Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - perr

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 12.09.11 - klo: 18.06 »
Toi on hyvä testikohde nro2. Etsinnässä rengas joka on korkeudeltaan bugin ja gt:n välimaastossa. Tiedän yhden hyvän ainekin ja ne on ensiasennus renkaina TT sb2 rally autossa. 

tossa linkissä kuva renkaista: Pd1795

http://mms.tiger.tw/upload/parts/car/250/PD1795.jpg

Juu nuo GRP:eet ovat n.112mm halkaisijaltaan.

2
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 12.09.11 - klo: 17.15 »

3
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 09.09.11 - klo: 22.31 »
Onhan se jännä juttu ettei m8:sissa voi olla iloinen omista harraste välineistä! Ainakin itse olen tyytyväinen omiin k-kaupan tuotteisiini 2kpl mp9 ja st-rr. No olin kesällä kap:in huollossa gt8 kisoissa, ja siellä ei tuntunut porukalla olevan s-kokoisia pipoja kentällä puolen......

T:perskappi

4
Polttisautot / Vs: 1/8 Rallygame autot
« : 12.08.11 - klo: 09.41 »

5
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 27.04.11 - klo: 22.42 »
Mistäs johtuu ettei täällä peräkorvessa ajella enempää Kösseillä, vaikka tuolla maailmalla niillä pokkaillaan vähän väliä?? Onko kyse rahasta? vai jostain muusta? Milläs autoilla porukka Suomessa ajelee, ne jotka oikeesti taistelee palkinto palleista esim. 5-kärkikuskia 2008-2010vuosina?

6
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 12.04.11 - klo: 10.56 »
Odottavan aika on pitkä :wink:.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.04.11 - klo: 23.23 »
Mikrometri maalasi minulle Beetlen :tongue::







8
Sähköautot / Vs: Brushless Rally game projektit.
« : 11.04.11 - klo: 23.00 »
Tuollainen projekti on vielä pikkasen vaiheessa, mutta eiköhän se kesäksi valmistu :roll::




10
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 15.03.11 - klo: 10.51 »
GT 2 sai muutaman uuden osan. Iskareista en vielä tiedä mitä tekisin? Jotenkin tuntuu vaan niin "napakalta" ihan noilla orginaaleillakin että liekö tarvetta tuhlata rahoja vaikka TRW yksnollavitosiin? Auto on uusi ja tuossa jäi pikkasen uutta (käyttämätöntä)  tavaraa yli............. mahtaisko noille olla käyttöä jollekulle :roll:



Ja tuosta näkee kun nimimerkki "kappi" on päivittänyt nuo osat...
Taitaa olla ohjauksessa tiitaaninen vanttiruuvi...

11
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 14.03.11 - klo: 19.43 »
Ja tarina jatkuu...
Keski-diffissä oli kaikki ok.
Etupään diffissä oli sisäisesti kaikki ok, mutta lautaspyörästä oli yhden hampaan kulma lohjennut(kuvassa suht. ylhäällä).
Pinjoni sekä kaikki laakerit oli kunnossa(laakerit toki vaihdoin).

12
Kyosho / Vs: inferno ve/mp9e
« : 13.03.11 - klo: 21.54 »
Ajattelin huoltaa/vaihtaa tuohon Ve:hen muutamia osia.
Autolla ajettu n.40-50 akullista(asvaltilla/hiekalla/lumella), joista osa 6S-sillä
Muuta en ole autosta saanut rikki kuin tukivarsien sarana tappeja 3-kpl ja takasiiven ja kierroksen nivel-vetareita olen vaihtanut.
Purkasin tänään takadiffin ja lautaspyörän puolen laakeri oli tullut tiensä päähän toinen puoli oli vielä ehyt, mutta samalla meni vaihtoon. Lautaspyörä ja pinjoni kuin uusia. Diffin sisällä olikin sitten kulumaa havaittavissa isommista rattaista oli kulunut ainesta n.1/4 pois(vaihdoin uusiin), ja pienemmissä selkeästi vähemmän(jätin paikoilleen). Kuluma oli kauttaaltaan tasaista, eikä mitään sen kummempaa löytynyt. Diffien vetokupeissa alkaa olla kulumaa n. 1-1,5mm(vetareista tullutta). Seuraavaksi sitten etu ja keskidiffi.
Mites muilla on Kyoshon RTR-mallit kestäneet??

13
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 05.03.11 - klo: 17.35 »
Nämä Kyoshot eivät onneksi pelkää talvea :smiley::

14
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 02.03.11 - klo: 12.59 »
Tämän tyyliset, mutta ruuvit on 2-rivissä. Nuo Badlandssit olivat niin pehmeät että ruuveja on jo alkanut lähteä. Nuo toiset ovat Team Cobra pythonit, ja niissä on ruuvit pysyneet mukavasti.

15
Polttisautot / Vs: Kyosho Inferno MP
« : 01.03.11 - klo: 23.11 »
Sitä kummasti ajattelee erilailla kun servoissa on kiinni 100eur kpl ja moottorissa vaikka 300eur :) Puhumattakaan veden vaikutuksesta auton liikkuviin osiin.
On mullakin markan crawleri markan hiilisähköillä, joka on harva se päivä lumen peitossa, eikä kauheesti ahista. Mutta voin ilmoittaa, että MP9 ei lunta tule näkemään, eikä noi sähkövehkeetkään, joissa on ropeleita pyörimässä.
Itseä/MP9:siä ei talvi/lumi haittaa.. saahan siinä auton/tekniikan suojauksessa käyttää maalaisjärkeä :wink:.

http://www.youtube.com/watch?v=Yzs8ApleLDc

16
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 27.02.11 - klo: 18.56 »

17
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 05.02.11 - klo: 21.24 »
Onko muilla ollut lämpöongelmia talvella???
Ohessa kuva akuista ajon jälkeen:http://aijaa.com/v.php?i=006867447514.jpg
Renkaat:http://aijaa.com/v.php?i=002077351055.jpg
Auto/tekniikka:http://www.aijaa.com/v.php?i=7300563.jpg

18
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.01.11 - klo: 14.09 »
Mahottoman hyvä kirjoittaja mainitsi tuolla Kyoshon tukivarsista ja niiden heikkoudesta, ovat näköjään ottaneet asian huomioon uusimmassa MP 9 versiossa (tuloillaan) http://www.kyosho.com/eng/products/rc/detail.html?product_id=107249
Jokohan noihin uusiin tukivarsiin saisi istutettua suojatut laakerit :roll:....

19
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.01.11 - klo: 21.56 »
Ei tartte tollasilla ajaa.
Tai no piharälläyksessä menee varmasti, mutta rata ajossa... ei ei.

Tukivarret on tarkoituksella tehty joustavasta muovista.

On tukivarsia myös välillä muokattu jotta saadaan vielä enemmän joustoa.



Tuo oli tiedossa jo ennen ostoa ja oikeastaan odotin koska siitä"kin" avaudutaan.
Ihan vaan tiedoksi ettei tuo yksilö ole menossa ajoon, niin kauan kun minä sen omistan :wink:.
Onko muuten tällainen tarkoitettu myös pihasuttaukseen??
http://www.smoosmoo.com/wp/autot/nutech-thunderbolt-2-pro-race/

20
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.01.11 - klo: 19.34 »
Hommasin ihan varmuudeksi testiin vielä tällaiset, jotta näkisin olisiko ns.koneistetuissa osissa pienemmät toleranssit... Ja olihan niissä :shocked:. Syytä en tiedä :huh:.
ETEEN:
http://aijaa.com/v.php?i=009857393128.jpg
http://aijaa.com/v.php?i=006357393124.jpg
TAAKSE:
http://aijaa.com/v.php?i=001737393127.jpg

21
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.01.11 - klo: 10.17 »
Asia on jo ymmärretty siltä osin että osissa pitää olla x-määrä välystä, mutta luulisi että välykset olisi samoissa osissa vastaavia. Eikä niin että toinen tukivarsi on napakka ja toinen klonksuaa puhumattakaan pallonivelistä!!!

Mitäs tuossa olen kirjoittanut?

22
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 25.01.11 - klo: 09.54 »
Käyköhän tässä taas niin että, mahdollisesti jossain vaiheessa kilpailuihin osallistuva harrastaja (ehkä jopa useampi jos esim. jälkikasvu, kaverit ym. lähtisivät kisoihin ns. imussa) saatiin lopettamaan kilpaileminen ennen ensimmäistäkään kisaa vaikka tarkoitus olisi saada enemmän porukkaa kilpailuihin.

Tässä olikin ensimmäinen asiallinen vastaus, ja pitää vielä kutinsa(nimenomaan useampi saattaa jäädä pois, osa jälkikasvuineen)!

23
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 14.36 »
Kiitos hienoista ja asiallisista kommenteistanne.

Välyksetön auto:
- Sen lisäks että se ei menis sekuntiakaan suoraan, se olis täysin jumissa.                         
- Auto EI ole epäsäännöllisen väljä. Jos näin on niin se on silloin kasattu huonosti.
- Pallonivelet eivät ole huonoja nekään.
- Mikäli tukivarret ovat toisella puolella jäykät ja toisella puolella löysät niin silloin se on rakennettu väärin.(En käsitä miten akselin väärä toleranssi poistuu ruuveja löysäämällä ja sitten uudelleen kiristämällä :huh:)

Eli tuosta nyt saa sellaisen käsityksen että kyseisiä autoja osaavat kasata vain pitkään foorumilla olleet henkilöt eikä vasta rekisteröityneet. Ensimmäisen oman "rc-auton" kasasin joskus 8-9v. sitten.

24
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 13.35 »
Eli kumpi seuraavista osista on se ns kunnollinen. Napakka pallonivel, vai väljä pallonivel.
Esitin jo aikaisemmin kysymyksen: "havaitsin ohjauksen kahdessa pallonivelissä väljyyttä niin vaihdoin kaikki 4palloniveltä Xrayn osiin. Noista sitten löytyi heti 4kpl aika lailla samoilla väljyyksillä olevaa niveltä, vai onko nämä suunniteltu niin että noista neljästä nivelestä juuri kahden on oltava suuremmilla välyksillä ja toiset kaksi ns. hyvää??"
Oma kohtainen "kuvitelma" noissa on huono laatu/suuri laadun vaihtelu.


25
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 24.01.11 - klo: 11.23 »
Asia on jo ymmärretty siltä osin että osissa pitää olla x-määrä välystä, mutta luulisi että välykset olisi samoissa osissa vastaavia. Eikä niin että toinen tukivarsi on napakka ja toinen klonksuaa puhumattakaan pallonivelistä!!! Onko teistä "Vanhemmista jäsenistä"/kisakuskeista joku katsonut kisojen jälkeen paljonko esim. etupyörien aurauskulmat muuttuvat kun pyöriä kääntelee kätösin ja paljonko se oli ennen kisoja???

26
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 10.43 »
Eli onko asia nyt todellakin näin että auton ajettavuus on suorastaan mahtava, mikäli etu/takapään aurauskulmat heittelee(esim. takapäässä tukivarressa poikittaisvälystä, ja etupäässä isotoleranssiset pallonivelet)???
Anteeksi että välys keskustelu käydään täällä JQ osiossa.
Ja pahoittelut myös siitä, että olen "aloittelija".

"pieni lisäys": Mites GT-luokkien autot onko niissäkin suotavaa olla lonksuvia niveliä ja tukivarsia??

27
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 24.01.11 - klo: 07.37 »
Juu ei kyllä olla samainen henkilö nimimerkki "Kappi":n kanssa. Toki tunnen hänet toisen harrastamamme lajin kautta, jossa osien sovitukset/koneistukset ovat oikeasti oltava kunnossa :wink:. Sellaisen hölmö kysymys vielä näin aloittelijalta, että teinkö siinäkin väärin kun olin kasannut autoni(kyosho tki2) ja havaitsin ohjauksen kahdessa pallonivelissä väljyyttä niin vaihdoin kaikki 4palloniveltä Xrayn osiin. Noista sitten löytyi heti 4kpl aika lailla samoilla väljyyksillä olevaa niveltä, vai onko nämä suunniteltu niin että noista neljästä nivelestä juuri kahden on oltava suuremmilla välyksillä ja toiset kaksi ns. hyvää??

28
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 19.33 »
.. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä!

Nimenomaan tämä on väärä ajattelutapa. Kaiken pitää liikkua herkästi, myös pölyisenä.


Kyselin tuolla 6kpl ylimääräistä ruuvinreikää pohjassa, mitä ne on?


Ylimääräiset ruuvinreijät on painoja varten.


Menee vähäsen aiheen ohi mutta...
Mikäli ymmärrän oikein, niin noilla pyörien heilumisella ei sitten ole mitäään väliä?? Turha siinä on pyöränkulmia säädellä, kun saavat kerran heilua miten sattuu... Erikoinen homma, että pitää "pyörittää auto hiekkalaatikossa" ennen kuin välykset poistuu. Täytyy ilmeisesti poistaa noista omista autoista tukivarsista puslat, jotta auto on varmasti herkkä ja hyvä.

29
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 16.02 »
Siinä onkin kaksi melko erilaista ilmaisua kyseisen auton välyksistä...
Mitä tarkoittaa "ei ole mitään ylimääräisiä välyksiä" .. mielestäni kaikki välykset ovat ylimääräisiä! Mikäli tuo "esim. tukivarren pitkittäis liike jotain 3mm" viittaa Kyoshoon, niin se välys löytyy TKI:stä, mutta tuo TKI2 olikin välyksetön tuolta osin. Ja taitaa kyseinen välys olla aika helppo shimmata verrattuna tuohon THE Carin takapään alatukivarren/akselin väljyyteen, joka oli jo uudessa autossa!

30
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 12.27 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827

Sivuja: [1] 2