Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Atsu

Sivuja: [1]
1
Nyt kaikki pro-kuskit kuulolla tai miksei muutkin kellä hyvät säädöt autossa. Painin tuolla fullscale puolellakin alustaongelmien kanssa (liekö sukuvika kun driftpulkka ei luista  :grin: ) niin samahomma jatkuu näköjään täällä scalepuolellakin...

Sehän kertoo paljon alustan säädöistä kun vertaillaan autojen käyttäytymistä ilman kaasua.
Niin kuinka teidän autot kääntyy jos ajetaan suoraan melko kovaa ja annetaan rullata vapaalla ennenkuin käännetään pyörät linkkuun? Saako perän irti pelkällä ratin käännöllä vai meneekö suoraan/kaartaa loivasti etupyörien luistaessa? Yritän selvittää onko mulla säädöt nyt ihan metsässä kun tahtoo keula edellä aina mennä.

Jos autosi on neliveto niin noinhan nää vähän tuppaa käyttäytymään.

Suurimman muutoksen saat laittamalla onewayn eteen tai muuttamalla taka-akselin pyörien pyörimisnopeutta suhteessa eteen (CS). Jälkimmäistä en suosittele TT-01:een, loppuu ohjauskulma kesken. Oneway taas on hyvä lisä, saat perän helpommin irti päästämällä kaasusta. Toisaalta en saanut omasta TT01:sta tuollakaan tuota kovasta vauhdista puskemista täysin poistettua, CS:llä tietysti saisi, kun perä pyrkii aina edelle.

2
Mulle iski nyt sit flunssa, mutta torstaina käytettävissä siis käsipari ja henkilöauto. Ei tonne bemariin niin kummosia mahdu, mutta jos ei nyt muuta niin ihmisiä ainakin. Ilmoitelkaa mitä päätitte ja millä aikataululla torstain hässäkät tapahtuu.

3
1.4 on pyhäpäivä. Yleisesti ottaen vapaapäivä töistä.

Oho, no aina parempi  :grin:

Mites iso alue on käytössä?

4
Ai pahus, toi kisa on maanantaina. Täytyy kattoo, jos sais vapaata.

5
Miten ois 23.3 joku drifting miitti tiksissä? Aattelin et ois sillon voinu vaikka tulla tiksiin ajelee. Ois mukava ku ois muitaki ajajia  :smiley:

Mä voin tulla myös.

6
Mun serpentissä (valkonen alfa) oli renkaina super driftechit ja moottorina 4.5t speedpassion (epalla tosin rajoitettu kaasun liikerataa 60%:iin). Eipä tuntunut olevan sen enempää pitoa kuin muillakaan.

Jaa-a, mulla on toi Novakin 10.5T (4200kv) ja eron kyllä huomasi, kun noita kokeili. Tosin ei nyt ehkä siinä määrin, että niistä olisi kummempaa etua saanut.

Tosin täällä pyörii sellanen yks setti Drift techejä, joissa on kummasti enemmän pitoa. Liekö valmistusvirhe vai mitä ihmettä, mutta niillä pääsee jostain syystä kyllä kummasti lujempaa :P

7
Juu ei oo kyl. Pakko sanoo ainaki että HPI T Driftit tuntu tosi liukkailta tossa matolla  :smiley:

Mitä nyt ollaan omassa ajoporukassa kokeiltu niin nuo HPI:t on ainakin Tiksin matolla liukkaimmasta päästä. Kuin jäällä ajaisi. R2:n kopioista tuntu löytyvän paljon paremmin pitoa. Super drift techeistä taas vielä enemmän - niillä jopa saattas saada nopeemmalla moottorilla hieman etua vauhtiin nähden.

8
Tulokset / Vs: Tulokset Tikkurila Drift Challenge 2.3.
« : 04.03.13 - klo: 11.58 »
Tosi hieno homma, jos saadaan ACS:ään jotain järkättyä. Täältä löytyy talkookäsiä, jos on tarvetta.

9
Tulokset / Vs: Tulokset Tikkurila Drift Challenge 2.3.
« : 02.03.13 - klo: 23.42 »
Zero poäng!

Harjotusvedot meni ihan sulavasti ja sit tottakai homma lävähti reisille kun piti oikeasti suorittaa  :tongue:

Hienot kisat kylläkin, homma toimi. Oli myös mukava kuulla tuomareilta asiaa 1:1 autojen puolelta. Kiitos sinne.

Ja sit mussutukset:
Jäi mietityttämään tuo pariajon autojen etäisyys ja sen vaikutus pisteytykseen. Ajan perässä pari mutkaa ovessa kiinni -> kaveri edessä päättää hidastaa seuraavaan mutkaan -> joudun suoristamaan -> pistevähennyksiä.

Miten tuomari ottaa huomioon ns. kumpi on vastuussa suoristumisesta?
A: Edellä ajava, koska muuttaa ns. vedon tempoa mutkaan -> Takana ajavan on suoristettava
B: Takana ajava on vastuussa reagoimaan kaikkiin (?) edessä ajavan ajoliikkeisiin

Veikkaan vaihtoehtoa B, mutta tuo ei kyllä kannusta lähellä ajamiseen tippaakaan, kun varmempi vaan vetää siellä muutaman auton mitan päässä :P

10
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 23.02.13 - klo: 17.01 »
Avautuminen:
Yleisenä ohjeena toivoisi muuten driftiradalla noudatettavan jonkinlaisia pelisääntöjä radalla liikkumiseen. Jos autot kiertää rataa niin sinne ei sopisi mennä huvikseen tielle seisomaan/kulkemaan. Suurin osa osaa käyttäytyä, mutta muutamalle adhd naskalille ei tunnu menevän kaaliin. Henk.koht. ei ainakaan hirveesti nappaa toimia lastenvahtina.

Ja saa kyllä isi/äiti maksaa ne autot, joiden päälle astutaan. Ei nimittäin oo ollut kaukana..

11
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 13.02.13 - klo: 19.26 »
Punaisella kehystetty osa jäi teidän radastanne, koska mielestämme se oli toimiva, mutta loppuosaa kokeilimme muokata.

Mjoo, muokatussa puolessa oli kyllä parannettavaa. Alkumutkien jälkeen lähtevä "takasuora" oli hieman keskeneräisen oloinen. Oli kyllä jonkunlaista pientä mutkaa väännetty, mutta toimi lähinnä suorana. Meni jotenkin radan rytmi pieleen siinä. Toinen ongelmakohta oli tossa pääsuoran päähän tehty shikaani, joka muodostui siitä kartonki/pahvirullasta ja "tarrablokista". Tuommonen viritys lähtee helposti elämään radalle, joten jos käyttäisi mieluummin niitä letkuja ja kanttareita.

Marcon kanssa vedettiin muutamat pariajot nykyisellä profiililla ja todettiin aika helpoksi, parannettavaa siis siinäkin. Toki ihan mukavat väännöt saatiin siinäkin aikaa.

Uutta vaan kehiin niin testaillaan.

12
Eiks sulla oo pienempiä hexejä että ei tulis noin paljoo ulos?

TT-01 vakiohexit kiinni. Isompaa löytyy, mut ei pienempää. Täytyy vähän pelata noiden kanssa, camberilla tosin sais kaarien sisään, mut alkaa sekin säätövara loppua tästä alustasta  :tongue:

13
Pikkuhiljaa etenee, kun kusti polkee honkkarista tavaraa. Vähän alkaa tähän aikaan jo valo loppua tohon kuvaamiseen, mutta ohessa pari fotoa. Jäi näköjään hieman pölyseksi auto :P

Vähän tulee vanteet ulos. Needs more camber!





14
Nättejä pelejä. Markolla joku heruttelukuva ku ei näytetä koko autoa  :grin:

Käykös RCCRVETTE tiksissä ajelemassa?

15
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.01.13 - klo: 20.04 »
Noniin, nyt ois moottorinvaihto meneillään, mutta tuo pentele skippaa hampaita. Tolla tt01d harjallisella toimi 22T/61T kombolla loistavasti. Nyt samat rattaat kiinni ja uusi harjaton moottori samassa positiossa, silti skippailee. Moottorin akselin paksuus on sama. Mitäs tässä nyt enää keksisi?

Edit:
Kai tässä pitäs uskoa, että tuo vaan pyörii karkeammin, nyt tuntus ainakin kulkevan mallikkaasti - vaikkakin pyöriä itse pyörittämällä ns. rusahtelee.

16
toivotavasti tänne ei tuu semmosta väitelyä mikä oli C arvoista   :smiley:

Kohta joku postaa käppyröitä koritolppien vaikutuksesta ilmanvastukseen  :laugh:

Viehättäis kyllä eniten sellanen ratkasu, että niitä reikiä ei tarttis porailla ollenkaan. Näistä vois jopa olla johonkin:
http://www.r2hobbies.com/rc-accessories/for-cars/others/1-10-rc-r-c-car-alloy-magnetic-adjustable-stealth-body-stand-mount.html
tai
http://www.r2hobbies.com/rc-accessories/for-cars/others/1-10-rc-car-alloy-adhesive-magic-tape-adjustable-stealth-body-stand-mount.html

17
Autoa ei tarvitse säätää huonoksi ja rumaksi jos radassa on ongelma. Radan saa varmasti korjata. Jos ei ole varma mitä tekee niin ratamestarilta saa neuvoja.

On sitä korjattukin. Se yks kohta esim. tiksissä on vaan semisti hankala, kun teipin liimapinta on irronnut sieltä lattiasta niin matto kumpuilee reunoista ylöspäin. Laitettiin siihen teippiä yks kerta päälle, mutta joku oli sen käynyt repimässä pois. Mutta ratahan nyt kiertää ko. alueen, joten ei siitä sen kummempaa.

Mut eiköhän pointti nyt ollut lähinnä se, että joskus on hyvä löytyä se pienikin säätövara ettei jää ajot sen takia ajamatta  :azn:

18
Tiksissä ainakin matot repsottaa välillä siihen malliin, että pakko nostaa.

Nyt ois kisakori meneillään:


Löysin vihdoin e46 ämmän, jossa ei ole mitään väänneltyjä korisarjoja vaan säilytetty auton omat linjat. Toki tämäkin on GTR, joten kaaret on levitetty. Vielä pitäs peilit ja pyyhkijät laittaa kiinni. Siipikin tuli mukana, mutta en niistä niin perusta. Tilasin myös vähän saman tyyliset tummemmat vanteet, isken kuvaa vielä niistä jahka tulevat.

19
Siisti Skylle, tykkään varsinkin ekan kuvan vanteista. Jotkut vanteet taitaa tosiaan olla jo ihan rakenteeltaan sellasia, että ei kestä kovempia tällejä.

Maalit kun rapisee niin niitä jämiä on sit kiva metsästää, jos meinaa uudestaan maalailla. Kaippa sen sais jossain nesteissä liuotettua tai sitten jos vaan jaksais hinkata tarpeeks. Itsehän en jaksanut.

Tosiaan tommonen romu löytyy treeniautona täältä, entiset maalinjämät havaittavissa:

20
Joo, oli kyl kiva ajaa. Jopa niin kiva et rymysin tuolta oikeelta pääsuoralle tulevasta mutkasta pari kertaa sellasta vauhtia koroketta päin, että truenosta on nyt jo etupuskurin lisäksi toinen helma puoliks irti  :tongue:

21
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 21.12.12 - klo: 09.40 »
Drifting-radalla repsottaa hieman noita mattojen reunoja ajolinjalla ja kori ottaa välillä ikävästi kiinni. Löytyiskö jostain vaikka teippiä niin sais noita lattiaan kiinni?

22
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 11.12.12 - klo: 11.37 »
Koskeeko talkoot myös harjoittelurataa? Toisin sanoen, pääseekö sinne ajelemaan?

23
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.11.12 - klo: 21.49 »
Eikös tuossa rattaiston suojassa, moottorin keskikohdalla pidä olla ruuvi?! Mulla ainakin on ja tuossa kuvassa ei ole! Se juurikin kiristää moottoripukkia!

Mulla on tuossa sellanen pieni grub screw. Manuaali käskee kiristämään sen kevyeen kosketukseen asti. Kai sen hieman on tarkoitus kiristää.

24
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.11.12 - klo: 19.04 »
Ei se oikein kasattuna ikinä niin paljon pääse liikkumaan että pinjoni ei ottaisi spurriin kiinni. Vahvasti haisee edelleenkin jonkinlaiselle asennusvirheelle..

Tämä muutaman tt-nollaykkösen kokemuksella.

Jooh, purin vähän lisää niin löytyihän se. Sen moottorin position muoviosaan tulevaat ruuvit olivat päässeet jostain syystä löystymään, joten siitä tuo falskaus ympäriinsä.

25
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 18.11.12 - klo: 18.12 »
Tässä on nuo vakiot 61T spur gear ja 19T pinion. Moottori asennettu ohjekirjan avulla oikeaan positioon.

Auto on siis uusi ja ajettu pari päivää. Tarkistin kuitenkin nuo kaikki kulumakohdat ja ei löytynyt kulumia. Hampaat on myös rasvattu.

Testasin vähän lisää ja en oikeastaan keksi enää mitään muuta kuin ns. design flawn  :tongue:

Liitin oheen kuvan. Kuvaan merkityt ruuvit kun olivat liian kireällä niin moottori ei pyörinyt lainkaan (tai todennäiköisesti spur gear, kun se sijaitsee heti ruuvien alapuolella). Varmaankin ruuvit painoivat gear coveria sitä vasten. Löysäämällä ruuveja toimi taas.

Tuo pinionin ja spur gearin kohtaamisongelma taas näyttäisi johtuvan siitä, että moottori ei ole tuettu takaosasta millään tavalla. Vaikka nuo gear coverin ruuvit ovat miten tiukalla niin moottori pääsee silti falskaamaan sen pari milliä tuolta takaosasta sladeissa/auton osuessa johonkin, jolloin pinjoni heilahtaa irti spur gearista ja pyörii tyhjää.



Toisin sanoen en keksi oikeestaan mitään muuta kuin blokata nuo tyhjät alueet jollain, että moottori ei pääse liikkumaan pätkääkään. Vai tuleeko muuta mieleen?

26
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 17.11.12 - klo: 19.25 »
Oisko jotain vinkkejä, kun TT-01D:n moottori pyörii "tyhjää"? Aikaisemmin ei pyörinyt moottori lainkaan, kun se muovinen gear cover oli imeisesti liian tiukalla (pitää ilmeisesti koko paketin kasassa?). Löysäsin ruuveista ja pelitti jonkin aikaa.

Nyt taas jostain syystä rattaat pyörii tyhjää vähän väliä, moottori jos heiluu hieman sivuille niin silloin rattaat meni pois "linjasta". Laitoin 2-puolista teippiä sinne moottorin alapuolelle, mutta eipä oikein auttanut. Aika hyvin se kuitenkin paikoillaan pysyy, joten en johtuuko edes moottorista. Oon nyt yrittänyt myös löysätä ja tiukentaa niitä gear coverin ruuveja ees taas, mutta ei tunnu löytyvän toimivaa kohtaa. Oisko muita ideoita?

27
Löytyi tähänkin vastaus. Moottorin ympärillä olevan suojamuovin ruuvit oli snadisti liian kireällä. En tiedä painoiko noi jotenkin siihen moottoriin, että ei päässyt pyörimään. Löysäsin ja alkoi toimia. Servon liitin taas oli mennyt väärinpäin.

28
Jeesatkaas hieman. Hommasin tuollasen Tamiyan TT-01d auton, Futaba 3PRKA:n ja Robitronicin Speedstar 2 noparin. Linkkasin ton Futaban lähettimen ja vastaanottimen manuaalin avulla. Tuo Speedstar taas käsittääkseni oppii säädöt itse?

Noh, nyt lähettimestä kaasua painaessa kuuluu ilmeisesti noparista kimeää ääntä, mutta auto ei liiku mihinkään. Taisi jopa haista palaneelle.

Vastaanottimen Channel 1 kytketty nyt servoon ja Channel 2 nopariin. Nopari taas kytketty virtakytkimeen, akkuun ja moottoriin.

Neuvoja?

Sivuja: [1]