1
Team Associated / Team Associated SC8e / SC8.2e
« : 18.04.13 - klo: 09.27 »
Avataas vähän keskustelua Asson 1/8 corrista kun ei täällä näytä olevan mainittu sanallakaan. Juuri tuli entysöityä oma auto valmiiksi kesän ajoihin ja nyt ollaa intoa täynnä että pääsis ajelee. Aika harvinaisia taitavat olla kyllä radoillakin, vantaalla näitä on lavangossa näkynyt vain yks oman auton lisäks.
Ell tämännäköinen peli:
Autohan perustuu 1/8 buggyyn/truggyyn joten tekniikka on tosi järeää. Eli SC8:ssa on buggyn "kapeat" tukivarret ja truggyn pitkä pohjalevy. Mitoiltaan auto on vain hieman leveämpi kuin 1/10 veljensä, mutta huomattavasti pidempi. Akseliväli on noin 50mm enempi kuin kymppicorreissa. Eli vähän realistisemmat mittasuhteet kyseessä. Renkaat on normi SC renkaat, mutta vanteet on 17mm hexillä. Auto on myös melko painava, noin 4kg ilman akkua. Paino vakauttaa kyllä menoa ja autoa on tosi helppo viedä sivuluisussa. Tosi pitävällä radalla saa olla tarkkana ettei auto kaadu pidosta, painoa on myös vähän ylempänä kuin normaalisti "turvakaarikehikon" takia. Kehikko kyllä säästää koria kaadoissa ja siihen integroidut kuraläpät pitää sisukset melko puhtaana, ainakin jos niitä hieman parantelee jesseteipillä.
Kehikko näkyy hyvin tässä:
Linkki auton sivuille: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC8.2e/RTR/
tossa asson mainosvideoo: http://youtu.be/RacirEfCZ_k
Itellä ollut kohta vuodenpäivät SC8 ja on kyllä ollut todella luja ja hauska peli. Mielettömän ajomäärän takia osia on kulunut loppuun, mutta etupuskurin lisäksi yhtään heikkoa paikkaa ei ole löytynyt. Esim yhtään ripustuksen osaa ei ole hajonnut. Ja etupuskurin saa vahvistettua pomminkestäväksi pienellä pellin palalla ja parilla ruuvilla.
Ja kuorma-auton lokarista leikautusta palasta tuli tommonen puskurin jatke ja pohjalevyn suoja joka estää pohjalevyn etukulmaa kyntämästä rataa.
T-bone racingilta saa kans jonku lujan puskurin, mutta on niitäkin porukka saanut rikki.
4S akulla auto on todella nopea ja sähköt ei lämpene juuri ollenkaan verrattuna kymppikorrien 2s sähköihin samoissa oloissa. Tuli silti tilattua yks 6S akku kokeiluja varten, saa nähä kauanko esim renkaat kestää. Se lieneekin yks harvoja tän auton todellisia kompromisseja, eli normaalikokoinen sc rengas ja yli 4,5kg taistelupaino + älyttömät tehot tarkoittaa että pehmeät renkaat kulahtaa päivässä. No niinhän ne kyl taitaa kulahtaa esim polttiksenkin renkaat. Ite oon ajanu sit mahdollisimman kovilla renkailla, esim trx slash vakio ja sit noilla sc katurenkailla esim. louise ja proline tekee semmosia. Pitää ihmeen hyvin ja kestää kulutusta ihan eri lailla.
Ell tämännäköinen peli:
Autohan perustuu 1/8 buggyyn/truggyyn joten tekniikka on tosi järeää. Eli SC8:ssa on buggyn "kapeat" tukivarret ja truggyn pitkä pohjalevy. Mitoiltaan auto on vain hieman leveämpi kuin 1/10 veljensä, mutta huomattavasti pidempi. Akseliväli on noin 50mm enempi kuin kymppicorreissa. Eli vähän realistisemmat mittasuhteet kyseessä. Renkaat on normi SC renkaat, mutta vanteet on 17mm hexillä. Auto on myös melko painava, noin 4kg ilman akkua. Paino vakauttaa kyllä menoa ja autoa on tosi helppo viedä sivuluisussa. Tosi pitävällä radalla saa olla tarkkana ettei auto kaadu pidosta, painoa on myös vähän ylempänä kuin normaalisti "turvakaarikehikon" takia. Kehikko kyllä säästää koria kaadoissa ja siihen integroidut kuraläpät pitää sisukset melko puhtaana, ainakin jos niitä hieman parantelee jesseteipillä.
Kehikko näkyy hyvin tässä:
Linkki auton sivuille: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/SC8.2e/RTR/
tossa asson mainosvideoo: http://youtu.be/RacirEfCZ_k
Itellä ollut kohta vuodenpäivät SC8 ja on kyllä ollut todella luja ja hauska peli. Mielettömän ajomäärän takia osia on kulunut loppuun, mutta etupuskurin lisäksi yhtään heikkoa paikkaa ei ole löytynyt. Esim yhtään ripustuksen osaa ei ole hajonnut. Ja etupuskurin saa vahvistettua pomminkestäväksi pienellä pellin palalla ja parilla ruuvilla.
Ja kuorma-auton lokarista leikautusta palasta tuli tommonen puskurin jatke ja pohjalevyn suoja joka estää pohjalevyn etukulmaa kyntämästä rataa.
T-bone racingilta saa kans jonku lujan puskurin, mutta on niitäkin porukka saanut rikki.
4S akulla auto on todella nopea ja sähköt ei lämpene juuri ollenkaan verrattuna kymppikorrien 2s sähköihin samoissa oloissa. Tuli silti tilattua yks 6S akku kokeiluja varten, saa nähä kauanko esim renkaat kestää. Se lieneekin yks harvoja tän auton todellisia kompromisseja, eli normaalikokoinen sc rengas ja yli 4,5kg taistelupaino + älyttömät tehot tarkoittaa että pehmeät renkaat kulahtaa päivässä. No niinhän ne kyl taitaa kulahtaa esim polttiksenkin renkaat. Ite oon ajanu sit mahdollisimman kovilla renkailla, esim trx slash vakio ja sit noilla sc katurenkailla esim. louise ja proline tekee semmosia. Pitää ihmeen hyvin ja kestää kulutusta ihan eri lailla.