Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - Dtgr

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Sammuminen, jossain vuoto?
« : 17.08.07 - klo: 19.46 »
Juu eli omistan thunder tiger dt-10:n, johon oon patentoinut kiinni MT4:n tankin (jos oikein tuon merkin muistan). Tankin kanssa oli aluksi ongelmia, mutta nekin selvisivät. Nyt on vaan ilmennyt kummallinen ongelma:

Auto käynnistyy kylmänä oikein hyvin, ja käy ja kukkuu iloisesti viitisen minuuttia, jonka jälkeen sammuu yhtäkkiä. Sammumisen jälkeen kun yrittää startata, on letkussa ilmakuplia ja kaasari puskee aineet letkusta tankkiin päin, eikä aine kulkeudu kaasariin päin ollenkaan, ennen kuin antaa koneen jäähtyä ja yrittää uudestaan. Olen lähiaikoina (vähän kauemmankin aikaa sitten) huomannut, että jostain fuskaa jotakin (ilmeisesti polttoainetta) koska sekä moottori, että sen lähiympäristö kerää hiekkaa itseensä kiitettäviä määriä, mutta se ei ennen ole joko haitannut tai ollut yhtä runsasta. Nyt kysyisinkin, mitä teen? Olen melko varma, että joku paikka vuotaa, koska kaverini omistaa samanlaisen auton, ja hänellä ei hiekan kertymistä esiinny.

Mistä vuotoa voisi lähteä etsimään, mikä tällaiset yleensä aiheuttaa, vai onko vika jossain muualla? Kannen kiinnityksen olen ainakin tarkistanut, joten kansi ei ainakaan löysällä ole, sen pidemmälle en ole uskaltanut tutkia.

Kiitos.

2
Polttisautot / Tankin sulaminen - mahdotontako?
« : 10.04.07 - klo: 19.29 »
Nyt kävi näin, sanoisi Hokkanen... Olimme kaverini kanssa ajelemassa, kun hänen autonsa sammui äkillisesti. Syyksi paljastui tankin sulaminen, tai ainakin siltä se näytti.
Onko tankin sulaminen edes mahdollista rc-autoissa, en ole sellaisesta ainakaan ennen ainakaan kuullut? Aika mielenkiintoinen juttu, pistän vielä pari kuvaa:


Onko tankki sulanut, vai onko muita ehdotuksia sille, miksi se noin hajosi? :afro:

3
Polttisautot / Auto sammuu kovilla kierroksilla
« : 03.04.07 - klo: 20.24 »
Elikkäs joo, patentoin Thunder Tiger DT-10:een Thunder Tiger MTA:n (kai) tankin kiinni. Kaikki on (ainakin toivon niin) niin kuin pitääkin, letkut paikoillaan jne. ja auto pysyy pienillä kierroksilla helposti käynnissä.
Kuitenkin koville kierroksille noustaessa (kaasu pohjassa) auto sammuu äkillisesti, aivan kuten polttoaineen loppuessa tankista, joka ei kuitenkaan ole lähelläkään tyhjää. Epäilin ensin liian laihoja säätöjä, mutta vaikka auto olisi ylirikkaallakin, saattaa ihmesammumisia tapahtua. Pari kertaa sain ajettua edestakaisin ihan kiitettävilläkin kierroksilla, mutta sitten auto kuitenkin yhtäkkiä sammuu.

Letkut pitäisi olla ihan jees, polttoaineensuodattimenkin puhdistin noin viikko sitten. Sammuminen ei siis tapahdu jarruttaessa vaan kiihdyttäessä, eli tyhjäkäynnin mahdollinen säätö trimmistä ei nyt päde tähän.

Itse en muuta kyennyt tuohon syyksi ajattelemaan kuin se että tankki on suht. korkealla verrattuna pilliin josta paineletku lähtee tai moottoriin. En kyllä usko että tuo korkeusero mitään haittaa, eikä se kovin suuri ole (voin ottaa kuvan tarvittaessa), mutta se käväisi ainoana asiana mielessä.

Kaikki neuvot tervetulleita, olisi kiva saada auto hyrräämään isomman tankin kera :)

Sivuja: [1]