Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - marzi69

Sivuja: [1]
1
Polttisautot / Sammuilu+starttiongelmat
« : 18.09.08 - klo: 13.35 »
 FG monsterissani tuossa pakoputken alkukäyrässä oleva muoviputki laskee välistä hieman mustaa töhkää, eli se hieman vuotaa. Siis sen verran se mustuu, että huomaa. Voiko tuosta johtua se, että auto käy hieman epävakaasti tyhjäkäyntiä, ja joskus sammuu kun esim. täydeltä kaasulta heittää tyhjäkäynnille?

 Myös käyntiin lähtee tosi heikosti ilman kaasua. Eri säätöjä kokeilin, ja sainkin sen vähän parempaan suuntaan, mutta nuo edellä olevat ongelmat ovat vielä.

 Toisena syynä tuli mieleeni väljyys sylinterissä. En tiedä koska tuosta on männänrengas vaihdettu, ja muistelisin mopoajoista, että väljyys sylinterissä vaikutti käyntiin lähtemiseen yms tyhjäkäyntiin...Tietty nuo kumpikin yhdessä vaikuttavat varmasti, varsinkin jos männänrengas on vaihtokunnossa.

 Mitä muita syitä voisi olla?

2
Yleinen keskustelu / Kantomatka huono -->antennivikako?
« : 06.09.08 - klo: 22.13 »
Eli omalla FG:lläni en pääse yli 100m päähän aukealla montullakaan! Ajattelin, että olisko vika sit viimein siinä vastarin antennissa. Akut lähettimessä/vastaanottimessa täynnä, kokeilin myös ilman FailSafea, ei vaikutusta. Uusilla kiteillä, ei vaikutusta. Ei keksi enää mitään syytä.
 Voiko vastarin antennin johdoksi laittaa normaalia esim. kaiutinkaapelia, kunhan pituus sama? Tulisko kelleen mitää muuta vielä mieleen mikä aiheuttaa tämän huonon kantaman? Kaasu siis pätkii, olen näkevinäni, että ohjaus pelaa normaalisti kun matka menee n.100 metriin.

3
Vapaa keskustelu / Yleismittarilla mittaaminen
« : 25.08.08 - klo: 06.16 »
Mikä mahtaa olla vikana, kun digitaalisella yleismittarilla mittailen 6V akkua, yritän katsoa ampeerimääriä, niin se lukema alkaa jostain paljon ylempää mitä akussa pitäs olla max amppeerit. Ja se luku tippuu koko ajan, aivan kuin se purkaisi akkua. Esim. juuri laturissa ollut akku näyttää ampeereiksi 9, ja siitä luku tippuu hiljalleen vaikka miten alas, mutta johdot kuumenevat niin paljon, ettei voi kovin kauaa mitata.
 Voltit näyttää oikein kyllä, mutta amppeereja ei, vaikka ohjekirja kädessä sitä rukkasin.Amppeereja mitatessa mittarin johdot kuumenevat niin paljon, että kädet meinaa palaa. Mittarin anturit on kyllä oikeissa navoissa. Akut siis 5 kpl 1,2V 2000mAh kennoista kolvattuja, ja toinen tehty kahdesta 1500mAh akusta, joissa kummassakin 5 kpl 1500mAh 1,2V kennoja.`

 Voiko tuo mittari jollain tavalla purkaa akun mitatessa?

Mikä on paras tapa mitata paljon akussa jytyä jälellä, voltit,ampeerit..?

4
Polttisautot / Akkuja akkuja FG autoon?
« : 17.08.08 - klo: 23.36 »
Käykö tähän FG:een mikä tahansa 6V akku?
Tällä hetkellä 1500mAh akku. Mites esim. moottoripyörän akku tjsp? Tietty koko määrää mahtuuko? Tuo 1,5A on kyllä melko vähän, eihän se riitä mihkää  :tongue: Joten äreämpää kehiin.

5
Polttisautot / FG monsterissa kaasu/jarru ei toimi.
« : 17.08.08 - klo: 17.32 »
Eli hommasin FG monsterin, ja olen siis vasta-alkaja, joten jos teistä joku osaisi arvata jotain.

Sen ajan mitä auto on ollut, on hieman kauempana (n.20-30m) pätkinyt ainakin kaasua. Ymmärtääkseni aukealla hiekkamontulla akut täynnä toimivan etemmäksikin.
No, tänään sitten ajelin, ja yhden äkin lakkasi tottelemasta kaasua/jarrua. Servo ei liiku kaasuttaessa/jarruttaessa. Liekkö sitten tullu savut ulos siitä, koska oireili pätkimisenä etempänä. Vai mitä veikkaatte?  :undecided:

Tänään käytin sen servon siiven irti, mikä liikkuu siinä päällä. Mutta tuskin se vaikutti asiaan, koska sen jälkeen ehdin ajaa autolla n.40min normaalisti, kunnes yht'äkkiä vaan lakkasi toimimasta  :embarrassed:

Vissiin servo p*skana, kun ottaa sen siiven irti missä tangot kiinni, niin pari kertaa vastaa kaasuun/jarruun, sit aivan kuin hyytyis ne liikkeet ja lopuksi kuuluu sellaista ihme tärinää, liekkö oikosulussa tai jotain  :huh:

Sivuja: [1]