Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Aiheet - manez

#1
Nyt se on vihdoin ilmestynyt. Eli uusi haastaja bensacrossi markkinoille.

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdId=TLR05001

Auto pitäisi tulla toimitukseen Heinäkuun lopussa.

Itse laitoin ennakkotilauksen menemään Nutechracing.fi firman kautta.
#2
Bensa-autot / AJAPROD B4.2 projekti
13.04.13 - klo: 19.12
Aloitetaanpas tällekin uudelle bensacrossille oma osio.
Eli kyseisellä autolla ajattelin tämän kauden päristellä ja ensinhän se tietysti täytyy rakentaa.
AJAPROD B4.2 on Losi 5ive-t corrista tehty EFRA lailllinen krossi konversio, jos sitä ei vielä joku tiennyt.
Tästä se sitten lähtee.
Alkuun piti tietenkin Losi 5ive-t laittaa osiksi ja hommata Ajaprod B4.2 "black edition" konversio kitti.


#3
Yokomo / Yokomo 870C projekti
26.02.12 - klo: 20.38
Sain innostuksen aloittaa entisöimään 1988 luvun sähkökrossia ja laitetaanpa tänne kuvia ja juttua eri vaiheista.
Eli lähtökohtana oli hieman kovia kokenut 1/10 4WD sähkökrossi Yokomo 870C vm1988.


Ensimmäinen vaihe oli tietysti purkaa kyseinen auto täysin osiiin ja tutkia mitä osia tarvitsee etsiä ja tilailla.

Ja tältä se alkuun näytti osissa ja likaisena:


Tässä alusta:



Diffien purku ja uudelleen kasaus:
Diffit tämän vm1988 autossa näyttää sisältä tällaisenta. Eli ns. kuuladiffit.


Sitten "keskidiffin" puhdistus ja uudelleen koonta.
Asetukseksi laitoin manuaalin mukaan Part-time automatic 4WD. Tämän tosiaan saa myös koottua Full-time 4WD asetuksella. Gear on 81T eli sama kuin vakio kokoonpanossa.


Seuraavaksi sitten aloitin auton kasauksen, kun kaikki diffit on uudelleen kasattu.
Bulkheadit puhdistettuna ja paikolleen asennettuna. Bulkhead materiaali on magnessium, eikä muovi niinkuin nykyään lähes kaikissa autoissa.


Tässä kuva rojektin työpisteestä ja kuvasta voi tarkka silmäisimmät havaita että osia riittää lähes kahteen samanlaiseen autoon:


Diffit löysivät oikeat paikkansa ja odottelee vetohihnojen asennusta. Ennen hihnojen asennusta piti kuitenkin katsoa niiden kunto tarkkaan läpi. Jonkun verraan kulumaa näytti olevan, mutta onneksi on muutama setti uusia pussissa.


Vinkkejä otetaan vastaan millä saan alustasta nuo liiman jäljet pois? Tässähän ei ole servolle kiinnitys tolppia vaan servo on tarkoitus kiinnittää servoteipillä.