Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Tzei

Sivuja: [1] 2
1
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 29.07.13 - klo: 18.32 »
rattaat meni viikon aikana sileeks, syy moiseen??? uudet rattaatkin tilattu ja kun kerkee, tulee päivitys todennäköisesti metallirattaisiin ja harjattomaan koneeseen yms... 

RCM:n sivuilta:

"Magnum 272™ metalliratas-voimansiirto tehokkailla kuulalaakereilla, sopii myös harjattomalle moottorille"

Eikö siellä ole rattaat metallia??

Edit: Niin puhutaankos tässä tuosta Rightista... ei Traxxasista...

2
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 24.07.13 - klo: 22.52 »
Ihan mielenkiinnosta, mistä liikkeestä saa tilattuna harjattomalla tekniikalla?

http://www.rcm.fi/traxxas-grave-digger-monster-jam-brushless-1-10-rtr.html

Tuolta ajattelin tilailla.

3
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 24.07.13 - klo: 21.52 »
Ainakin vaihde laatikkoa kehuvat harjattomalle sopivaksi, tosin itse olen tyytyväinen ihan vakio sähköihin, niillä saa keulaa mukavasti ylös ja noparista saa valittua vielä sen puoli tehon jolla noi pienemmät mukulat ajelee.

Ainoat muutokset joita olen tehny niin radiot vaihtu gigasiin ja takapyörien liukulaakerit vaihtanut oikeisiin laakereihin eteen pitäisi vielä vaihtaa mutta menee se niillä liukulaakereillakin. Niin ja ohjaus servon vaihtanu digitaaliseen 2075:een, ja akkuna on 2s lipo.

Toistaiseksi en mitään hajalle ole saanut. Mutta kaiken kyllä saa rikki jos haluaa. Osia saa monesta kaupasta ja hipo osilla muuttaa varmaan koko auton alumiiniseksi jos sille tielle välttämättä haluaa lähteä. Vetarit saa teräksisenä (MIP) hobbypeoplen kautta tilattua jos nuo muoviset epäilyttää.

Itse ainakin suosittelen lämpimästi ko. autoa (kunhan päivittää giga ohjaimiin, ellei sitten jo ole), onhan ne hienon näköisiäkin ja mielestäni piha suditteluun hinta laatu suhteeltaan on hyvä.

Kiitos kommenteista. Taitaa lähteä tilaukseen. Giga radiollakin näyttää olevan jo valmiiksi ainakin tuo harjaton versio.

4
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 24.07.13 - klo: 20.24 »
Millaiseksi laadullisesti sanoisitte tuota Grave Diggeriä. Lähinnä voimansiirron osalta. Kestääkö harjattoman tehot? Vetarit muovia? Diffirattaat jne. Kun ei pääse noita hypistelemään kun paikkakunnalla ei ole mitään liikettä missä olis Traxxas autoja. Enkä halua tuollaista riesaa kuin tuo Mini Inferno, ainoa viritys on lipoakku ihan vakio motilla ja koko ajan on joku voimansiirto p**kana. Kaikki hajoo jos täysiä seinään vetää ja se on omaa hölmöyttä mutta jos voimansiirto ei kestä edes vakiopalikoilla niin se on laitteen huonoutta...

5
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 24.07.13 - klo: 17.12 »
Poitsu on ihastunut tuollaiseen Traxxas Grave Digger Monsterin 1/10 harjattomaan versioon. Liekö millainen, takapotkuhan eikös tuo ole?

6
Sähköautot / Vs: Re: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 23.07.13 - klo: 22.02 »
Kannattaa muistaa se, että 1:10 buggy on melkoisen kranttu ajoalustasta. Sänkinurmikko juuri ja juuri menee, pidempi nurmi, murske tms. on äkkiä liikaa noin pienelle ja kevyelle autolle. Pienet kivet nakkoo autoa miten sattuu ja pieni maavara+pienet renkaat tappaa menon nurmikolla. 1:10 SC, truggy tai monsteri hoitaa usein pihasuditteluhommat tyylikkäämmin kotiin.

Joo, totta. Nyt menopeleinä on Losin Mini SCT ja Kössin Mini Inferno. Vähän jotain isompaa olis tarve, mutta sellaista että pysyy leikkipuistko kokoisena, nelivetoa ehdottomasti. Tuo kevyt Losi takavetoisena kun ei mene metriäkään suoraan... ;) truggy tai monsteri vois olla vaihtoehto... ehdotuksia?

7
Sähköautot / Vs: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 23.07.13 - klo: 18.53 »
Ok, hyvä huomio että noissa on eri koneet. Kärkkäisen sivuillakin todnäk harjallinen. Siellä kun on ihan ala-arvoiset tiedot tuotteesta. Ihmettelinkin hinnaneroa, kun Kyoshoshopissa 299.- lappu. Selvispä tämäkin... Mikäs se olisi tuossa kokoluokassa hyvä "oikean" merkkinen 4W buggy pihasuddailuun? Ei hirveän iso, harjattomalla, järkevät varaosat ja suht kestävä? 

8
Sähköautot / Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 23.07.13 - klo: 17.01 »
Törmäsin tuollaiseen uuteen tuttavuuteen Kyoshon liikkeessä... Neliveto buggy, sopivan kokoinen pihasuddailuun, harjattomalla, giga radiolla, varsin jämäkän tuntuinen. Varaosia kehuttiin löytyvän hyvin. Metalliosia vetonivelissä yms. ihan järkevän oloinen laite. Hobby peoplen sivuilla valmistajaksi kehutaan Traxxas. Juuri mitään tietoa tuosta ei löydy netistä vaikka kuinka etsisi. Kärkkäisellä halvin hinta 159.- sis. NiMh akun, joka vaihtuu lipoon kyllä. Kestää 2S lipoja. Onko kellään mitään sanottavaa ko. laitteesta. Halpahan tuo on ja se epäilyttää aina...

9
Missä saattais olla vika, kun Losi Mini SCT alkoi vähän pätkimään. Ensin kaasu lopetti reagoimasta. Sit auto nytkähteli itsestään vaikka kaasua ei painanutkaan. Vähän aikaa kun ihmeteltiin niin vika katosi yhtä mystisesti kun oli tullutkin. Tosin vaan vähäksi aikaa kun taas kaasu hävisi. Ja ilmeisesti ohjauskin. (Poika ajeli, en ole ihan selvillä tarkalleen...) Heiluttelin johtoja, mitään erityistä en havainnut. Viimeisellä ajolenkillä ei taas ollu ongelmia. Mistähän tuo voisi johtua? Ohjaimesta, noparista, johdoista, vaihdoin ohjaimen paristotkin. Lähinnä ihmetytti auton itsekseen nytkiminen.

Losin micro-kokoisissa saman tyyppistä vikaa aiheuttaa antenninjohto. Eli välillä saa kontaktin oikein niin toimiikin oikein mutta kun johdossa pienikin häiriö niin alkaa sekoileen. Ja megahertsi radiot on muutenkin herkkiä häiriöille.

Tarkoitatko, että johto (antenni) olisi poikki tai vioittunut? Jos näin niin voiko johtoa uusia vai häröileekö nuo huonolla tuurilla vaikka antenni olisi kunnossakin jos naapurissa on mikroaaltouuni päällä...

10
Missä saattais olla vika, kun Losi Mini SCT alkoi vähän pätkimään. Ensin kaasu lopetti reagoimasta. Sit auto nytkähteli itsestään vaikka kaasua ei painanutkaan. Vähän aikaa kun ihmeteltiin niin vika katosi yhtä mystisesti kun oli tullutkin. Tosin vaan vähäksi aikaa kun taas kaasu hävisi. Ja ilmeisesti ohjauskin. (Poika ajeli, en ole ihan selvillä tarkalleen...) Heiluttelin johtoja, mitään erityistä en havainnut. Viimeisellä ajolenkillä ei taas ollu ongelmia. Mistähän tuo voisi johtua? Ohjaimesta, noparista, johdoista, vaihdoin ohjaimen paristotkin. Lähinnä ihmetytti auton itsekseen nytkiminen.

11
Sähköautot / Losi mini sct renkaita
« : 04.09.12 - klo: 22.54 »
Mini SCT:stä renkaat ihan sliksinä... Yritin haulla etsiä, mutta tuloksetta. Onko näissä vehkeissä jotain standardi rengaskokoja tai merkintöjä vai käykö vaan merkin omat renkaat tai vanteet? Mistä tietää mitkä renkaat sopii alkuperäisille vanteille? Ja mistä tietää käykö jotkut vanteet? Tekisi mieli löytää renkaat soralle. Ja saako tähän kokoluokkaan sellaisia laparenkaita hiekalle? Alkuperäiset kului heti slikseiksi, tosin ajoa tuli vähän asfaltillakin 3s lipolla joten ei ihme...  :roll:

12
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.08.12 - klo: 23.18 »
Onko millään liikkeellä Losin varaosia Suomessa hyllyssä vai pitääkö tilata kaikki itse jenkeistä? Suosisin kyllä kotimaista jos sais nopeammin lähempää.

13
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 13.08.12 - klo: 20.55 »
Olisko kellään suositella hyvää ja HALPAA harjatonta comboa Mini Infernoon. Voisin vaihtaa sit kun tuosta harjallisesta seuraavan kerran tulee entinen... Kulkupuoli riittää 6v. junnun käytössä nytkin, mut voishan se vähän tehokkampikin olla... ;) Silleen kuitenkin, että vakio diffit ei heti sulais alle.

14
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 08.08.12 - klo: 20.21 »
Okei. Vähän kyllä pelottaa, että jos lipo cut-off ei olekkaan päällä.  :cry: Tulis vaan äkkiä tuo auto.  :azn:

Mulle väittivät kun kysyin, että cut-off pitäis olla päällä. Tosin netistä lueskelin käyttöohjekirjaa joka kyllä väitti, että pitää erikseen laittaa päälle. Kerro kumpi pitää paikkaansa kun saat auton. Itsekin tilailemassa ko. autoa.

Mites nuo vetarit? Onko ne ihan muovia? Saako päivitettyä paremmiks?

15
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.08.12 - klo: 20.18 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

Näinhän se oli. Mottihan siitä oli menny. Hommasin tilalle ihan vakio motin, vauhti riittää kyllä juniorille vakiomotilla ja 1800mah 25C lipolla sopivasti. Avasin tuossa vanhan moottorin ja vian aiheutti ilmeisesti koneen sisään päässyt hiekka. Hiilissä oli aika pahoja jälkiä kosketuspinnassa. Jos tuosta hiilet jotenkin hiois niin saattais vielä kalua tulla... tai sit ei. Eihän noi paljoa maksa. Mutta miten pitää hiekka poissa uudesta motista? Siinähän on reikiä kyljessä ja luulis sinne hiekan pesivän kun ulkona ajellaan. Onko muilla ollut ongelmia/ratkaisua? Ja muutenkin keskidiffiinkin pääsee hiekkapölyä vaikka suojakin on hommattu. Paineilma on ollu kovasti käytössä, mut tuntuu, ettei tämä lelu hiekkaradalle ole paras. Varmaan sisäradalla ihan ok laite.

16
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 07.08.12 - klo: 07.56 »
Jos sulla on vakio moottori ja lipoilla olet jo paljon ajellut niin moottori on luultavasti tiensä päässä.. Harjalliset kun ei vaan kestä kauaa.

No ei hirveen monta akullista olla lipoilla vedetty, joku kymmenen ehkä. Tosin joskus vähän palaneen hajua tullu, olisko motti sit entinen. On tämä kyllä ongelma, jos harjattoman laittaa niin voimansiirto ei kestä mut vakiomottikaan ei kestä lipoja... Onko vakiokonetta parempaa harjallista olemassa?

Onko niin, että vanhemmat MI:t on 9.6v ja tuo IWH13 virimotti on niihin, eikä käy uudenpiin 7.4v autoihin. Ei taida olla mitään muuta harjallista konetta kuin tuo vakio? Tietääkö kukaan?

17
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 06.08.12 - klo: 13.50 »
Infernon vauhti on alkanut hyytymään. LiPo akuilla kulki aluksi hyvin ja kiihtyi rivakasti. Nyt LiPoilla vauhti on huomattavasti hitaampaa ja kiihtyvyys surkeeta. Ajoaikaa on kuitenkin hyvin ja LiPo cut-off katkaisee hyvin. Onko vika akuissa vai voiko se olla moottorissa?

18
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.07.12 - klo: 13.29 »
kyllähän se rs2 on täysi lelu

Miks? Perustele.

19
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 02.07.12 - klo: 09.59 »
Muutamia kehuja olen tällä foorumilla saanut Speed Passion RS2 autosta pihakrossariks. Toisena vaihtoehtona on ollut Losi Mini 8igth. Vielä ennen ostopäätöstä viimehetken vinkkitoiveet. Nyt on kääntymässä RS2 puolelle, koska:

- kaksveto (puolet vähemmän ratasmurheita)
- kestävyyttä kehuttu (lähinnä törmäyskestävyys kiinnostaa, kolhuja kun nuorisolla tulee)

Joku mustahevonenkin vielä ehtii mukaan... Pihasuddailuun etsitään autoa, ihan sama onko monsteri vai buggy. Kunhan sutii ja kestää mahd hyvin ;)

20
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 01.07.12 - klo: 20.18 »
Mistäs tohon saa helpoiten varaosia. Jos ja kun noita tukivarsia ja rattaita menee...

21
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 01.07.12 - klo: 19.12 »
Tommosta katsellut...

http://www.modelsport.co.uk/speed-passion-rs2-brushless-rtr-truggy-blue-/rc-car-products/40316

...ja siitä tuota pro combo pakettia. Miltä tuo paketti vaikuttais ja onko hinta kohdillaan? Monesta paikkaa en ole löytänyt autoa. Kauanko ajoaikaa on tuolla lipolla? Kannattaisiko hommata toinen akku samalla? Vai kannattaisiko aloittelijan tyytyä NiMh akuilla tulevaan comboon? Tässä painitaan nyt 7v poitsulle (ja isille ;) ) tulevaa autoa pihakrossailuun. Onko tämä liian iso? Losi Mini 8ight tällä hetkellä toisena vaihtoehtona. Neuvoja kaivataan. Laskin tuossa, että kannattaa hommata kunnon auto ennen kuin työntää uuden auton verran rahaa Mini Infernoon...

22
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 01.07.12 - klo: 18.58 »
Mites kun pyörittelet renkaita auto ilmaan nostettuna, niin tuntuuko silloinkin tahmealta?? Ootko jo kurkannut diffikoteloiden sisälle??

Tuntuu tahmealta silloinkin, tosin kävin kaupassa pyörittelemässä toistakin infernoa, eikä siinäkään renkaat nyt sujuvasti liikkunu. Sellaiset pykälät tuntuu kun renkaita pyörittelee... En ole vielä diffejä kurkistellu.

23
Jos olis niin, että on pettyny uutena harrastajana Kyoshon laatuun...Ensin Mini-Z Buggy ja sit Mini Inferno niin jos haluais laatikosta valmiin laadukkaan Mini Infernon kokoisen laitteen niin kannattaisko sijoittaa Losin Mini 8ight Buggyyn vai olisko jotain muita vaihtoehtoja suositella? Losissa kiinnostaa valmiina olevat metalliset diffit, vetoakselit, harjaton kone jne. Ehdotuksia?

Toi Traxxasin E-Revo 1/16 näyttäis kanssa kiinnostavalle, taitaa vaan karata yli budjetin... Mikä olisi hinta-LAATU suhteessa paras. Paino sanalla LAATU, mut ei nyt älyttömän kallista.

24
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 30.06.12 - klo: 18.38 »
Inferno murheet jatkuu. Autolla kun ajaa niin tuntuu, että auto liikkuu ihmeen "tahmeesti" vaikka vakio motti ja NiMh akut niin vauhti ei jotenkin tunnu oikeelta... Auto pitää ajaessa melkoista rahinaa ja rohinaa... Kauppiaan mukaan normaalia. Mut ajoaika on myös akuilla lyhyt. Tossa poitsu ajeli 5 min ja heti kun tulee joku nurmikko tai alusta jossa on enempi vastusta niin se LiPo akun joku turvamekanismi alkaa piipata Piippiip-piippiip-piippiip ja ajo tyssää siihen... missä vika. Alkaa kahden kyoshon jälkeen usko loppua...

25
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.06.12 - klo: 22.38 »
Päivitin tuohon aiempaan postiin listan mitä tilasin, justiinsa tuolta TinyRC:stä hommasin.
Mä mitään shimmaillu, osat kiinni ja kovaa ajoo! Keskidiffi on edelleen vakio, auto kun on seissyt hyllyssä jo aikast kauan...

Kiitos omasta ja varmasti muidenkin uusien infernokuskien puolesta! Jos jollakin on vielä hyväksi havaittuja vinkkejä niin saa laittaa ketjuun. Mikäli nyt alumiinipäivityksillä saa auton kestämään vakiona niin sit pitää alkaa vähän etsimään vauhtia.

Vielä tarvittais pari vinkkiä...

- Mites vetarit? Hyvät mut ei mitään titaanista tehtyjä 70 euroo pari kuitenkaan. EI kisahommia vaan piharälläystä, pidetään se mielessä

- Keskidiffi siis kestää, mut jos ei kestä niin voiko vetää kiinteeks koko akselin vai olisko kuuladiffin paikka?

- Mikä olis hyvä edullinen harjaton combo?




26
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.06.12 - klo: 22.07 »
Tuosta mahtuvuudesta: Ite ainakin jouduin rämelin kanssa kairaamaan vähän lisää tilaa koteloon, että pyöri vapaasti, ei paha homma tosin!

Kiitos tiedosta! Mistä tilasit diffit ja mitä maksoi ja mitä kaikkee tarvitaan homman toteuttamiseen ja shimmaamiseen kuntoon. Mikä keskidiffi sinulla on? Onhan näitä porukat varmasti tehny kun harjattomilla ajellaan kilpatasolla asti... ei kai tämä nyt niin salatiedettä ole. Olis kiva jos joku homman tehnyt jaksaisi valaista asiaa kunnolla ja hartaasti niin uudet Mini Infernon omistajat ei taitteis hakata päätä seinään yrityksen ja erehdyksen kautta jos kestävät reseptit on jo olemassa.

27
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 25.06.12 - klo: 20.58 »
Ulkomaan foorumeilta poimittua:

"The Mini Inferno 09 metal diffs work very well and are bomb proof. They are heavy compared to ball diffs so it really comes down to a question wether you want to race the car or just bash with it. If weight is no concern and reliability is top prioirity then run the metal diffs and if you want a lighter car then ball diffs. I ran both types in my car but ended up using Atomic II ball diffs exclusively as they were lighter and more tunable and if shimmed corectly no less reliable but need rebuilding from time to time if you run them with slip."

Eli mikäli oikein ymmärsin niin metalliset polttis kössin rattaat käy ja ovat "pomminkestävät". Vielä kun tietäis mitä kaikkee tilata, mahtuuko nuo sähköversion diffikoteloon, ja minkä laittais keskidiffiks...

Kyoshon oma netistä löytynyt manuaalikin kehoittaa vaihtamaan diffit jos käyttää harjatonta.

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/half8/pdf/30125_MINI_INFERNO_EX.pdf

En vain ole saanut selville vielä mitä eroa noilla IH103/IH321 ja IH104/IH322 rattailla on vakioihin ja miks noissa on kaks osanumeroa? Onko nuo juuri ne polttisversiot? Joku Kössikauppias varmaan osais vastata...

28
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.06.12 - klo: 17.12 »
tollaisia ajattelin

http://shop.tinyrc.com/product.php?productid=18200&cat=251&page=1

http://shop.tinyrc.com/product.php?productid=18728&cat=251&page=1

saakohan noita mistään suomesta? tai yleensä mistään, tuollakin on out of stock...

Vai olisko noi paremmat? Tartteeko noita shimmailla jotenkin vai heitetäänkö vaan paikalleen?

http://www.thetoyz.com/Kyosho/Mini-Inferno/Gears-Covers/Kyosho/15748/#

Mites keskidiffi?

29
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.06.12 - klo: 21.27 »
Hammasrattaat harvemmin pitää äkkinäisistä liikkeistä.

Rattaat pitää olla suunniteltu siten että kestää. Tuo kommentti nyt ei hirveesti auttanut...

Jos Kyosho mainostaa sivuillaan harjatonta comboa lisävarusteena ja lipo akkuja niin luulisi äkkiä ostajalle tulevan mieleen, että auto on suunniteltu kestämään nuo lisävarusteet. Ilmeisesti nää Kyoshon vehkeet ei hirveesti kestä. Tilasin jo autoon kasan alumiinisia käikäleitä. Alatukivarsi meni poikki takaa kymmenen sentin hyppyristä asfaltilla heitetyssä voltissa. Auto ei edes törmänny mihinkään. Olis ilmeisesti pitäny ostaa Losi Mini 8ight...

Mutta jos tästä nyt koettais rakentaa Losin hinnalla pihasuditteluun sopivan ja kestävän kokoonpanon. Saa sitä Losiinkin alumiiniosiin näköjään uppoamaan rahaa.

En ole löytäny netistä polttiksen diffejä, mut en ole löytäny? Mitä noi maksaa ja miten tuo keskidiffi kestää? Voin kyllä uskoa, ettei vakiot hirveesti kestä. Kuulostaa, että noissa vakioissa olis valmiiks hiekkaa sisällä... Pitävät kovaa ääntä ja pyörät pyörii tosi nihkeesti kun niitä käsin pyörittelee... oikein pykälät tuntuu... luulis tehojen jo häviävän noihin. Liekö normaalia?

30
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 22.06.12 - klo: 13.04 »
En oikeastaan halua huippunopeutta vaan vähän räjähtävämpää kiihtyvyyttä hiekkalaatikolla suditteluun ja kikkailuun. Auttaisko pelkkä pinionin vaihto?

Sivuja: [1] 2