18
« : 09.08.15 - klo: 23.19 »
Hienot oli kisat! Kelit suosi koko viikonlopun sekä rata pysyi oikein hyvässä kunnossa, joka teki ajamisesta todella mielekästä.
Omassa SC2-10 luokassa oli aika kova vääntö läpi kisan sijoista 3-6 (tai ehkä 4-6), joten ajamisessa oli kokoajan selkeä tavoite. Oma kalusto ei ollut kovin ajan tasalla (pojan RTR Ansmann), joten hieman lujempaa varmaan olisi päässyt kunnon autolla. Lisäksi vielä jotain osia petti, joihin ei varaosia tietenkään löytynyt ja Dremelin kanssa sai sitten puuhastella muiden merkkien osia paikalleen, joka aiheutti melko mielenkiintoiset geometriat jotta auto saatiin edes jollain tapaa ajokuntoon.
Suuret kiitokset Niemenmaalle kaikesta avusta (ja osista) sekä Akkaselle myös, jolta sain iskarit kisapaikalle. Kerkesin finaaleihin mennessä rakentelemaan autoon ne kiinni, sitä ennen mentiin RTR muovisilla tikuilla.
Finaaleissa oli kaikissa hyvä vääntö ja rehtiä kilvanajoa. Pari osumaa tuli perään, joka tietysti aiheutti spinnauksen ja sitä kautta taistelu paremmista sijoista oli hieman haasteellista näissä lähdöissä. Viimeiseen finaaliin mentäessä 1-3 sijat oli jo lukossa, mutta viimeinen finaali ratkaisi sijat 4-6 ja siinä sitten Niemenmaa veti pidemmän korren, vaikka painetta kyllä laitoin niskaan sen mitä kalusto antoi periksi. Kuitenkin kaikki lähdöt vastoin kaikkien odotuksia pystyin ajamaan normaalisti ilman keskeytyksiä loppujen lopuksi (perjantain treeneissä tosin sitten autoa korjattiin joka välissä).
Aika-ajo formaatti oli todella hyvä ja ehdottomasti kokeilemisen arvoinen jopa jossain muissakin luokissa. Samalla voitaisiin luopua koko alkuerä termistä joka on todella harhaanjohtava, eli siis puhuttaisiin vain aika-ajoista jatkossa. Tämä formaatti toimii todella hienosti kun kuuluttaja pitää ajantasalla kilpailijoita (kuten nyt tehtiin Jaren toimesta), niin he tietävät missä mennään ja voivat sitten tehdä omat ratkaisunsa sen perusteella vielä kyseisen erän aikana. Lisäksi jos on hieman hitaammassa erässä kuin mihin itse luulee kuuluvansa, niin tämä samalla tasoittaa tilanteen. Tosin omassa erässä tilaa sai todella hienosti ja mitään ongelmia ei ollut. Myös alkuerien lukumäärä voidaan pitää pienempänä tällä tavalla, mikäli aikataulussa on tarvetta lyhentämiselle tms.
Kisan jälkeen tietysti puitteet oli myös kohdillaan, eli siis Miron grilli palveli nälkäistä kilpailijalaumaa ja ihan loppuillasta viihteestä vastasi itse herra Eskelinen, joka tosin ei välttämättä tätä itse edes tiedä.. ;)
Kiitokset tietysti myös kaikille PKSRCA porukalle ja erityisesti Suokkaalle, Hattuselle ja Ravantille joiden kautta onnistui transportaatio ja majoitus!