaa suuntaan tai toiseen. Vasta kun neula on vajaan kierroksen auki alkaa säätö vaikuttamaan luistin asentoon. Eli jos säädän servon vartta voin toki pelata tuolla mutta eihän siinä silloin enää päde tuo 4 ja puoli kierrosta ???.

Mietin tässä vain että miten voi muka "tehdassäätö" olla jotain määrättyä kun jokaisessa autossa on todennäköisesti servon varsi eri asennossa.

Ei tästä selityksestä todennäköisesti kukaan ymmärrä yht mittää mut yritetään =)


Paljonko tuo luisti pitää olla auki jos tuijottaa imuaukosta sisään? Onko tähän jossain jotain kuvitettua säätöohjetta?

Sama mitä ihmettelin on tyhjäkäyntiruuviin säätö 0,5mm - 1,0mm.... no mistäs helvatusta mää tiedän paljon toi on?


Huomenna katotaan lähteekö toi maata kiertävälle radalle vai saako siihen jotain tolkkua =)

6
Polttisautot / Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« : 06.08.09 - klo: 10.24 »
Eilinen päivä meni taas autoa säädellessä. Mitkä asiat vaikuttaa alavääntöön kun en saa edelleenkään vekotinta lähtemään paikaltaan/kurvista täydellä teholla. Alaneulaa on säädelty edestakas tuloksetta, tulppaa on vaihdettu ja kaikkea kokeiltu.

Olisiko kyseessä kuitenkin ilmavuoto jossain kun auto ryntäilee ja tyhjäkäyntikierrokset on kovalla, jos säädän tyhjäkäynnin alhaselle niin auto ei tahdo pysyä käynnissä. Lämmöt seikkailee siellä 130-160 tietämissä ja jos rikastan syöttöä niin tehot on tiessään.

Moottori on STS 21

Nosrami on taas asia erikseen, saa lepäillä hetken =)

7
Polttisautot / Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« : 31.07.09 - klo: 14.54 »
Laitetaas nyt tähän samaan aiheeseen liittyen toisen auton pienimuotoisesta robleemasta kyselyä.

Eli auton säädöt näyttäis olevan tikissä kun lämmöt on siellä 125-130 asteen tietämissä ja paukkuja ja sauhua löytyy ylhäällä.
Paikaltaan kun lähtee niin sekin on kunnossa niin kauan kun olen muutaman tankin hurauttanu. Sitten alkaa pieni robleemos eli jarrutuksen jälkeen kun tumppaa torvet auki niin kaasu vastaa viiveellä "aika paha viive". Kurvista kun tulee ulos ja läimäsee torvet selälleen niin kyllä siinä kerkee kissan sanoa ennen kuin mitään tapahtuu???.

Onko alapää liian rikkaalla vai mikäs mahtaa tuon aiheuttaa? Tahkosin omalla radalla eilen kolme tankillista ja viimeinen tankki oli jo tuskaa kun viive on liian pitkä vastatakseen kaasuun.

Semmosta tällä kertaa, toivottavasti en selitä asioita ei ymmärrettävässä muodossa  :afro:

Tunti vielä ja taas alkaa kaahailu...ähihi

8
Polttisautot / Vs: Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« : 31.07.09 - klo: 14.36 »
Harmi kun istun täällä toimistolla, apu olisi oikein tervetullutta =)

Koitan vielä tänään saada tuohon jotain tolkkua. Eniten minua ihmetyttää autossa se että miksi se sammuu kuin salama kirkkaalta taivaalta mutta lähtee kyllä heti käyntiin laakista...........tosin kuumana se ei sitten enää sano mitään =)

Ymmärtäisin jos kikattimessa olisi puola tms sähköosia että joku niistä antaisi katkoksen mutta kun tuo tekniikka on loppupeleissä aika simppeliä =(


Sen verran vielä että esim tyhjäkäynti ei tottele säätöä, ensin saattaa olla OK mutta kun käytän kierrokset ylhäällä niin joko kierroksia jää reilusti päälle tai sitten laskee niin että käynti on vaivalloista.

Nyt heitän pommin ilmaan  :wink: Ohjaimena acomsin technisport ja vastarina acomsin mukana tullut se pieni vastaanotin. Voisiko näiden keskustelussa olla joku bitti poikittain? Mietin vaan kun välillä auto saattaa nostaa kierrokset kaakkoon ilman että kosken edes ohjaimeen?. Mä näistä mitään jummarra  :afro:

9
Polttisautot / Nosram 21 ja ailahteleva käynti
« : 31.07.09 - klo: 00.02 »
Nyt on tapeltu eilinen ja tämä päivä käyntihäiriön takia. Auto lähtee kylmänä herkästi käyntiin mutta lämpimänä ei. Eli säädöt vaikuttavat miten sattuu, välillä ottaa kierroksia herkästi ja välillä ei millään. Auto sammuilee jos napakasti painaa kaasua, tosin jos kierroksia on jo koneessa reilusti niin silloin toimii. Tyhjäkäynti on kova säädöstä huolimatta "renkaat pyörivät aika reilusti telakalla" ja kun laitan auton maahan ja lähden liikkeelle kone kurnuttaa eikä ota kunnolla kierroksia.

Kone oli irti ja kytkinpalat olivat aivan loppu, vaihdoin uudet palat ja oletin josko tällä olisi osuutta asiaan mutta ei ollu. Edelleen kone saattaa sammua kuin seinään, lähtee kyllä heti herkästi käyntiin.

Kaasu palauttaa ihan normaalisti mutta muutaman kerran on nostanut kierroksia itsekseen ja vedin sen jo tuosta syystä tänään melkein seinään =).


Koneeseen vaihdoin kytkin laakerit ja palat sekä tarkistin yleisesti vuodot ja mitään ei näyttäisi olevan vikana. Vauhtipyörän alla oleva laakeri näytti hyväkuntoiselta joten siinäkään tuskin on vikaa??? Bensatankin vaihdoin ja bensasuodattimen putsasin mutta mikään ei auta.

Kone tuskin on väljä kun sormilla pyörittäessä saa yläkuolokohdassa vääntää hanakasti jotta kone pyörii.

Nyt en enää keksi mistä lähtisin vikaa hakemaan =(

10
No niin eli jätetään nuo muoviset sitten hyllynkoristeeksi =) eli olisko jollain sopivalla hinnalla myydä kahta servoa? =)

Sainkin jo yhden tarjouksen ja katsotaan mitä on tarjolla.

11
No mitenkäs tuo kaasuservo? Onko kovassa rasituksessa? Kestääkö siinä tuo s3003 muovirattainen?

Olisko kellään myydä Savöxin servoa  :lol:

12
Polttisautot / Ohjausservo ei kestä ? 3kpl alle viikossa
« : 28.07.09 - klo: 22.37 »
No nyt vasta pistää ihmetyttämään. Neljän päivän sisällä mennyt 3 ohjausservoa?. Eli kaikissa lähtenyt hampaat kävelemään mustasta rattaasta joka tulee kuoren läpi ja jossa on ne spoorit johon ohjausnivel tulee kiinni. Servoina Futaba s3003 vai mikä se oli =) Olenko jotakin tehnyt väärin? Yleisesti nuo on hajonnut hyppyrin alastulossa ja jokaisessa ohjaus on toiminut vain vasemmalle käännettäessä.

Onko noi servot susia syntyessään vai onko asennuksessa tapahtunut jotain mitä en ole hiffannut?

Auto on Hobao 8 Pro. Olen puljannut vasta muutamia viikkoja näiden vessojen kanssa joten kokemus ei ole pitkäikäinen  :shocked:




13
Polttisautot / Vs: Meno loppuu kun seinään?
« : 24.07.09 - klo: 22.51 »
Koneessa on reilut puristukset, eli en usko että väljyys vaivaa. Tulppamerkkiä olen tosiaan vaihtanut hiljattain, täytyy vaihtaa vanha takas ja kokeilla =).

14
Polttisautot / Meno loppuu kun seinään?
« : 24.07.09 - klo: 01.24 »
Tänään ajossa tuli yllättävä vika johon äkkiä en keksi syytä, eli kone sammuu ajossa täysin yllättäen. Auto teki sen tänään varmaan 5 kertaa ja täydellä kaasulla. Kun kone on ollut ajossa hetken ja se sammuu / sammutan tankkauksen ajaksi niin ei meinaa lähteä käyntiin enää millään. Starttiboxilla kun pyöritän ni välillä pörähtää mutta ei lähde käyntiin.

Suodattimen kokeilin vaihtaa ja letkuja ravistelin mutta ei auta. Kylmänä lähtee paremmin käyntiin.

Autona Cenin Matrix ja koneena Nosram 2.1
En vaan ymmärrä jos menoveden saannissa olisi häikkää niin tuskin se käyntiinkään lähtis, saatikka pystyisi ajamaan normaalisti kunnes meno lakkaa kun seinään. Vuotoja tuskin on kun eilen vaihdoin pillin tiivisteen ja muualla ei näy vuodon jälkiä. Ennen tätä autossa oli kova tyhjäkäynti ja joskus jättää jopa kierroksia päälle?

Auttakee ken osaa =)

15
Polttisautot / Cen Racing Matrix Pro ja varaosat?
« : 13.07.09 - klo: 18.27 »
Mistäs kaikista paikoista kyseiseen kikattimeen saa varaosia?
JR- Hobby on jo tiedossa. Tuntuu ettei tuo etupään varaosa "nro MX008" oikein kestä, kierteet korkkaa kokoajan =(

Sivuja: [1]