Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kommo

Sivuja: [1]
1
Kuinka myöhään sähköradalla saa ajella? Jostain luin että aukioloaikojen ulkopuolella ajelu kielletty, niin mitkä nämä "aukioloajat" ovat?

2
Voi siellä ajaa jos tykkää itseänsä kiduttaa. Kanttarit tekemättä, multaa tarvitaan lisää, nurmikko puuttuu, putket/letkut puuttuu, hyndät tekemättä, radan pinta osittain terveestä...sori ettei oo vielä valmis.

ps. piti lukea P E R S E, mutta tää sivistysfoorumi muuttaa sen terveeksi.
http://www.youtube.com/watch?v=Kkcvrgh9Zcc

3
Onko mitään arviota milloin pääsisi ajelemaan? Vai onko rata kenties jo valmis?

4
Sähköautot / Vs: Experience Pro 2 -noparin ohjelmoija
« : 27.05.11 - klo: 13.18 »
Tällainen olisi mielessä: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.65026&BildLopNr=01

Onko kellään kokemuksia? Saako säädintä ohjelmoimalla enemmän autosta irti (DBX VE)? Ja mitenhän se nopari tuohon liitetään? En tiedä yhtään mitä kaapeleita tulee tuossa paketissa mukana. Orionin kotisivutkaan ei kerro yhtään mitään.

Eipä tuolla ohjelmointipalikalla mitään ihmeitä tehdä, paremmissa nopeudensäätimissä on enemmän säätökohteita jolla voit säätää tarkemmin tehoja alustan pidon mukaiseksi. Uusilla sähköillä saat lisää tehoa VE:stä. Yritin kerran säätää tuollaisella boksilla Inferno VE:n nopeudensäädintä ja siinä ei auttanut seitsemän vuoden aktiivinen RC-harrastus, eikä kuuden vuoden tietojenkäsittelytieteen opinnot yliopistossa. Apuna oli Google ja laitteen ohjekirja. Tulin siihen ratkaisuun että jompi kumpi oli rikki, nopeudensäädin tai ohjelmointirasia.
Suosittelen unohtamaan tuon, jos noparissa on lipo cutoff kohdallaan, niin ei tuolla laitteella juuri mitään erikoisempaa sitten tehdä.

 - Hou

Auto oli huollossa Kyosholla kun oli alkuperäisestä noparista joku piiri kärähtänyt. Eli siis vaihtoivat noparin uuteen. Ja ongelmahan on siinä kun en tiedä miten se on nyt sitten ohjelmoitu tai onko ohjelmoitu ollenkaan. Uskoisin että autossa valmiina ostaessa kiinni ollu nopari on säädetty autoa varten, mutta kun otetaan uusi nopari paketista niin onko siinä edes säädetty lipo cutoffia oikein. Siksi tekis mieli päästä säätöihin itse käsiksi. Vai kannattaako sitten mieluummin soittaa ja kysyä asiasta Kyosholta?

5
Minkälainen pullistuminen on vaarallista? Mulla on Orion Rocket Pack LiPo 5400mAh kovakuorinen ja siitä on keskisauman liimaus pettänyt niin että pituussuunnassa on noin 1 millimetrin levyinen "vako". Ei ihan reunasta reunaan mutta kumminkin. Onkos tuo vaarallista? Ja siis kyseessä vain akun toinen pidemmistä sivuista.

6
Sähköautot / Experience Pro 2 -noparin ohjelmoija
« : 26.05.11 - klo: 14.08 »
Tällainen olisi mielessä: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.65026&BildLopNr=01

Onko kellään kokemuksia? Saako säädintä ohjelmoimalla enemmän autosta irti (DBX VE)? Ja mitenhän se nopari tuohon liitetään? En tiedä yhtään mitä kaapeleita tulee tuossa paketissa mukana. Orionin kotisivutkaan ei kerro yhtään mitään.

7
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 11.04.11 - klo: 13.40 »
K-Raudasta syanoakrylaattia, 4 euroa tuubi, samaa p****a ja pääsee halvemmalla. Ja pitää!

8
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.04.11 - klo: 21.16 »
Mikä on nimeltään se osa, jolla voidaan muuttaa eturenkaiden aurauskulmaa? Semmoinen vakiona noin 6-7 cm:n (DBX VE:ssä) pituinen tikku?

Tosiaan Kyoshon DBX VE:ssä vakiona sojottaa renkaat vähän ulospäin, tekisi miele laittaa auraamaan vähän sisään ja hakea yliohjausta.

9
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 10.03.11 - klo: 20.42 »
Olipas hauskaa!

LiPo akun (5400 mAh) kestävyys kyllä yllätti. Tehokasta ajoaikaa varmaan 30-40 minuuttia noinkin raskaalla autolla (DBX VE). Ja akku ei kerennyt edes hyytyä ennenkuin renkaan irtoaminen keskeytti ajot. Tosiaan tais olla mutteri aika löysällä kun rengas irtos eikä sitä mutteria sitten enää löytynyt joten K-Raudan kautta kotiin :)

Ens viikolla taas.

Offtopikkina kysymys tosta LiPosta. Sitähän ei saa päästää ihan tyhjäksi. Mistä minä tiedän milloin se on siinä pisteessä että ei saa enää ajaa? Kertooko auto sen mulle jotenkin? En tiedä onko tossa DBX VE:ssä sitä LiPo cutoff -systeemiä. Stoppaako auto vaan tyystin kun on aika pistää akku lataukseen?

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 10.03.11 - klo: 14.37 »
Missäpäin Isomyyriä rata on, 1. vai 2. kerros? Vai oliko siellä vielä enemmänkin kerroksia?

Paikalta löytyy varmaan sitten joku keneltä kysellä vinkkejä ja ohjeita harrastukseen :)

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 10.03.11 - klo: 12.46 »
Ei muuta kuin myyriä kohti vain.
Ovet aukeavat meikäläisen toimesta viimeistään 12.00
Eka kerta tosiaan ilmainen.
Ja vaikka siellä nyt tänään ne SC kisat illemmalla onkin niin kyllä lähtöjen välissä on paljon aikaa ajella... tai sitten rohkeasti sekaan vain  :wink:
Niin ja pikkurata on jokapäivä vähäisellä käytöllä, eli siinä on hyvää tilaa harjotella mikäli ei heti uskaltaudu isolle radalle.
Jaa eli siis aukeaakin aiemmin kuin ilmoitettu 17.00? Mihin asti tänään ollaan avoinna?

12
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyrin sisärata
« : 10.03.11 - klo: 09.46 »
Uusi käyttäjä ilmoittautuu!

Menin ja ostin ensimmäiseksi autoksi Kyoshon DBX VE:n. Onkos Isomyyrissä tänään ajoja ja voiko tällä autolla ajella siellä? Ajatteko vaan kisaa vai saako aloittelija harjoitellakin?

edit: niin ja paljonkos pitää varata käteistä mukaan maksuksi?

Sivuja: [1]