Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - genlee

Sivuja: [1] 2
1
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 24.04.12 - klo: 06.05 »
JYP!!

2
Riippuu mimmoset akut haluat, kerrohan hiukan enemmän mihin autoon ja mihin tarkoitukseen. Niin ehkä joku voi auttaa.
Akku radio-ohjattavaan autoon, siihen tarkoitukseen että auto kulkisi eteen ja vähän myös taaksepäin :evil: Toivottavasti joku osaisi auttaa, kuitenkin aika iso menoerä tuollaiset 2-3 akkua.

Ilmeisesti tässä haluttiin tiedustella, että tarvitsetko lipo akkua vai nimh kenno akkua? Onko se Saddlepack vai normi pötkö? montako kennoa akussa pitäisi olla? Varmaan kannattaisi laittaa linkkiä minkä auton olet hankkinut, niin olis helpompaa.

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.03.12 - klo: 22.21 »
Kyllä sillä varmasti pystyy. Eriasia on millaisen tuntuman saa noilla tikuilla verrattuna rattiin. Voi olla tottumiskysymys.

4
Sähköautot / Vs: Moottorin lämpötila
« : 28.03.12 - klo: 21.23 »
Kyllä liian lyhyt ja liian pitkä kuumentaa moottoria. Itsellä Lrp:n motti touring autossa huitelee siinä 80-85 asteen välillä, eikä se siitä mitään tuumaa. Nopari joka vetelee viimesiä käy siinä 70 asteen paikkeilla.. ajetaan niin kauan kun kestää...

5
Mikä siitä renkaasta tekee täysin kelvottoman? Pito pysyy tasaisena useita akkuja, käytännössä renkaat saa ajaa loppuun suhteellisen tasaisilla kierrosajoilla. 2012 renkaassa vannekkaan ei enää tunnu hajoavan kovinkaan helposti ja mitään mainittavia vipotuksia ei ole ollut. Kertaakaan en ole joutunut rengasta liimaamaan ajon jälkeen. 5 sarjaa ajettuna eikä minun ole tarvinnut renkaiden kanssa tuskailla.
Korin värityksen olen aina päättänyt 100% ihan itse.

6
Vähän poikkeaa meneillään olevasta keskustelusta, mutta sitä vain mietin, että jos sattuu satamaan lauantai päivänä (niinkun tällä hetkellä foreca ennustais), niin milloin siitä ilmoitetaan ajetaanko vai vaihdetaanko ajopäivä sunnuntaille? Itsellä se ei ole suuri ongelma vaikka paikanpäällä päätetään, mutta voisin kuvitella vähän kauempaa saapuvalle sen olevan ongelma.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 10.05.11 - klo: 21.31 »
tutkisin ensimmäisenä tasauspyörästöt.

8
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
« : 07.03.11 - klo: 11.33 »
jeps. En kenellekkään mitään tavoitteita asettanut, lähinnä vain, että jos sattuu olemaan kilpailuhenkinen, niin eipä sitä kilparataa kannata hirveästi pelätä. Pidän kuitenkin itseänikin jokseenkin aloittelijana puolentoista vuoden harrastamisen jälkeen. Harrastuksen alussa aika pikaisestikin tuli semmoinen tunne, että yksinajelussa ei oikein ollut pointtia.

9
Luultavasti tarkoittaa sitä, että kone kuumenee helposti ja pitäisi välittää oikein, jotta ei kuumenisi liikaa. Eli siis jos moottori kuumenee liikaa, niin joko pidennetään tai lyhennetään välitystä muuttamalla pinjonin kokoa. Käsittääkseni noin 70-80 astetta rupeaa olemaan niillä rajoilla tuon liian kuumana käymisen kanssa.

10
Yleinen keskustelu / Vs: Rc touring
« : 06.03.11 - klo: 19.54 »
Tässä olis toinen paketti tuohon TSS-10 luokkaan, mistä mielestäni on ihan hyvä aloittaa harrastus.

Futaba 3pm radio + vastari    ~200e
Auto Xray T3 '11 spec             ~400e
Sähköinä Lrp 17.5 X12 moottori, Tekin RS säädin, Sävöx SC-1251MG yhteensä joku 250e
4 kappaletta kisalaillisia Lrp:n akkuja noin 100e kappale
Kisarenkaat tälle sisäkaudelle maksavat 30e setti

Tällä setillä on ajeltu A finaaliin FTT sarjassa.

11
koitappa ilman balanceria, lähtiskö lataamaan. Yleismittarilla selviäis akun jännite parhaiten, pitäis olla täytenä 8.4v. Itellä lähti flightmaxin akku pelaamaan, kun annoin olla muutaman minuutin ilman balanceria latingissa.

12
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 25.02.11 - klo: 15.32 »
Ei ne vaarallisia ole, jos ei lämpene liikaa, tule reikää kylkeen tai mene oikosulkuun. Itse niitä säilyttelen pakissa omassa osastossaan, missä eivät pääse kolisemaan ympäriinsä.

14
Sähköautot / Vs: ni-mh 5100
« : 21.02.11 - klo: 18.57 »
Menis varmaa tää kivasti toho alotteloijoide kysymyksiin... tuo 10 minuuttia viri koneella on ihan normaalia. yleismittarilla selviää onko akku täynnä (pitäisi näyttää 6 kennoisella 1.4v*6=8.4v). Harjattomassa moottorissa on 3 johtoa ja harjallisessa 2. Lipo akkua ei saa ladata millään punasella palikalla ja lisä tietoa löytyy foorumilta.

15
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.01.11 - klo: 19.50 »
Pitäisi kertoa, että auto on hihnavetoinen ja että diffin ja spoolin rattaiden (38 hammasta) suhteen spurrin vieressä oleviin pienempiin rattaisiin (20 hammasta). Välitys lasketaan spurrin hammasluku jaettuna pinjonin hammasluvulla ja kerrotaan sisäisellä välityksellä, eli tässä T3 tapauksessa 1.9:llä.

Suosittelisin aloittamaan ihan suosiolla TSS-10 luokituksen autolla.. Stocki auton vauhtikin on aivan varmasti tarpeeksi aloittelijalle. Voin stocki kokemuksella sanoa, että helppoa se ei ole vielä yhden kilpilukauden jälkeenkään.

16
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 15.01.11 - klo: 15.18 »
http://www.comeseethis.com/gearing/Default.aspx

tuossa on aika kätevä ohjelma välitysten hakuun. T2 auton sisäinen välitys on 1.7

17
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 15.01.11 - klo: 10.36 »
Terve,

Haluaisin kysyä, että onko kenelläkään kokemusta siitä, että mitä tuossa Xtray T3 -paketissa olevat Öljyt ovat? Mihin käytetään tätä "350ml" -valkoisen läpinäkyvää öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä keltaista "Hydy Diff Grease" öljyä ja mitä se on? Mihin käytetään tätä mustaa "Hydy Graphite Grease" öljyä ja mitä se on? :tongue:

"350ml" iskareihin, "Hydy Diff Grease" Diffiin (tasauspyörästö), "Hydy Graphite Grease" vaikka esim. vetoakseleille.

18
Tulokset / Vs: TULOKSET: KyPak Casino Touring
« : 28.11.10 - klo: 21.07 »
taisi mennä sekunnin sisään kaikkien kolmen touringluokan kierrosajat. TSS 11.6 sekuntia

19
Nelivetoauton vasemmanpuoleinen takarengas ei pyöri kunnolla. Mitä pitäisi tehdä?  :undecided:

Vian etsintä ja varsinkin sen löytäminen on niitä palkitsevimpia asioita tässä harrastuksessa. Varmaan paras neuvo harrastuksen mielenkiinnon ja tulevaisuuden kannalta on, että ruuvari käteen ja tutkimaan. Vika varmaan löytyy väliltä laakerit, vetoakseli ja diffi.

20
Mistä mahtaa johtua, kun ajelin paikallisella radalla niin aina tietyssä kohtaa
rataa ohjaus pysähty/jumitti että auto vaan puski suoraan. Kaasu ja jarru kyllä toimi ihan moitteettomasti.
Radiona on hobbykingin GT2.

Onko 27 tai 40mhz radio ja vastari? Itsellä on ottanut häikkää mm. ilmastointi laitteesta, joka oli seinän toisella puolella.

21
motti ei saa virtaa tarpeeksi. mikä C arvo akussa on?

22
Jos haluaa autoon (HBX buggy max) lisää ajoaikaa ostamalla toisen akun, niin pitääkö olla enemmän ampeeritunteja vai mitä? Ja lisääkö pelkkä akun vaihto suorituskykyä. Mitä muita osia on välttämätöntä vaihtaa jos haluais tehokkaamman akun?

Lisää ajoaikaa saa hankkimalla akun minkä kapasiteetti on isompi, eli ampeeritunteja enemmän.
Isompi jännite tuo lisää tehoja. Ei välttämättä tarvii vaihtaa mitään osia kunhan katsot, että nopeudensäädin ja moottori kestää isommat volttimäärät. Nämä jännitteen kestot varmaan löytyy ohjekirjasta tai valmistajan kotisivuilta.

23
Moi vaan !
Kuusankosken radalla tuli seurattua vtr ajoja ja olimme olemmat pojan kanssa lopullisesti myytyjä.
Tilasin maailmalta xray t2 007  aihion jolla lienee lajiin päsee sisään.
auton saapumista odotellessa haalin vielä puuttuvia osia.

kysynkin. minkäkokoinen kovekuorinen lipoakku mahtuu  varmasti laitteen uumeniin ilman valtavia patentteja?dremeli kyllä pysyy kädessä mutta silti

koska olemme (mä haluu kans) aloittelijoita lajissa oleellista olisi pitkä ajoaika\akku

jenkkisivuilta löytyy jotain satunnaisia tietoja vuosien takaa  mutta teksteistä jäi jotenkin itteteinhyvätuli maku.

thanks.
t:h

2s lipot ovat Leveys- ja pituus-suunnassa ainakin useimmiten samankokoisia, mutta korkeus vaihtelee jonkun millin. Kannattaa melkein ottaa työntömitta käteen ja mitata korkeus pohjalevystä ylädekkiin, paljonko on siinä väliä. myyjät ja akkujen valmistajat kyllä ilmoittavat kaikki mitat ja muut speksit akuista. 5000mah akulla ajelee semmosen 15 - 20 minuuttia, mutta se on moottorista ja säätimestä kiinni paljonko on virran kulutus. Itse olen ajanut 17.5 moottorilla tuon about 20 minuuttia.

24
Täytyy kyllä sanoa, että ehdottomasti sarja ja niin paljon kisoja, kun se vain järjestäjille on mahdollista. Ajaminen ja varsinkin kilpaileminen on vain yksinkertaisesti mukavaa. Ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka eivät esimerkiksi töiden takia pääse kisaamaan, mutta jos kilpailukalenteri julkaistaan ennen kautta, niin onhan siinä nyt kuitenkin aikaa järjestää vapaita viikonloppuja. Ja tarviiko tätä ottaa niin vakavasti ja murehtia sitä kisan väliin jäämistä.

Kauden 2 parasta kilpailua, ei välttämättä tuloksen puolesta vaan muuten, mielestäni oli tällä kaudella ulkokisoja (kuusankoski ja laukaa). Kuusankoski sen takia, että ensimmäistä kertaa pääsi ajamaan nopeaa asfalttirataa ja laukaan olosuhteet antoivat mukavan haasteen ja uuden kokemuksen tästä lajista.

25
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 24.08.10 - klo: 16.27 »
Pullistuminen taitaa olla se eka merkki.

26
Onko kyseiseen autoon saatavilla vielä tehokkaampia akkuja tai moottoreita? On saatavilla.

Laitatko linkin tehokkaammalle akulle ja moottorille? En moottoria ole kyllä nyt vaihtamassa, mutta tehokkaampi akku voisi olla hyvä?

Kiitos

Riippuu mikä nopeudensäädin autossasi on, mutta tässä olisi yksi 11.1v akku http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8583, mutta pitää varmistaa että nopeudensäätimesi kestää 3s 11,1v akkua.

Moi.

2S 7,4V 20C 5000mAh Yuntong on nykyinen akku, joten pitää olla 2S akku, mitä ikinä tarkoittaakaan? Mitä tarkoittaa 20C? Jotkut akut ovat 50C...



2S meinaa, että akussa on 2 lipokennoa. Yhden kennon nimellisjännite on 3.7V.
20C tarkoittaa virtaa jolla akkua voidaan kuormittaa suhteessa kapasiteettiin. Eli kyseistä 5Ah ja 20C:n akkua voidaan kuormittaa 100A virralla. Kapasiteetti kerrottuna C luvulla. 50C:n akkua taasen 50 * kapasiteetti.

27
Onko se moottori harjallinen vai harjaton? (meneekö moottorille 2 vai 3 piuhaa?) Harjallisessa ei ole sensoria. Jos noparissa on mennyt jotain oikosulkuun, niin se on rikki.

28
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 28.06.10 - klo: 16.10 »
tavallinen harrastus spraymaali joko hilseilee irti, tai lähtee isoina paloina. Vaatii pohjamaalin ja läpinäkyvään koriin se ei oikein toimi.

29
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 26.06.10 - klo: 19.00 »
Kyllä se siellä parkkipaikallakin kulkee, mutta suosittelisin kyllä vähän harjailemaan aluetta, missä ajelet. Hihnoja varmaan kannattaa olla iso pino, kun ne tuppaavat menemään poikki, jos sinne hihnan ja rattaan väliin menee kiviä. Tuo pöly ei juurikaan vaikuta muuhun, kun pitoon. Toki autoa on huollettava ja puhdistettava, mieluiten joka akun jälkeen.
Kuitenkin kannattaisi ehkä katsella parkkipaikalle vähän halvempaa kalustoa. Tämä kun kuitenkin on kilpa-autoksi suunniteltu.

30
Keskituntinopeuskin näytti olevan stanulla noin 45-48km/h ja virillä 52-55km/h. Eipä siinä hirveetä eroo enää ole...

Sivuja: [1] 2