Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heidi

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 15.12.10 - klo: 13.55 »
Jyväskylän sisäradalla siis ajellaan, mattoa ja hyppyrit on vaneria.

Noissa matoissakin tuntuu olevan kovasti eroa. Toissa viikonloppuna täällä Jyväskylässä oli pieni rata eräässä kauppakeskuksessa ja sillä matolla vakiorenkaiden pito oli mahdottoman hyvä.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 15.12.10 - klo: 09.25 »
Olisiko antaa jotain suosituksia sisäradan renkaiksi Rustleriin? Poika käy tosiaan ajamassa sisäradalla ja ainakin vakiorenkailla ajo on liukasta ja auto kääntyy tosi huonosti.

Valmiiksi vanteilla olevat kokonaisuudet olisi aika hyvä, kun en ole koskaan renkaita liimaillut. Vaikka voin kai sitäkin tarpeen vaatiessa kokeilla.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 30.11.10 - klo: 12.18 »
Enpä osaa suoraan sanoa, mutta tuossahan on akun mitat.

Mitat on tosiaan ihan samat kuin noissa rikkoutuneissa akuissa, joten sen puolesta mahtuu, mutta lähinnä mietityttää se mahtuvatko nuo johdot vielä lisäksi pituuden puolesta koteloon. Jos ovat siis kovin jäykät ja lisäävät kovasti pituutta niin ahdasta tulee. Ja onko niin, että nuokin hajoavat samalla tavalla, kun akku kuitenkin pääsisi heilumaan ja johdot sen vuoksi vääntymään. On kai ostettava sellaiset akut, joissa johdot tulee akun päältä?

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 30.11.10 - klo: 12.01 »
Osaisitteko suositella jotain kaksikennoista kovakuorista lipoa, joka toimisi ja mahtuisi hyvin Rustler VXL:ään? Meillä oli kaksi tällaista:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9437

Ne eivät olleet hyviä, kun nuo johdot tulevat sivusta. Molemmat hajosivat, kun johdot pääsivät heilumaan kai sen verran, että irtosivat juotoksista. Niiden johdot kun piti vetää dremelöidystä aukosta ja se ei ollutkaan kovin hyvä ratkaisu. Poika ajelee tällä hetkellä sisäradalla ja auto saa kovaa kyytiä ja rysähtää välillä korkealtakin katolleen tmv. Noiden rysäysten seurauksena akkujen johdot ovat kai saaneet liikaa osumia vaikka laitoin akut akkukoteloon niin, etteivät ne päässeet juurikaan käsin kokeillen heilumaan.

Menisiköhän Rustlerin akkukoteloon tällainen:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9436
Vai pitääkö olla sellainen, että johdot tulee akun päältä?

5
Pitäisi tilata uusia akkuja pojan autoon ja yritän löytää tuolta Hobbykingin sivuilta jotain järkeviä akkuja. Mitenkäs, kun noista akuista osa on merkitty DE warehouse ja osassa ei ole tuota merkintää. Onko parempi tilata Saksan varastosta vai onko sillä merkitystä?

Osaisitteko suositella jotain kaksikennoista kovakuorista lipoa, joka toimisi ja mahtuisi hyvin Rustler VXL:ään? Meillä oli kaksi tällaista:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9437

Ne eivät olleet hyviä, kun nuo johdot tulevat sivusta. Molemmat hajosivat, kun johdot pääsivät heilumaan kai sen verran, että irtosivat juotoksista. Niiden johdot kun piti vetää dremelöidystä aukosta ja se ei ollutkaan kovin hyvä ratkaisu. Poika (8v) ajelee tällä hetkellä sisäradalla ja auto saa kovaa kyytiä ja rysähtää välillä korkealtakin katolleen tmv. Noiden rysäysten seurauksena akkujen johdot ovat kai saaneet liikaa osumia vaikka laitoin ne koteloon niin, etteivät ne päässeet juurikaan käsin kokeillen heilumaan.

Menisiköhän Rustlerin akkukoteloon tällainen:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9436
Vai pitääkö olla sellainen, että johdot tulee akun päältä?

6
RC-kerhot ja -radat / Vs: Äänekoski - Spektrin sisärata
« : 19.11.10 - klo: 11.11 »
Pääseekös huomenna puolilta päivin ajamaan? Ollaan tulossa mummolareissulle ja jos vain aikataulut passaa niin voitaisiin tulla pojan kanssa rataa kokeilemaan.

7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 08.11.10 - klo: 09.38 »
Kiitos kaikille vastauksista! Käynkin tänään RCM:ltä kysymässä, josko osa löytyisi ja saisi auton heti ajoon.

Itse olen kyllä ollut tyytyväinen auton kestävyyteen. Poika on ajanut autolla nyt pari kuukautta ja meno on ollut välillä tosi rajua esim. hiekkamontulla. Auto alkoi hajoilemaan oikeastaan vasta sisäradalla. Tuo Jyväskylän rata tuntuisi olevan aika vaativa ajettava aloittejille :smiley: Alatukivarsi hajosi, kun poika ajoi radan korkeimmasta hyppyristä pitkäksi ja auto jäi roikkumaan takarenkaastaan radan reunukselle. Alatukivarsi repesi sisäpään kiinnityksestä.

Laitankin tuon SepiMiehen varaosalistan ylös ja hommaan niitä pakkiin. Noita etuhubeja jo löytyykin - sellainen hajosi ekalla kerralla sisäradalla.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 07.11.10 - klo: 18.36 »
Poika onnistui hajoittamaan sisäradalla Rustleristaan takaa alatukivarren ja varaosia etsiessä menin vähän sekaisin. Räjäytyskuvan mukaan osanro on 3655. Saben sivuilta osia katsoin, niin siellä tuon osanumeron kohdalla lukee korvattu osalla 3655X, joka on tekstin mukaan 4x4 Slashin osa. Käykö se myös Rustleriin? Kumpaakaan ei tosin nettikaupan varastossa Sabella ole, mutta voisin etsiä sitä jostain muusta nettikaupasta, jos tuo Slashin osakin on käypä.

Toimiiko Saben puhelinpalvelu muuten ihan ok? Yritin aiemmin soitella sinne parinakin päivänä puhelinpalveluaikaan, mutta koskaan ei kukaan vastannut. Onko se kovinkin ruuhkainen, vai mistähän oli kyse?

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Keskisuomen radat ja RC-toiminta
« : 01.11.10 - klo: 11.33 »
Kuinkas tarkkaa on tuolla Spektrin radalla, ettei siinä lattialla saa ajaa? Itselläni on 8-vuotias poika, joka on ajellut vasta pari kuukautta. Auto ei siis vielä täydellisesti radalla pysy vaan menisi varmasti välillä lattian puolelle. Saako silloin tulla ollenkaan ajamaan? Poika kyllä kiinnostui radasta, kun käytiin sitä eilen ikkunan takaa kurkkimassa.

10
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 22.10.10 - klo: 17.39 »
Kiitos kaikille vastauksista! Vaihdoin autoon uuden spurrin ja ratina loppui siihen. Jännä sinänsä, että vanhassakaan ei ollut mitään näkyvää vauriota. Paikallisen liikkeen myyjäkin tarkasti vanhan rattaan ja piti sitä ihan hyvänä. Uudella rattaalla ääni kuitenkin hävisi ja ajot sen kun jatkuvat.  :azn:

11
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 20.10.10 - klo: 11.45 »
Eipä sieltä moottorista tunnu mitään rutinaa, kun sitä pyörittää. Kävin auton kanssa paikallisessa rc-liikkeessäkin (Jyväskylässä) ostamassa sopivia avaimia, että sain ylipäätään autoa purettua. Ei myyjälläkään tullut mieleen ehdotusta, mistä vikaa voisi etsiä.

12
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 20.10.10 - klo: 10.47 »
Tuntuisi kyllä aika oudolta, jos vika olisi moottorissa, kun autolla on ajettu alle 20 akullista ja tuohan on siis harjaton Velineonin kone (VXL Rustler siis kyseessä). Käytössä on ollut koko ajan puolitehokin, kun poikani ihan aloittelijana on autoa käyttänyt. Luulisi, ettei sellainen ajo rasita moottorin laakereita juurikaan. Moottorissa on vain pieni aukko, josta hiekkaa voisi sisään mennä siinä pinjonin akselilla ja spurrin suojuksen sisäpuoli on ollut ihan siisti aina. Siellä ei siis ole ollut hiekkaa. Kai sitä olisi sielläkin, jos moottoriinkin olisi mennyt?

Miten sitä moottoria voisi enemmän tutkia?

13
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 20.10.10 - klo: 09.52 »
Poikani rutisevaan Rustleriin on nyt vaihdettu kokonaan uusi diffi ja kaikki muutkin osat on puhdistettu ja tarkastettu. Top gearin pinni oli ehjä ja kaikki rattaatkin ovat ihan uuden näköisiä (ja niistä on putsattu mahdolliset kivet pois). Vetoakselin tapitkin ovat ihan ehjät. Laitoin diffin ja laatikon täyteen vaseliinia ja auton kasaan, mutta rutina vain jatkuu. Koeajon perusteella auto kulki ihan normaalisti.

Ajattelin laittaa pojan ajamaan autolla ihan normaalisti rutinasta huolimatta ja katsoa rikkoutuuko jotain ihan näkyvästi. Vai kuulostaako huonolta ajatukselta? Itse en siitä kyllä mitään vikaa löydä.

14
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 17.10.10 - klo: 11.49 »
Kiitos vastauksista. En ole paljoa uskaltanut autolla koeajoja ajaa (enkä ehjänäkään ole autolla paljon ajanut), mutta ehkä kulku on vähän huonontunut. Tosin eilen ajoin autolla märällä asfaltilla/lumisella nurmella, joten ei sitä voi verrata kuivan kelin kulkuun. Spurrin ja pinjonin kävin ensimmäisenä lävitse piikillä kiven varalta, mutta se ei vakuttanut ääneen millään tavalla. Lisäksi tuo pyörien vastuksen häviäminen ihmetyttää.

Tuo tasauspyörästö taitaa olla se vaihdelaatikon sisällä oleva isompi "rinkula" (Traxxas osanro 2388X?), jonka sisällä on pieniä rattaita? Isäni avasi sen ja hänen mielestään se oli kunnossa. Tällaisista autoista hänellä ei ole aiempaa kokemusta mutta 1:1 autoja, traktoreita ja metsäkoneita on on korjannut yli 30 vuotta.

Onko sliperin akselilla olevan rattaan (top gear) pinni ehjä?

Pystyisitkö laittamaan vaikka osanumeroa, niin osaisin katsoa räjäytyskuvasta, mistä osasta on kyse?

Täytyy kai tänään yrittää purkaa laatikko uudelleen ja etsiä vikaa.

15
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 16.10.10 - klo: 17.01 »
Aloittelija kaipaisi nyt apua vianetsintään.. Auto on siis Traxxas Rustler VXL ja se alkoi yhtäkkiä rutista ajettaessa. Lisäksi takapyöristä hävisi "vastus", eli jos takapyöriä pyörittää käsin niin ne pyörivät lähes samalla tavalla kuin eturenkaatkin. Aiemmin toinen
takapyörä alkoi pyöriä toiseen suuntaan (nyt pyörii vain vähän), jos vastakkaista rengasta pyöritti ja toisen renkaan ollessa maassa vastakkaista pyörää ei saanut pyöritettyä. Nyt tuollainen pyörittäminen taas onnistuu aivan vaivatta.

Tuo vika kai viittaisi idle gearin (tai jonkin muun rattaan?) hampaattomuuteen, mutta laatikko on avattu ja ainakin silmämääräisesti kaikki rattaat olivat ehjiä. Sen laatikon sisällä olevan isomman pyörylänkin (en muista nimeä..) sisällä olevat pikkurattaat on
tarkastettu ja vaseloitu. Tässä VXL-versiossahan ei ole muovirattaita, joten sellaisen kulumisestakaan ei voi olla kyse. Laatikon avaamisen jälkeen auto kasattiin uudelleen ja koeajolla viat olivat edelleen jäljellä. Päällisin puolin kaikki muutkin osat ovat autossa ehjiä (esim. vetoakselit vain vähän kuluneet). Tarkastin myös slipperin osat ja sekin näyttää ihan ehjältä. Kahdeksan-vuotias poikani on ajanut autolla vajaa 20 akullista aika
tavallista piha-ajelua, mutta varmasti välillä ajotyyli on rasittanut voimansiirtoa.

Olen ihan aloittelija tällä alalla, joten kaipaisin kovasti apua, mistä alkaisin vikaa etsiä. Olisiko teillä antaa jotain vinkkejä ja arvauksia, mitä osia pitäisi uusia tai mitä tehdä.

Olisi kiva, että poika pääsisi vielä ajamaan autolla ennen kunnon talvikelejä.

Sivuja: [1]