1
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 27.04.24 - klo: 07.36 »
Jes hienoo äijät näitä tietoja juuri tarkoitin, kun puhuin harhaan johtavasti setupeista.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Havainto akuista, jotka ovat aina stocki luokissa kova puheen-, huolen- ja spekulaation aihe.
Tulin eilen ajaneeksi joka toisen vedon hyvin tuoreilla LRP 4100 stock spec akuila ja joka toisen vedon virituristia paljon ajetuilla Nosram 4200 akuilla. Eivät ole loppuun ajetut, mutta paljon ajetut.
Ajoin molemmilla täysin samat tulokset:
Paras tulos uusi: 17k 1.3s
Paras tulos paljon ajettu: 17k 1.1s
Tuntumassa huomasi, että tuoreemmat aavistuksen pirteämmät mutta kellossa ei mitään eroa.
Ehkä joku nopeampi saa paremmista akuista kellossa myös hyötyä irti, mutta minun ajolla ei. Ajoin viikko sitten FORS:issa 8:ksi, joten A-finaaliin päästäkseen ei tarvitse akkujen kanssa alkaa hifistelemään.
Vastaus löytyy viestistäsi kohdasta missä kirjoitat:
"ei vaan vaikuta edelleenkään aloittelijoiden luokalta"
* Mun setupit ei toimi sulla tai sun mulla.
* Koheltajan kirjoituksissa on niin järjetön tietopankki tähän luokkaan, että sitä lukemalla saa 100% voittaja-auton. Ajaa pitää silti osata.
Kärkikuskien pärjäämisen salaisuuksia on kaksi, luontainen lahjakkuus sekä suuret ajomäärät. Lahjakkuutta ei saa edes treenaamalla mutta paljon ajamalla saa kokemusta ja luottoa ajamiseen. Mitä enemmän ajaa, sitä enemmän alkaa vaatimaan autosta ajettavuutta. Virheitä tulee mutta johtuuko ne ajotaidon puutteesta vai siitä ettei ole osattu säätää autoa kuljettajan luontaiselle ajotyylille? Kaikki kun ei osaa sopeutus mihin tahansa säätöihin, kuten lahjakkaat kuskit yleensä sopeutuu hyvinkin nopeasti, kun normi kuski painii jatkuvasti ajettavuuden kanssa.
Auton säätäminen tulee ajankohtaiseksi ennemmin tai myöhemmin ja kokemuksesta voidaan sanoa että toisten säätöjen kopioiminen ei aina tuo oikotietä onneen, mutta monen huippukuskin säädöistä saa suunnan minkälainen auton pitäisi olla ja ne toimii hyvänä pohjana. Auton säätämisessä on useita eri lähestymistapoja ja hyvinkin erilaisilla säädöillä voidaan saavuttaa sama lopputulos koska kuljettajien ajotyylit usein poikkeaa paljon toisistaan.
Stokkiin tarvitaan 13.5 kilpamoottori jäähdytyspuhaltimella sekä nopari jonka saa blinkylle, kaikki muu on samaa mitä virissä. Tämän suurempaa tiedon määrää ei tarvitse kun lähtee stokkiin mukaan.
Taitaa olla ainoa Kyoshon sähköbuggy, jolla on napattu IFMAR-mestaruus? Optima Midillä olisi suorituskyvyn puolesta onnistunut, mutta Masami ajoi Schumacherilla.
Harvinainen värkki siinä mielessä, että oli ihan kisakelpoinen yli 10 vuotta myöhemminkin. Vähän tuo Tomahawkin korin istuvuus runkoon närästää, ehkä joku JRX:n tai Cougarin kori seuraisi paremmin rungon ääriviivoja.
Sehän kuvassa näyttää ihan nätisti kiiltelevän. Mitähän lie tuo aine. Oisko jossain lähikaupassa vastaavaa.
JPP
Ainakin 5v viimeisestä rc auton omistuksesta aikaa. 1kk sitte tuli ajatus saada joku piha suditteluun, ajattelin ettei vauhtia niin hirveästl tarvi ja takavedos olis vähä haastetta. Törmäsin tamiyan ja kyoshon uustuotanto retro malleihin. Päädyin kyoshon beetlen, mikä olisi hyvä maltillinen combo ja kv luku? Kotona oli valmiiksi jo 3s 5000mah akkuja jotka oli vielä voimissaan. Akku kotelon muokkasin vähä isommaksi jotta ei tarvinu niitä ostaa... Myös 120A combo oli vielä talles mutta se tuntuu liian rajulta ja painava moottori, ei tarvisi olla päättömästi tehoa...
Kyllä, aivan sen takia kun akut jo on, ainakin tulee pitkä ajoaika. Toki varmasti saa radiosta vähä tehoja tiputtaa.
Nokian Openissa ainakin kisaili truggyt ja buggyt ja monsterit ja muut kaikenkarvaiset kulkineet sulassa sovussa erillisessä RTR-luokassaan.
Mutta Max ehkä tarkoitti että siihen viralliseen M8e-luokkaankin on helpompi tulla mukaan jollain Arrma Typhonilla tms. löysempien sääntöjen vuoksi?
Ei ole vielä tullut vastaan kovinkaan montaa RC autoa ettei jossain muoviosassa olisi ollut sanomista, herkistämistä tai sovittelua.
Ollaanko nyt tekemässä ongelmaa asiasta joka ei välttämättä ole ongelma?