Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - pete||

Sivuja: [1]
1
Terve

Kerhoa ei ole perjantaina 9.12, eikä muinakaan viikkoina joulukuussa.
Tilat ovat näin joulun aikaan käytössä.
Jatkamme taas tammikuussa loppiaisen jälkeen. Nähdään silloin, hyvää joulua kaikille!

2
Kerhoa ei ole tänään, koska suurin osa kuskeista menee Mäntsälän treeneihin tai ei muuten tule. Ja 2 radan kasaajaa tulivat molemmat kipeiksi. Joten emme saisi varmastikkaan tarpeeksi porukkaa radan kasaamiseksi.

Myös ensi viikolla kerho on peruttu hiihtoloman takia ja sitä seuraava viikko Oulun kilpailun takia.

Seuraavan kerran kerho on siis 11.3

Pahoittelen myöhäistä ilmoitusta. Flunssa iski yllättäen.

3
Sähköautot / ## HYVINKÄÄN RC KERHO PERUTTU PE 22.10 ##
« : 20.10.04 - klo: 17.18 »
Seurakunnalla on joitakin järjestelyitä joita tekevät viikonlopuksi ja ilmoitimme perjantain kerhon jätettäväksi väliin, heidän valmistelujensa helpottamiseksi.

Mekin menemme siis Mäntsälään treenaamaan.

Seuraavalla viikolla kerho pidetään normaalisti klo: 17.00 - 21.00.

Saattoi lipsahtaa väärälle puollelle. Ajattelin kuitenkin, että ilmoitus huomattaisiin paremmin täältä.

4
Sähköautot / Koko päivä treenit 26.4 Hyvinkäällä
« : 12.04.03 - klo: 12.20 »
Vehkojan seurakunnalta on varattu tilat käyttöön klo: 8.00AM - 21.00PM. Kaikille on vapaa pääsy. Luokkina on ainakin: 1. Aloittelijat 2. TJ10 ja TS10. Jos paikalle tulee mattoautokuskeja niin käyttöön tulee toinen lista, missä heille on myös omat erät.

Sähköä on saatavilla. Omia pöytiä kannattaa ottaa mukaan, sillä niitä ei välttämättä riitä kaikille.

Rata kasataan jo edellisenä päivänä, joten sitä ei tarvitse tehdä aamulla.

Valitettavasti 26 päivä on myös Seinäjoen Fintrack kisa ja ModelExpo 2003. ModelExpo on myös 25 ja 27 päivä, joten sen takia ei kannata jäädä pois. Tämä päivä siksi että kaikki muut lauantait olivat varattuja.

- Päivä on siis 26.4 (lauantai)
- Mattorata
- Ajovorolistat ja kidelista käytössä

30 metrin päässä on myös Pyrhönen, jos nälkä yllättää. Aukioloaikoja en muista.

Vehkojan seurakunta sijaitsee lähellä Hyvinkään aluesairaalaa, mikä löytyy varmasti kartasta.
Tästä näkyy missä kirkko on -->paina tästä
Ja tässä karttakuva vähän laajemmalta alueelta: paina tästä Paikka on siis vehkojan seurakuntakeskus !
pahoittelen huonoa kuvanlaatua.

Tervetuloa !

Kysymyksiä voi laittaa tähän, taikka sähköpostiin: pete88@mbnet.fi


Edit: Pöytiä on jonkunverran myös muissa huoneissa jos saadaan ovet auki (samoja pitkiä pöytiä kuin Hyvinkään alue 8 kisassa oli) Kannattaa silti varustautua pöydän kanssa. Mutta jos omaa pöytää ei ole, niin eiköhän sieltä joku paikka aina löydy.

5
Sähköautot / Hiilikuidun sähkön johtavuus
« : 17.02.03 - klo: 13.19 »
Pienoismallissa oli ilmeisesti juttua tosta hiilikuidun sähkön johtavuudesta ja sen aiheuttamista vahingoista. Mulle ei pienois mallia tule ja en pääse sitä lukemaan niin en tiedä siitä sen enempää.

Ja mulla on ongelma noiden akkujen kanssa tossa Asson TC3:ssa kun ne menee siihen ihan "just ja just". Laitoin reunoille teippiä ja sitten akkut ei enää mahtuneetkaan sinne, ja niitä piti pitää vinossa ajon aikana.

Olen vasta pari kertaa ajanut tolla touringilla, kun sain sen vasta äskettäin ja kisat ajoin krossarilla.  Ekalla kerralla aijoin ilman mitään teippejä ja hyvin toimi.  Sitten laitoin reunoille sähköteippiä.  Auto toimi vieläkin ihan hyvin  :)  ,mutta akut ei mahtuneet niiden koloonsa.

Otin sitten kotona teipit pois ja mittasin yleimittarilla johtavuutta = mistään hiilikuituosasta en saanut virtaa läpi. Kaikki metalli kyllä johti ja mittari toimi.

Onko noi teipit sittenkin hyvä laittaa vaiko onko koko hiilikuidun johtavuus pelkkää yli liioittelua ?


- En jaksaisi kaikkia akkuja uudestaan kolvata (silloin pitäisi kultaliittimet varmaankin nostaa ylemmäksi)


- Kestäisköhän runko pientä "viilausta" ?


- Vai meneekö akut ihan noin, ilman mitään teippejä ?


Mites te muut assokuskit/omistajat olette ongelman ratkaisseet ?

6
Sähköautot / Quadra chargerista on potku loppu...
« : 04.01.03 - klo: 18.51 »
Kun musta on jo jonkun aikaa tuntunut että lataus kestää ihmeellisen kauan...

Ja tänään mitattiin mitä sieltä tulee ja huomattiin että kun maksimi latausvirta pitäisi olla 5.5 A niin sen sijasta laturi antaa maksimissaan ~3 A
Ja kun laturissa on toiminto (v-input) joka näyttää paljonko esimerkiksi autonakussa on virtaa jos siitä ladataan, ja jos taas ladataan suoraan verkkovirrasta niin pitäis näyttää siinä 14v ja vähän yli.

Mutta kun laittaa akun lataukseen ja aloittaa siitä 1 A niin v-input näytää verkkovirrasta ladattaessa siis ihan oikein 14 volttia mutta kun lähtee nostamaan virtaa sinne neljään amppeeriin niin tuulettimen kuulee jo hiljenevän ja kun latausvirta nostetaan sinne maximiasentoon eli 5.5 Amppeeriin niin tuuletin hidastuu edelleen ja nyt v-inputin viisari laskee 12 volttiin ! Eli jostain syystä jännite laskee...lisäksi lataus toimii muutenkin puolta hitaammin siitä mitä pitäis, jos laitan lataus virraksi 2 A niin laturista ulos tulee ~1 A:ata ja 3 A:alla ladatessa ~1.5-2 A

Kun maksi latausvirta on maximissa 3 A kun sen pitäisi olla 5.5 A niin lataushan on täyttä tuskaa !

Tietääkö kukaan electroniikkaa tuntevaa tai joku jolle olisi joskus samanlaista tapahtunut että mikä olisi nyt rikki ?

Laturi on siis LRP Quadra Charger noin 3 vuotta vanha.
Latausvirran kuuluisi olla säädettävissä 0.5-5.5 A

Voiko näitä latureita korjauttaa esimerkiksi Power-Racingissä ?

Muuten purkutoimintokin toimii ihan normaalisti, mutta ladattaessa virta jostain syystä tippuu ja syy tuskin on meidän talon puolella eikä akuissa.

7
Sähköautot / Hyvän akun kennot
« : 27.12.02 - klo: 11.35 »
Minkä verran kennojen jännitteet saisivat heitellä että akku olisi hyvä ?

Onko hyvä jos akun jännitteet kaikissa akuissa on 1.2.. vaiko meneekö niin tarkaksi että otetaan vielä useampia desimaaleja mukaan ?

Mittasin omien akkujeni jännitteet yleismittarilla ja akut olivat kaikki tyhjiä, mutta eivät tasauspurettuja, tässä hieman tuloksia:

(jännitteet ovat siinä järjestyksessä missä kennotkin)


2400mah 6kennoa, ostettu irtokennoina
| 1.185 | 1.180 | 1.180 | 1.178 | 1.190 | 1.192 |


2000mah 6kennoa, irtokennoina
| 1.210 | 1.223 | 1.235 | 1.217 | 1.206 | 1.223 |


2000mah 6kennoa, irtokennoina
| 1.181 | 1.185 | 1.206 | 1.206 | 1.197 | 1.201 |


2000 mah 6kennoa,  (matched)
| 1.239 | 1.215 | 1.210 | 1.236 | 1.216 | 1.237 |

ja 3v vanha 1500mah, toinen ensimmäisistä akuistani (toinen jo roskissa)
| 1.149 | 1.166 | 1.134 | 1.146 | 1.136 | 1.185 |  :lol:

...Jos akkun paremmat kennot ovat akun toisessa päässä ja toiseen päähän on tullut heikommat kennot niin kannattaisko niitä sijoitella erillain.

Esim jos kennojen jännitteet olisivat näin:  1.235  1.235 1.235--1.198 1.856 1.785

Niin kannattaiskiko kennoja sekoitella keskenään vaikka niin että jokatoinen kenno on hyvä ja jokatoinen vähän huonompi.

Ja kertokaa hieman omien akkujeni tilasta kannattaisko huolestua muistakin kun tosta 1500 mah akusta  :roll:

8
Sähköautot / Ko Propo ex-mars R
« : 23.12.02 - klo: 21.21 »
Onko kokemuksia radiosta ? Onko ollut hyvä ?

Tuossa on toi kierrosaika laskurikin niin miten se oikeastaan toimii ?

Ja minkälaisia muita hyödyllisiä säätöjä tuosta löytyy ?

9
Mitä ainetta,liimaa yms yms..   kannattais käyttää rc-korin korjaukseen ?

Kun tossa auton korissa on sellasia repeämiä jotka ois hyvä saada korjatuks  :wink:

Eli kertokaa mulle miten ja millä aineella kannatta koriaa rupeen paikkaamaan ???    
    Ja kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille :D

Sivuja: [1]