Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - iippo777

Sivuja: [1]
1
Otsikon mukaan nouto Vantaa Hakkila.

2
Xray / Xray X4F 2024
« : 19.02.24 - klo: 22.23 »
Aloitetaan tästä vielä oma threadi niin jää sitten tulevaisuuden muistiin. Ohessa linkki, jossa auto esitellään:
https://teamxray.com/x4f/2024/en/

Itse hankin auton Hakkilassa sisällä käytettäväksi. Ideana miksi tämän hankin on ihan niinkin yksinkertainen, että simppelimpi mekata (yksi diffi) yhdet vetävät renkaat, jotka ovat vielä edessä. Lisäksi haaveilen oppivani tällä ajamaan turistia.

Auto on keskimoottorinen ja kitti setupissa olen muutamalla profiililla päässyt autolla ajamaan. Olen todennäköisesti tehnyt tämän auton kasauksessa lähes kaikki virheet mitä voi kitin nasaamisessa tehdä, mutta jokaisen olen omin pikkukätösin askarrellut p*skarrellut kasaan aika tymäkässä kuumeessa ja esim. Iskunvaimentimista yksi päätyi autoon väärinpäin (kertoo kuumeesta, kun auton kasasin) mutta tämänkin ihmekyllä huomasin ennen radalle päätymistä.

Manuaali on Reiskan perinteitä kunnioittaen erittäin laadukas ja sisältää vielä linkit vidoihin (QR-koodit tms) mikäli kasaus ahdistaa.

Rakensin auton kitti setuppiin ja sähköiksi HW:n Justock noppa ja HW:n Justock 17,5 ETS kone. Servoksi joku matala Highest. Servon valinnassa itse suosittelen jotain hieman hitaampaa servoa, sillä auto on todella nopea hitaammallakin servolla. Olen kokeillut jotain Savöxin jotain vuosikerta servoa, joka toimi oikein hienosti. Highestin servolla olen ottanut ratista nopeutta pois, sillä auto reagoi todella nopeasti rattiin.

Kokeilin saada auton ohjautuvuutta rauhoittumaan lisäämällä Reiskan 100g painon keulaan. Tämä ei ainakaan minun käsilleni sopinut ja auton perästä tuli todella levoton ja ehkä jousia ja öljyjä vaihtamalla olisi auton saanut asettumaan, mutta palasin 30g lisäpainoon puskurissa. Tällä auto toimii vakio jousilla sekä 450cst öljyillä.

Renkaina olen itse tykästynyt Hudyn Ride renkaisiin ja korina joku ETSin listoilta. Ainakin HC-F ja Gorilla toimii hienosti. Kokeilin itse Dartin koria ja noilla perus turren koreilla läppi ajat tippuu n. Sekunnin per kierros.

Autona äärettömän miellyttävä ja makea ajaa ja olen alan miesten antanut kokeilla niin lyhyillä testeillä jokainen ajaa n.2 sekkaa hitaammin per läppi kuin omalla stokillaan, MUTTA n. 3 sekkaa per läppi nopeammin, kuin stokkirekalla nopeimmat kuskit.

Yksi käytännön vinkki: Etuvedossa ei voi käyttää drägbreikkiä. Se aiheuttaa aika isoja ongelmia käytöksessä.

Toivottavasti näitä (viittaan KAIKKIIN FWD turreihin) saataisiin enemmänkin tuonne Hakkilaan. Nyt siellä on kokonaista 2 kpl etuvetoa niin sinne mahtuisi hyvin vaikka 50 kuskia lisää tähän luokkaan.

Ps. Kaikkialla muualla paitsi Suomessa on FWD löytänyt hyvin harrastajia. Itsellä on haaveena käydä ETSissä ensi talvena sekoilemassa yksi kilpailu. Noh ehkä mä alan siellä rekkaskaboissa treenaamaan tota turistimaailman kisaamista.

Suosittelen kokeilemaan etuvetoa ja rakentamaan sen ETS spekseillä suoraan. Muistaakseni 38pinjoni ja 100 spurri (vakio) luo sen loppuvälityksen tasan 5.0 (ETS minimi) itse ajan tällä hetkellä muistaakseni 40/96 välityksellä, eli aikamoisella aavikkovälityksellä, mutta auto toimii hyvin ja kone ei liikaa lämpene.

3
Myyn otsikon molemmat laukut hp.60€ yhteensä. En myy erikseen. Haluan eroon tavarasta mitä en tarvitse.
M-Drive laukku, kuin uusi (kannettu kerran kamat Hakkilaan) ja Hudyn toolbag ollut käytössä, mutta siisti kuntoinen.

Hox !!! NOI M-Driven sisäosat ovat siis siirreltäviä ja liikuteltavia (tarranauhoilla) eli mitään kulumaa tai ratkeavia osia ei laukussa ole.

En postita. Nouto Hakkilasta sop.mukaan.

Yhteyttä YV:llä.

4
Threadin idea on jakaa niitä hyviä ideoita puolesta ja vastaan mitä näiden käytössä on. Omat kokemukseni olen kerännyt lyhyessä ajassa yhdellä sähköpumpulla ja iskarileikeissä crossin, turren ja truggyn kanssa. Alla huomiot ja opit. Korjatkaa ja oikaiskaa kiitos, sillä alla oleva on suppea otanta.

Iskarileikeissä tärkeintä on aina lukea manuaali ja sitten lukea manuaali uudelleen ja tarkistaa myös tuliko se iskari kasattua oikein.

Pumpun plussat:
+ Nopeuttaa kuplintaa
+ Ihan yhtä likasta kuin aina öljyn kaa pelatessa, eli saa sen fiiliiksen kattoon.
+ Tekee herkemmin uudelleen, kun ei mene nappiin.
+ Kisapäivinä ainoa tapa saada iskarit kasaan nopeasti.

Miinukset:
- Ääni (moottoroidut mallit)
- Hankintahinta (moottoroidut mallit)

Huomiot omalla kohdalla iskarien kaa:
- Perus hidas täyttö ja varren "pumppailu" kuten aina
- 30 max 45 sekkaa riittää paineistukseen (riippuu varmasti moottorista, pumpusta ja säiliöstä)
- Kuplat saa paremmin nousemaan alipaineen antaessa olla putkilossa ja samalla hellästi naputtaen pumppua. (HELLÄSTI)
- Mikäli meni hyvin niin vikat kuplat nousee pintaan samalla, kun hiljalleen (korostan hitaasti) päästät paineet tasaantumaan.

Huomiot diffien kaa:
- Ainakin 10k (CST) nousee hienosti kuplia (muutama) ja tasaantuu pinta.
- Saa kasaan paremmin esim. Reiskan XB2 niin, että pinta tasaantuu ja ei tiiviste kastu. Kasaan siis vaa-alla käyttämällä diffit.

Muiden huomiot ja kommentit (molempiin suuntiin) olisivat erittäin tervetulleita.

5
TeknoRC / Tekno SCT 410 2.0 Nelkku Corri
« : 20.10.23 - klo: 02.46 »
Teknolta tulee taas uusi nelkku corri.

Varmasti hyvä tuote. Varmasti hieno tuote.
Kasin voimansiirto ja muuta hieman kestävämpää tarjolla.

https://www.teknorc.com/shop/tkr9500-sct410-2-0-1-10th-4x4-short-course-truck-kit/

6
Tervehdys.

Alustavasti voi kysellä minulta lisää privalla tietoa ko. Asiasta. Meillä on ko. Tallin soppari katkolla (päävuokralainen irtisanonut) ja mikäli saadaan ko. Talli siirrettyä meidän omalle ry:lle (ei RC-kerho) niin otamme mielellään myös RC harrastajia tai heidän tavaroitaan sinne.

Itse olen ko. Tallissa ollut mukana useita vuosia ja minua on palvellut hyvin, eli minulla on ko. Tallissa sähkö sekä nitrolaitteet ollut säilössä ja minulla on oma pöytä jne ko. Tilassa.

Kyselen onko muilla pk-seudulla karannut käsistä harrastus ja on kertynyt hyllyihin enemmän tavaraa, kun puoliso, asunnon säilytystilat tai oma mielenterveys kestää katsella päivittäin.

Kulku 24/7 omilla avaimilla.
Hintaan kuuluu sähköt, vesi (tila on lämmin)

Mahdollisuus säilyttää RC-kamojen lisäksi kaikkia muita härveleitä pl. 1/1 koon autoja. Toimii kaikkien moottoripyörien, kelkkojen, mönkijöiden tms säilytykseen ja mekkaukseen.

Hintalupaus 60€/kk tai (matalampi mikäli splittaamme RC:eille paikkoja) tai korkeampi mikäli otat isomman tilan.

Huom. Alustava kysely. Tila on vanha joten turha odottaa mitään laboratorio oloja, mutta hinta on sopiva johtuen tilan puutteista ja kunnosta. Ei ole mikään prätkäkerho tms vaan miesten askartelutila.

Ps. Tila on toiminut nykyisessä käytössään kymmeniä vuosia ja tarkoitus olisi, että näin jatkuisi pitkälle tulevaisuuteen. Olemme (hallia itselleen haalivat tyypit) olleet tilassa vuosituhannen alusta ja mitään ongelmaa omien tavaroiden säilyvyyden tai kunnioituksen kanssa ei ole koskaan ollut. Jatkossakin valkkaamme vuokralaiset hyvin tarkasti, kun aina on mennyt kivasti tähänkin saakka.

Talouspuoli on turvattu myös pitkäikäisyyttä miettien ja taustalla tulee toimimaan ry, jonka tarkoitus ei ole kerätä omaisuutta vaan edistää moottoripyörä harrastusta. Tilassa tulee olemaan paljon harrastepyöriä mm. Krossi, trial, enduro jne. Eli tila ei ole mikään liivikavereiden kerhotila tms.

7
Yleinen keskustelu / Traxxas ja Hobbico lakituvassa ?
« : 01.10.17 - klo: 20.54 »
Onko joku tätä https://www.scribd.com/mobile/document/320063741/Traxxas-v-Hobbico-Amended-Complaint seurannut tarkemmin ?
Täällä on aihetta sivuttu, mutta käsittääkseni ei seurattu ?
Itse aluksi kuvittelin, että kyseessä oli "diff brain" mutta sitten päädyttiin pintapuolisella googlailulla laydown iskareihin, joka oli tämän haasteen kulmakivi ?

Tämä asia on siinä mielessä mielenkiintoinen, että esim. Towerhobbies on syystä tai toisesta Traxxasin tuotteissa aika jännissä varasto saldoissa.

Vastaavasti Arrma on Hobbicon kanssa aika jännässä tilanteessa.

Onko mitään tarkempaa tietoa missä mennään ? Linkkejä kiitos.

8
Sähköautot / Set-up "arkisto" perustus / tarve ?
« : 16.11.15 - klo: 18.45 »
Tervehdys.

Mietin tässä selaillessani petit rc:stä set uppeja niin olisikos täällä tarvetta perustaa set-up osiota ? Miten tämä olisi viisain ylläpitää ?
Olisiko se viisain laittaa tuonne valtamerkkien alle omana osionaan esim. Durango desc210 set-up sisä ja ulkopuoli erikseen ? Voin toki tuolta noita kaivella ja tuonne copy pasteta, mutta ideana olisi, että niihin postailtaisiin uutta ja vanhaa lappua käyttäjien kätköistä.

Olisiko tälle käyttöä ? Vai onko nykyinen malli riittävä ?

9
Tervehdys.

Onkos mahdollista lisätä tuohon myyntialueen uuden ilmoituksen luomiseen pohja, jolle automaattisesti tulee tämä teidän esimerkki pohja:
--
Tuotteen otsikko
Merkki: Traxxas
Malli: Slash Ultimate
Kunto: Hyvä
Mukaan tulevat tarvikkeet: Akku, ohjain ja laturi
Myyntihinta: 250€ ! ! Tämä on pakollinen ! ! Kaikenlaiset huutokaupat / tarjouskilpailut kielletty ! !
Paikkakunta: Jyväskylä
Toimitusehdot: Nouto tai voin lähettää postiennakolla
Yhteydenottotapa: YV
Lisää mahdollinen kuva tuotteesta

Yhteydenotto
osoite@palvelin.tunnus tai Puhelinnro.

Vaihto
Vaihdossa otettavat tuotteet

Toimitus
Toimitusehdot

HUOM ! Linkit muihin palveluihin ja muualla myyminen saman aikaisesti on kielletty.
--
Itse olen tätä kautta ostanut n.10 kertaa ja myynyt toisen samanlaisen niin selkeästi on liian vaikeaa ihmisten lukea ohjeet tai keskittyä tuohon omaan ilmoitukseen. Eihän niitä ole pakko tietenkään ostaa niitä kamoja joissa on p*ska ilmo, mutta kuitenkin palvelisi hienosti käyttäjiä. Noista paskoista ilmoituksista tulee kuitenkin myös ylläpidolle turhaa duunia.

10
Olen tässä pohtinut asiaa, eli olenko jotain missannut tai jättänyt tajuamatta, kun en tilaa rc-kamaa ulkomailta.

Syitä on parikin, eli olen asioinut EuroRC:n ja Power Racingin kanssa. Olen mielestä saanut kaiken tarvitsemani niin sopivasti ja nopeasti. Esim. Dex210 puuttui spurri niin ko. Osa oli odotamassa n. 3h myöhemmin Tikkurilassa (erinomaisesti hoidettu Aakelta Power Racingistä)

Vastaavasti, kun olen edelleen täysin noviisi niin EuroRC palvelee jokaisessa hassussa kysymyksessä ja esim. Hobbywingin koneet ja noparit on halvempia, kuin missään netissä.

Vastaavasti Hobbykingistä, kun tilaat esim. kutistesukkaa niin kyllä sitä taas jaksaa ihmetellä kotona, kun avaat sen paketin, että piti taas ottaa postit tappiin ja alle tullirajan niin on sitten 15m kutistesukkaa, mutta se "tärkeä" osa jäi taas tilaamatta ja toinen tilaus sisään. Loppujen lopuksi kuukausi vierähtää aikaa ja sulla on kaksi hyödyllistä asiaa, jotka maksoi sen 5€ yhteensä ja 45€ kaikkea kaapintäytettä.

Olisiko kannattanut kuitenkin ostaa ne romut paikallisesta liikkestä maksaa vaikka 20€ ja saada tuotteet 2-päivässä ?

Siis en ole mainostamassa mitään firmaa vaan aidosti ihmettelen, kun olen kuitenkin tilannut kaikkea schaibaa pitkin maailmaa 10+ vuotta mutta RC-tarvikkeissa ei ainakaan perus harrastaja mielestäni voita mitään pitkässä juoksussa vaan tuntuu, että parempi keskittää hankinnat niin homma toimii. Ostanko mä väärää tavaraa vai miksi valtaosa tavaroista kannattaa tilata niin kitit, kuin sähköt yms.Suomesta luonnollisesti joku turnigy tms on halvempaa, mutta mikäli haluaa jotain varaosia helposti merkkiä käyttää niin tuntuu ko. merkki jäävän pois.

Vastaavasti ilman toimiva www-sivustoa (on olemassa, mutta en kutsuisi toimivaksi) liian vähän puhuttu firma tällä forumilla on Tieto-Nikkari. Kävin ko. Firmassa syksyllä ja liike on 100% asiaa. Mikäli mä joskus jonkun Tamiyan ostan niin ei ole kuin yksi paikka tehdä kauppoja, eli Tieto-Nikkari (onks tää oikein kirjoitettu?) kyseinen liike on muistini mukaan ollut n.30-vuotta samassa paikassa ja on kyllä hieno paikka. Siellä on kaikkea asiallista, jota ilman on ikuisen pikkupojan vaikea olla. Ainakin itse sain todella hyvää ja asiallista palvelua.

Olenko täysin hukassa näiden ajatusteni kanssa ?

Sivuja: [1]