Sain innostuksen aloittaa entisöimään 1988 luvun sähkökrossia ja laitetaanpa tänne kuvia ja juttua eri vaiheista.
Eli lähtökohtana oli hieman kovia kokenut 1/10 4WD sähkökrossi Yokomo 870C vm1988.
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2Fyz870c001.jpg%3Ft%3D1330278158&hash=7367091f557f87ea009d91d97812317670b24983)
Ensimmäinen vaihe oli tietysti purkaa kyseinen auto täysin osiiin ja tutkia mitä osia tarvitsee etsiä ja tilailla.
Ja tältä se alkuun näytti osissa ja likaisena:
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_000005.jpg%3Ft%3D1330242391&hash=92b1b72839324b33962cbcce8e8d14f89689c05b)
Tässä alusta:
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_0000012.jpg%3Ft%3D1330242602%5B%2Fimg%3Cbr+%2F%3E%3Cbr+%2F%3ELaakereiden+ja+sarana+tappien+l%C3%A4pi+k%C3%A4ynti+ja+puhdistus.%3Cbr+%2F%3E%5Bimg%5Dhttp%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_0000039.jpg%3Ft%3D1330242913&hash=f7235ac94751ea01b0c01528a4211665e582b187)
Diffien purku ja uudelleen kasaus:
Diffit tämän vm1988 autossa näyttää sisältä tällaisenta. Eli ns. kuuladiffit.
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_000013.jpg%3Ft%3D1330242833&hash=03de7178092ca466d081cfdd920eff6ecf9b2baa)
Sitten "keskidiffin" puhdistus ja uudelleen koonta.
Asetukseksi laitoin manuaalin mukaan Part-time automatic 4WD. Tämän tosiaan saa myös koottua Full-time 4WD asetuksella. Gear on 81T eli sama kuin vakio kokoonpanossa.
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_000016-1.jpg%3Ft%3D1330269840&hash=0b3f05c428351081b3702ad58b7388d5f01593d9)
Seuraavaksi sitten aloitin auton kasauksen, kun kaikki diffit on uudelleen kasattu.
Bulkheadit puhdistettuna ja paikolleen asennettuna. Bulkhead materiaali on magnessium, eikä muovi niinkuin nykyään lähes kaikissa autoissa.
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_0000078.jpg%3Ft%3D1330270658&hash=26efcca77c6e185f0f09ba3bbd5aff7df2793673)
Tässä kuva rojektin työpisteestä ja kuvasta voi tarkka silmäisimmät havaita että osia riittää lähes kahteen samanlaiseen autoon:
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_000007.jpg%3Ft%3D1330270735&hash=b7d91343cf59631c933f9260e32187313369b2a6)
Diffit löysivät oikeat paikkansa ja odottelee vetohihnojen asennusta. Ennen hihnojen asennusta piti kuitenkin katsoa niiden kunto tarkkaan läpi. Jonkun verraan kulumaa näytti olevan, mutta onneksi on muutama setti uusia pussissa.
![](https://rc10.fi/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi774.photobucket.com%2Falbums%2Fyy26%2Fjroslof%2FWP_000015.jpg%3Ft%3D1330270994&hash=55caa4b8787ad87f6cc4e0c286b805a3e4217ef9)
Vinkkejä otetaan vastaan millä saan alustasta nuo liiman jäljet pois? Tässähän ei ole servolle kiinnitys tolppia vaan servo on tarkoitus kiinnittää servoteipillä.