3
« : 16.04.04 - klo: 20.38 »
Mulla on tollanen Ultima ST GP. Auto on mulle vielä uus, viime syksynä ostin ja en oo sillä kauheesti vielä ajellu. Koko ajan se on tuntunu jotenkin nuhaselta... Lähtee paikaltaan kuin lehmä makuulta eikä huiputkaan oikeen vakuuta. Polttoaineen ostin jo uutta kun vanha oli jotain 2v wanhaa. Vaihdoin samalla 10% --> 16%. Säätelin auton ja tein pakoputken ja lohkon väliin tiivisteen yms. Suorituskyky paranikin hieman, eli ilmeisesti se vanha polttoaine ei ollu enää parhaassa vedossaan.
Tänään kun olin ajelemassa, niin pakoputki alkoi taas piru irrota, mun ruuvilukite ei pitäny jostain syystä. Juuri ennenkuin putki oli niin löysällä että tankista hukku vastapaine alko ultima kulkea kunnolla. Paikaltaan lähettiin sutien ja huiputkin alkoi vakuuttaa. Välillä kuitenkin palattiin taas vanhaan surkeeseen kulkuun. Vain hieman tämän jälkeen putki olikin sitten jo niin löysällä että polttoaineen saanti loppui.
Pääneula on ~1.5 kierrosta auki ja hehkuna on ilmeisesti auton mukana tullut, itse en sitä ainakaan ole vaihtanut.
Nyt kysynkin että miksiköhän kulku on ollut tähän asti niin surkeeta... Onkohan tuo pakoputki tukossa vai onko mulla vaan säädöt liian rikkaalla, vai oiskohan kaasarissa jotain tukosta.
Antakaahan nyt kokeneemmat ohjeita ja vinkkejä että miten tuota ongelmaa lähden tutkimaan ja mistä vikaa etsimään! Ja mitenkähän nuo pakoputken ruuvit sais pysymään kireellä? Onko mun lukite liian löysää kamaa, vai jäikö vaan liian likaseksi kierteet? Kuinka hentosella lukitteella niitten kuuluis pysyä?