Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Propulsion

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Turnigy accusel-6
« : 12.01.10 - klo: 06.15 »
Kertokaas nyt kyseisen laturin hommanneet, mitä kaikkia latausjohtoja siinä tulee mukana? Joka paikassa vaan sanotaan, että niitä on reilusti, mutta missään ei eritellä tarkemmin:( Tuleeko traxxas slash 4x4:ään sopivaa, eli sitä traxxas high currentia, vai pitääkö shopata mukaan joku sopiva adapteri?

Entä riittääkö virtalähteeksi 15V/5A, vai vaatiiko isomman? Ainakin aluksi latailen NiMHejä ja 2s LiPoja, myöhemmin ehkä mahdollisesti myös 3s LiPoja.

2
Sähköautot / Mikä aloittelijalle laturiksi?
« : 09.01.10 - klo: 09.39 »
Olen suunnittelemassa sähköauton hankintaa. Alussa on tarkoitus ajaa NiMH-akulla, mutta melko pian siirryn luultavasti LiPo-akkuihin. Mikä laturiksi? Omissa ajatuksissa välkkyy Graupner Ultramat 8 hintaan 59eur tai Graupner Ultramat 14plus hintaan 99eur. Kumpi noista, vai ihan joku muu? Eikös tuossa kasissakin ole LiPo-tasuri itsessään, vai olenko käsittänyt väärin?

3
Polttisautot / Ultiman "käyntihäiriö"
« : 16.04.04 - klo: 20.38 »
Mulla on tollanen Ultima ST GP. Auto on mulle vielä uus, viime syksynä ostin ja en oo sillä kauheesti vielä ajellu. Koko ajan se on tuntunu jotenkin nuhaselta... Lähtee paikaltaan kuin lehmä makuulta eikä huiputkaan oikeen vakuuta. Polttoaineen ostin jo uutta kun vanha oli jotain 2v wanhaa. Vaihdoin samalla 10% --> 16%. Säätelin auton ja tein pakoputken ja lohkon väliin tiivisteen yms. Suorituskyky paranikin hieman, eli ilmeisesti se vanha polttoaine ei ollu enää parhaassa vedossaan.

Tänään kun olin ajelemassa, niin pakoputki alkoi taas piru irrota, mun ruuvilukite ei pitäny jostain syystä. Juuri ennenkuin putki oli niin löysällä että tankista hukku vastapaine alko ultima kulkea kunnolla. Paikaltaan lähettiin sutien ja huiputkin alkoi vakuuttaa. Välillä kuitenkin palattiin taas vanhaan surkeeseen kulkuun. Vain hieman tämän jälkeen putki olikin sitten jo niin löysällä että polttoaineen saanti loppui.

Pääneula on ~1.5 kierrosta auki ja hehkuna on ilmeisesti auton mukana tullut, itse en sitä ainakaan ole vaihtanut.

Nyt kysynkin että miksiköhän kulku on ollut tähän asti niin surkeeta... Onkohan tuo pakoputki tukossa vai onko mulla vaan säädöt liian rikkaalla, vai oiskohan kaasarissa jotain tukosta.

Antakaahan nyt kokeneemmat ohjeita ja vinkkejä että miten tuota ongelmaa lähden tutkimaan ja mistä vikaa etsimään! Ja mitenkähän nuo pakoputken ruuvit sais pysymään kireellä? Onko mun lukite liian löysää kamaa, vai jäikö vaan liian likaseksi kierteet? Kuinka hentosella lukitteella niitten kuuluis pysyä?

4
Eli löytyykö Mänttä-Vilppula-Ruovesi-Keuruu-Jämsä alueelta tai lähiseudulta harrastajia? Missä käytte ajelemassa ja milloin ja silleen. Yksin ei oo niin kauheen kiva pärräillä pitemmän päälle... Hallissa on kai rata ja siellä jotkut käy ajelemassa, mutta rata ei kai ole mikään huippu ja mitään vakituisia ajoaikoja ei kai ole?

Ilmoittakaa itsestänne! Sovitellaan ajoaikoja yksiin ja suunnitellaan vaikka rataa johonkin!

Itselläni on Kyosho Ultima ST GP, eli polttis stadium trucki, mutta hauskanpitomielessä ei varmaan ole väliä mitä autoja muilla on, kunhan nyt buggyjä, truckeja tai monstereita että sopii samantyyppinen maasto kaikille;)

Sivuja: [1]