Racing Factory

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - jval

Sivuja: [1]
1
Tulokset / Tulokset ja seuranta: Ospa kesäsarja 2021
« : 10.06.21 - klo: 18.34 »
Ensimmäisen osakilpailun tulokset:

1AVesa Yli21:1, 2:1 [3:1]
2AJanne Valtanen42:2, 3:2 [1:3]
3AMiikka Luhta51:2, 3:3 [2:3]
4BAki Kari22:1, 3:1 [1:1]
5BMarko Kukkohovi43:2, 1:2 [2:3]
6BJarkko Eskelinen52:2, 1:3 [3:3]

tarkemmat detailit: https://tinyurl.com/34vpuv9v

2
Tulokset / Tulokset: Finnish Indoor Champs 2021
« : 24.04.21 - klo: 10.25 »
Kisojen tuloksia voi tiirailla tuolta:

https://tinyurl.com/3ed3u6vx

3
Tulokset / Ospa Indoor Champs 2010 tulokset
« : 31.10.20 - klo: 09.09 »
Kilpailun tulosseuranta:

https://tinyurl.com/y5xy2jwd

4
Tulokset / OSPA Rata & Krossi Chämps 2020
« : 29.08.20 - klo: 11.03 »

5
Team Ospa kutsuu kaikkia pöönäilijöitä osallistumaan uusilla radoilla pidettävään ensimmäiseen kertsikisaan.


Ajankohta:
Sunnuntai  5.7.2020 mikäli säät sallii


Kilpailupaikka:
Kaakkurin Liikuntamaa, Oulu


Kilpailun johtaja, tuloslaskentapäällikkö ja yleismiesjannunen: Janne


Ilmoittautuminen:
Myrcm:n kautta, sulkeutuu torstaina klo 23:59

llmoittautuminen: https://tinyurl.com/ycxhgapg

Ilmoittautuneet: https://tinyurl.com/y9dyb62m

Ilmoittautumisen yhteydessä kerro: luokka, nimi, yhteystiedot, huoltajan tiedot (alle 18-vuotiaalla kuljettajalla) sekä henkilökohtaisen transponderin numero mikäli mahdollista. Seuralla on muutama ponderi vuokrattavana.


Radat:
- Kestopidotettu asfalttirata
- hyväpitoinen turhvirata joka ei sisällä hiekkaa tai kumimurua


Laitteisto ja kuulutus:
Laskennan hoitaa sekä lähtöjärjestyksen, tilanteen minuutin välein, jäljellä oleva ajoajan ja maaliin tulon kuuluttaa RCM Ultimate (ja Tuomas harjoittelee kun ajamiselta ehtii) muutaman kovaäänisen kautta.
Kaikki kaksipiuhaiset AMB/MyLaps ponderit toimii mukaan lukien MTR:n kloonit mutta kolmepiuhaiset RC4 ponderi ei.


Luokat:
TSP-10, sisältää 13,5 ja miedommat moottorit
TSM-10
M2-10
M4-10
Corrit


Säännöt:

FTT- ja Maastosarjan säännöt ja ohjeisto
- correissa vapaa rengas, muissa luokissa suositellaan sääntöjen mukaista rengastusta


Lisenssi
Kilpailussa lisenssi ei ole pakollinen mutta sen omaavilla on vakuutukset voimassa kilpailun aikana. Lisenssittömille vapaa-ajan vakuutus suositeltava, sekä kuljettajalle, että huoltajalle.


Aikataulu:
Kisa alkaa klo 12:00 tai aiemmin ja päättyy vaikkapa klo 17:00 tai myöhemmin

Alkuerät:
1-3 alkuerää, määrä ja lähtöaika varmistuu kisaviikonloppuun mennessä

Finaalit:
kolminkertaiset finaalit, lähtöaika varmistuu kisaviikonloppuun mennessä

Kisa päättyy klo --:--

Aikatauluhahmotelma arvioidulle kuskimäärälle:
ALKUERÄT   
1. M2-10   12:00   13:05   
2. M2-10   12:09   13:14   
3. M4-10   12:18   13:23   
4. TSP-10   12:27   13:32   
5. TSM-10   12:36   13:41   
         
FINAALIT
M4-10 A-fin   14:30   15:40   16:50
M2-10 B-fin   14:40   15:50   17:00
M2-10 A-fin   14:50   16:00   17:10
TSM A-fin   15:00   16:10   17:20
TSP A-fin   15:10   16:20   17:30
         
PALKINTOJEN JAKO   17:45   


Osallistumismaksu:
5 eurua/ luokka tai 10 euroa kaikki luokat, maksu kortilla paikan päällä


Vastuu ja yksityisyys:
Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä ja varsinkin kehotuksia. Osallistuja saattaa tallentua kameran muistiin ja sieltä julkiseen levitykseen jonka johdosta ei pidä närkästyä.


Palkinnot:
Mahdollisesti nyyttikesti -periaatteella, jokainen tuo jotain tietyn arvoista jotka jaetaan jollain mekanismilla osallistujien kesken


Muuta:

Tuo tullessasi oma pöytä, tuoli ja jatkojohto, halutessasi telttakatos.

Kilpailulähdön aikana viereisellä radalla ponderi kytkettynä ajo kielletty. Kilpailulähtöjen välissä rata on auki vapaalle treenille mikäli ei sotke kisan kulkua.

Kilpailualueen välittömässä läheisyydessä kaksi Bajamaja -vessaa mutta ei juoksevaa vettä.

https://www.facebook.com/OSPARC/

Rata-alueen säännöt: http://rc10.fi/index.php?topic=49207.msg836867#msg836867

6
Tulokset / SUMMER JUMPS #1 JOENSUU 13.6.2020
« : 13.06.20 - klo: 09.02 »
Lopputulokset:

M2-10
A-fin
1Joona Haatanen22:1, 3:1 [1:2]
2Eetu Kuivalainen31:1, 2:2 [3:2]
3Miikka Luhta73:3, 2:4 [1:4]
4Jamiel Gabrielsson71:3, 3:4 [2:7]
5Kristian Ullakko113:5, 2:6 [1:11]
6Jarno Pottonen122:3, 3:9 [1:10]
7Eppu Ylikorpi122:5, 1:7 [3:10]
8Janne Valtanen123:6, 1:6 [2:10]
9Pena Hirvonen131:5, 2:8 [3:11]
10Ilmari Ullakko163:7, 2:9 [1:9]
11Eelis Hytönen161:8, 3:8 [2:11]
B-fin
12Pete Ylikorpi21:1, 3:1 [2:1]
13Sakari Savilaakso41:2, 3:2 [2:8]
14Juha-Matti Heikkala52:2, 3:3 [1:3]
15Aapo Koro82:3, 1:5 [3:6]
16Heikki Sorri83:4, 2:4 [1:6]
17Toni Korhonen91:4, 2:5 [3:5]
18Pauli Jylhänkangas132:6, 3:7 [1:7]
19Lassi Korhonen152:7, 1:8 [3:8]
20Aleksi Mali191:9, 2:10 [3:10]
21Takku Juha
M4-10
1Ilmari Ullakko23:1, 1:1 [2:2]
2Kristian Ullakko42:1, 3:3 [1:4]
3Ville Rauman41:2, 3:2 [2:3]
4Heikki Sorri81:4, 2:4 [3:4]

Tarkemmat tulokset löytyy tuolta:

https://tinyurl.com/y7bkost9

7
Erälistat on tehty sillä perusteella että saman perheen jäsenet ovat yhtä aikaan radalla ja kahta luokkaa ajavat eivät ole peräkkäisissä erissä joten kaikissa erissä on oikea määrä nostajia. Treenien jälkeen voidaan suorittaa reseedausta mikäli sille on tarvetta.

M2-10
Heat 1
#PilotTransponder
1Eppu Ylikorpi3105167/0
2Pete Ylikorpi9450818/0
3Lassi Korhonen3209773/0
4Juha-Matti Heikkala6879906/0
5Toni Korhonen6978302/0
6Takku Juha7739990/0
Heat 2
1Ilmari Ullakko2153697/0
2Kristian Ullakko9950035/0
3Aapo Koro1277245/0
4Heikki Sorri7206902/0
5Eelis Hytönen7077789/0
6Pauli Jylhänkangas3323297/0
7Sakari Savilaakso3519622/0
Heat 3
1Joona haatanenxxxxxxx
2Jamiel Gabrielsson7758911/0
3Jarno Pottonen5286252/0
4Miikka Luhta6212125/0
5Eetu Kuivalainen7440327/0
6Janne Valtanen6595387/0
7Pena Hirvonen
M4-10
1Ilmari Ullakko6073070/0
2Kristian Ullakko3921039/0
3Eelis Hytönen7077789/0
4Aapo Koro1277245/0
5Heikki Sorri4494538/0
6Ville Rauman2956770/0

Aikataulu:

erätreeni alkaa 8:30
alkuerät alkaa 10:00
lounastauko 12:30-13:30
finaalit alkaa 15:10
finaalit päättyy 17:15

Tarkempi aikataulu löytyy tuolta:

https://tinyurl.com/yddpgu7o

8
Team Ospa kutsuu kaikkia pöönäilijöitä osallistumaan vuoden ensimmäiseen kertsikisaan


Ajankohta:
Lauantai  4.1.2020

Ilmoittautuminen päättyy perjantaina kisaa edeltävänä päivänä klo 18:00


llmoittautuminen: https://tinyurl.com/qtyoozs

Ilmoittautuneet: https://tinyurl.com/t3e3kmr


Kilpailupaikka:
Kiiminki Jokirannan koulu

Rata:
Mattorata - mollat mutkissa, putket reunoilla ja teippiä saumoissa


Kilpailun johtaja ja yleismiesjannunen: Janne
Tuloslaskentapäällikkö: Eemeli


Laitteisto ja kuulutus:
RCM Ultimate


Luokat:
TSP-10
TSB-10 (beginner)
GT-12


Säännöt:
TSB -luokassa mielellään 21,5T -moottori, vapaa rengas
FTT- ja 12TT-ohjeistot


Aikataulu:

Alkuerät:
1. erä GT-10 11:00 12:00
2. erä TSB-10 11:07 12:07
3. erä TSP 11:14 12:14

-lounastauko 12:20-12:50

finaalit:
A1, A2, A3
GT-12 13:30 14:30 15:30
TSB-10 13:37 14:37 15:37
TSP-10 13:44 14:44 15:44

Kisa päättyy klo 16:00


Osallistumismaksu:
5 euroa, maksu keväällä, laskutus sitten kaikki kisat ajettu niin ei tarvi kertsillä rahan kanssa vatuloida


Vastuu:
Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä ja varsinkin kehotuksia.


Palkinnot:
Katellaan kevväämmällä Gaalassa

Muuta:

Kilpailulähtöjen välissä rata on auki vapaalle treenille

9
Tulokset / Tulokset Ospa GT-12 kertsikisa #1
« : 12.10.19 - klo: 17.53 »
Tämän talvikauden ensimmäinen Ospan kertsikisa saatiin ajettua, alla tulokset:

1. Janne Valtanen
2. Miikka Luhta
3. Eemeli Anttonen
4. Mika Anttonen
5. Juha-Matti Heikkala
6. Jaakko Huhmarsalo

Tarkemmat tiedot löytyy tuolta:

https://tinyurl.com/y4kcqmqn

10
Kilpailukutsut / Ospa GT-12 kertsikisa #1
« : 05.10.19 - klo: 20.44 »
Team Ospa kutsuu kaikkia joutilaita osallistumaan talven ensimmäiseen kertsikisaan.


Ajankohta:
Lauantai 12.10.2019


Kilpailupaikka:
Kiiminki Jokirannan koulu


Kilpailun johtaja, laskentapäällikkö ja yleismiesjannunen:
Janne


Luokat:
GT-12
täyteluokkana C-12 jos enemmän kuin neljä osallistujaa


Säännöt:
12TrackTour ohjeisto


Aikataulu:
aloitetaan aamulla ja lopetetaan illemmalla, tarkentuu päivän aikana


Ilmoittautuminen:
Päättyy perjantaina 11.10.2019

Ilmoittautuminen: https://tinyurl.com/yyrslrvu

Ilmottautuneet: https://tinyurl.com/y3hln9yr


Osallistumismaksu:
5 euroa


Vastuu:
Jokainen kilpailija kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.


Palkinnot:
Katellaan kevväämmällä

11
Tulokset / Maastosarja IV Oulu 2019
« : 25.08.19 - klo: 09.42 »
Lauantain kisat ajettiin vaihtelevassa kelissä ja aikataulu venyi mutta kaikki lähdöt ja sitä myötä tulokset saatiin selville ennen pimeän tuloa

Tarkemmat ulokset:

https://tinyurl.com/y4w9bu5a

Lauantain tulokset:

M2-10
A1Konsta Saarinen21:1, 3:1 [2:2]
A2Joona Haatanen51:2, 3:3 [2:6]
A3Janne Valtanen72:1, 3:6 [1:10]
A4Jani Mäkinen73:2, 2:5 [1:9]
A5Mikko Luopajärvi71:3, 2:4 [3:4]
A6Jamiel Gabrielsson72:3, 1:4 [3:5]
A7Oskari Mäki131:5, 2:8 [3:10]
A8Miikka Luhta131:6, 2:7 [3:8]
A9Jarno Pottonen153:7, 1:8 [2:9]
A10Kristian Ullakko161:7, 3:9 [2:10]
B11Ari-Pekka Jolkkonen23:1, 2:1 [1:2]
B12Eetu Kuivalainen31:1, 2:2 [3:4]
B13Ville Rauman61:3, 3:3 [2:6]
B14Viktor Ekholm72:3, 1:4 [3:6]
B15Veikka Mäenpää93:2, 1:7 [2:9]
B16Sakari Savilaakso101:5, 3:5 [2:5]
B17Ilmari Ullakko122:4, 3:8 [1:8]
B18Tommi Tirroniemi131:6, 3:7 [2:8]
B19Juha Lahdenperä172:7, 1:10 [3:10]
B20Olavi Tenno183:9, 1:9 [2:10]

M4-10 kansallinen
A1Vesa Yli21:1, 3:1 [2:1]
A2Tero Niskanen41:2, 2:2 [3:2]
A3Juha-Matti Heikkala61:3, 3:3 [2:3]

12
Tulokset / FinTrack Tour II / 2018 Oulu
« : 11.12.17 - klo: 13.33 »
TSS-10
1AJoonis Oksanen23:1, 2:1 [1:2]
2AIlari Lamminsivu31:1, 2:2 [3:3]
3AEemeli Anttonen53:2, 2:3 [1:4]
4ASaku Moilanen71:3, 2:4 [3:4]
5ASisu Kuuslahti101:5, 2:5 [3:6]
6AOlli Hirvonen113:5, 2:6 [1:6]
7AJuha-Matti Heikkala143:7, 2:7 [1:7]
8BTommi Tirroniemi21:1, 3:1 [2:1]
9BJoenna Oksanen41:2, 3:2 [2:2]
10BSami Kuusrainen63:3, 1:3 [2:4]
11BOscar Leino82:3, 3:5 [1:5]
12BOlavi Tenno83:4, 1:4 [2:5]
TSM-10
1AMiko Teponoja23:1, 2:1 [1:1]
2AGeorgy Chmigal41:2, 3:2 [2:5]
3AKalle Lehto52:2, 3:3 [1:5]
4ATeemu Saarinen71:3, 2:4 [3:9]
5AVesa Yli83:4, 1:4 [2:6]
6AHenry Salmen102:3, 3:7 [1:7]
7AJoni Minkkinen113:5, 1:6 [2:7]
8AMiika Laurila143:6, 2:8 [1:8]
9ASami Takkinen173:8, 1:9 [2:10]
10AValtteri Pausio192:9, 3:10 [1:10]
11BEetu Pesonen33:1, 2:2 [1:8]
12BMarko Vähäkuopus32:1, 3:2 [1:2]
13BJere Saarinen41:1, 2:3 [3:3]
14BVille Rauman71:3, 3:4 [2:5]
15BJussi Rinne92:4, 1:5 [3:7]
16BMiikka Luhta101:4, 2:6 [3:8]
17BVille Lehtinen113:5, 1:6 [2:8]
18BTeemu Salminen133:6, 2:7 [1:7]
19CVille Sipola22:1, 1:1 [3:5]
20CPasi Lento33:1, 1:2 [2:3]
21CJori Salminen52:2, 3:3 [1:5]
22CJona Oksanen53:2, 1:3 [2:5]
23CJyrki Malinen83:4, 2:4 [1:4]
24CTatu Taivainen123:6, 2:6 [1:6]
TSP-10
1AMiika Laurila23:1, 1:1 [2:5]
2AMarko Vähäkuopus32:1, 3:2 [1:2]
3ATeemu Saarinen62:2, 3:4 [1:7]
4AVesa Yli62:3, 3:3 [1:4]
5AEetu Pesonen71:3, 2:4 [3:5]
6AJanne Valtanen111:5, 3:6 [2:9]
7AMiikka Luhta131:6, 3:7 [2:8]
8AValtteri Pausio142:6, 1:8 [3:8]
9AJere Saarinen162:7, 1:9 [3:9]
10AEemeli Anttonen203:10, 2:10 [1:10]
11BVille Rauman23:1, 1:1 [2:3]
12BMika Anttonen42:1, 3:3 [1:5]
13BIlari Lamminsivu41:2, 2:2 [3:4]
14BJussi Rinne53:2, 1:3 [2:4]
15BPasi Lento101:4, 2:6 [3:6]
16BVille Sipola102:5, 3:5 [1:6]
17BVille Lehtinen141:7, 3:7 [2:7]
18CJori Salminen23:1, 1:1 [2:1]
19CTeemu Salminen42:2, 1:2 [3:4]
20COlli Hirvonen53:2, 2:3 [1:4]
21CTommi Tirroniemi63:3, 1:3 [2:4]
22CJaakko Huhmarsalo103:5, 1:5 [2:5]
23COlavi Tenno123:6, 1:6 [2:6]
GT-10
1AJanne Valtanen21:1, 3:1 [2:1]
2AJuha-Matti Heikkala42:2, 3:2 [1:3]
3ATero Niskanen61:2, 3:4 [2:4]
4ATommi Tirroniemi63:3, 2:3 [1:4]

Tarkemmat tulokset:

La https://tinyurl.com/yb3l65n2

Su https://tinyurl.com/y9z3tzxq

Lauantaina sattui pieni kömmähdys palkintojen jaossa kun jaoin TSS-10 luokan B-finaalin pytyt alkuerätulosten mukaan kun laskennasta annettiin väärä kuponki.
Ensimmäinen ja toinen sija meni oikein mutta kolmas ja neljäs sija meni ristiin. Kaikki neljä kuljettajaa ovat pokaalinsa saaneet ja lienee tyytyväisiä.


Totuttuun tapaan Ospa järjesti live-streamin kilpailuista:

Lauantai TSS/TSM
https://www.youtube.com/watch?v=ZSuH_VkUiuQ

Sunnuntai TSP/GT
https://www.youtube.com/watch?v=oQuc9GEKwy0


13
Tulokset / Lopputulokset Maastosarja V Oulu 19.-20.8.2017
« : 20.08.17 - klo: 23.26 »
Kiitokset kilpailijoille sekä talkoolaisille. Kisat saatiin pidettyä kuivassa kelissä vaikka yölliset sateen hieman haittasi aamuisin mutta rata kuivui nopeasti ajettavaan kuntoon.

M2-10 SM
1Karri SalmelaFullspeed RC21:1, 2:1 [3:10]
2Oskari MäkiVUA43:1, 1:3 [2:6]
3Mikko LuopajärviVUA43:2, 2:2 [1:5]
4Vesa YliOspa Ry72:3, 1:4 [3:6]
5Juha AromaaFullspeed RC83:3, 2:5 [1:7]
6Janne ValtanenOspa Ry83:4, 2:4 [1:9]
7Konsta SaarinenAUK J-Äijät111:2, 3:9 [2:10]
8Ari-Pekka JolkkonenJoeUA113:5, 1:6 [2:9]
9Antti SilvennoinenHyUA152:7, 1:8 [3:8]
10Miikka LuhtaOspa Ry153:7, 2:8 [1:10]
B-fin
11Sami SalmelaFullspeed RC21:1, 2:1 [3:8]
12Valtteri EklundKyPak33:1, 2:2 [1:8]
13A-P KyykkäEPUA61:2, 2:4 [3:9]
14Tuomo OtsavaaraFullspeed RC72:3, 1:4 [3:10]
15Jani HoviHyUA83:2, 2:6 [1:7]
16Juha HyvönenOspa Ry83:3, 1:5 [2:5]
17Ilmari UllakkoVUA101:3, 3:7 [2:9]
18Mikko HelistöläJoeUA113:4, 2:7 [1:9]
19Jamiel GabrielssonÄkpaRC121:6, 3:6 [2:10]
20Eetu KuivalainenJoeUA133:5, 2:8 [1:10]
C-fin
21Ville RaumanOspa Ry21:1, 2:1 [3:6]
22Arttu SyrjänenFullspeed RC43:1, 1:3 [2:5]
23Sakari SavilaaksoOspa Ry43:2, 1:2 [2:3]
24Juha-Matti HeikkalaOspa Ry62:2, 3:4 [1:4]
25Tomi LaaksonenHyUA73:3, 2:4 [1:6]
26Marko HeikkiläOspa Ry113:5, 2:6 [1:7]
27Tero NiskanenOspa Ry121:5, 2:7 [3:7]
D-fin
28Taneli ErkkiläMRT ry21:1, 3:1 [2:3]
29Kristian UllakkoVUA32:1, 1:2 [3:2]
30Tommi TirroniemiOspa Ry52:2, 1:3 [3:3]
31Veikka MäenpääVUA82:4, 1:4 [3:4]
32Jani MäkinenVUA102:5, 3:5 [1:5]
33Olavi TennoOspa Ry122:6, 3:6 [1:6]

M4-10 kansallinen
1A-P KyykkäEPUA22:1, 1:1 [3:8]
2Vesa YliOSPA Ry33:1, 2:2 [1:4]
3Olli HirvonenOSPA Ry53:2, 1:3 [2:7]
4Hannu MäättäOSPA Ry51:2, 3:3 [2:6]
5Niko VuorenmaaHyUA72:3, 3:4 [1:5]
6Ville SipolaOSPA Ry92:4, 3:5 [1:6]
7Mika HillukkalaOSPA Ry112:5, 3:6 [1:7]
8Mika HonkonenOSPA Ry161:8, 2:8 [3:8]

M4-10 SM
A-fin
1Karri SalmelaFullspeed RC23:1, 1:1 [2:2]
2Tuomo OtsavaaraFullspeed RC32:1, 3:2 [1:4]
3Konsta SaarinenAUK J-Äijät61:2, 2:4 [3:10]
4Valtteri EklundKyPak63:3, 2:3 [1:3]
5Mikko LuopajärviVUA103:4, 1:6 [2:6]
6A-P KyykkäEPUA101:5, 2:5 [3:6]
7Juha AromaaFullspeed RC123:5, 2:7 [1:10]
8Tero NiskanenOSPA Ry151:7, 2:8 [3:8]
9Oskari MäkiVUA163:7, 1:9 [2:10]
10Jani HoviHyUA171:8, 2:9 [3:9]
B-fin
11Miikka LuhtaOSPA Ry21:1, 3:1 [2:4]
12Vesa YliOSPA Ry32:1, 1:2 [3:3]
13Niko VuorenmaaHyUA53:2, 2:3 [1:4]
14Arttu SyrjänenFullspeed RC52:2, 1:3 [3:4]
15Sami SalmelaFullspeed RC111:5, 3:6 [2:8]
16Juha HyvönenOSPA Ry123:5, 1:7 [2:10]
17Antti SilvennoinenHyUA122:5, 3:7 [1:8]
18Ville SipolaOSPA Ry131:6, 2:7 [3:8]
19Jamiel GabrielssonÄkpaRC152:6, 3:9 [1:9]
20Hannu MäättäOSPA Ry192:9, 1:10 [3:10]
C-fin
21Ilmari UllakkoVUA22:1, 1:1 [3:1]
22Taneli ErkkiläMRT ry53:2, 2:3 [1:7]
23Tomi LaaksonenHyUA51:2, 3:3 [2:4]
24Ville RaumanOSPA Ry62:2, 1:4 [3:5]
25Mika HonkonenOSPA Ry91:3, 2:6 [3:7]
26Olli HirvonenOSPA Ry93:4, 2:5 [1:6]
27Mikko HelistöläJoeUA111:5, 3:6 [2:7]
D-fin
28Juha-Matti HeikkalaOSPA Ry23:1, 2:1 [1:2]
29Tommi TirroniemiOSPA Ry31:1, 2:2 [3:3]
30Kristian UllakkoVUA63:2, 1:4 [2:4]
31Mika HillukkalaOSPA Ry61:3, 2:3 [3:4]
32Olavi TennoOSPA Ry101:5, 2:5 [3:5]

M2-10 kansallinen
1Janne ValtanenOSPA Ry23:1, 1:1 [2:2]
2Sakari SavilaaksoOSPA Ry32:1, 3:2 [1:2]
3Jani MäkinenVUA63:3, 1:3 [2:3]

Tarkemmat tulokset löytyy tuolta: lauantai ja sunnuntai

14
ERÄLISTAT / HEATS FTT III Saturday
28.2.2015 KIIMINKI

   TSS-10 HEAT 1         
1   Häkämies Jukka   #   10   LohUA
2   Haapalehto Nico   #   32   Ospa Ry
3   Junkkari Ari   #   56   Ospa Ry
4   Tirroniemi Tommi   #   58   Ospa Ry
5   Tenno Olavi   #   60   Ospa Ry
6   Lyyski Joonas   #   67   VUA
7   Pähn Janek   #   76   EST
8   Luhta Miikka   #   78   Ospa Ry
9.     Hannus Hannes #79    EST
            
            
   TSS-10 HEAT 2         
1   Saarinen Jere   #   64   HyUA
2   Palo Aleksanteri    #   65   LahUA
3   Laaksonen Jukka   #   16   MäntsMK
4   Hakkari Tero   #   8   EPUA
5   Pylväläinen Mika   #   27   LahUA
6   Niskanen Tero   #   74   Ospa Ry
7   Anttonen Eemeli   #   38   Ospa Ry
8   Loukola Leevi    #   17   EPUA
            
            
   TSS-10 HEAT 3         
1   Laaksonen Eetu   #   3   MäntsMK
2   Iivonen Pekko   #   13   KyPak
3   Pausio Valtteri   #   4   RSRCA
4   Haug Risto   #   69   EST
5   Oksanen Jona   #   45   RiiUA
6   Niiranen Mika   #   18   LahUA
7   Hannus Hans   #   72   EST
8   Oksanen Joonis   #   51   RiiUA


   TSM-10 HEAT 4         
1   Kuusinen Matias   #   2   PKSRCA
2   Salmela Karri   #   1   PKSRCA
3   Heinonen Ari   #   17   PKSRCA
4   Saarinen Teemu   #   5   HyUA
5   Luukkonen Eetu   #   31   MäntsMK
6   Teponoja Miko   #   3   TamUA
7   Lehto Kalle   #   6   KyPak
            
            
   TSM-10 HEAT 5         
1   Minkkinen Joni   #   4   LMM
2   Trofimov Kirill   #   9   RUS
3   Heinonen Arto   #   29   PKSRCA
4   Pesonen Eetu   #   11   LahUA
5   Yli Vesa   #   15   Ospa Ry
6   Valtanen Janne   #   21   Ospa Ry
7   Eriksson  Tino   #   44   MäntsMK
            
            
   TSM-10 HEAT 6         
1   Eklund Valtteri   #   13   KyPak
2   Salmela Sami   #   10   PKSRCA
3   Åfelt Markus   #   18   RSRCA
4   Wågstedt Alexander   #   65   SWE
5   Kihlgren Albin   #   63   SWE
6   Anttonen Mika   #   25   Ospa Ry
7   Hyvärinen Joonas   #   43   PRCA
            
            
   TSM-10 HEAT 7         
1   Hollström Linus    #   62   SWE
2   Näsström Thomas   #   64   SWE
3   Vähäkuopus Marko   #   19   Ospa Ry
4   Sushkov Vitaly   #   22   RUS
5   Smirnov Vadim   #   55   RUS
6   Iivonen Pekko   #   52   KyPak
7   Åfelt Tuomas   #   60   PKSRCA
            
            
   TSM-10 HEAT 8         
1   Lento Pasi   #   42   Ospa Ry
2   Elfström Kim   #   57   PKSRCA
3   Salminen Teemu    #   58   EPUA
4   Lindgren Kai   #   61   EPUA
5   Erkkilä Taneli   #   66   MRT RY
6   Ressar Rainer   #   67   EST

15
ERÄLISTAT / HEATS FTT III Sunday
1.3.2015 KIIMINKI

   TSP-10 HEAT 1         
1   Hannus Hans   #80   EST
2   Hakkari Tero   #69   EPUA
3   Kulkula Petteri   #71   TBo ry
4   Lyyski Joonas   #74   VUA
5   Palo Aleksanteri    #94   LahUA
6   Pähn Janek           #101 EST
7   Tirroniemi Tommi   #100  Ospa Ry
           
           
   TSP-10 HEAT 2         
1   Lindgren Kai        #25        EPUA
2   Saarinen Jere        #64    HyUA
3   Anttonen Eemeli    #38    Ospa Ry
4   Louhi Antti             #8     RSRCA
5   Pylväläinen Mika     #44   LahUA
6   Laine Jukka        #70   RiiUA
7   Ressar Rainer        #93   EST
           
           
   TSP-10 HEAT 3         
1   Salminen Teemu    #30    EPUA
2   Malinen Jyrki         #11    LahUA
3   Niiranen Mika        #73    LahUA
4   Elfström Kim        #75           PKSRCA
5   Erkkilä Taneli        #79    MRT RY
6   Hollström Linus        #96        SWE
7   Näsström Thomas  #98    SWE
           
           
   TSP-10 HEAT 4   
1   Åfelt Tuomas       #90   PKSRCA
2   Haug Risto       #52   EST
3   Malinen Lauri       #7     LahUA
4   Häkämies Jukka    #81   LohUA
5   Eklund Valtteri       #95   KyPak
6   Wågstedt Alexander   #99   SWE
7   Kihlgren Albin       #97   SWE
           
           
   TSP-10 HEAT 5   
1   Takkinen Sami       #19   LahUA
2   Lento Pasi               #16   Ospa Ry
3   Vähäkuopus Marko #5     Ospa Ry
4   Anttonen Mika     #23   Ospa Ry
5   Pausio Valtteri     #67   RSRCA
6   Sinervo Niko     #12   RiiUA
           
           
   TSP-10 HEAT 6         
1   Heinonen Ari    #27   PKSRCA
2   Lehto Kalle    #28   KyPak
3   Yli Vesa            #76   Ospa Ry
4   Heinonen Arto    #26   PKSRCA
5   Valtanen Janne    #18   Ospa Ry
6   Åfelt Marku       #9     RSRCA


   C-12 HEAT 7     
1   Yli Vesa                   #3 Ospa Ry
2   Pesonen Eetu           #6 LahUA
3   Tirroniemi Tommi   #   22   Ospa Ry
4   Tenno Olavi   #   23   Ospa Ry

 
 

16
Sähköautot / VIPER - nopeudensäätimet
« : 05.12.12 - klo: 08.19 »


Vaihdoin  tälle kaudelle turistiin nopeudensäätimeksi tyylikkään ja pienikokoisen VIPER VTX-10BE-mallin.

Säädettäviä parametreja noparissa on erittäin runsaasti kaasun/jarrun taajuuksista lähtien mutta löytyy myös valmiit profiilit eri rata/krossiluokkiin, viri/stockki moottorille, boostille/0-ennakolle
joista sopivimman voi sitten muokata mieleisekseen. Koska itse ajan prostockkia valitsin #5:n joka on spec on road 0-boost -profiili 10.5-21.5T moottorille.
Säädöistä vaihdoin hieman jarrun asetuksia sekä otin automaatti sammutuksen kokonaan pois päältä jonka olisi voinut asettaa 1-10 minuutiin.

Säädöt on helppo muuttaa ProGauge:lla jossa on viisi laitetta samoissa kuorissa.Sillä voi tarkastaa esim. becin jännitteen joka tässä noparissa onkin säädettävä viidestä seitsemään volttiin virran ollessa 5A. Servolle on siis jännite-/virtasyöttö turvattu vaikka olisi hieman hankalampi tapaus kyseessä.

Noparin asennus alkoi juottamalla ensin hieman liian paksut ja painavat 12AWG johdot sekä konkkapaketti irti. Tilalle juotin hieman ohuemmat 14AWG johdot.
Konkalle sopivaa asennuspaikkaa etsiessäni päädyin teippaamaan sen noparin päälle jolloin sain lyhennettyä piuhat aivan minimi mittaiseksi.

Signaalipiuha ja virtakytkimen johto tulee ulos säätimen takaa juotostornien alta jossa myös sensoripiuhan
sekä lisätuulettimen liittimet on. Johdot sain siisteimmin vastarin puolelle tuomalla ne huomaamattomasti noparin alta kun laitoin kaksipuoliteippisuikaleet vain reunoille ja jätin keskelle tilaa.

Kovin montaa akullista en ole ehtinyt ajamaan mutta tuntuma oli loistava heti ensi metreistä lähtien.
Minkäänlaisia pätkimisiä tai muita toimintahäiriöitä ei  esiintynyt.

Alla kuva asennuksesta

17
Schumacher / Schumacher Supastox 1/12 mattorata-auto
« : 09.10.12 - klo: 23.00 »
Tuli hommattua nelivuotiaalle pojalle harjotteluautoksi tuollainen uusi Supastox.
Houkuttimena toimi muunmuassa laaja ja monipuolinen korivalikoima. Ihan tuli reilut parikymmentä vuotta vanhat stanumattisajat mieleen jolloin käytettiin henkilöautomalleja eikä ”prtototyyppikiiloja” kuten nykyään. Esimerkiksi Kamteciltä löytyy koreja farmari-Angliasta asuntovaunuyhdistelmiin.

Auto on tarkoitettu aloittelijalle joten siinä on yksinkertainen rakenne, joka on helppo kasata ja huoltaa, mutta säädettäviä kohtia on kuitenkin yllättävän paljon kuten myöskin viriosia.

Tuossa linkki Red RC:ssä olleeseen esittelyyn:  http://www.redrc.net/2012/04/schumacher-supastox-gt12-circuit-racer/

Runko:

Kaikki levyosat on Schumacherin S1 composite- materiaalista eli 2.5mm lasikuitulevystä. Levyn pinta on musta mutta kylki on vaalea. Ensitöikseni ennen kasaamisen aloittamista värjäsin tussilla mustaksi kaikkien osien reunat, aukotukset ja ruuvinreikien senkkaukset, tuloksena tyylikkäämpi ulkonäkö.

Keulan rakenne:

Etujousituksen toteutus on samanlainen kuin jota Corally käytti muistaakseni vuosituhannen vaihteessa. Alatukivarsi on yksiosainen joka on saranoitu etunurkista, saranointi on toteuttu läpivientikumeilla sekä O-renkailla. Ylätukivarsi on myöskin yksiosainen joka ohjauspalat toisiinsa säätäen Camberin yhteen asteeseen.
Eturenkaisiin tulee paketissa liukulaakerit koska Brittien kerhosarjoissa kuulalaakerit on kiellettyjen listalla. Suomessa ei sellaista sääntöä ole joten kuulalaakerit kannattaa asentaa heti kasausvaiheessa ettei turhaan ensin kuluta pyöränakseleita pilalle. Laakeri on 4*8*3 eli eri kuin normi mattoautossa joissa käytetään laipallisia laakereita.
Pohjalevyssä on kiinnitysreijät ainakin normikokoiselle mutta myös miniservon taitaa saada kiinni mikäli vaihtaa toisen kiinnikkeen. Mukava ylläri oli paketissa mukana tuleva Kimbroughin servosaveri. Servoksi laiton matalan mallin että vastarin sai paremmin mahtumaan kyytiin.
Foam-puskuri tukee hyvin koria lisäten sen käyttöikää.

Takapään rakenne:

Jousitus on hieman toisenlainen kuin muissa mattorata-autoissa. Jousitus on toteututtu linkeillä joita on kolme pitkittäin, yhdet molemmilla sivulla sekä keskellä siinä missä normaalisti on jousi/iskunvaimennin ja yksi akun ja moottorin välissä poikittain joka estää akseliston sivuttaisen liikkeen. Keskilinjalla olevaa saranapalloa ei siis ole. Rakenne on taidettu kopioida 1:1 kilpa-autojen nelilinkkisysteemistä.
Iskunvaimentimia ei ole vaan vaimennukseen käytetään pallokuppia vasten olevia O-renkaita. Takanakin on foam-puskuri tukemassa koria.

Voimansiirto:

Taka-akseli on kuulalaakeroitu jäykkä 1/4” teräksinen jossa ei ole lainkaan tasauspyörästöä. Mukana tuleva vetoratas on 32dp-moduulia jonka korvasin 73 hampaisella 64dp-rattaalla joka vaati hieman työstöä että sen sai paikalleen. Pinjoniksi valitsin suurimman joka pakista löytyi, siinä hampaita 46. Välitykseksi tulee vakiokoon renkailla (50mm) 99mm. Valitsin 64dp rattaat siksi että niitä löytyi valmiina pakista. Kuvissa moottorina on CS:n 10.5 jolla ei ole tarkoitus ajaa vaan se vaihtuu piakkoin 17.5-malliin. Takarengas on kiinni mutterilla eikä ruuveilla eli normi mattoauton renkaita ei saa kiinni.

Viri/optio-osat:

Viriosia löytyy laaja valikoima mikäli haluaa muuttaa ajo-ominaisuuksia tai ulkonäköä. Tarjolla on muunmuassa eri kovuuksisia O-renkaita joilla voidaan vaikuttaa jousituksen herkkyyteen, erillisjousitussarja eteen, jäykempiä/löysempiä jousia eteen ja taakse mutta tärkein on kuuladiffi.

Ajo-ominaisuudet:

Auto on vastikään kasattu eikä kerhon sisätreenikausi ole vielä alkanut joten metriäkään ei ole ajettu mutta näillä näkymin tulevana lauantaina pääsee ajamaan. Kerron sitten lisää. Tarkoitus on ajaa ilman pitoainetta mikä (toivottavasti) pitää renkaiden huollon helppona.

18
Asennettuani autooni kisoissa uuden nopeudensäätimen (Tekin) huomasin sellaisen seikan Futaban 3PK-lähettimessä että kun säätimen oli kalibroinut ja sen jälkeen vähensi ATL:stä jarrua 50% tienoille niin samalla siirtyi myös neutraali alue jonka huomasi siitä kun hipaisi kaasua niin renkaat jäivät pyörimään ja sitä piti korjata trimmillä. Säätimessä on sellainen ominaisuus ettei se käynnisty ajotilaan vaan jää vilkuttamaan error-ledejä mikäli se ei löydä neutraalia. Se taasen aiheutti sen etten ehtinyt ajoissa ensimmäiseen erään ja melkein myöhästyin mustakin alkueristä ja finaaleistakin ennen kuin keksin että mikä siihen auttaa.
Kisapaikalla tuo ratkaisemisen ei oikein ollut aikaa eikä käyttöohjekirjakaan ollut lähettyvillä.
Kotona lähettimen manuaalia tutkiessani löysin Adjuster-kalibrointikohdan ja tein lähettimelle kyseisen toimenpiteen. Tämän jälkeen neutraali ei enää siirtynyt vaikka ATL:n laittoi 0 prosenttiin.

Tuo edellä mainittu ongelma aiheutti hieman harmaampia hiuksia Kuusankosken kisoissa vaikka olen törmännyt samaan muillakin säätimillä. Niissä jarru ei ole ollut läheskään yhtä tehokas joten se ei ole haitannut mitenkään.

Vika ei siis ollut säätimessä/säätimissä vaan ohjaimessa. Manuaali kehottaakin tekemään kyseisen kalibroinnin ohjaukselle ja kaasulle jos lähetin on saanut iskun tai sitten säännöllisin väliajoin jotta lähetin pysyy ”in tune”.

19
Schumacher / Schumacher Mi4, Mi5 ja Mi6 -touring-autot
« : 29.12.09 - klo: 18.55 »


Olen ajanut kuvan mukaisella kiesillä nyt yhden kaksipäiväisen kerhokisan ja yhden treenipäivän joten kerrotaanpa hieman kokemuksia.

Auton kasaaminen oli helppoa ja osien tarkkuus kiitettävää luokkaa. Ainoa hieman enemmän työtä ja järeämpiä työkaluja vaatinut työvaihe oli hihnapyöriin sivulevyjen asennus. Kasattaessa huomasin että osien laatu on parantunut huimasti siitä mitä se oli Axiksen ja Missionin aikaan jolloin autot piti oikeasti rakentamalla rakentaa.

Iskarit on Tamiya-mallia mutta sillä erolla että ylähatussa on päällä reikä jolloin nännin ja hatun väliin ei jää kasattaessa painetta ja reboundin saa helposti haluamakseen.

Setupit on luonnollisesti edelleen hieman hakusessa ja auto on vielä lähellä ohjekirjanmukaisia säätöjä. Pieniä eroja toki on mm. iskarit olen asentanut toistaiseksi makaavimpaan asentoon ohjausherkkyyden rauhoittamiseksi koska auto vaihtaa kapeasta painonjakaumasta johtuen todella nopeasti suuntaa.

Pohjalevyyn olen laittanut kakspuoliteipillä muutaman suikaleen hiilikuitulevyä estämään akun liikkumista sivusuunnassa keskilinjaa kohti.

Tähän mennessä on rikkoutunut muutama muovinen tukivarren kiinnityspala mutta ne on onneksi halpoja ja helppo vaihtaa. Niiden tilalle saa alumiiniset palatkin mutta niitä en ole vielä harkinnut.

Autosta on esittely redrc:ssä ja tietenkin tehtaan kotisivuilla.

Täältä löytyy keskustelua edellisestä Mi3.5 mallista jonka muutamat kasausvinkit toimii tässäkin mallissa. Alla kuitenkin lainaus Olevilta.

Ainoat paikat jossa tässä autossa kannattaa käyttää lukitetta on nuo pikkuruuvit alatukivarsien kiinnityksissä, spoolin ulostulot ja ehkä rattitolpan yläruuvi.
Erityisesti kannattaa välttää lukitetta noissa 20mm ruuveissa, jolla tukivarsien kiinnitykset pultataan runkopuoliskoihin, ne tuppaa jumittumaan muutenkin ja pultinpäät pyöristyy irroituksessa. Kannattaa ehdottomasti laittaa prikka pultin ja kiinnityspalan väliin, se vähän helpottaa hommia, muistaakseni manuaalissa neuvotaan näin tekemäänkin, mutta kuvassa niitä ei näy.


-Janne

20
Tulokset / Crossiradan maa-aines
« : 13.03.03 - klo: 11.46 »
Mikä maa-aines olisi järkevin vaihtoehto crossiradan pohjaksi.
Huomioon otettavia asioita olisi radan kestävyys, pölyäminen ja kalusto ystävällisyys.

Mikä siis kestää parhaiten sääolot, kisojen rasitukset ja kuluttaa vähiten renkaita sekä tekniikkaa yleensä.

Kivituhkaa on tarjottu, mutta sitä ei ilmeisesti nykyään enää käytetä tuhoa tekevien pikkukivien takia.

Jäljelle jää ainakin nurmi ja savi.

Sivuja: [1]